۱۶۲۵۸۷
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

پرداخت یارانه نقدی از جیب چه کسانی رفت؟

پرداخت یارانه نقدی به ۵۰۰ هزار نفری که کارت ملی ندارند و سه میلیون ایرانی خارج از کشور از جیب چه کسانی به حساب آنها واریز شده است؟

خبرگزاری ایرنا: پرداخت یارانه نقدی به ۵۰۰ هزار نفری که کارت ملی ندارند و سه میلیون ایرانی خارج از کشور از جیب چه کسانی به حساب آنها واریز شده است؟

بتازگی حمیدرضا پارسایی معاون فناوری اطلاعات سازمان ثبت احوال اعلام کرده با وجودی که بالغ بر ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت بالای ۲۰ سال کشور که هنوز کارت ملی دریافت نکرده اند، یارانه دریافت می کنند اگر تا پایان سال اقدام به گرفتن کارت نکنند یارانه آنها قطع خواهد شد.

براستی افراد یادشده براساس چه مکانیزمی یارانه دریافت کرده اند؟ آیا زمانی که برای ثبت نام از طریق حضور و یا سایت سازمان هدفمندی یارانه ثبت نام کردند، شماره کارت ملی از آنها درخواست نشد؟

چگونه است که این افراد از طریق مراجع دولتی برای دریافت یارانه ثبت نام کرده اما از آنها شماره کارت ملی درخواست نشده است؟ از سوی دیگر ۵۰۰ هزار نفری که در این چهار سال به صورت غیرقانونی یارانه نقدی دریافت کرده اند و دچار تخلف قانونی شده اند، آیا نباید این پرداخت ها لغو شود، آیا نباید با این افراد برخورد قضایی صورت گیرد؟

* ایرانیان خارج از کشور که یارانه می گیرند

حسن قشقاوی معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه بر مبنای پرونده ها و آمارهای بخش کنسولی، اعلام کرده است که تعداد ایرانیان خارج از کشور حدود پنج میلیون نفر می باشد.

منصور حقیقت پور نماینده مجلس نیز چندی پیش اعلام کرد: نزدیک به سه میلیون نفر در خارج از کشور یارانه دریافت می کنند. به عبارتی طی یکسال گذشته ۱۳۵میلیارد تومان و طی چهار سال ۵۴۰ میلیارد تومان پول نقد به حساب این افراد واریز شده است.

آیا واقعا دولتی که برخاسته از رای بالای مردم است نمی تواند با حذف افرادی که با بی قانونی از دولت یارانه دریافت می کنند وافرادی که تبعات افزایش قیمت ها را پس از اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها نداشتند، برخورد کند و نام آنها را بدون فوت وقت حذف کند؟

آیا نمی توان اقشار محروم جامعه را به دلیل بی دقتی های انجام شده از منابعی که به آنها تعلق دارد، محروم و بر تداوم سیاست های نادرست گذشته تاکید کرد؟

عدم پرداخت این میزان یارانه به ایرانیان خارج از کشور می تواند، راهگشای بسیاری از طرح های عمرانی و یا همچنین کمک به دهک های کم درآمد به شکل های مختلف باشد.

دولت تدبیر و امید برخاسته از رای مردم است لذا نباید امید مردم به تدابیر برنامه ریزان اجتماعی به ناامیدی تبدیل شود
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج