جاباما
۱۶۱۸۸۰
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

زمان دور بعدی مذاکرات ایران و گروه ۱+۵

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت که دور بعدی مذاکرات ایران و ۱+۵ اواسط ژانویه برگزار می‌شود.

خبرگزاری تسنیم: "سرگی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه خبر داد که دور بعدی مذاکرات ایران و ۱+۵ اواسط ژانویه برگزار می‌شود.

ریابکوف گفت: روسیه هیچ تردیدی ندارد که واشنگتن بخشی از تلاش‌ها برای فلج کردن اقتصاد روسیه است.

وی ضمن اشاره به برگزار شدن دور بعدی مذاکرات ایران و شش کشور در اواسط ژانویه گفت که مکان برگزاری این مذاکرات توسط تهران هماهنگ خواهد شد.

معاون وزیر امور خارجه روسیه افزود: مذاکرات میان ایران و مذاکره کنندگان امیدوارکننده به نظر می‌رسد. این احتمال وجود دارد که توافق حاصل شود.

ریابکوف به عادی شدن روابط میان آمریکا و کوبا نیز اشاره کرد و گفت:‌ عادی سازی روابط میان آمریکا و کوبا تحولات مثبتی برای روسیه به همراه خواهد داشت.

مذاکرات هسته‌‌ای ژنو که از دو روز پیش (دوشنبه) در هتل پریزیدنت ویلسون در ژنو، سوئیس، آغاز شده است، بیش از هر چیز دیگری به مذاکرات بین دیپلمات‌های کشورمان و همتایان آمریکایی‌شان اختصاص داشت.

در روز اول مذاکرات (دوشنبه) تیم مذاکره کننده کشورمان به ریاست سید عباس عراقچی، معاون حقوقی و بین‌الملل، و مجید تخت روانچی، معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه، با هیأت آمریکایی که تحت نظارت وندی شرمن، قائم مقام موقت وزارت خارجه، قرار داشت به مدت شش ساعت دیدار کردند.

روز گذشته (سه‌شنبه) نیز ابتدا تیم‌های ایرانی و آمریکایی با یکدیگر دیدار کردند. در مذاکرات روز گذشته ایران و آمریکا هلگا اشمیت و استفان کلمنت، معاون و دستیار ویژه کاترین اشتون مشاور ویژه اتحادیه اروپا در مذاکرات هسته ای ایران و ۱+۵ حضور داشتند.

دیپلمات‌های ارشد کشورمان روز گذشته با نیکلاس دوروویر، نماینده فرانسه، نیز دیدار کردند. گزارش‌ها حاکی از این است که فرانسه سخت‌ترین و غیرمنعطف‌ترین مواضع را در این مذاکرات اتخاذ کرده و حتی برخی رسانه‌ها از اختلاف بین پاریس و واشنگتن در مذاکرات هسته‌ای خبر می‌دهند.

سوم آذرماه دیپلمات‌های ایران و پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل به‌علاوه آلمان پس از اینکه نتوانستند به توافقی جامع درباره برنامه هسته‌ای تهران دست یابند، با توجه به آنچه پیشرفت در مذاکرات و اراده جدی طرفین برای نیل به توافق نامیدند، تصمیم گرفتند که مذاکرات را برای هفت ماه بعدی تمدید کنند.

در این دوره هفت‌ماهه وضعیت برنامه هسته‌ای ایران و نیز تسهیل تحریم‌ها مانند آنچه طی یک سال گذشته و بر اساس توافق موقت ژنو موسوم به برنامه مشترک اقدام (۳ آذر ۱۳۹۲) شاهد بودیم، ادامه خواهد یافت.

دیپلمات‌ها اعلام کرده‌اند قصد دارند تا ماه مارس یعنی اواسط اسفند به توافق سیاسی و کلی درباره برنامه هسته‌ای ایران دست یابند و پس از آن طی فرصت باقی‌مانده تا اوایل تیر ماه جزئیات این توافق را مکتوب سازند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج