جاباما
۱۶۲۰۳۸
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

پروژه ارسال DNA انسان به ماه قطعی شد

با جمع آوری نزدیک به یک میلیون دلار آن هم تنها در مدت ۳۰ ساعت پروژه ارسال کاوشگر روباتیک به ماه برای حفاری در آنجا و جاسازی کردن نمونه هایی از DNA انسانها به زودی رنگ واقعیت به خود می گیرد.

خبرگزاری مهر: با جمع آوری نزدیک به یک میلیون دلار آن هم تنها در مدت ۳۰ ساعت پروژه ارسال کاوشگر روباتیک به ماه برای حفاری در آنجا و جاسازی کردن نمونه هایی از DNA انسانها به زودی رنگ واقعیت به خود می گیرد.

این پروژه که با نام Lunar Mission One فعالیت خود را آغاز کرده از سوی تیمی متشکل از دانشمندان و مهندسان در انگلیس هدایت می شود. آنها امیدوار بودند که در صورت تأمین هزینه های لازم به زودی کاوشگر روباتیکی را راهی ماه کرده تا در آنجا ضمن انجام برخی حفاری ها کپسولهای حاوی DNA افراد متقاضی را نیز قرار دهد.

پروژه ارسال DNA انسان به ماه قطعی شد

اما در کمال شگفتی و درحالی که تنها چند روز از اعلان کلی این ایده می گذشت حدود یک میلیون دلار از سراسر جهان به عنوان کمک تحقیقاتی به این پروژه سرازیر شد و بدین ترتیب به زودی عملیات اجرایی این پروژه آغاز می شود.

تاکنون بیش از ۶۸۰۰ تن از سراسر جهان حمایت خود را از این پروژه اعلام کرده اند و گفته می شود شمار آنها همچنان روبه افزایش است.

بر اساس اعلام مدیران این پروژه، افرادی که به این ایده کمکهای مالی اعطا می کنند شانس آن را خواهند داشت تا کپسول های زمان شخصی خود را که حاوی نمونه هایی از DNA آنهاست به ماه ارسال کنند تا در زیر خاک آن دفن شود.

از جمله افرادی که از این پروژه اعلام حمایتهای مادی و معنوی کرده اند می توان به برایان کاکس و استفان هاوکنیگ فیزیکدانان سرشناس انگلیسی اشاره کرد.

هاوکینگ پس از جمع آوری سریع بودجه مورد نیاز برای عملیاتی شدن این ایده گفت: امروز آنها به چیزی رسیده اند که می تواند نخستین گامها به سوی میراث ماندگار اکتشافات فضایی تلقی شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج