۱۶۲۱۱۱
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

واکنش مراجع تقلید به زیرمیزی پزشکان

وزیر بهداشت که روزهای چهارشنبه و پنج شنبه گذشته به شهر مقدس قم سفر کرده بود، با مراجع عظام و تقلید، دیدار و از دیدگاه های آنان در حوزه سلامت، بهره مند شد.

خبرگزاری مهر: وزیر بهداشت که روزهای چهارشنبه و پنج شنبه گذشته به شهر مقدس قم سفر کرده بود، با مراجع عظام و تقلید، دیدار و از دیدگاه های آنان در حوزه سلامت، بهره مند شد.

دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، در سفر به شهر مقدس قم، ضمن زیارت بارگاه حضرت معصومه(ع)، با حضرات آیات موسوی اردبیلی، صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی، جوادی آملی، وحید خراسانی و نوری همدانی، دیدار و گفتگو کرد.

آیت الله صافی گلپایگانی: برنامه های وزارت بهداشت مسرت مردم و بیماران را به همراه دارد

آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار وزیر بهداشت، خاطر نشان کرد: من مطمئن هستم برنامه‌های شما اسباب خوشحالی و مسرت مردم و بیماران را فراهم می‌آورد و بایت آن به شما تبریک می‌گوییم زیرا اقداماتی که در جهت رضایت خداوند متعال انجام می‌‌شود قابل تقدیر است و انشاء الله بتوانید در خدمت به مردم بخصوص محرومان و مستضعفان جامعه موفّق و مؤید باشید.

معظم له بر لزوم اهتمام بیشتر در خدمت رسانی به مردم با وجود تلاش جدی و گسترده دکتر هاشمی تاکید کرد و افزود: شک نکنید اعمال شما توفیقی بزرگ و به خواست خداوند متعال است و بدانید موفقیت شما موفقیت دولت و نظام محسوب می‌شود.

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی با بیان این که انتقادات اندکی که به برنامه های شما می شود نباید مایوستان کند بلکه باید منجر به اهتمام بیشتر شما شود ، گفت: همراهی همه نهاد ها برای اجرای برنامه های وزارت بهداشت باعث خوشحالی مردم و دولت است.

این مرجع عالیقدر در ادامه با اشاره به لزوم وحدت و همدلی مسئولان برای پیشبرد اهداف اسلام در جامعه یادآور شد: حسن نیت شما بر کسی پوشیده نیست، پشتکار داشته باشید و از حمایت سایر دستگاه‌ها نیز در پیشبرد اهداف خود استفاده نمایید چرا که هدف همه ما یکی است و آن اعتلای پرچم اسلام است.

آیت‌الله وحیدخراسانی: داشتن نسلی توانمند یک امر حیاتی است.

آیت الله وحید خراسانی در این دیدار اهمیت سلامت جسم و روح در زندگی و سعادت بشر را یادآور شد و عنوان داشت: جسم مردم به شما پزشکان و روح مردم به روحانیون و عالمان دین سپرده شده است.

ایشان در ادامه اضافه کرد: بین روح و بدن ارتباط عجیبی است حتی یک خیال در روح و یک فکر بر جسم تاثیر دارد و عکس العمل آن قابل مشاهده است و به همین جهت هم گفته شده است که عقل سالم در بدن سالم است.

این مرجع معظم تقلید با تقدیر از تلاش‌های دکتر هاشمی در ایجاد اصلاح در حوزه سلامت کشور خاطر نشان کرد: حرف و سخن شما در اطبا موثر است و انشاءالله سفارش کنید به اطبا برای فعالیت بیشتر و خدمت بهتر به مردم و همچنین تشویق آنان به شرکت در عزاداری‌های شهادت حضرت زهرا (س) و حضور در طرح داوطلبانه طبابت رایگان در ایام شهادت حضرت زهرا(س) که اجر بسیاری دارد.

معظم له ضمن توصیه به افزایش زاد و ولد در کشور تصریح کرد: داشتن نسلی توانمند در هر زمان یک امر حیاتی است و شما هرقدر می‌توانید به این مهم کمک کنید.

آیت الله مکارم شیرازی: زیرمیزی به هیچ وجه شایسته جامعه پزشکی ایران نبود

آیت‏‌‏الله مکارم شیرازی اظهار داشت: یکی از عیوب جامعه پزشکی زیرمیزی بود و تخلف برخی، احترام کل جامعه پزشکی را خدشه دار کرده بود و با توجه به محترم بودن شغل ‏پزشکی این امر زشت سزاوار آنها نبود .

این مرجع عالیقدر با اشاره به اقدامات خوب دولت در حوزه ‏بهداشت و درمان اظهار کرد:‏ دستاوردهای اجرای تحول سلامت ملموس است و موجب رضایتمندی مردم شده است .

ایشان افزود: بیمه سلامت که بسیاری را در مسائل درمانی آسوده خاطر کرده یکی دیگر از اقدامات ‏خوب محسوب می‌شود.‏

این مرجع عالیقدر با اشاره به دستاوردها و اقدامات انجام شده در راستای برنامه تحول سلامت در کشور تصریح کرد: باید با مدیریت این طرح، اعتماد شکل گرفته مردم به دولت را حفظ نموده و با توجه به اعتبارات موجود برنامه ریزی کنیم تا استمرار و پایداری طرح تضمین شود .

آیت‏‌‏الله مکارم شیرازی با بیان اینکه تحریم‌های فراوانی از سوی کشورهای غربی علیه ایران اعمال ‏شده است گفت: با این حال پزشکی ایران توانسته است پیشرفت خوبی داشته و در بسیاری ‏از تجهیزات به خودکفایی برسد.

آیت الله جوادی آملی: وزارت بهداشت خوش درخشید

آیت الله جوادی آملی در دیدار با وزیر بهداشت ابراز داشت: علم پزشکی پیشرفت زیادی کرده است، اما اگر بتوان آن را با علم طب قدیم نیز پیوند زد، می توانیم خدمات بهتری داشته باشیم.

ایشان گفت: شما در وزارت بهداشت خوش درخشیدید و امیدواریم خدمات حضرتعالی مستدام باشد و سلام من را نیز به دکتر روحانی رییس جمهوری برسانید

وی افزود: اقدامات دولت در بخش پزشکی خلاصه نمی شود و در حقیقت دولت باید برای مردم هم مرهم بوده و هم دارویی برای سایر مشکلات از جمله داغ کردن افرادی باشد که قصد سوءاستفاده را دارند.

آیت الله جوادی آملی ابراز داشت: علم پزشکی پیشرفت زیادی کرده است، اما اگر بتوان آن را با علم طب قدیم نیز پیوند زد، می توانیم خدمات بهتری داشته باشیم.

وی اضافه کرد: در اثر گسترش علم، رشته ها از جمله پزشکی تخصصی شدند، اما پزشکان باید فکر آسمانی داشته و جامع الاطراف باشند و هر پزشک باید همه بیماری ها و کیفت و کمیت درمان آن ها را بداند.

این مرجع تقلید ادامه داد: همه ما باید احساس کنیم که در برابر تمامی اعمال خود مسوول هستیم و بدانیم که انسان مرگ را می میراند و با مرگ پوسیده نمی شود و این دو نکته باید مورد توجه مردم باشد.

آیت الله جوادی آملی با اشاره به برخی سوءاستفاده های مالی در کشور، گفت: اگر با اختلاس کنندگان برخورد جدی می شد، اکنون شاهد بروز اینچنین پدیده هایی نبودیم.

ایشان با بیان اینکه با وجود همه مشکلاتی که داریم از نعمت های زیادی برخورداریم و دلیل نمی شود که تحریم ها اثر کند، تصریح کرد: ما از دو طرف با دریاها در ارتباط هستیم، باید صادرات افزایش یابد و وجود واردات برای ما ننگ است.

وی خواستار توجه جدی مسوولان به اقتصاد مقاومتی شد و افزود: استعدادهای طبیعی زیادی داریم و نباید کشوری باشم که به بیگانه نیازمند باشیم.

آیت الله جوادی آملی اظهار داشت: مردم مهمترین سرمایه نظام هستند و با بهره گیری از همین مردم در انقلاب و جنگ پیروز شدیم و لذا همواره باید رابطه مردم با روحانیت و مساجد زنده باشد.

آیت الله نوری همدانی: خدمات وزارت بهداشت افتخاری برای دولت است

آیت الله حسین نوری همدانی گفت: خدماتی که وزارت بهداشت با این وسعت انجام داده است، بسیار مهم و کم سابقه است.

وی افزود: خداوند متعال به شما و همکاران محترمتان توفیق خدمت داده است و فرصت داده تا شایستگی خود را اثبات نمایید.

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: کار شما بسیار وسیع و کامل است و اقدامات شما افتخاری برای دولت است؛ سلام مخصوص ما را خدمت دکتر روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران و سران دولت برسانید.

وی با تاکید بر خدمت رسانی به نقاط محروم، گفت: مردم در نقاط محروم باید به پزشکان دسترسی داشته باشند، چرا که امام راحل عنایت ویژه ای به محرومان داشتند و خوشبختانه وسعت خدمات شما در این مناطق فراگیر بوده است.

این مرجع تقلید همچنین بر انجام اقدامات مناسب در زمینه مبارزه با کاهش موالید تاکید کرد و خواستار نظارت هرچه بیشتر وزیر بهداشت بر مسائل بهداشت و درمان در کشور شد و ابراز امیدواری کرد: آنچه تاکنون طراحی و انجام شده است، به همین منوال ادامه پیدا کند.

ایشان خواستار جذب خیران به سمت بخش بهداشت و درمان شد و افزود: کشور ما از نظر اقتدار و امنیت نمونه است و باید با اینگونه اقداماتی که انجام دادید، در زمینه بهداشت و درمان نیز نمونه باشیم.

وی گفت: وحدت حوزه و دانشگاه و شیعه و سنی افتخاری برای کشور است که در سایه نظام اسلامی و رهبری آیت الله خامنه ای ایجاد شده است.

آیت الله موسوی اردبیلی: اهتمام دولت در استمرار خدمات به مردم

حضرت آیت الله موسوی اردبیلی در ادامه برنامه دیدار وزیر بهداشت با مراجع عظام تقلید، ضمن تشکر از خدمات دولت به خصوص در گسترش بیمه همگانی، گفت: دولت همانطور که وعده داده بود، توانست بیمه همگانی را گسترش دهد.

وی با اظهار امیدواری از استمرار این طرح افزود: همانطور که دکتر روحانی در گسترش بیمه همگانی قول دادند و عمل هم کردند امیدواریم در استمرار این خدمات هم اهتمام داشته باشند و اعتبارات لازم در بودجه سنواتی برای آن در نظر گرفته شود.

آیت الله سبحانی: هیچ برنامه اصلاحی وجود ندارد که مخالفینی نداشته باشد

آیت الله سبحانی گفت: هیچ برنامه اصلاحی وجود ندارد که مخالفینی نداشته باشد اما ملاک رضایت اکثریت مردم است.

وی در ادامه برنامه دیدار وزیر بهداشت با مراجع عظام تقلید، ضمن تشکر از خدمات ارزشمند دولت در حوزه سلامت، گفت: اجرای برنامه های اصلاحی، همیشه منتقدین و مخالفینی دارد اما همین که اکثریت مردم از اجرای اقدامات وزارت بهداشت رضایت دارند، کافی است و امیدوارم استمرار پیدا کند.

آیت الله سبحانی ضمن قدردانی از فعالیت های خیریه وزیر بهداشت در مناطق محروم قبل از قبول مسئولیت وزارت، افزود: انجام امور خیر برای مردم اجر اخروی دارد و امیدوارم این حرکت ادامه داشته باشد.

ایشان با تاکید بر اینکه، جامعه سالم یکی از اصول اساسی اسلام است و سلامت یکی از شروط مهم پیشرفت هر جامعه ای است، گفت: فراگیر شدن بیمه همگانی و برخورداری از اعتبار کافی دفترچه های بیمه در دست مردم می تواند نقش مهمی در ارتقای بهداشت و درمان آنها داشته باشد.

آیت الله سبحانی در خصوص افزایش جمعیت خاطرنشان کرد: باید اقدامات جدی در خصوص افزایش جمعیت صورت بگیرد بخصوص نخبگان جامعه باید با پرهیز از تک فرزندی، در جهت گسترش نبوغ جامعه توجه بیشتری به این امر داشته باشند.

ایشان سقط جنین را آدم کشی مدرن ذکر کرد و اذعان داشت: باید بر این موضوع نظارت جدی صورت بگیرد و با افراد متخلف برخورد قانونی شود.

آیت الله سبحانی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم دولت اهتمام جدی برای استمرار طرح تحول نظام سلامت، داشته باشد و وزارت بهداشت نیز همچنان موفق عمل کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج