جاباما
۱۶۲۵۵۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

اردوغان: مخالف را از صحنه تاریخ حذف می‌کنم

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی در استانبول تهدید کرد: مخالفان را به گونه ای از بین خواهد برد که نامی از آنها در تاریخ نماند.

واحد مرکزی خبر: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی در استانبول تهدید کرد: مخالفان را به گونه ای از بین خواهد برد که نامی از آنها در تاریخ نماند.

بنا به گزارش شبکه الجزیره، اردوغان گفت: دولت ترکیه موفقیت های زیادی داشته است، مرحله آینده دشوار است و ما با مانع تراشی های مستمر روبرو هستیم، اما نا امید نمی شویم و به سوی موفقیت حرکت می کنیم.

وی افزود: ما با ترور و کودتا علیه حکومت و تلاشها برای بستن مقر احزاب روبرو شدیم اما از همه این موانع عبور کردیم. ترکیه به عقب باز نخواهد گشت، همه توطئه چینان را از بین خواهیم برد و نامی از آنها در تاریخ باقی نخواهد ماند.

اردوغان فتح الله گولن را به تلاش برای کودتا در این کشور متهم کرد و گفت: سناریوهای کودتا علیه حکومت از طرف گروه گولن که عامل اجرای توطئه طرف های خارجی است، ادامه دارد. ما برای مقابله با همه موانع با قدرت عمل می کنیم و از هیچ کسی نمی ترسیم و مدیون هیچ کسی هم نیستیم.

وی افزود: بعضی رسانه های غربی ما را به سرکوبگری متهم می کنند، اما این مسئله درست نیست و ما در برابر توطئه گران دست بسته نخواهیم نشست و با آنها مسامحه نخواهیم کرد.

گزارش ها حاکیست؛ مقامات ترکیه حکم بازداشت فتح الله گولن را که در آمریکا اقامت دارد، صادر کرده اند.

گولن از سال ۱۹۹۹ و در تبعیدی خود خواسته راهی آمریکا شد. این روحانی ترکیه ای بنیاد گولن را هدایت می کند و طرفداران پرشماری در ترکیه دارد.اردوغان، فتح الله گولن را به توطئه علیه دولت خود از آمریکا متهم می کند و از دولت واشنگتن خواسته است او را تحویل ترکیه دهد.

اتحادیه اروپا حق ندارد از دموکراسی بگوید

اردوغان در سخنرانی نشست شورای روابط اقتصادی خارجی این کشور در استانبول افزود: کسانیکه بازداشت شدند روزنامه نگار نیستند، بلکه تروریست هایی هستند که با انگیزه های تروریستی، خود را روزنامه نگار جلوه می دهند.

اردوغان گفت: اتحادیه اروپا در برابر از دست رفتن دموکراسی در مصر سکوت کرد و کودتای نظامی در این کشور را به رسمیت شناخت.

اتحادیه اروپا حق ندارد از دموکراسی و حمایت از آن سخن بگوید یا به دنبال آموزش اصول آن به ما باشد. اتحادیه اروپا نقش ترکیه را در پذیرفتن آوارگان سوری تمجید می کند، اما زمانی که ما به آنها می گوییم برای رسیدگی به این وضع آوارگان به ما کمک کنید، فرار می کنند.

وی خاطر نشان کرد: در کوبانی (عین العرب) غیرنظامیان حضور ندارند و من از توجه غرب به این شهر تعجب می کنم. به نظر می رسد غرب به دنبال تشکیل نظام جدیدی در شمال سوریه است که این مسئله به امنیت ملی ترکیه لطمه می زند.

اردوغان: ترکیه دنباله روی اروپا نیست

رئیس جمهور ترکیه گفت: ما کشوری نیستیم که دنباله روی اتحادیه اروپا باشد و اگر به عضویت این اتحادیه در نیاییم، چیزی را از دست نمی دهیم.

رجب طیب اردوغان افزود: سال ۲۰۱۵ شاهد توسعه تجارت خارجی در آفریقا و آمریکای لاتین خواهیم بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج