جاباما
۱۶۱۷۶۶
۴ نظر
۵۰۷۰
۴ نظر
۵۰۷۰
پ

ماهی راه رونده در حال انقراض +عکس

دانشمندان مکزیکی هشدار دادند: اکسولوتل یا ماهی راه رونده با خطر انقراض در زیستگاه بومی خود واقع در حومه شهر مکزیک تهدید می‌شود.

خبرگزاری فارس: دانشمندان مکزیکی هشدار دادند: اکسولوتل یا ماهی راه رونده با خطر انقراض در زیستگاه بومی خود واقع در حومه شهر مکزیک تهدید می‌شود.

Axolotl «اکسولوتل» یا ماهی راه رونده مکزیکی یک جانور کوچک دوزیستی است که رفتاری پرخاشگرانه دارد و با هیچ ماهی دیگری نباید نگهداری شود؛ دمای مطلوب برای این جانور بین ۱۴ - ۲۰ درجه سانتی‌گراد است، این ماهی دوزیست می‌تواند بین ۲۰ تا ۴۰ سانتی‌متر رشد کند و بین ۱۰ تا ۱۵ سال عمر می‌کند.

اکسولوتل در ترمیم اعضای بدن خود در بین مخلوقات معروف است؛ این جانور می‌تواند قسمت‌های آسیب دیده یا قطع شده بدن خود (دم، پوست، قلب، جگر و کلیه) را دوباره بازسازی یا ترمیم کند؛ اکسولوتل معمولاً به رنگ طوسی و قهوه‌ای است ولی به رنگ‌های طلایی آلبینو، سفید شفاف، سیاه شفاف و خالدار نیز مشاهده شده است.

اکسولوتل از خانواده سمندر مکزیکی است اما کاملاً به آب وابسته است، هر دو یا سه روز یک بار نیاز به غذا دارد و غذای این ماهی از بچه قورباغه، حشره نرم، کرم و ماهیان کوچک و گوشت خام چرخ کرده تشکیل شده است.

بررسی‌های انجام شده توسط دانشگاه مکزیک نشان می‌دهند این جانور در اثر کیفیت آب (آلودگی‌های آفت کش‌ها و یا نشت فاضلاب) و به دلیل شکل و نوع ماهی، مورد حمله حیوانات دیگر قرار می‌گیرد و در حال انقراض است.

دانشمندان مکزیکی بار دیگر هشدار دادند اکسولوتل در حال انقراض است در حالی که این ماهی قادر به بازسازی و ترمیم پا، دم، چشم، مغز و هر بخشی از اندام و اعضاء خود است؛ دانشمندان گفتند: این ماهی را می‌توان در آزمایشگاه مورد مطالعه قرار داد اما مطالعه و بررسی آن در زیستگاه طبیعی خود موثرتر است.

به دلیل خطر انقراض که برای این ماهی وجود دارد برنامه حفاظت بین‌المللی راه اندازی شده است.

ماهی راه رونده در حال انقراض +عکس
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      الهی منقرض نشه

    • کامران

      چه بانمکه

    • علی

      خیلی زشته

    • بدون نام

      علی دلت میاد؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج