جاباما
۱۶۲۵۹۸
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

انتقاد شدید اوباما از تسلیم شدن «سونی»

رییس جمهوری آمریکا، کره شمالی را عامل حمله سایبری به سونی پیکچرز دانست و متعهد شد که نسبت به این حمله واکنش نشان خواهد داد.

خبرگزاری ایسنا: رییس جمهوری آمریکا، کره شمالی را عامل حمله سایبری به سونی پیکچرز دانست و متعهد شد که نسبت به این حمله واکنش نشان خواهد داد.

باراک اوباما از شرکت سونی پیکچرز به خاطر تسلیم شدن برابر آنچه که آن را "سانسور تحمیلی یک دیکتاتوری خارجی در آمریکا" دانست انتقاد کرد و متعهد شد که نسبت به حمله سایبری علیه این شرکت واکنش نشان خواهد داد.

اوباما گفت: این حمله سایبری خسارت زیادی به سونی وارد کرده اما این شرکت نباید به خود اجازه می داد که مرعوب تهدیدها شده و انتشار فیلم "مصاحبه" را(یک کمدی درباره ترور کیم جون اونگ رهبر کره شمالی) را متوقف کند.

اوباما در یک کنفرانس خبری به مناسبت پایان ماه سال جاری میلادی گفت: ما واکنش نشان خواهیم داد. ما به این مساله واکنش مناسبی نشان خواهیم داد و مکان و زمان و نحوه آن را انتخاب خواهیم کرد.

پیشتر پلیس فدرال آمریکا اف بی آی اعلام کرد که کره شمالی در پس هک شدن سیستمهای رایانه‌ای سونی پیکچرز بوده است و افزود اقدامات پیونگ یانگ خارج از مرزهای رفتار قابل قبول دولتی است.

وی گفت: به نظر می‌رسد کره شمالی به تنهایی این کار را انجام داده است.

واشنگتن مذاکره با ژاپن، چین، ‌کره جنوبی و روسیه را آغاز کرده و خواستار کمک در زمینه مقابله با کره شمالی شده است. ژاپن و کره جنوبی متعهد به همکاری شده‌اند اما چین به عنوان اصلی ترین متحد کره شمالی هنوز پاسخی نداده است. این در حالیست که یک روزنامه دولتی در پکن اعلام کرد که "مصاحبه" فیلمی نیست که هالیوود و جامعه آمریکا به آن افتخار کنند.

این روزنامه افزود: تمسخر کیم تنها نتیجه استکبار فرهنگی بی‌معنی در آمریکا است.

این اولین بار است که آمریکا به طور مستقیم یک کشور دیگر را به حمله سایبری تا این سطح در خاک خود متهم می‌کند.

اف بی آی اعلام کرد: ماهیت ویران کننده این حمله و تهدیدهای هکرها که باعث شده سونی پیکچرز این فیلم را کنار بگذارد، این حمله را از نفوذهای سایبری قبلی متمایز می کند.

یک دیپلمات کره شمالی در سازمان ملل گفت: پیونگ یانگ هیچ ارتباطی با این حمله سایبری ندارد.

اوباما گفت:‌ ای کاش سونی قبل از کنار گذاشتن این فیلم با من صحبت می‌کرد. فکر می‌کنم آنها در این زمینه اشتباه کردند.

وی افزود: ما نمی‌توانیم جامعه ای داشته باشیم که در آن یک سری دیکاتور در خاک آمریکا سانسور انجام دهند. زیرا اگر کسی بتواند مردم را به خاطر انتشار یک فیلم طنز انتقادی بترساند، تصور کنید در برابر مستند یا اخباری که دوست ندارند چه کارهایی دیگری انجام خواهند داد؟

مایکل لینتون، مدیرعامل سونی پیکچرز تاکید کرد: این شرکت تسلیم هکرها نشده و هنوز در حال بررسی روشهای دیگری برای انتشار فیلم مصاحبه است.

این در حالیست که سخنگوی سونی این هفته گفت: این شرکت برنامه‌های دیگری برای انتشار این فیلم که ۴۴ میلیون دلار هزینه داشته ندارد.

لینتون به سی ان ان گفت: ما تسلیم نشده ایم و عقب نشینی نکرد‌ه‌ایم. ما همیشه تمایل داشته ایم که مردم آمریکا این فیلم را ببینند.

این درحالی است که به رغم هشدار شدید اوباما به کره شمالی، واکنش وی به این حمله سایبری به نظر محدود می‌رسد. رییس جمهور آمریکا درباره اقدامات احتمالی تحت بررسی خود چیزی نگفت.

پلیس فدرال آمریکا نیز به جزییات دقیق نحوه پی بردن به دست داشتن کره شمالی در این حمله سایبری اشاره ای نکرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج