جاباما
۱۶۲۲۹۷
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

قیمت اجاره مسکن در تهران

برخی از فعالان بازار اجاره معتقدند در فصل پاییز و زمستان نرخ اجاره بها کاهش پیدا می‌کند، اما بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد کاهش قیمت‌ها عمومی نیست و تنها بازار از ثبات نسبی برخوردار است.

روزنامه دنیای اقتصاد: برخی از فعالان بازار اجاره معتقدند در فصل پاییز و زمستان نرخ اجاره بها کاهش پیدا می‌کند، اما بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد کاهش قیمت‌ها عمومی نیست و تنها بازار از ثبات نسبی برخوردار است.

با این وجود، حسام عقبایی،رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک استان تهران با اشاره به افزایش تعداد خانوارهای اجاره‌نشین در استان تهران می‌گوید: طی ۱۸ روز نخست آذر ماه سال جاری ۹۶۰۳ قرارداد اجاره به ثبت رسید.

این در حالی است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۸۴۴۲ مورد بوده است.

او با اشاره به سیر نزولی نرخ اجاره بها در بازار مسکن طی سال جاری ادامه می‌دهد: پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال جاری شاهد کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی نرخ اجاره در بازار باشیم.

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک استان تهران با اعلام اینکه بازار اجاره از قیمت مسکن تبعیت می‌کند می‌گوید: در سال جاری شاهد افزایش قیمت مسکن نبودیم از این رو نرخ اجاره هم به تبعیت از قیمت بازار مسکن تعیین می‌شود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران با بیان اینکه امسال هم پیشنهاد می‌شود موجران و مستاجران با رقم توافقی و منطقی قرارداد سال گذشته خود را تمدید کنند می‌گوید: تمدید قرارداد با رقم منطقی به نفع هر دو طرف مستاجر و موجر است؛ مستاجران و موجران می‌توانند با توافق منطقی از متحمل شدن هزینه‌های جانبی ناشی از جابه‌جایی مستاجر جلوگیری کنند.

با وجود آنکه عقبایی از کاهش ۱۵درصدی نرخ اجاره بها می‌گوید، برخی از فعالان بازار اجاره معتقدند نرخ اجاره‌ها به دلیل اتمام فصل نقل و انتقالات کاهش یافته است اما این کاهش به‌طور میانگین ۵ درصد است. یک مشاور املاک در منطقه شهران می‌گوید:امسال کاهش نقل و انتقال مستاجران را شاهد بودیم و از ابتدای سال جاری تا کنون ۷۵ درصد قراردادها در بازار تمدید شده است.

به طور مثال در منطقه تهرانسر خانه‌ای ۵۰ متری به قیمت ۳۰ میلیون تومان برای رهن گذاشته شده است . در محله اشرفی اصفهانی آپارتمانی ۱۰۳ متری با اجاره یک میلیون و ۳۰۰ هزار و مبلغ رهن ۲۰میلیون تومان برای اجاره گذاشته شده است. آپارتمان دیگری در محله نیاوران به مساحت ۱۲۵ متر سه خوابه، دارای دو پارکینگ به مبلغ ۱۹۰ میلیون تومان رهن کامل پیشنهاد شده است.

به گفته فعالان بازار اجاره، بر خلاف سال‌های گذشته که مالکان بیشتر به دنبال اجاره بهای بالا بودند یا به دلیل رونق بازارهای رقیب مسکن واحد‌های مسکونی رابرای به دست آوردن سرمایه رهن کامل مي‌دادند، بازار اجاره امسال ترکیبی از مالکانی بود که به دنبال اجاره بالا یا رهن کامل بودند.

قیمت اجاره مسکن در تهران
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد رضا ترکاشوند

      لطفا از ارئه قیمت اجاره وخرید مسکن با توجه به اینکه معمولا قیمتها را خیلی بالا درج میکنید اجتناب کنید .که خود باعث افزایش بی دلیل در قیمتهاست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج