جاباما
۱۶۲۰۶۴
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

بی احتیاطی، شایع ترین قصور پزشکی

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران بیشترین نوع قصور پزشکی را بی احتیاطی و بی مبادلاتی دانست و افزود: شایع ترین بی احتیاطی، گرفتن شرح حال، معاینه و عدم توجه به علائم بالینی بیمار است.

خبرگزاری مهر: علی عباسی عصر پنج شنبه در سمینار قصور پزشکی از دیدگاه حقوقی در سالن کنفرانس بیمارستان بوعلی ساری با بیان اینکه روند رسیدگی پرونده ها در نظام پزشکی برای همکاران پزشکی قانونی روشن تر شود، اظهارداشت: هر نوع خطایی که در فرآیند ارائه سلامت ایجاد شود به عنوان خطای پزشکی محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه طبق اعلام انجمن پزشکی آمریکا مرگ سالیانه ۴۴ تا ۹۸ هزار بیمار در خطاهای پزشکی بیمارستان و ۷ هزار بیمار سالانه به علت دست خط بد پزشکان فوت می کنند، افزود: متاسفانه در ایران امار مدونی در دست نیست اما به نظر می رسد میزان خطای بد خطی پزشکان و آمار شکایات بالا باشد.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران بیان کرد: در بررسی های پزشکی قانونی طی پنج ساله اخیر در جراحی زنان و زایمان یک هزار و ۳۴۳ مورد و ارتوپدی با یک هزار و ۳۳۵ مورد بوده که دارای ۵۵ درصد محکومیت بوده است.

عباسی تصریح کرد: ۱۵ درصد داروهای تجویز شده اشتباه و ۸ درصد با دز بالا و ۷ درصد با دز پایین بوده است.

وی با بیان اینکه در سیستم قضایی ایران خطاها شامل بی احتیاطی و عدم مهارت است، افزود: مشکلات دارویی، جراحی و عمدی از جمله خطاهای پزشکی درکشور است.

وی به دلایل پیدایش خطاهای پزشکی اشاره کرد و گفت: در بسیاری از موارد علت بوجود امدن یک خطای پزشکی بیش از آنکه ناشی از بی توجهی پزشک باشد نتیجه اشکال در کل سیستم است که شاهد افزایش روز افزون شکایت در پزشکان به دلیل خطاهای انان هستیم.

عباسی، تاخیر در گزارش یک علامت، عدم گزارش مصرف داروها، عدم گزارش علائم، ترس از مسائل قانونی و اعمال فشار را از جمله خطای بیمار دانست که در قانون به ان توجه شده است.

وی وقایع و خطاهای جراحی را انجام جراحی بر روی قسمت اشتباهی بدن، با روش و رویه غلط بر روی بیمار، جا گذاشتن اشیاء خارجی در بدن بیمار عنوان کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج