۱۶۲۱۶۰
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

ضرر بی سابقه سونی به خاطر «مصاحبه»

با خودداری شماری از سینماهای زنجیره‌ای برای پخش فیلم «مصاحبه» کمپانی سونی اعلام کرده این فیلم را برای کریسمس اکران نخواهد کرد.

خبرگزاری مهر: با خودداری شماری از سینماهای زنجیره‌ای برای پخش فیلم «مصاحبه» کمپانی سونی اعلام کرده این فیلم را برای کریسمس اکران نخواهد کرد.

کمپانی سونی پیکچرز انترتینمنت ممکن است بر سر موضوع کنسل کردن اکران کریسمس فیلم «مصاحبه» مبلغ ۷۵ میلیون دلار ضرر کند. در میان تهدیدهای خشونت‌وار از سوی هکرها مبنی بر حمله به تمام سالن‌های سینمایی که این فیلم را نمایش بدهند، بسیاری از صاحبان سینماها از نمایش فیلم سر باز زدند.

این رقم ۷۵ میلیون دلاری شامل ۴۴ میلیون دلاری می شود که سونی برای تهیه و ساخت فیلم خرج کرده بود و همچنین ۳۰ میلیون دلاری که برای تبلیغ آن در سراسر دنیا مصرف کرده است. یکی از منابع گفت کمپانی سونی ابتدا قصد داشت مبلغ ۳۶ میلیون دلار را صرف تبلیغ داخلی این فیلم کند و وقتی که این فیلم از اکران بازماند، تنها ۸ روز تا پخش آن باقی مانده بود. این به این معنی است که بیشتر بیلبوردها، پوسترها و تبلیغات تلویزیونی آن از پیش نصب شده بودند. بیمه بخشی از این مبلغ را تامین خواهد کرد اما نه تمام آن را.

ضرر بی سابقه سونی به خاطر «مصاحبه»

این استودیو ممکن است در نهایت بتواند فیلم را به کمپانی دیگری بفروشد که بتواند آن را از طریق سرویس‌های ویدیویی از جمله نت‌فلیکس به فروش برساند اما در این مقطع به هیچ وجه به نظر نمی‌آید که هیچ کمپانی‌ای بخواهد از ترس هک شدن به این فیلم دست بزند. باور کلی این است که فیلم «مصاحبه» دلیل اصلی حمله ماهرانه سایبری روی کمپانی سونی و نشت ای‌میل‌ها، بودجه فیلم‌ها و اطلاعات شخصی هزاران کارمند آن‌ها بوده است.

به گفته کنت همیلتون رییس کمپانی فرانت‌رو، اگر ثابت شود کشور کره شمالی پشت این حملات و تهدیدهای خشونت‌واری بوده باشد که باعث کنسل شدن پخش فیلم «مصاحبه» شده‌اند، شرکت‌های بیمه بخشی از ضررهای سونی را جبران خواهند کرد. به گفته متخصصان یکی از امکان‌هایی که سونی نمی تواند از آن استفاده کند، قید «اتمام» است که طبق آن اگر فیلمبرداری یک فیلم به خاطر مرگ یک ستاره یا فاجعه‌ای دیگر متوقف شود، شرکت بیمه زیان وارد شده را جبران خواهد کرد اما فیلمبرداری «مصاحبه» کامل شده و در دست توزیع‌کنندگان قرار گرفته بود. علاوه بر این قیدهای اتمام بیشتر مختص فیلم‌های مستقل هستند و نه فیلم‌های استودیویی بزرگ.

البته ضرر بزرگ دیگر سونی خرج‌هایی است که طی چند هفته گذشته متحمل آن‌ها شده است. تعمیر کردن خطوط دفاعی سایبری این کمپانی هزینه‌ای ده‌ها میلیون دلاری برای سونی خواهد داشت و صاحبان ژاپنی این کمپانی پیش از این نیز وادار به رویارویی با چندین دعوی قانونی از سوی کارمندان سابق خود که اطلاعات‌شان درز پیدا کرده، شده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج