جاباما
۱۶۲۱۲۰
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

واکنش به حذف اعدام قاچاقچیان مواد مخدر

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر با بیان اینکه تخفیف مجازات قاچاقچیان مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام است گفت: این موضوع مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام است و هر اصلاحی باید از سوی همین مرجع صورت بگیرد نه مجلس، ستاد مبارزه با موادمخدر مخالف "حذف اعدام" است.

خبرگزاری ایسنا: قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر با بیان اینکه تخفیف مجازات قاچاقچیان مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام است گفت: این موضوع مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام است و هر اصلاحی باید از سوی همین مرجع صورت بگیرد نه مجلس، ستاد مبارزه با موادمخدر مخالف "حذف اعدام" است.

علیرضا جزینی در جمع خبرنگاران هرمزگان به تبیین عملکرد ستاد مبارزه با موادمخدر در حوزه مشارکت‌های مردمی در هشت ماه اول امسال پرداخت و افزود: تعداد سازمان‌های مردم نهاد در هشت ماهه اول امسال از ۱۲۰۸ سازمان به ۲۰۸۹ سازمان رسیده و نشان‌دهنده افزایش ۷۳ درصدی سمن‌های حوزه اعتیاد است. از این میزان ۸۶۷ سمن مربوط به حوزه پیشگیری است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۳ درصد رشد داشته است. تعداد سمن‌ها در حوزه درمان با ۸۷ درصد رشد به ۱۰۳۱ مورد و سمن‌های حوزه کاهش آسیب با ۲۸۹ درصد رشد، به ۱۹۱ مورد رسیده است.

وی گفت: با توجه به اینکه در کشور ۲۰۸۹ سمن پیشگیری مواد مخدر فعالیت می کند سهم ۳۳ سمن فعال در استان آمار بسیار پایینی است که ضرورت دارد آمار سازمان‌های مردم نهاد در استان افزایش یابد.

وی به وجود مناطق آلوده به مواد مخدر در استان اشاره و بیان کرد: در نشستی که با شورای هماهنگی استان داشتیم، به مباحثی همچون جمع‌آوری معتادن و افزایش سمن‌ها در استان پرداخته شد. همچنین ستاد برای مشارکت در ایجاد مرکز میان مدت قشم، مرکز کاهش آسیب در قشم، مرکز نگهداری شبانه میناب، مرکز نگهداری زنان میناب و افزایش مرکز ماده ۱۵ بندرعباس اعلام همکاری کرد.

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر استفاده از ۸۴ برنامه ۲۰ دقیقه ای در صدا و سیما برای بهره گیری از این امکان برای پیشگیری را از دیگر مباحث مورد بحث در شورای هماهنگی دانست و عنوان کرد: همچنین ایجاد نمایشگاه دائمی، بررسی همایش مبارزه با مواد، کنترل فروش مواد متادون در عطاری‌ها، توجه خاص به میناب در بعد مقابله با مواد مخدر، افزایش فعالیت کمیته شناسایی اموال از دیگر موضوعات نشست هماهنگی بود.

اشتغال ۵۰۰ معتاد بهبودیافته تا آخر سال

وی با بیان اینکه در حوزه ترک اعتیاد باید مبحث فرآیند حرفه آموزی و اشتغال آموزی مورد تاکید قرار گیرد، افزود: طی پیگیری‌ها و اقدامات صورت گرفته توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر طرحی برای معتادانی که اعتیاد خود را ترک می کند داریم که پس از ترک و حرفه آموزی بتوانند از تسهیلات صندوق مهر امام رضا(ع) استفاده کنند.

وی با بیان اینکه حرفه‌آموزی و اشتغال‌زایی معتادان بهبود یافته را دنبال می‌کنیم، گفت: طی برنامه‌ای در تلاش هستیم تا ۵۰۰ نفر از معتادان بهبود یافته را تا آخر امسال مشغول به کار کنیم. در این راستا تفاهم‌نامه‌ای با صندوق مهر امام رضا(ع) و ۵۰ کارگاه و سمن فعال به امضا رسیده است تا بتوانیم ۱۰ طرح اشتغال‌زایی را اجرایی کنیم.

تریاک و حشیش در صدر آمار کشفیات مواد مخدر

دستگیری ۲۳۴ هزار قاچاقچی و معتاد در سال۹۳

جزینی در ادامه این نشست خبری به اقدامات انجام شده در حوزه مقابله با عرضه و توزیع موادمخدر پرداخت و عنوان کرد: طی هشت ماهه اول امسال میزان کشفیات انواع موادمخدر ۴۳۸ تن بود که با احتساب مواد منشاء تریاک به ۴۹۵ تن می‌رسد. همچنین ۲۳۴ هزار نفر دستگیر شده‌اند که ۵۲ هزار نفر از معتادان هستند و به مراکز درمان ۱۵ و ۱۶ ارجاع داده شدند.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر ادامه داد: همچنین ۳۳ میلیون و۳۰۰ هزار قرص و آمپول کشف شد. تاکنون ۶۹۳ قبضه سلاح از اشرار کشف شده که ۲۱ درصد افزایش و رشد نسبت به مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد. همچنین ۱۱ نفر از همکاران امنیتی و انتظامی ما در جریان مقابله با قاچاقچیان به شهادت رسیدند. میزان درگیری‌های مسلحانه ۱۴۷۶ مورد بود که ۳۰ درصد رشد دارد.

جزینی ضمن اعلام این خبر که طی هشت ماهه اول امسال ۱۹۲ آشپزخانه تولید شیشه منهدم شد، گفت: آمار کشف شیشه در این مدت ۱۶۰۰ کیلوگرم بود و می‌توان گفت کشفیات به ترتیب به تریاک، حشیش، هروئین، مروفین و شیشه مربوط می‌شود.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر ادامه داد: ۲۴ تن از موادمخدر مکشوفه در جریان پاکسازی از مناطق آلوده بدست آمده است که ۱۰۹ درصد رشد دارد. همچنین ۷۶ هزار و ۵۰۰ نفر از دستگیرشدگان از مناطق آلوده جمع‌آوری شده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج