جاباما
۱۶۲۱۲۸
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

حباب قیمتی بازار مسکن شکست

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن گفت:در حال حاضر حباب در بازار مسکن تخلیه شده است و پیش بینی نمی شود که در آینده نزدیک قیمت مسکن در کشور افزایش داشته باشد.

خبرگزاری ایسنا: مدیر کل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن گفت:در حال حاضر حباب در بازار مسکن تخلیه شده است و پیش بینی نمی شود که در آینده نزدیک قیمت مسکن در کشور افزایش داشته باشد.

علی چگینی درباره وضعیت بازار مسکن و پیش بینی آینده این بازار اظهار کرد: بازار مسکن همیشه دچار رونق و رکود بوده یعنی دوره‌ای وجود داشته که شاهد افزایش قیمت ها بوده ایم و دوره‌ای هم ثبات قیمتی پیش آمده است.

وی با بیان این‌که دلیل اصلی این موضوع آن است که بازار مسکن فقط از مولفه‌های درون بخشی تبعیت نمی کند، افزود: اثر بخشی این بازار هم از مولفه‌های درون بخشی مانند قیمت مصالح ساختمانی و دستمزدها است و هم ناشی از مباحث برون بخشی مانند نرخ تورم عمومی و ساختار اقتصادی جامعه، نقدینگی وبازارهای رقیب است.

مدیر کل دفتربرنامه ریزی و اقتصاد مسکن خاطرنشان کرد: بازار مسکن از آثار بیرونی و درونی تاثیرپذیر است به گونه‌ای که پس از افزایش قیمت درسال ۹۱و ابتدای سال۹۲، قیمت مسکن از خرداد ماه ۹۲روند نزولی و ثبات داشته است.

چگینی با بیان این‌که آثار اقتصاد کلان اعم از هدفمندی‌ یارانه‌ها، بحث گرانی نرخ ارزو آثار غیر مستقیم تحریم ها در بخش مسکن نیز تخلیه شد، گفت: آثار تغییر و تحول به خوبی در این حوزه قابل مشاهده بوده است.

وی با اشاره به این‌که اقتصاد به سمت رکود پیش رفته، ادامه داد: بر همین اساس قیمت‌ها و مبادلات در بازار مسکن به این موضوع گره خورده و پیش بینی می شود تا پایان امسال تحولی در بازار مسکن بوجود نیاید.

مدیر کل دفتربرنامه ریزی و اقتصاد مسکن در ادامه با تاکید به این‌که بحث مصرف کننده و سازنده مباحثی هستند که باید به آن‌ها به عنوان سیاست‌گذار توجه شود، ادامه داد:‌ اگر فقط به مصرف کننده توجه شود و قیمت ها کاهش یابد، دیگر تولیدی در بازار مسکن وجود نخواهد داشت و تولیدکنندگان از بازار خارج می شوند.

چگینی افزود: افزایش تقاضای آتی پدید می آید که نهایتا با جهش قیمت ناگهانی دراین حوزه روبرو می شویم.

وی با تاکید بر این‌که باید درون نگری در این حوزه وجود داشته باشد که هم تولیدکننده فعالیت کند و هم مصرف‌کننده به هدف خود برسد، تصریح کرد: در حال حاضر حباب در بازار مسکن تخلیه شده است.

چگینی خاطرنشان کرد: پیش بینی نمی شود که در آینده نزدیک قیمت مسکن در کشور افزایش داشته باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • يحيي

      با سلام : مسكن تا سال 1395 در ركورد خاهد بود

    • بدون نام

      وقتی یک چیزی شارپی و بصورت حبابی قیمتش بره بالا آیا باید انتضار ادامه افزایش قیمت رو داشت!!!!! مسکن تو تهران از اروپا هم گرانتر شده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج