جاباما
۱۶۲۴۸۰
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

نگاهی به پشت درهای «فاکس‌کان» +عکس

فاکس‌کان که به واسطه همکاری خود با اپل و تولید محصولات محبوبی مانند آی‌پد و آی‌فون شهرت یافته طی چهار سال گذشته برای بهبود تصویر خود در سطح جهانی تلاش کرده است. شرایط کاری سخت و دستمزدهای پایین از جمله انتقادهایی هستند که به این شرکت وارد می شوند.

عصرایران: فاکس‌کان که به واسطه همکاری خود با اپل و تولید محصولات محبوبی مانند آی‌پد و آی‌فون شهرت یافته طی چهار سال گذشته برای بهبود تصویر خود در سطح جهانی تلاش کرده است. شرایط کاری سخت و دستمزدهای پایین از جمله انتقادهایی هستند که به این شرکت وارد می شوند.

شرکت تایوانی فاکس‌کان یکی از غول های دنیای فناوری و بزرگ‌ترین تولیدکننده قطعات رایانه در جهان است. این شرکت در سال ۱۹۴۷ توسط "تری گو" تاسیس شد و نخستین کارخانه خود در چین را به سال ۱۹۸۸ در لانگهوا، شنژن، راه اندازی کرد. در حال حاضر، فاکس‌کان حدود ۳۰ کارخانه و بیش از یک میلیون کارگر در سراسر چین دارد.

کارخانه لانگهوا دارای ۱۶ هزار کارگر است و متوسط سن کارگران در فاکس‌کان ۲۳ سال است. این شرکت در سال ۲۰۱۳ رشد ۱۳ درصدی سود خالص خود و رسیدن آن به ۳.۵ میلیارد دلار را تجربه کرد.

در سال ۲۰۱۰، جریان خودکشی چند کارگر فاکس‌کان سایه سنگینی بر فعالیت های این شرکت ایجاد کرد. فاکس‌کان که به واسطه همکاری خود با اپل و تولید محصولات محبوبی مانند آی‌پد و آی‌فون شهرت یافته طی چهار سال گذشته برای بهبود تصویر خود در سطح جهانی تلاش کرده است. شرایط کاری سخت و دستمزدهای پایین از جمله انتقادهایی هستند که به این شرکت وارد می شوند.

یک شیف کاری در فاکس‌کان از ساعت ۸ صبح آغاز می شود و کارگران عمدتا جوان این شرکت صبحانه به دست و هدفون در گوش به سوی محل کار خود در کارخانه بزرگ لانگهوا روانه می شوند. ماموران امنیتی فاکس‌کان به خوبی مجهز شده اند و بر رفت و آمد کارگران و خودروها نظارت دقیق دارند. اقدام های امنیتی و حفاظتی برای جلوگیری از تکرار جریانی مشابه با خودکشی های سال ۲۰۱۰ در این شرکت افزایش یافته اند.

در ادامه نگاهی به پشت درهای کارخانه فاکس‌کان خواهیم داشت که به ندرت امکان حضور در آن برای عموم فراهم می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج