جاباما
۱۶۲۲۰۷
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

هر سطحی را به صفحه لمسی تبدیل کنید

شاید خیلی زود بتوان هر سطحی را به صفحه لمسی تبدیل کرد آن هم به لطف فناوری فیلمهای کشسان و رسانایی که با استفاده از فناوری نانو ساخته می شوند.

خبرگزاری مهر: شاید خیلی زود بتوان هر سطحی را به صفحه لمسی تبدیل کرد آن هم به لطف فناوری فیلمهای کشسان و رسانایی که با استفاده از فناوری نانو ساخته می شوند.

فیلمهای شفافی که مبتنی بر نانوجوانه های کربنی هستند - لوله های مولکولی کربنی دارای زوائد توپی شکل - می توانند تقریبا هر سطحی را بدون توجه شکل کلی به یک حسگر لمسی تبدیل کنند.

هر سطحی را به صفحه لمسی تبدیل کنید

این فیلم ها توسط گروهی از محققان شرکتی دانش بنیان و نوپا در فنلاند به نام Canatu طراحی و تولید شده اند. این فیلمها قابلیت آن را دارند که کنترلهای تماسی را به کنسول و داشبورد خمیده خودروها و موارد دیگری از این دست اضافه کنند.

از این رو می توان روزی را تصور کرد که تنها با لمس داشبورد فرمانهای مورد نظر راننده و سایر سرنشینان دقیقا مانند زمانی که یک صفحه لمسی هوشمند لمس می شود اجرا شود.

از قابلیت های مهم این فیلمها می توان به امکان خم کردن چندین و چند باره آنها اشاره کرده بدون آنکه جای هیچ نگرانی درخصوص آسیب رسیدن به آن وجود داشته باشد.

هر سطحی را به صفحه لمسی تبدیل کنید

درحال حاضر برای ساخت صفحات لمسی از لایه شفاف ماده ای موسوم به "ایندیوم" استفاده می شود اما این ماده شکننده بوده و به همین دلیل نمی توان از آن در ساخت سطوح لمسی به جز سطوح صاف استفاده کرد.

با این حال اکنون می توان امیدوار بود که با استفاده از نانوجوانه های کربنی هر سطحی را به یک صفحه لمسی پرکاربرد تبدیل کرد.

تاکنون ۴۰ نمونه اولیه از این فناوری جدید ارایه شده است و پیش بینی می شود خیلی زود در انبوهی از دستگاههای پرکاربرد نظیر تلفن های همراه به کار گرفته شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج