۱۶۲۰۷۳
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

عکس: یک روز ویژه برای فوتبال ایران

دیروز یک روز ویژه برای فوتبال ایران بود.۱۸ سال پیش در چنین روزی، تیم ملی فوتبال ایران در چارچوب مرحله یک چهارم پایانی یازدهمین دوره مسابقات فوتبال جام ملتهای آسیا موفق شد با نتیجه پر گل ۶-۲ تیم فوتبال کره جنوبی را شکست دهد.

وب سایت نود: ۲۶ آذر ماه سال ۱۳۷۵ بدون شک یکی از بیاد ماندنی ترین روزهای تاریخ فوتبال ایران است. روزی که تیم ملی ایران موفق شد در مرحله یک چهارم نهایی جام ملتهای آسیا ۱۹۹۶ در امارات، تیم مدعی و پرقدرت کره جنوبی را با نتیجه باور نکردنی ۶-۲ در هم بکوبد و راهی مرحله نیمه نهایی این بازی ها شود.

این دیدار در ورزشگاه آل مکتوم دبی، با حضور ۱۹ هزار تماشاگر و به قضاوت جمال الشریف از سوریه برگزار شد. علی دایی در دقایق ۶۶، ۷۷، ۸۲ و ۸۹ (گل آخر از روی نقطه پنالتی)، کریم باقری در دقیقه ۳۱ و خداداد عزیزی در دقیقه ۵۱ گلهای تیم ایران را زدند. برای تیم ایران در این مسابقه نیما نکیسا، محمد خاکپور، فرشاد فلاحت زاده، افشین پیروانی، نعیم سعداوی، مهرداد میناوند، کریم باقری، علیرضا منصوریان (داریوش یزدانی از دقیقه ۸۳)، حمید استیلی، خداداد عزیزی (مهدی مهدوی کیا از دقیقه ۸۵) و علی دایی به میدان رفتند. هدایت تیم ایران بر عهده محمد مایلی کهن بود.

این بهترین پیروزی تیم فوتبال ایران در برابر کره جنوبی در طی ۲۸ رویارویی دو تیم بود.

تیم مل ایران در مرحله نیمه نهایی این بازی ها در شرایطی مقابل عربستانی قرار گرفت که پیش از آن در مرحله گروهی با ۳ گل این تیم پرقدرت را شکست داده بود، اما در بازی نیمه نهایی عربستانی ها به لطف داوری یکطرفه این دیدار موفق شدند تیم ملی کشورمان را در ضربات پنالتی شکست بدهند تا ایران از رسیدن به فینال باز بماند.

در بازی رده بندی هم تیم ملی بعد از تساوی ۱-۱ مقابل کویت، در ضربات پنالتی با درخشش احمدرضا عابدزاده موفق شد حریف خود را شکست بدهد و به مقام سومی این رقابتها برسد.

عکس: یک روز ویژه برای فوتبال ایران

عکس: یک روز ویژه برای فوتبال ایران

عکس: یک روز ویژه برای فوتبال ایران
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج