جاباما
۱۶۲۴۰۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

ماجرای سکوت معنادار «فیدل کاسترو»

در شرایطی که آمریکا و کوبا از تجدید روابط دیپلماتیک سخن می‌گویند و همه در هاوانا در این باره حرف می‌زنند فیدل کاسترو سکوت اختیار کرده است.

خبرگزاری ایسنا: در شرایطی که آمریکا و کوبا از تجدید روابط دیپلماتیک سخن می‌گویند و همه در هاوانا در این باره حرف می‌زنند فیدل کاسترو سکوت اختیار کرده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد؛ تاکنون فیدل کاسترو، رهبر پیشین کوبا درباره بزرگترین اخبار این روزها که از سرگیری روابط دیپلماتیک میان واشنگتن و هاوانا و پایان بیش از ۵۰ سال روابط خصمانه است، هیچ اظهارنظر علنی‌ نداشته است.

رائول کاسترو، برادر کوچکتر فیدل و رهبر کوبا روز چهارشنبه در سخنرانی تلویزیونی خود این تغییر تاریخی در روابط دو کشور را اعلام کرد. برخی می‌گویند که رئیس‌جمهوری کوبا بار دیگر در مجلس ملی کشورش این سخنان را تکرار کرده است.

در میان کسانی که علنا درباره این مساله صحبت کرده‌اند می‌توان به ماریلا کاسترو، رئیس دختر رئیس‌جمهوری کوبا اشاره کرد.

وی با بیان اینکه کشورش از تسهیل سفر و مبادلات تجاری با آمریکا استقبال می‌کند، هشدار داد که توافق با آمریکا موجب سقوط سیستم کمونیست نخواهد شد.

وی در مصاحبه با آسوشیتدپرس گفت: اگر آمریکا فکر می‌کند که با این تغییرات، کوبا به سیستم سرمایه‌داری بازمی‌گردد، در خواب به سر می‌برند.

با این حال عموی قدرتمند وی سکوت اختیار کرده است. فیدل کاسترو به ایراد سخنرانی‌های طولانی شهرت دارد و رکورددار سخنرانی بلند در سازمان ملل است و یکبار چهار ساعت و ۱۶ دقیقه بدون وقفه سخنرانی کرد. اما سکوت ناگهانی وی در سال ۲۰۱۱ گمانه‌زنی درباره سلامت جسمانی وی را بیشتر کرد و حال بار دیگر همین مساله عنوان شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج