۱۶۱۰۸۵
۵ نظر
۵۰۰۷
۵ نظر
۵۰۰۷
پ

این مرد را شناسایی کنید +عکس

سارق سابقه داری که به عنوان راننده اقدام به جیب بری از مسافران می‌کرد دستگیر شد.

خبرگزاری فارس: ۲۳ فروردین ماه سال جاری فردی با مراجعه به کلانتری ۱۶۹ مشیریه به مأموران اعلام کرد که کیف جیبی‌اش توسط سرنشین یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ نقره‌ای رنگ سرقت شده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «جیب بری» و به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته پس از حضور در پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در تاریخ ۲۳ فروردین امسال قصد مسافرت به سمنان را داشتم، به سه راه افسریه رفته و سوار یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ نقره‌ای رنگ با ۴ سرنشین شدم که دو مسافر در صندلی عقب نشسته بودند.

وی افزود: زمانی که قصد داشتم سوار ماشین شوم، سرنشین صندلی جلو عنوان کرد که چند صد متر جلوتر قصد پیاده شدن دارد و به این بهانه پیشنهاد کرد که مسافتی کوتاه را به مراه وی به صورت دو نفره طی مسیر کنیم، من هم با قبول پیشنهاد این شخص که تصور می‌کردم مثل من یک مسافر است سوار ماشین شدم اما هنوز فاصله زیادی طی نشده بودکه راننده عنوان کرد «درب جلو باز است» و به این بهانه چندین بار اقدام به محکم کردن درب سمت من کرد.

این مرد را شناسایی کنید +عکس

این مالباخته ادامه داد: پس از آن ، راننده پرسید کجا می روی و من هم در پاسخ عنوان کردم سمنان، در این زمان راننده مدعی شد که وی به قصد کارخانه سیمان مسافر سوار کرده و به این بهانه و بدون گرفتن پول کرایه مرا از ماشین پیاده کرد، زمانی که از ماشین پیاده شدم پس از گذشت چند دقیقه متوجه سرقت کیف جیبی همراه خود شدم.

هم زمان با آغاز رسیدگی به پرونده و بررسی پرونده‌های مشابه از سوی کارآگاهان پایگاه ششم آگاهی، ده‌ها پرونده سرقت‌های مشابه دیگر به پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

اظهارات شکات و مالباختگان نشان داد سرنشینان انواع خودروهای سواری «پژو» و «پراید» در رنگ‌های مختلف اقدام به سوار کردن مسافر در صندلی جلو به مراه فرد دیگری حدوداً ۵۰ ساله کرده و بدین شیوه و شگرد اقدام به جیب بری می‌کنند.

بررسی اظهارات مالباختگان در خصوص مبدأ و مقصد آن‌ها در زمان سوار شدن به خودروها نشان داد که عمدتاً در خروجی‌های شهر تهران به ویژه در مناطق سه راه افسریه، سه راه تهرانپارس، پایانه ترمینال جنوب و میدان آزادی قصد رفتن به سایر شهرها به ویژه شهرها و شهرک‌های حومه شهر تهران از قبیل بومهن، رودهن، پردیس، کرج، فیروزکوه، دماوند، ورامین و پاکدشت را داشته‌اند .

با توجه به اظهارات شکات و مالباختگان مبنی بر اینکه در تمامی سرقت‌ها فردی حدوداً ۵۵-۵۰ ساله کنار آن‌ها در صندلی شاگرده راننده نشسته، کارآگاهان احتمال دادند که این شخص از مجرمین سابقه دار پلیس آگاهی است به همین جهت بانک اطلاعات مجرمین سابقه دار پلیس آگاهی مورد بررسی قرار گرفت و کارآگاهان با انجام چهره‌نگاری موفق به شناسایی مجرم سابقه‌دار و حرفه‌ای در زمینه جیب بری به نام «اکبر» شدند.

بررسی سوابق «اکبر . خ» نشان داد که وی با داشتن سوابق متعدد سرقت بارها به اتهام جیب بری توسط اداره هفدهم، پایگاه دوم و پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ دستگیر و روانه زندان شده و آخرین بار نیز پس از دستگیری توسط تیم مبارزه با جیب بری اداره هفدهم پلیس آگاهی روانه زندان شده اما پس از گذشت مدتی، در تاریخ ۱۲ اسفندماه ۹۱ از زندان خارج و از آن زمان متواری است.

با شناسایی متهم از سوی ده‌ها مالباخته، دستگیری «اکبر . خ» در دستور کار کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با بهره گیری از اظهارات شکات و مالباختگان مبنی بر اطلاعات ناقص به دست آمده از شماره پلاک خودرو پژو ۴۰۵ نقره‌ای رنگ استفاده شده در بیشتر سرقت‌ها و انجام اقدامات پلیسی، مالک خودرو پژو ۴۰۵ شناسایی و تحقیقات از وی توسط کارآگاهان پایگاه ششم انجام شد.

این شخص پس از حضور در پایگاه ششم و شناسایی تصویر متهم به عنوان خریدار خودرو، عنوان کرد که پژو ۴۰۵ را به صورت وکالتی به این شخص فروخته است.

با توجه به اطلاعات به دست آمده دستور توقیف خودرو به همراه دستگیری سرنشینان آن در سیستم جامع پلیس آگاهی ثبت و سرانجام گشت انتظامی استان قم موفق به شناسایی خودرو، توقیف آن و همچنین دستگیری متهم اصلی پرونده شد.

سرهنگ کارآگاه رضا امیدی، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به اعترافات متهم به ده‌ها فقره جیب بری همراه با سایر اعضای خانواده‌اش گفت: برابر تحقیقات صورت گرفته مشخص شد متهم اصلی پرونده به همراه سایر اعضای خانواد‌ه‌اش اقدام به انجام سرقت در تهران و همچنین سایر شهرها و استان‌ها داشته که برابر هماهنگی‌های به عمل آمده با مقام قضایی، سایر اعضای خانواده متهم دستگیر و جهت تحقیقات به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام خبر انتشار بدون پوشش تصویر متهم اصلی پرونده از سوی مقام قضایی گفت: با توجه به سوابق متعدد متهم اصلی پرونده در ارتکاب سرقت به شیوه جیب بری، اعتراف به ده‌ها فقره جیب بری در تهران و سایر شهرها و استان‌های کشور، شناسایی از سوی ده‌ها مالباخته و به منظور شناسایی دیگر جرائم ارتکابی و همچنین سایر شکات و مالباختگان، دستور انتشار بدون پوشش تصویر وی از سوی مقام قضایی صارد شده است.

وی تأکید کرد: به همین جهت از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می‌شود تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان نبرد شمالی مراجعه کنند، همچنین از کلیه شهروندانی که اطلاعاتی در خصوص سایر جرائم ارتکابی متهم دارند درخواست می‌شود تا اطلاعات خود را از طریق شماره تماس ۲۱۸۶۵۸۶۳ در اختیار کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حیدرضا

      بررسی سوابق «اکبر . خ» نشان داد که وی با داشتن سوابق متعدد سرقت بارها به اتهام جیب بری توسط اداره هفدهم، پایگاه دوم و پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ دستگیر و روانه زندان شده و آخرین بار نیز پس از دستگیری توسط تیم مبارزه با جیب بری اداره هفدهم پلیس آگاهی روانه زندان شده اما پس از گذشت مدتی، در تاریخ 12 اسفندماه 91 از زندان خارج و از آن زمان متواری است. !!!!!!!!!!
      چشمتـــــــــــــــــــــــان روشن و بسیار ممنونیم از داشتن پلیس هوشیار و دستگاه قضایی با اقتدار.

    • بدون نام

      افتابه دزد

    • بی تربیت جون

      بابا صد بار گفتم از من نپرسید من نمیشناسمش که !

    • شهرام

      برادران انتطامی خسته نباشید ولی چه فایده بعد از مدتی حبس دوباره روز از نو روزیاز نو دوباره آزاد میشه

    • علیرضا

      آره شناختمش. همونه که کیف یه بنده خدایی رو زده بود. آدم بدی نیست. یه کم اختلالات ذهنی داره (از قیافشم پیداس) به خودی و بی اراده دستش میره تو جیب بقیه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج