جاباما
۱۶۲۵۰۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

کیارستمی پس از ۴۰ سال همراه با مردم

مراسم افتتاح فیلم‌های «لباسی برای عروسی» و «مسافر» از آثار تجربی عباس کیارستمی روز ۲۹ آذرماه در قالب گروه «هنر و تجربه» در مجتمع سینمایی کوروش برگزار شد.

خبرگزاری مهر: مراسم افتتاح ۲ فیلم «لباسی برای عروسی» و «مسافر» از آثار تجربی عباس کیارستمی عصر روز ۲۹ آذرماه ساعت ۱۶ با حضور مهدی هاشمی، محمدرضا رحمانیان، سیف الله صمدیان و امیرشهاب رضویان افتتاح شد.

در ابتدای این مراسم مهدی هاشمی بازیگر سینما و تلویزیون درباره عباس کیارستمی گفت: من ارادت تاریخی به عباس کیارستمی و بخصوص فیلم «مسافر» داریم چراکه معقدم این فیلم راه و روش جدیدی در عرصه فیلمسازی در سینمای ایران باز کرد راهی که خوشبختانه هنوز هم ادامه دارد.

وی گفت: به نظر من شیوه ای که عباس کیارستمی در ساخت های فیلمهای خود به کار گرفته است باریکه‌ای خاص از زیبایی است که فیلمسازان جوان، امروز متوجه آن شده اند.

محمد رحمانیان کارگردان تئاتر که در این مراسم حضور داشت با اشاره به گروه سینمایی «هنر و تجربه» گفت: خوشحالم که فیلمهای سینمای ایران به همت گروه «هنر و تجربه» نمایش داده می شوند. بسیار خرسندم که فیلم «مسافر» ساخته عباس کیارستمی را در کنار خانواده خودم یعنی هنرمندان به تماشا می نشینم.

وی یادآور شد: به اعتقاد من مسیری که کیارستمی طی کرده است با وجود همه حرفهایی که بوی فلسفه می داد، یک نکته آشکار دارد و آن اینکه این فیلمساز سینمای ایران همواره کنار مخاطبش تمام قد ایستاده است. همیشه یک ایراد بزرگ به فیلم «مسافر» داشته ام که چرا کیارستمی در این فیلم برای اولین و آخرین بار یک رویا را نشان می دهد اما بعد از اینکه بارها و بارها این فیلم را دیدم به این نتیجه رسیدم که کیارستمی برای نزدیک شدن به مخاطب خود، راه و روشی منحصر به فرد انتخاب کرده است.

رحمانیان در پایان صحبت های خود متذکر شد: من به شخصه هر بار که این فیلم را می بینم با پدیده های تازه ای مواجه می شوم و خوشحالم که پس از سالها اتفاق تازه ای در سینمای ایران به نام سینمای «هنر و تجربه» رخ داده است.

سیف الله صمدیان که اجرای این مراسم را برعهده داشت، گفت: خوشحالم که امروز کنار شما عزیزان و عباس کیارستمی ایستاده ام و قرار است فیلم «لباسی برای عروسی» و «مسافر» را ببینم.

صمدیان که یکی از اعضای شورای سیاستگذاری گروه «هنر و تجربه» است در ادامه صحبت های خود با اشاره به تشکیل گروه «هنر و تجربه» در سازمان سینمایی گفت: تشکیل گروه سینمایی «هنر و تجربه» در سازمان سینمایی اتفاق بزرگی در سینمای جهان است چرا که در هیچ کجای سینمای دنیا ندیده ایم که نهاد مسئول سینمایی مجموع سالنهای یک گروه را پیش خرید کند و امکان نمایش آثار فیلمسازان نوجو را در سینما فراهم کند.

صمدیان ادامه داد: اما خوشبختانه سازمان سینمایی هزینه ۵ سالن سینما را برای یک سال پیش خرید کرده و این امکان را برای فیلمسازان جوان فراهم کرده است.

وی با اشاره به این مطلب که فیلم «مسافر» عباس کیارستمی پس از ۴۰ سال به نمایش درآمده است، گفت: ۴۰ سال از تولد فیلم «مسافر» به کارگردانی عباس کیارستمی و تهیه کنندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گذشت، از همین رو من از فرصت پیش آمده استفاده می کنم و فیلم ۵ دقیقه ای «مثل کسی در باران» را به کیارستمی تقدیم می کنم. این فیلم حضور کیارستمی در جشنواره فیلم کن را به نمایش می گذارد. احساس کردم این فیلم امروز و در این سالن لحظاتی را نشان تماشاگر خواهد داد تا ما به وجود چنین فیلمسازی افتخار کنیم.

در ادامه عباس کیارستمی فیلمساز شناخته شده سینمای ایران در میان تشویق حاضرین در سالن گفت: من به شما خوش آمد می گویم و خوشحالم که امروز فرصتی پیش آمد که بعد از ۴۰ سال فیلم را ببینم چرا که از زمانی که فیلم ساخته شد تا امروز آن را ندیده ام و امیدوارم که «مسافر» را بعد از ۴۰ سال دوست داشته باشیم.

این فیلمساز سینمای تجربی در ادامه افزود : فیلم «مسافر» طبیعتا مشکلات تکنیکی دارد و من گاهی دلم می خواست که این تجربه را در سینما بدست آورم، تجربه ای که به پیشرفت تکنیک کمک شایسته ای بکند اما ای کاش بدست نیاورده بودم و با همین خام دستی که فیلم «مسافر» را ساختم، پیش می رفتم.

کیارستمی در پایان صحبت های خود گفت: چرا که هر چه به تکنیک تسلط پیدا می کنیم، حس و حال کمتر می شود.

در پایان مراسم ۲ فیلم «لباسی برای عروسی» و «مسافر» برای تماشاگران حاضر در سالن به نمایش درآمدند. در این مراسم علاوه بر مهمانان گروه سینمایی «هنر و تجربه»، مردم عادی نیز همراه با فیلمساز به تماشای این ۲ فیلم نشستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج