۱۶۲۵۸۶
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

ایران، سراسر در سوگ رحلت رسول الله (ص)

سراسر ایران اسلامی در سالروز رحلت حضرت محمد مصطفی(ص) و شهادت مظلومانه کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع) سیاهپوش و عزادار است.

خبرگزاری ایرنا: سراسر ایران اسلامی در سالروز رحلت حضرت محمد مصطفی(ص) و شهادت مظلومانه کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع) سیاهپوش و عزادار است.

مردم در سراسر ایران اسلامی با برپایی مجالس عزاداری در مساجد، تکایا، حسینیه ها و مصلی ها از شب گذشته تا امروز (یکشنبه) عشق و ارادت وافر خود را به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام (ص) و خاندان عصمت و طهارت (ع) ابراز می دارند.

ارادتمندان و شیفتگان نبوی با حضور در مراسم عزاداری روزهای پایانی ماه صفر ، اشک ماتم می ریزند و عشق و ارادت خالصانه خود را به نبی مکرم اسلام و خاندان مطهرش ابراز می کنند.

مشهدالرضا در سالروز رحلت حضرت ختمی مرتبت محمدمصطفی (ص) و سالروز شهادت سبط اکبرش امام حسن مجتبی(ع) یکپارچه سیاهپوش و سوگوار است.

به همین مناسبت بارگاه ملائک پاسبان امام رضا(ع) مملو از مسلمانان عزاداری است که از اقصی نقاط میهن اسلامی و جهان برای عرض تسلیت و سوگواری در این مکان قدسی گردآمده اند.

پرده های عزا از در و دیوار مشهد آویخته شده و پرچم ها و علم های عزاداران شانه های شهر را می نوازد و شهر به قدوم عزاداران و ارادتهای خالصانه آنها می بالد.

مردم استان کرمان و شیفتگان پیامبر اعظم و اهل بیت (ع) دیشب و امروز با سیاهپوش کردن سر در مساجد و بقاع متبرک و دیگر مکانها و محافل مذهبی و اجتماع در این مکان ها ، در غم و اندوه رحلت حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت کریم اهل بیت (ع) عزاداری می کنند .

آیین سوگواری شب رحلت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) و شهادت مظلومانه امام حسن مجتبی (ع) در نقاط مختلف استان با حضور گسترده عزاداران نبوی برگزار شد.

سخنرانان در این مجالس از دوران سراسر نور و رحمت نبوت پیامبر اکرم اسلام و ابعاد شخصیتی ایشان سخن گفتند و مردم با مرثیه سرایی و نوحه خوانی مداحان، به عزاداری پرداختند.

همزمان با شب بیست و هشتم صفر مردم مسلمان و ولایتمدار گچساران، همگام با دیگر مسلمین جهان و ایران اسلامی، همنوا با فاطمه زهرا (س) و حیدر کرار علی مرتضی (ع) غرق در ماتم و عزاست.

بقاع متبرکه، مساجد، حسینیه ها، بوستان ها و واحدهای مسکونی این شهرستان مملو از مریدانی است که در سوگ مولی مهربانی ها با مرثیه سرایی عاشقان اهل بیت و عصمت و طهارت (ع) بر سرو سینه می زنند.

شیراز سومین حرم اهلبیت (ع) همزمان با دیگر نقاط ایران اسلامی در رحلت جانسوز پیامبر گرامی حضرت محمد ( ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) سراسر غرق در عزا و ماتم است.

به مناسبت رحلت پیامبر اکرم(ص) سر در مساجد، حسینیه ها، تکایا و معابر شهر بویژه حرم مطهر احمدابن موسی (ع) سیاهپوش شده است.

سراسر استان فارس به ویژه سومین حرم اهل بیت علیهم السلام در ۲۸ صفرعزادار رحلت رحمت للعالمین، رسول عدالت و پیامبر هدایت حضرت محمد مصطفی (ص)و سبط اکبرش امام حسن مجتبی علیه السلام غرق عزا و ماتم است.

همزمان با فرارسیدن سالروز رحلت پیامبر صلح و دوستی، حضرت خاتم الانبیاء محمد مصطفی صلی الله علیه واله و شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام ، آیین های ویژه عزاداری شامگاه شنبه و روز یکشنبه در سراسر استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

مردم چهارمحال و بختیاری از نخستین ساعات بامداد روز بیست و هشتم صفر در مناطق شهری و روستایی با وجود سردی هوا و بارش های پراکنده با راه اندازی دسته های سینه زنی و زنجیرزنی در غم عزای پیام آور رحمت و کریم اهل بیت اشک ماتم ریختند.

همچنین در شهرکرد مرکز چهارمحال وبختیاری نیز دسته های عزاداری از نقاط مختلف شهر به راه افتادند و مقابل حرم امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون تجمع کردند و مراسم دعای روزی بیست و هشتم صفر و زیارت حضرت رسول الله صلی الله علیه و آله را برگزار کردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج