جاباما
۱۶۲۲۲۱
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

بررسی نقش تاجر ایرانی در پرونده فساد مالی

رهبر حزب جمهوری خلق ترکیه، اصلی‌ترین حزب مخالف دولت این کشور، برای کسب اطلاعات درباره ادعای فساد مالی دولت عدالت و توسعه که ظاهرا یک تاجر ایرانی نیز در آن نقش داشته راهی تهران خواهد شد.

خبرگزاری تسنیم: رهبر حزب جمهوری خلق ترکیه، اصلی‌ترین حزب مخالف دولت این کشور، برای کسب اطلاعات درباره ادعای فساد مالی دولت عدالت و توسعه که ظاهرا یک تاجر ایرانی نیز در آن نقش داشته راهی تهران خواهد شد.

روزنامه طرف ترکیه اعلام کرد کمال کلیچدار اوغلو، رهبر حزب جمهوری خلق ترکیه، اصلی‌ترین حزب مخالف دولت این کشور، برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آنچه پرونده فساد ۱۷ دسامبر خوانده می‌شود و طی آن اتهامات زیادی علیه اعضای حزب حاکم عدالت و توسعه و نیز تعدادی از تجار ایرانی مطرح شد، راهی ایران خواهد شد.

برنامه دیدار کلیچداراوغلو پس از آن اعلام شد که رهبر حزب جمهوری خلق ترکیه و هیأت همراه وی، روز چهارشنبه گذشته در هتل ماریوت در ضیافت شام با علی‌رضا بیکدلی، سفیر ایران در آنکارا، دیدار کردند.

بنا بر گزارش‌ها در این ضیافت شام که به دعوت کلیچداراوغلو انجام گرفته بود درباره مسأله سوریه و نیز سایر مسائل خاورمیانه نیز گفتگو شد.

محمد علی ادیب اوغلو، نماینده مجلس ترکیه و عضو حزب جمهوری خلق، اعلام کرد که در این دیدار روابط دو کشور و نیز همکاری در فرآیند صلح در خاورمیانه دو موضوع اصلی مورد بحث بودند.

وی در ادامه افزود که کلیچداراوغلو به سفیر ایران اطمینان داده است که حزب متبوعش از تجارت بین ایران و ترکیه - علی‌رغم تحریم‌های غرب - ناراضی نیست اما نگرانی خود را درباره اتهامات فساد و ارتشاء که یک تاجر ایرانی به نام رضا ضراب نیز در آن دخیل بوده اعلام داشت.

به گفته ادیب‌اوغلو سفیر ایران درباره این مسأله اظهار نظری نکرد.

در این ضیافت شام، بیکدلی از کلیچداراوغلو برای سفر به ایران دعوت کردند اما دو طرف توافق کردند که دیدار بعدی را در سفارت ایران در آنکارا انجام دهند. زمان سفر کلیچداراوغلو به ایران مشخص نیست اما انتظار می‌رود که وی به همراه هیأتی از اعضای حزبش راهی تهران شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج