۱۶۲۲۸۸
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

ويسي: واتس‌آپ و وايبر، سم فوتبال ما است!

عبدالله ويسي توانست تيمش را از وضعيت بد ابتدايي ليگ برهاند و اکنون در ميانه جدول قرار بگيرد.

ورزش سه: عبدالله ویسی سال دوم حضورش در استقلال خوزستان را می گذراند و بعد از تغییرات زیاد و متوالی تیمش توانسته تیم خوبی را برای این فصل دور هم جمع کند. ویسی توانست با مدیریت حاشیه ها از انتهای جدول به مرور زمان فاصله بگیرد. با این مربی جوان درباره وضعیت تیمش در نیم فصل اول، تیم ملی، انتخاب خاکپور و مسئله وایبر و واتس آپ و ... صحبت کردیم.

این مصاحبه را بخوانید با این توضیح که گفت و گوهای ما با مربیان لیگ برتر ادامه خواهد داشت.

درابتدای شروع لیگ هدفتان در استقلال خوزستان چه بود ؟

ما هدفمان در استقلال خوزستان این بود که ضمن ارائه بازی خوب و جوانمردانه و اخلاق مدار بتوانیم از نظر امتیاز گیری در میانه های جدول قرار بگیریم و نسبت به فصل قبل دو - سه پله صعود کنیم. در واقع اگر بخواهم واضح بگویم هدف ابتدایی ما و باشگاه این بود در نیم فصل اول ۹ام باشیم اما ۱۱ام شدیم و سه امتیاز از چیزی که دنبالش بودیم، کمتر به دست آوردیم.

تا چقدر در این ۱۷ هفته به هدفتان نزدیک شدید ؟

باید بگویم ما از نظر امتیاز گیری بسیار پیشرفت داشتیم، در ۵ بازی اول لیگ تنها دو امتیاز کسب کردیم، در ۵ بازی دوم ۶ امتیاز و در ۵ بازی آخر به تیم مورد نظرمان رسیدیم و ۸ امتیاز کسب کردیم. اکنون تیم دلخواه ما شکل داده شده است و از عملکردش به مراتب نسبت به ابتدای فصل راضیم.

نظرتان درباره تیمتان در شروع نیم فصل دوم چیست ؟

ما نیم فصل دوم را بسیار خوب و عالی شروع کرده ایم و در دو بازی اول عالی بوده ایم. یک مساوی خوب در تبریز به دست آوردیم و در بازی برابر استقلال هم یک بازی بسیار عالی و تماشاگر پسند از خود نشان دادیم که فکر می کنم همه از آن بازی لذت بردند. ما در ۵ بازی اول نیم فصل همانطور که گفتم ۲ امتیاز کسب کردیم اما در دو بازی ابتدایی نیم فصل دوم نیز دو امتیاز، این به معنای پیشرفت است که من دنبالش هستم.

ابتدای فصل فکر می کردید تا کنون چند امتیاز داشته باشید ؟

فکر می کردیم ۲۱ امتیاز داشته باشیم که تعدادش اکنون ۱۸ امتیاز است و دلایل زیادی دارد از اشتباهات خود من و بازیکنان گرفتن تا چینش اشتباه و بعضا مشکلات داوری که همه در این ۳ امتیاز اختلاف دخیل بودند.

چه مقدار فکر می کنید اشتباهات داوری در نیم فصل اول شما را از هدفتان دور کرد؟

اشتباهات داوری جزیی از فوتبال است و یک چیز طبیعی به حساب می آید اما در ۴-۵ بازی اشتباهات به طرز فجیعی به ضرر ما تمام شد. بردمان به تساوی یا باخت تبدیل شد و حتی مساوی ما به باخت، اما من به داوران احترام می گذارم و شکی نیست که اشتباهات داوری در همه جای دنیا وجود دارد.

مشکل اصلی تیمتان در نیم فصل اول از نظر فنی چه بود؟

باید بگویم ما مشکل اصلیمان در خط دفاعی بود و تیم ما ساختار دفاعی خوبی نداشت، البته منظورم این نیست که دفاع های ما یا حتی دروازه بان مان بد باشد، منظورم این است که تغییرات حمله به دفاع تیممان بسیار بد انجام می شد. دفاع های کناری ما نتوانسته اند آنجور که باید و شاید در کارهای دفاعی تیم را کمک کنند.

اما عبدالله ویسی خودش یک دفاع بود چگونه تیمش مشکل ساختار دفاعی دارد؟

من مدافع بودم اما بسیار میل به هجوم داشتم و هر فصل ۶-۷ گل می زدم، به این دلیل تیمم را هجومی می چینم اما به این معنی نیست که نباید خوب دفاع کنیم و روی این نقطه مطمئن باشید کار خواهیم کرد.

نقطه ی قوت تیمتان را چه می دانید؟

تیم ما همانگونه که از حمله به دفاع ضعیف است اما از دفاع به حمله عالی است و دفاع های کناری ما در هجوم فوق العاده هستند و از آن ها در این بخش راضیم.

وضعیت جوانگرایی در لیگ را چگونه می بینید؟

سازمان لیگ کار بسیار خوبی کرد که شرایط سنی را پایین تر آورد ما بازیکنانی چون بختیاری زاده، علی کریمی و فرهاد مجیدی از لیگمان رفته است اما نتواسنته ایم بازیکنی نظیر آنان چه از نظر فنی و چه اخلاقی داشته باشیم. بازیکنان جوان ما نباید به یک یا دو بازی خوب انجام دادن راضی باشند. ظرفیت بازیکنانمان قبل از ورود به لیگ برتر را باید بیش تر کنیم.

نظرتان درباره عملکرد جوانان تیمتان چیست و آیا آنها شما را راضی نگه داشتند؟

واقعیت را بگویم چیزی که می خواستم نبودند، یکی دوتای آنها به دلیل مشکل سربازی از جمع ما جدا شدند. با بقیه آنها به قدری که باید از نظر روانی و روحی صحبت کنیم از نظر فنی نباید حرف بزنیم و انرژی زیادی از ما می گیرند. بعضی از آنها شاید فکر می کنند اکنون که در لیگ برتر هستند همه چیز تمام شده و به همین قانع هستند در صورتی که باید به بیشتر از این فکر کنند.

جایی گفته بودید وایبر برای جوانان ما مخرب است، آیا همچنان این نظر را دارید؟

اگر صد بار دیگر آن سوال از من پرسیده شود آن جواب راخواهم گفت. واتس آپ و وایبر باعث افت جوانان ما شده است، متاسفانه شب نشینی های اینترنتی سم مهلک فوتبال ما شده است. شما بازیکنی به مانند عنایتی که از نسل قبل است را به هیچ وجه نخواهید دید بعد از ساعت ۱۱ شب بیدار باشد. چرا باید یک بازیکن تا ۴ صبح بیدار بوده و در وایبر و واتس آپ باشد او با این کارش به خودش، باشگاهش، استانش و حتی فوتبال کشورش خیانت می کند. من وقتی این موضوع را قبلا بیان کردم در رادیو یک نفر آمد و گفت آقای ویسی فکر می کند ما چند قرن پیش زندگی می کنیم و مثال زد که بازیکنان خارجی با هندزفری به زمین می آیند. باید به ایشان بگویم که آن بازیکنان موزیک های ملایم و به خصوصی را گوش می کنند تا تمرکز خود را بالا ببرند و ظرفیت استفاده از اینترنت را دارند اما متاسفانه جوانان ما بعضا این ظرفیت را ندارند.

آیا شما برای وایبر و واتس آپ آمدن بازیکنانتان جریمه ای در نظر گرفته اید؟

من به بازیکنانم چنین بار گوشزد کرده ام که اگر بفهمم کسی بعد از ساعت ۱۱ در اینترنت باشد او را اخراج خواهم کرد. بعضی بازیکنان جوان ما می خواهند با خانواده هایشان ارتباط داشته باشند اما آن احوال پرسی وقتش ساعت ۳ نصف شب نخواهد بود. مشکلاتی که ما با جوانان تیممان از این باب داریم با باتجربه های تیم نداریم و آنها کمترین حاشیه را از این نظر داشته اند. ۱۱ تا ۷ صبح از نظر پزشکی بهترین زمان خواب برای انسان است و بازیکن تیم من باید این ساعت خواب باشد. ما صبح ها تمریناتمان را گذاشته ایم که بازیکنان دیگر زود بخوابند تا صبح بتوانند به خوبی تمرین کنند.

بازی کدام جوان در لیگ برتر چشمتان را گرفته است ؟

امسال جوانان زیادی در لیگ برتر معرفی نشده اند اما من بازی طارمی را دوست دارم و دو سال دنبال او بوده ام. او نمونه ی یک بازیکن خوب و بی حاشیه در لیگ برتر ما است. او به خوبی در پرسپولیس جا افتاده است چیزی که خودم آن را بعید می دانستم. به جز او احمد عبدالله زاده از فولاد هم پیشرفت چشمگیری داشت و به جز این دو بازیکن، کس دیگری چشم من را تا کنون نگرفته است.

لیست مازاد دارید ؟

ما دو سه هفته قبل از پایان نیم فصل اسم چند بازیکن را اعلام کردیم که در یک برهه خوب شدند اما باز به حالت قبل برگشتند بعضی از آنها، در طول این هفته جلسه ای داریم و احتمال دارد عذر یکی دوبازیکن را بخواهیم.

بازیکن جدید می خواهید بگیرید؟

ما با گرفتن بائو و سیدصالحی نقاط ضعف تیممان را تقریبا پر کردیم، تنها یک دفاع راست می خواهیم که اگر یک دفاع راست تخصصی به خدمت بگیریم تیم ما تکمیل خواهد شد.

برنامه تان برای تعطیلات نیم فصل چیست؟

ما یک اردوی ۱۰ روزه در کیش خواهیم داشت و در آن سه بازی دوستانه خواهیم داشت. یکی باسپاهان، دیگری با شاهین کیش و بازی سوم هنوز مشخص نشده است و ممکن است با تیم ملی امید هماهنگی لازم برای بازی تدارکاتی صورت گیرد.

نظرتان درباره بازیکنان اهل مالی تیمتان چیست؟

موسی کولیبالی که از فصل قبل با ما بود و من از او هم فصل پیش و هم این فصل راضیم. اما دیاوارا نتوانست انتظاراتم را برآورده کند. من فکر می کردم لامین در نیم فصل اول ۶-۷ گل خواهد زد اما اینگونه نشد. دیاکیته نیز دروازه بان تیم ملی کشورش است و چند روز پیش در ترکیب اصلی تیمشان برابر الجزایر قرار گرفت اما نتوانسته خودش را با تیم ما وفق دهد.

در نیم فصل دوم آن ها را حفظ می کنید؟

بله مطمئنا هر سه را حفظ خواهیم کرد و در تیم نگه خواهیم داشت.

رفتن میثم مجیدی به پرسپولیس به کجا رسید؟

میثم بازی های خوبی برای ما انجام داده است اما من در جریان انتقالش به پرسپولیس نیستم. اما خوشحال می شوم همانگونه که فصل قبل به استقلال بابت جام باشگاه های آسیا کمک کردیم به دیگر نمایندگان هم کمک بکنیم که این را باید هیئت مدیره و باشگاه تشخیص بدهد. مطمئنا میثم آنقدر خوب بوده که پرسپولیس دنبالش بوده است.

نظرتان درباره کارت های زرد متعدد مهاجمتان روح الله سیف الهی چیست؟

ما چندین بار او را جریمه کرده ایم، او چندین کارت زرد بی خود و بی جهت گرفته است که برای ما غیر قابل قبول است. او تنها یک کارت زرد فنی گرفته است و بقیه کارت هایش غیر فنی بوده است. روح الله شیطنت می کند و باید آن را کنار بگذارد. من در جلسه ی که با او داشتم به او گفتم کجا دیده ای که مسی یا رونالدو و یا دیگر مهاجمان بزرگ جهان کارت بگیرند. او اگر شیطنتش را کنار بگذارد می تواند یکی از بهترین مهاجمان ایران و لیگ برتر شود.

انتخاب خاکپور برای تیم ملی امید را چگونه می بینید؟

خاکپور یکی از خوش اخلاقترین و با ارزش ترین فوتبالیست های ایران بوده است. شاید بعضی بگویند سابقه مربیگری ندارد اما او با فوتبال روز دنیا آشنا است و جاهای خوبی کمک مربی بوده است. به نظر من این انتخاب خوبی است و اینکه آقای صالح را کنار خود دارد یکی از بزرگترین مزیت هایش به حساب می آید.

آیا می توانیم به المپیک برویم؟

جوانان خوبی در تیم امید داریم و این پتانسیل را دارند که به المپیک راه پیدا کنند و همه ی ما باید آنها را کمک کنیم تا این اتفاق بیفتد.

نظرتان درباره وضعیت تیم ملی بزرگسالان در جام ملت های آسیا چیست؟

من قبل از جام جهانی می گفتم که تیم ما مستقیم به برزیل خواهد رفت که بعضی به حرفم می خندیدند اما دیدید که ما مستیم به جام جهانی رفتیم. اکنون می گویم کار بسیار سختی در جام ملت های آسیا داریم، من بسته بازی کردن تیم ملی را دیده ام اما باز شدن آن را ندیده ام ما باید در جام ملت های آسیا گل بزنیم. اکنون در جامعه ما جو طوری است که مردم فقط قهرمانی می خواهند و حضور در فینال نیز آن ها را راضی نخواهد کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج