جاباما
۱۶۲۴۶۱
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

عابدینی:

مجمع می‌تواند زورکی کفاشیان را عزل کند!

سخنگوی کمیته رفع ابهام گزارش‌های مالی فدراسیون فوتبال از احتمال پایان رسیدگی‌ها تا چهارشنبه این هفته خبر داد.

ایسنا: سخنگوی کمیته رفع ابهام گزارش‌های مالی فدراسیون فوتبال از احتمال پایان رسیدگی‌ها تا چهارشنبه این هفته خبر داد.

وی اظهار کرد: تمامی اسناد و مدارک درخواستی کمیته روز دوشنبه روی میز ماست و بررسی‌ها تا روز چهارشنبه ادامه پیدا می‌کند و تنها در صورت انتخاب نشدن حسابرس مستقل از سوی هیات رئیسه، مجمع فوق‌العاده برگزار می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، امیر عابدینی پس از جلسه کمیته رفع ابهام مالی حساب‌های فدراسیون در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این جلسه منصور قنبرزاده، بهرامی، کریمی، شیخ‌سفلا، درودگر و مسوول مالی فدراسیون حضور داشتند. ما نامه‌ای را به کفاشیان داده بودیم و در آن درباره ۱۰ آیتم اسناد و مدارکی را درخواست کردیم که شامل حساب‌های مالی از قبیل ارزی و ریالی، پرینت برخی حساب‌ها و... بود که به حساب‌های فدراسیون اضافه شده اما نیاز به بازنگری دارد تا آن را به مجمع فدراسیون ارائه کنیم. خوشبختانه کفاشیان هم در این زمینه همکاری کرد و همین‌طور قرار شد کل آیین‌نامه‌های فدراسیون را در اختیار ما قرار دهد.

وی در پاسخ به اینکه آیا نسبت به ابهاماتی که مشاهده می‌کنید، شفاف‌سازی رسانه‌ای خواهید کرد، گفت: ایرادات را امروز مشخص کردیم. ما نمی‌گذاریم هیچ ابهامی باقی بماند. ما قصاص قبل از جنایت نمی‌کنیم و فقط می‌خواهیم بررسی موشکفانه داشته باشیم و قطعا نتایج را اعلام می‌کنیم.

سخنگوی کمیته رفع ابهام گزارش‌های مالی فدراسیون فوتبال افزود: نامه‌ای برای هیات رییسه ارسال شده که درخواست کردیم درباره یک دوره خلاء که حسابرس مستقل وجود نداشته، تعیین تکلیف کند. در مجمع قبلی پس از آنکه ابهاماتی به یک دوره گزارش‌های مالی فدراسیون وارد شد و حساب‌ها تایید نشد، حسابرس مستقل یا بازرس مستقل هم به صورت قانونی تعینی نکردند و این تنها یک مشکل اداری داشت چراکه هیات رییسه فدراسیون می‌توانست تصمیماتی که در مجمع گرفته نشده را بگیرد، بنابراین ما از هیات رییسه خواستیم درباره آقای شیخ‌سفلا تاییدیه بدهد و اگر هیات رییسه ایشان را به عنوان حسابرس مستقل تایید نکند، باید مجمع فوق‌آلعاده برای تعیین حسابرس و ناظر مستقل برگزار کنیم.

وی همچنین گفت: دوباره نامه‌ای را به کفاشیان دادیم که تمام حساب‌های ارزی و ورودی و خروجی ارزی فدراسیون به صورت شفاف در اختیار ما قرار بگیرد. چه منابعی که از طریق فیفا رسیده یا اسنادی که نشان می‌دهد ارزها به چه قیمتی تبدیل شده‌اند. ما همچنین برای مسائلی که در آیین‌نامه بوده و اجرا نشده راهکارهایی را ارائه کردیم.

عابدینی با بیان اینکه تمامی اسناد درخواستی کمیته دوشنبه به دستش می‌رسد و به احتمال فراوان چهارشنبه نتیجه حسابرسی‌ها اعلام می‌شود، گفت: ان‌شاءالله دوشنبه اسناد و مدارک درخواستی ما روی میز خواهد بود. ما به سازمان لیگ هم نامه زدیم و خواستیم ارقام دریافتی و پرداختی آنها به باشگاه‌ها طی سال ۹۱ و ۹۲ به صورت ریز در اختیارمان قرار گیرد. دوشنبه رسیدگی طولانی خواهیم داشتیم هرچند در حال حاضر هم گروهی در فدراسیون مشغول به کار هستند و در نهایت پیش‌بینی می‌کنم چهارشنبه نتایج حسابرسی‌ها اعلام می‌شود.

سخنگوی کمیته رفع ابهام گزارش‌های مالی حساب‌های فدراسیون در پاسخ به اینکه قنبرزاده عنوان کرده بود معلوم نیست نتایج حسابرسی‌ها تا مجمع آتی مشخص شود و درودگر هم اظهار کرده بود که شاید دستور جلسه مجمع آتی تغییر کند، گفت: پیش‌بینی ما این است که تا چهارشنبه بررسی های مشخص شود و تلاش می‌کنیم تا قبل از مجمع نتایج رسیدگی‌ها مشخص شود. درودگر هم در جلسه پیشنهاد مجمع فوق‌العاده برای تعیین حسابرس مستقل داد که البته این مشکل حل شد و قرار شد هیات رییسه در این مورد تعیین تکلیف کند. درودگر خودش دوشنبه در جلسه نخواهد بود اما با هم در ارتباطیم. ما می‌خواهیم مشکلات را به حداقل برسانیم. اگر قابل حل باشد راهکارها را ارائه می‌دهیم. در جلسه ما ذی‌حساب سازمان لیگ یا خزانه دار هم شرکت خواهد کرد.

عابدینی با بیان اینکه این کمیته از کارشناسان بی‌طرف استفاده می‌کند، گفت: ما از کارشناسان مالی استفاده می‌کنیم که در فوتبال نیستند و حتی هزینه‌هایش را خودمان می‌دهیم. یکی از سوالاتی که ما از فدراسیون پرسیدیم این بود که این مشکلات را چرا در این یک سال حل نکرده‌اند چراکه مشکلات غالبا اداری هستند.

سخنگوی کمیته رفع ابهام گزارش‌های مالی حساب‌های فدراسیون در واکنش به صحبت‌هایی که از سوی وزیر ورزش و جوانان مبنی بر مخدوش بودن حساب‌های مالی فدراسیون بعد از سال ۹۰ عنوان شده، گفت: معتقدم وزیر ورزش و جوانان در قبال فدراسیون فوتبال حاد عمل می‌کند. او مسائلی را دیکته کرده و در انتخاب مربی و سرپرست هم دخالت می‌کند. آنها می‌خواهند به امور فدراسیون ورود کنند. هنوز گزارش‌های مالی تایید نشده که به مجمع برود اما می‌گویند مخدوش است و درباره‌اش اظهارنظر می‌کنند. بهتر است وزارت ورزش دست از این برخورد برداشته و راهکار تعامل را پیشه کند چرا که هر آدم کاربلدی بخواهد روزی به جای کفاشیان بیاید با این برخوردی که از وزارتخانه می‌بیند قطعا راحت نمی‌آید. بهتر است از حربه کوبیدن مدیران استفاده نکنیم.

عابدینی با بیان اینکه صحبت‌های حمید رسایی نماینده مجلس شورای اسلامی در برنامه‌ تلویزیونی شب گذشته درست نبوده است، گفت: اطلاعاتی که رسایی می‌داد غلط بود و اصلا درست نیست. کل بودجه فدراسیون ۵۴ میلیارد بوده است و کل بودجه باشگاه‌ها هم ۳۰۰ میلیارد. آیا این بودجه به اندازه یک پروژه ۳۵۰ میلیارد تومانی که در این مملکت تمام می‌شود، خدمات ندارد؟ آیا به حساب و کتاب‌های ساخت یک اتوبان که میلیاردها هزینه دارد رسیدگی می‌کنند؟ تیم ملی به جام جهانی می‌رود ۷۰ میلیون ایرانی خوشحال می‌شوند؟ اگر برای هر نفر هزار تومان هزینه خوشحالی کنند، می‌شود ۷۰۰ میلیارد تومان. آنها همه اشکالات مملکت را رها کرده‌اند و چسبیده‌اند به بابک زنجانی و فوتبال.

سخنگوی کمیته رفع ابهام گزارش‌های مالی حساب‌های فدراسیون گفت: ما از فدراسیون خواستیم تا اساسنامه همه شرکت‌های زیرمجموعه خودش که با فدراسیون همکاری می‌کنند را در اختیار بگذارد. همین‌طور بیوگرافی از مدیران این شرکت‌ها. فدراسیون باید گزارش دهد که نوع تعامل فنی و تخصصی آنها با این شرکت‌ها چگونه بوده است تا اگر ایرادی است برطرف شود.

عابدینی در پایان در واکنش به اینکه یکی از رسانه‌ها از قول شما عنوان کرده بود که اگر تکلیف حساب‌های مالی روشن نشود، می‌توانیم کفاشیان را عزل کنیم، گفت: آن رسانه اشتباه کرده بود و من به هیچ وجه چنین صحبتی نکردم، مگر این کمیته می‌تواند رییس فدراسیون را عزل کند. مجمع فدراسیون زورکی می‌تواند این کار را بکند چه برسد به این کمیته.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج