۱۵۹۷۳۵
۱۵۲ نظر
۵۱۸۲
۱۵۲ نظر
۵۱۸۲
پ

شرایط فروش خدمت سربازی در سال ۹۴

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح از « جریمه ریالی مشمولان دارای غیبت بیش از هشت سال به جای اعزام به سربازی بر اساس لایحه بودجه ۹۴ » خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح از « جریمه ریالی مشمولان دارای غیبت بیش از هشت سال به جای اعزام به سربازی بر اساس لایحه بودجه ۹۴ » خبر داد.

سردار «موسی کمالی» روز چهارشنبه در نشست خبری که برای پاسخگویی به ابهامات و موارد مطرح شده درباره لایحه بودجه سال ۹۴ و مطرح شدن امکان جریمه ریالی مشمولان غایب مطرح شده بود، در این باره گفت:‌ طبق قانون خدمت وظیفه عمومی مشمولان کارشناس و پایین‌تر متولد سال ۵۵ به بعد، کارشناس ارشد متولد ۵۳ به بعد،‌ دکترای غیرپزشکی متولد ۵۱ به بعد و دکترای پزشکی متولد ۴۵ به بعد در شمول قانون خدمت وظیفه عمومی بوده و می‌بایست تکلیف سربازی خود را مشخص کنند.

وی ادامه داد: در همین راستا ستاد کل نیز به مشمولان غایب این فرصت را داد که اگر تا ۲۲ بهمن ماه امسال نسبت به تعیین تکلیف وضعیت سربازی خود اقدام کنند، علاوه بر اینکه شش ماه اضافه خدمتشان بخشیده می‌شود به مراجع قضایی نیز معرفی نخواهند شد.

جریمه ریالی برای مشمولان دارای هشت سال غیبت

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به آن دسته از مشمولانی که دارای حداقل هشت سال غیبت از سربازی هستند، اظهار کرد:‌ در خصوص این افراد نیز با توجه به اینکه سنشان بالا رفته و کارایی لازم را نیز ندارند و از سوی دیگر ممکن است سبب تضعیف روحیه دیگر سربازان در پادگان‌ها نیز شوند، به دولت پیشنهاد دادیم تا امکان جریمه ریالی این افراد به جای اعزام به سربازی وجود داشته باشد که از این رو در لایحه بودجه ۹۴ این امر پیش بینی شد.

کمالی با بیان اینکه این دسته از افراد ممکن است به دلایل مختلف از جمله اقامت در خارج از کشور، مشکلات خانوادگی، گرفتاری شغلی و غیره قادر به انجام خدمت سربازی خود نباشند، گفت: بر همین اساس به این افراد این امکان داده شد تا به جای رفتن به خدمت سربازی، جریمه ریالی را به جای آن بپردازند.

وی درباره اینکه مبلغ این جریمه چقدر است؟ به ایسنا گفت: مبلغ قطعی جریمه و نحوه اجرای آن بر اساس آیین نامه‌ای خواهد بود که از سوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تهیه و پس از تایید ستاد کل به تصویب هیئت وزیران خواهد رسید اما در حال حاضر مبلغی بین ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان با توجه به سه عامل مدنظر ما قرار دارد.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح حضور در خارج از کشور، مدرک تحصیلی و مدت غیبت را سه عامل مهم برای تعیین مبلغ ریالی جرایم عنوان کرد.

کمالی در پاسخ به پرسش دیگر ایسنا مبنی بر اینکه چه نوع کارتی به این دسته از افراد تعلق خواهد گرفت، گفت: پیشنهاداتی در خصوص اعطای کارت به این افراد مطرح شد اما در نهایت تصمیم بر این شد تا به این دسته از افراد کارت معافیت از سربازی داده شود.

به گفته جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح، بر اساس برآوردها بین یک تا یک و نیم میلیون نفر در شمول این قانون قرار خواهند گرفت اما به نظر می‌رسد هرچه مبلغ ریالی جریمه کمتر باشد استقبال از آن نیز بیشتر شود.

جانشین منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح درباره زمان اجرای این قانون نیز خاطر نشان کرد: همانطور که لایحه بودجه مربوط به یک سال است موضوع جریمه ریالی مشمولان غایب نیز از ابتدای سال ۹۴ اجرایی شده و تا پایان سال ادامه خواهد داشت و تا کنون هیچ تصمیمی در خصوص ادامه آن در سال ۹۵ گرفته نشده است.

کمالی ادامه داد: دفاع از عزت، استقلال، تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، وظیفه شرعی، ملی و قانونی هر فرد ایرانی است و در اجرای این وظیفه نیز کلیه اتباع ذکور جمهوری اسلامی مکلف به اجرای این قانون هستند. اما عده‌ای از افراد که به دلایل مختلف از انجام وظیفه قانونی خود طفره رفته‌اند و مرتکب غیبت شده‌اند باید پاسخگوی تخلفات خود بوده و برابر قانون جریمه شوند.

مجازات‌های مشمولان غایب و بکارگیرندگان آنان

وی در ادامه درباره آن دسته از مشمولانی که مدت زمان غیبتشان از سربازی کمتر از هشت سال است، خاطر نشان کرد: افرادی که امکان استفاده از این شرایط را دارند اگر چنانچه از سن ۱۹ سالگی وارد مشمولیت شده باشند حداقل ۲۷ سال سن دارند و حداکثر سن آنان نیز ۵۰ سال است، بنابراین اگر مشمولی میزان سنوات غیبتش از سربازی کمتر از هشت سال باشد بدیهی است که در شمول این مقررات قرار نخواهد گرفت و اگر تا ۲۲ بهمن امسال نسبت به تعیین تکلیف سربازی خود اقدام کند هم شش ماه اضافه خدمتش بخشیده خواهد شد و هم به مراجع قضایی معرفی نمی‌شود و علاوه بر آن امکان استفاده از تسهیلات در نظر گرفته شده برای دیگر مشمولان را نیز خواهد داشت و ۲۱ ماه خدمت خواهد کرد.

وی افزود: اما اگر مشمولی نخواهد وضعیت سربازی خود را مشخص کند، برابر قانون از ابتدای سال ۹۴ تشدید برخورد با مشمولان غایب و بکارگیرندگان آنان در دستور کار قرار خواهد گرفت و در صورتی که در این بین مشمولان دارای بیش از هشت سال غیبت نیز نخواهند تکلیف سربازی خود را مشخص کنند با آنان نیز برخورد خواهد شد.

وی درباره مجازات‌هایی که برای مشمولان غایب و بکارگیرندگان آنان در قانون پیش‌بینی شده است نیز خاطرنشان کرد: محرومیت‌های اجتماعی، ممانعت از اخذ وام، پروانه کسب و ... از جمله محرومیت‌های پیش‌بینی شده در قانون برای مشمولین غایب است و علاوه بر آن اگر شرکت‌های خصوصی و دولتی،‌ ارگان‌ها، خبرگزاری‌ها و ... نیز اقدام به استفاده از مشمولان غایب کنند برای بار اول به ازای هر مشمول غایب می‌بایست هزینه سالانه یک سرباز معادل سه میلیون تومان را به عنوان جریمه پرداخت کنند و برای بار دوم نیز به ازای هر مشمول غایب ملزم به پرداخت هزینه سالانه سه سرباز یعنی ۹ میلیون تومان خواهند شد.

آیا فوتبالیست‌های متخلف هم می‌توانند با پرداخت جریمه از سربازی معاف شوند؟

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح درباره اینکه آیا فوتبالیست‌هایی که اخیرا کارت‌های معافیت و پایان خدمت جعلی‌شان باطل شد نیز امکان استفاده از این شرایط را دارند؟ به ایسنا گفت: این افراد جرمی را انجام داده‌اند و پرونده آنان در مرجع قضایی در حال رسیدگی است. اگر مرجع قضایی به این موضوع رسیدگی کند و در این باره حکم بدهد که آنان می‌توانند از این شرایط استفاده کنند، فوتبالیست‌ها نیز در صورت دارابودن شرایط می‌توانند با پرداخت جرایم کارت معافیت دریافت کنند.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح همچنین با یادآوری اینکه از سال ۹۴ مدت خدمت سربازی ۲۴ ماه خواهد شد، افزود: تا ۲۲ بهمن ماه تسهیلات خوبی برای مشمولان غایب در نظر گرفته‌ایم و از سال ۹۴ نیز طرح برخورد با مشمولان غایب در دستورکار قرار می‌گیرد؛ بنابراین توصیه من برای تمام مشولان غایب این است که هرچه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف سربازی خود اقدام کنند و آن دسته از مشمولانی که سالهای غیبت‌شان از سربازی کمتر از هشت سال است نیز به امید تمدید قانون جریمه مشمولان غایب در سالهای آتی نباشند؛ چرا که همانطور که گفتم این مقررات تنها تا پایان سال ۹۴ اجرا خواهد شد و فعلا تصمیمی به تمدید آن گرفته نشده، از سوی دیگر طرح برخورد با مشمولان غایب نیز در سال ۹۴ اجرایی خواهد شد و ممکن است در این شرایط دستگیر شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حالا چرا قيمت اين قدر بالاست

    • وحید

      اتفاقا هرچی قیمت بالاتر باشه بهتره وگرنه عده زیادی نمیرن تا چند سال بعد دوباره بخرن و البته از اساس این طرح برا 1قشر خاص مناسبه

    • ارمان

      قیمت خیلی پایینه انصاف نیست من ۱۸ ماه کامل در مرز با مدرک لیسانس بدون کوچکترین امکانات در کوهستان های چالدوران پست دادم حالا اقایون با دادن ۲۰ ملیون به راحتی معافیت می گیرند.

      پاسخ ها

      • kami

        شما جاش از خدماتش استفاده کردید
        من کسیو میشناسم که بخاطر عدم توانایی خدمت نرفت و چندین ساله که بخطرش گوشه نشینه و از تمام کارها عقب مونده

      • امیر

        عزیزم میخواستی تو هم مثه من نری وسالها باترسولرززندگی کنی که شاید شاید یه روزی بیاد که معاف بشی

      • بدون نام

        واقعا متاسفم برای خودم که با بدبختی و مدرک لیسانس سربازی کردم. فوق لیسانس هم گرفتم الان بیکارم. دور آقازاده هاست که از پول بیت المال معاف شن وگرنه 90 درصد مردم ایران یه میلیون پول نمیتونن جور کنن

      • مف

        خدا خیرشون بده و تو سن 38 سالگی مونده بودیم کار و زندگی رو چیکار کنیم.
        کلی گیر پایان خدمت بودم

      • بدون نام

        همچین میگی لیسانس ادم فکر میکنه فقط تو درس خوندی

    • امین

      منظور این به بعد چیه؟!55 به بعد یعنی 56،5758؟!
      دوران دانشجویی شامل 8 سال غیبت میشه؟!

    • kami

      قیمت اساسی بلاست
      بعید میدونم مردم بتونن خیلی سمتش برن

      پاسخ ها

      • امیر

        حالا منتظر باش و ببین چه جوری صف بکشن

    • طاها

      واسه اینکه حقشونه بیشتر از این ها باید ازشون بگیرن

    • رضا

      اگر کسی 20 تا 50 ميليون پول اضافی داشته باشد که بدهد دولت، چه نيازی به کارت پايان خدمت دارد. جريمه هم حدو اندازه ای دارد. کسی 8 تا 20 سال محروميتهای اجتماعی نداشتند کارت پایان خدمت را تحمل کرده حالا بايد چنين جريمه سنگینی هم بدهد. حتما هر کسی هم که بيشتر خدمت کرده و محروميت بيشتری تحمل کرده، پول بيشتری هم بايد بدهد.

    • مجتبي

      كسي كه كه معافيت تحصيلي داشته و 31 سالشم هست شامل أين قانون ميشه?

    • سعيد

      قيمت خيلي بالاست خيلي ها نميتونن بپردازن

    • پوريا

      دوستي كه چالدوران خدمت بودي شما نگران حق و حقوقت نباش
      دولت و مديريت كشور بهترين تصميم رو گرفته
      درضمن افرادي كه چهار برادري دو پدرى نه خواهرى معاف شدن
      در حق ما ظلم كردن شما حقتو از اونا پس بگير
      مجانى كه معافى نميدن بلاخره واسه هر كسى پايان خدمت يه ارزشى داره
      به اندازه كافى استخون تركونديم .

      پاسخ ها

      • سینا

        اتفاقا اون دوستمون حرف درستی میزنه چراکه من وامثال ایشان سروقت به وظیفمون عمل کردیم وبیکار والاف هم نبودیم که به خاطر اون بریم دوسال از بهترین زمان های زندگیمون رو خرج کنیم وگرنه دراون دوسال ماهم مثل شما دوست داشتیم به کسب وکار وتحصیلمون ادامه بدیم درثانی افرادی که به دلیل چهار برادری یا دلایلی که قانون در نظر گرفته معاف میشوند حتما دلیل محکم براون هست ولی اصلا دلیلی برای فروختن خدمت برای افرادی که از خدمت عمومی به بهانه های مختلف شانه خالی کردن نیست

    • مهشید

      پس تکلیف اون متاهل بد بختی که با هزار و یک مشکل در حال خدمت هست چی می شه ؟کی به فریاد دلش می رسه؟ کدوم قانون حمایتش می کنه؟

    • بدون نام

      اقا سال ٦٨ ايا كه تو ١٨ سالگي به سن مشموليت رسيدن تكليفشون چيه

    • حامد

      هر چند سال یه بار این دسته افراد رو می بخشیدن و رایگان معافی میدادن، حالا اومدن پولیش کردن! کسی که 8 ساله نرفته، به کارت خدمت نیازی نداشته و بازم نخواهد داشت.

    • بدون نام

      عاليه بهتر از اين نميشه

    • بدون نام

      قيمتش بالاست ولي قانون خوبيه

    • 18سال غیبت کردم

      اقا بنده 18 ساله غیبت کردم دوتافرزنددارم .پول هم ندارم خدمتموبخرم من که پول ندارم بدم دولت .تکلیف من چیه ؟درضمن آقایون من میتونم قسم بخورم که ازاون سه هزارمیلیاردهایی که ازکشورخارج کردند یه ریال هم به من نرسیده که بیام 50میلیون بدم خدمتموبخرم تاجبران بشه .چرابایدماتاوان اونهاروبدیم .این قانون رودولت فقط بخاطرفوتبالیستها گذاشته وگرنه دلشون بحال من وشما نمیسوزه .

    • حمید

      من به خاطر اینکه سربازی نرم، رفتم دانشگاه و الان 8 ساله که نرفتم سربازی و نخواهم رفت
      ایا این قانون شامل حال من و امثال من هم میشه؟؟؟؟ با تشکر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منم همین سوالاو دارم واقعا تکلیف دانشجوها چیه این وسط؟

      • بدون نام

        ای کاش بشه بخدا برای من کابوس شده

      • بدون نام

        جواب این سئوال نمیدین

    • نیما

      غیبت شامل زمان معافیت تحصیلی هم میشه؟
      اگه کسی که 28 سالشه نمی تونه خدمت کنه که واقعا هم نمی تونه اونی که ارشد گرفته و 28 سالشه چجوری خدمت کنه؟

    • بدون نام

      اقا متولدين ٦٨ قانونش چه جوريه؟ اون زمان سن مشموليت ١٨ سال بود شامل ما هم ميشه؟

    • فری

      سلام.این معافیت واسه ماها پولش زیاده ولی واسه اونایی که اقا زادن یا فوتبالیستند چیزی نیس.خدمت فقط مال غشر کارگراگه اسامی معافیتها را اعلام کنند میبینید اسامی چه کسایی هست.موفق باشید

    • حمید

      همین که آقا زاده ها و فوتبالیستا کارتشون رو گرفتن این فانونم برداشته میشه مثل قبلا.

    • بدون نام

      اقا متولدين ٦٨ قانونش چه جوريه؟ اون زمان سن مشموليت ١٨ سال بود شامل ما هم ميشه؟

    • بدون نام

      این هم یک امتیازه دیگه واسه پولدارها
      با این جور قانون ها هم حق افرادی که پولدار نیستن خورده میشه و هم حق اونایی که رفتن سربازی و به کشورشون خدمت کردن.
      به نظر من که خدمت رو نباید بفروشن ، هر کسی هم محرومیت های نداشتن کارت پایان خدمت خیلی بهش فشار میاره خوب بره خدمت.

    • مصطفي

      نه مدرك تحصيلي به درد ميخورد-نه.كارت خدمت سربازي *حيف هزارتومان كه.ادم.خرج.اين كارت كند*

    • محمد

      خیلی خیلی گرونه قابل توجه معترضین: فکر کردی اونی که خدمت نرفته پاشو گذاشته رو پاش حال کرده عزیزم این حرفا نیست من کلی بدهی خونوادمو باید میدادم کلی بد بختی داشتم مریض شدم هنوزم بدهی دارم نمیدونم میتونم اصلا این کارو بکنم یا نه خیلی گرونه شماها نفستون از جای گرم بلند میشه ماهی دو ملیونم در بیارم که نمیتونم، همشم بدم به خرید سربازی بازم کم میارم ترو خدا کمش کنید ترا خدا

      پاسخ ها

      • سربازی رفته

        خب پول نداری بروخدمت.تازه هرماه بهت پول هم میدن.

    • خدمت مقدس

      اااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااقا پسر سر وقت برو خدمت کن
      چونه هم نزن !!!
      اتفاقا 50 تومن خیلی هم کمه واسه اونایی که سوسولن و می ترسن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از تعداد مثبتات جوابتو بگیر

      • بی نام

        متاسفانه مردمی داریم که زود قضاوت میکنن خیلیها مشکلات فراوان دارند طرح خوبیه فقط جریمه زیاده تو این شرایط دشوار مالی مردم . کمش کنند که اونایی که مشکل دارن بتونن بعد از عقب موندگی به زندگی نرمال برگردن.ای کاش به نظرات هم احترام بگذاریم

    • علي

      آقا من ٨سال غيبت داشتم الان ١.٥ مشاه رفتم سربازي متولد ٦٤ هستم شامل منم ميشه.؟

    • مهدي

      من سيزده ساله خدمت نرفتم چون خانواده فقيري داشتم و حتي نتونستم ازدواج هم بكنم و اين قيمتي هم كه گذاشتن به درد من نميخوره چون توان اش رو ندارم ، بي پولي درد بزرگيه بدبختي

      پاسخ ها

      • بدون نام

        توکلت به خدا باشه وکیل وپارتی ما خداست انشاالاه کلا برش میدارن

      • محمد

        ذوست من user جان چرا دوست داری آشی که واسه تو نمیجوشه سر سگ توش بجوشه؟...

    • بدون نام

      این معیاری که برای مبلغ جریمه گذاشتند خیلی گنگه

    • بدون نام

      اوونایی که معافیت تحصیلی داشتند تکلیفشون چیه؟

    • جعفر

      ی موقع می گفتن اصلا همچین قانونی وجود نداره چی شد نظرشون عوض شد

    • رضا

      همین که آقا زاده ها و فوتبالیستا کارتشون رو گرفتن این فانونم برداشته میشه مثل قبلا.

    • ناشناس

      ملت پول ندارن ازدواج کنند میرن5ملیون وام بگیرند کسی که 5ملیون نداره چه جوری 20 ملیون واسه کارت معافیت پول میده این طرح شبیه جوک است تایک ایده

    • سرخی

      طرحه خیلی خوبیه فقط از مسئولین خواهشمند است در مورد مبلغ تجدید نظر کنند.اگه کمی مبلع کمتر باشه تعداد متقاضیان ثبت نام بیشتر میشه و عدالت بهتر برقرار میشه مبلغ حیلی خیلی بالاست.با تشکر

    • بدون نام

      من متاهل هستم زن و بچه هم دارم , ماهی کلی قسط میدم پول پوشک و شیر خشک به کنار از کجا باید پنجاه میلیون بدم , قانون برا افراد خاصه نه ما بدبخت بیچاره ها , همونایی که از دولت اصلاحات قبلی شامل این لطف شدند دولت اصلاحات فعلی هم فکر بچه هاشون کرده .

    • بدون نام

      بالاخره کاهش قیمت نفت باید یه جوری جبران بشه دیگه.

    • مهرداد

      اون سربازی که بعد از 12 13 سال غیبت با زن و بچه برای مشخص شدن تکلیفش بالاخره رفته سربازی,حالا رکب خورده و در حین خدمته تکلیفش چیه؟آیا در حقشون اجحاف نمیشه؟ برای اونا هم شرایطی درنظرگرفته میشه ؟!؟ به اوناهم بفروشید اوناهم میخرن

    • علی

      این مبلغ 20 تا 50 میلیون نشون میده که به اون دسته از عزیزانی که خدمت میرن چه اجهافی میشه
      2 سال الافی بدن بیمه و حقوق
      خدایی خوبه به شرطی که به سرباز ماهی 400 تومن بدن
      اینا که نرفتن بطور متوسط برای 2 سال ماهی 1.5 میلیون جریمه میدن
      یعنی اونایی که میرن ماهی 1.5 ازدولت طلبکارن ؟

    • امیر

      جوانی که دست کم27سال داره وخدمت نرفته ازکجادست کم20 میلیون بیاره بده باباانصاف داشته باشین

    • مهدی

      هیچوقت تو کشور ما مساوات و عدالت رعایت نشده
      منبعد هم نخواهد شد و این چیزه تازه ای نیست
      نسل من (60) و ماها که سوختیم امیدوارم بعد ما قانونهایی بر مبنای عدالت و برابری پایه گذاری بشه.
      وقتی خبر خرید خدمت به گوشم خورد خیلی خوشحال شدم . گفتم بلاخره از این پیله ای که توش بودم آزاد میشم و میتونم به اجتماع بیام مثل بقیه اما وقتی قیمت خرید خرمت رو دیدم آهی دوباره از درونم بلند شد و حالم بسیار آشفته شد چون توانایی خرید خدمت رو ندارم
      من به خاطر خانوادم نرفتم خدمت . چون بضاعت مالی پایینی داشتیم و خواهرانی که باید ازدواج میکردن
      من الان 31 سالمه و هنوز ازدواج نکردم . دیگه قیده همه آرزوهامو زدم فقط روزگار میگذرونم و روز رو به شب میرسونم.
      دیگه حرفی ندارم
      پاینده باشید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سرتو بالا بگير مرد ! پول نداشتي معرفت و مرام كه داشتي ! خوش غيرتهايي مثل تو كم نيستن داداش ! منم مثل خودت 33 سالگي ازدواج كردم و خدا بهم بهترين رو جايزه داد! توكل به خدا كن و نفرين كن به دزداي 12000 و 3000 ميلياردي !

    • hamid

      قانون خوبه فقط اگه بشه سن غیبت و اورد پایین وشرایط و برای بیشتری ها فراهم اورد خیلی بهتر میشه امیدوارم عملی بشه

    • حسين

      قيمت خيلي بالاس ،،دولت فقط بفکر پول داراس

    • بدون نام

      اگر قبول کنید، من می توانم با گرفتن 50 میلیون به جای این آقازاده ها خدمت کنم (بصورت نیابتی)
      تو این مملکت خیلیها بیکار هستند. می تواند این فرصت خوبی باشه واسه اینها.
      خداییش در موردش فکر کنید که این کار از فروش کلیه و ... خیلی بهتره

      پاسخ ها

      • رضا

        اینو خوب اومدی ...

    • مجید

      قیمتش خیلی بالاست.من اگه انقدر پول داشتم ک قاچاقی میرفتم اروپا

    • حسین حاج رضایی

      خیلی قیمتش بالاست خیلی دلم پره خیلی جاها این دولت و این حکومت حقه منو خوردند و پایمال کردند...
      سالهاست از بیماری رنج میبرم بارها به مراکز نظام وظیفه رفتم ولی کسی جوابمو نداده معافم نکردند خیلی ها با کوچکترین مشکلی الان کارت معافیت پزشکیشون رو گرفتند اونوقت منی که سالها با درد دست و پنجه نرم کردم ...

      حقه منو خوردند حالام میگند 50ملیون بده معافت کنیم از زندگی اجتماعی که محرومم کردید الانم آب سردی بود بر پیشانیم من از این پولا ندارم ترجیح میدم زندگی تو دنیا هم محروم بشم...

      امید ب زندگی تو این مملکت صفره...

      خدایاحقه منو از همه شون بگیره ...
      همه تونو به خدا واگذار میکنم ...

    • نریمان

      آقایونی که قانون تصویب میکنین.کسی که داخل ایران هستش و سربازی نرفته والا از خوش خوشانش نبوده بلکه از دست مشکلات زندگی و مسوولیت هاش نتونسته بره وگرنه ما که زندگی نکردیم کار درستی هم که نداریم این 2سال هم روش میرفتیم.لطفا روی مبالغ تجدید نظر کنین تا راه برای قشر ضعیف هم باز بشه. باسپاس

    • کریمی

      با سلام
      این طرح خوبی است چون کسی که به سن 27سال رسید وسربازی نرفته دیگر خدمت کردن برایش خیلی مشکل است دیگر روحیه سربازی رفتن ندارد .ومبلغ خرید خدمت را می توان باتوجه به تحت پوشش بودن ارکانهای حمایتی فرد یاخانوداش ،مدرک تحصیلی وتوان مالی اشخاص مشخص شود .ممنون

    • اسماعیل

      سلام بر همه خیلی خوب عالیه من که 31 سال دارم سه تا بچه دارم چه طور میتونستم برم خدمت خیلی طرح خوبیه من در اولین فرصت اقدام خواهم کرد اما بهتره هر چه زودتر اجرایی کنن تشکر از مسعولین محترم

    • اسماعیل

      سلام بر همه خیلی خوب عالیه من که 31 سال دارم سه تا بچه دارم چه طور میتونستم برم خدمت خیلی طرح خوبیه من در اولین فرصت اقدام خواهم کرد اما بهتره هر چه زودتر اجرایی کنن تشکر از مسعولین محترم

    • دکتر

      به نظر من باید جریمه با توجه به سن افراد باشه نه مدت غیبت. مثلا کسی که 15 سال غایب بوده نسبت به کسی که 8 سال غایب بوده هم امید کمتری به خدمت رفتنش هست هم از امکانات مدت بیشتری محدود بوده و هم تا رسیدن به معافیت سنی کمتر فاصله داره. پس جریمه باید طوری تعیین بشه که افراد مسن تر رغبت بیشتری برای معافیت داشته باشن و برای افراد جوونتر صرفه به رفتن به خدمت باشه....

    • ali

      اینکه بین 20تا 50میلیون باشه خیلی زیاده کسانی هستند که سرپرستی یک خانواده را عهده دار بودند که نتوانستند بروند چون درصورت رفتن آن شخص به سربازی تکلیف پدرازکارافتاده ومادر پیرش چه میشد واز طرفی باهمین کارت پایان خدمتی که ماداریم میشه تو یک سوپری گروگذاشت ویه ماست 1لیتری گرفت باورکن نمیده حالا قیمتش 20 تا 50 شاید برای بعضیها قیمتی نباشه ولی برای بعضیها خیلیه ،واقعا خیلیه

    • بدون نام

      بله ی عده ادم پول دار میرن میخرن و بقیه باید پدرشون در بیاد و ی عده هم تو همون سالها رفتن خدمت نمیدونسن که چند سال دیگه همچین طرحی میاد اگه میدونسن میرفتن کار میکردن پول واسه همچین روزی در میوردن

    • sina

      حالا که بحث خرید خدمت شد آقایون تنبل پیداشون شد البته با توجیه های مسخره که تو بعضی از کامنت ها هست بی مسئولیتی خودشون رو درقبال امنیت کشورشون توجیه میکنند که بعضی از این توجیه ها خنده دار ومسخره است انگار که من وامثال من بیکار والاف بودی که دوسال از بهترین زمان های زندگیمونو خرج دفاع از کشور کردیم درثانی این طرح عین بی عدالتی وتوهین مسلم به قشر ضعیف وحتی طبقه متوسط جامعه است واین قانون تنها راه گریزی بادآورده برای افرادی خواهد بود که بی مسئولیتی کرده اند چراکه شخصی که خدمت نرفته حتما در کسب وکار مشغول بوده وپرداخت این رقم به راحتی برای او امکان پذیره واین طرح موجب سرخوردگی طبقه ضعیف ومتوسط وافراد تحصیل کرده ای است که باوجود انجام خدمت سربازی هنوز کاری برایشان فراهم نشده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برادر شمایی که خودت یا آمریکایی یا داری از وی پی ان اونجا استفاده میکنی دیگه از این حرفا نزن خواهشا

    • sina

      دفاع از عزت، استقلال، تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، وظیفه شرعی، ملی و قانونی هر فرد ایرانی است و در اجرای این وظیفه نیز کلیه اتباع ذکور جمهوری اسلامی مکلف به اجرای این قانون هستند. اما عده‌ای از افراد که به دلایل مختلف از انجام وظیفه قانونی خود طفره رفته‌اند و مرتکب غیبت شده‌اند باید پاسخگوی تخلفات خود بوده و برابر قانون جریمه شوند.: وظیفه قشری خاص اون هم باپرداخت پول !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      دست شما درد نکنه طرح خوبیه

    • از دم قسط

      شرایط عالی است من هستم اما...
      اما اگه قسطیش کنید.

    • پرایدو

      اگه هم قسطی نشد
      پرایدو میدم میره دیگه

    • بدون نام

      من نه سربازي ميرم نه كارت معافي ميخرم ميخام ببينم ميخان چيكار كنن پولم ندارم خارج برم دوباره نفت افت كرد پول كم اوردن دوباره دارندسربازي ميفروشن هههه چهار روز ديگه دوباره نفت بكشه بالا قانونو عوض ميكنن

    • بدون نام

      پس کی مثه کشورهای پیشرفته سربازی حرفه ای میشه که جوانان ما بهترین سالهای عمرشونو برخلاف میلشون تو پادگان نگذرونن
      به امید آن روز!

    • بدون نام

      من خودم سربازم، شرایط سربازی به حدی سخت است که حاضری برای هرروزش 20 میلیون پرداخت کنی ولی یک روز خدمت نکنی اینو برای کسایی میگم که سربازی نرفتند.

    • مرتضی

      کاش کسی بود که به مردم عادی هم یه نیم نگاهی می کرد
      از قدیم گفتن هر کی سه تا ''پ'' داشته باشه برنده است
      1.پولدار باشه
      2.پارتی داشته باشه
      3. پر رو باشه
      4.فقرا فاتحه! !!!

    • محمد

      آقایون یه نفر جواب بده من که تا شش ماه پیش دانشگاه بودم و فارغ التحصیل شدم .الانم سنم 28 ساله چند سال اضافه خدمت دارم اصلا دارم یانه این طرح چطوریه.من باید چقدر پول پرداخت کنم تا بتونم بخرم.لطفا جواب بدید ممنون میشم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه عزیزدلم شامل شمانمیشه شماکه به قول خودت 8ماهه دانشگاه توتموم کردی حتی غیبت نداری شما تاالان ازمعافیت تحصیلی استفاده میکردی زمانی شامل شمامیشد که دانشگاه نمیرفتی اگه اینجوری باشه که دیگه سرباز افسرنخواهیم داشت

      • یه نفر

        داداش شمارفتی دانشگاه که همین چیزهاروبفهمی دیگه این چه سوالیه که میپرسی؟؟؟!!!

    • ناشناس

      طرح خوبیه...حد اقل مشکل کسایی که غیبت طولانی---غیبت طولانی دارن.مشکلشون حل میشه

    • فخرالدین حامدی

      برادرهای عزیز وارجمند من بدبخت که الان سنم به سی وسه سال رسیده و الان به علت کارهای سخت کارگری دچار چندین بیماری نا علاج شده ام و در خانه کرایه ای هستم دو فرزند دارم چگونه واز کجا این شامل حال من بی چاره درمانده خواهد شد منی که توانایی سیر کردن بچه های خودم را ندارم شما خودتان قضاوت کنید شما بودید آیا از افسردگی و غم چه حالی پیدا میکردید

    • مریم

      سربازهای بدبخت بالای 27 سال در حال خدمت تکیفشون چی می شه؟

    • بدون نام

      بنظر من این قانون بهترین قانونه.اینهمه پول برای جریمه هم واسه خودش کلی پوله.هرکی بتونه میده هرکی نتونه میره خدمت.بنظر من بهترین قانونه و در دست کسی که داره یک ونیم میلیون جوون رو ازبلا تکلیفی درمیاره رو میبوسم با این قانونش.من با کمال میل میپردازم حتی اگه شده وام بگیرم و قسط بدم.

      پاسخ ها

      • سینا

        مشکل این طرح دقیقا همینه که بدبخت بیچاره هایی مثل ما باید رایگان دوسال از بهترین برهه از زندگیمون رو برای تامین امنیت کشور خرج کنیم تا جناب عالی مثل شما بتوانه در سایه همین امنیت به کسب وکار بپردازه ومال اندوزی کنه بدون اینکه هیچ مسئولیتی درقبال تامین این امنیت داشته باشه ودر آخر به راحتی برگرده بگه هرکی پول داره بخره هرکی نداره بره خدمت اسمش روشه خدمت وظیفه عمومی یعنی شامل عموم میشه نه فقط اقشار ضعیف ومتوسط این جامعه

    • بدون نام

      آیا کسانی که ترک خدمت کردند و فراری محسوب میشوند هم مشمول این قانون میشوند؟

    • سرباز فراری

      هر قانونی میاد از ما فراری ها چیزی نمیگه ! یه فکری هم برای ما کنید ! الان نگید که غلط کردی که فرار کردی ! آخه شما جای ما نبودید که ببینید توی چه شرایط روحی و روانی بدی گرفتار شدیم که مجبور شدیم فرار کنیم !
      آقایون و مسئولین رئوف و بخشنده یه نگاهی هم به ما کنید

      پاسخ ها

      • فرزاد

        فراری 30 میلیون

    • بی نام

      قیمتش خیلی زیاده قیمت خرید و بیارید پایین مردم توانشو داشته باشن یا همینطور معاف کنین

    • بی نام

      اگه قسطی میکردین بهتر بود اخه بیست میلیون خیلی زیاده

    • بدون نام

      طرح خوبی است ایشالا که تصویب بشه

    • بدون نام

      پس کسی رو هم که مجبور بودن برای درامد خانوادشون از کارت جعلی استفاده کرنم ببخشید انها هم کم نیستن در ادامه فوتبالیستا این ها هم دلیلی داشتن اشتباه کردن خواهشا واهشن از ای بیشتر نشه کمکشون کنید ب خاطره خدا

    • ميثم

      اين طرح واسه آقازاده هاس وگرنه ما ها كه نداريم بيست ميليون بديم
      يه باره ميگفتن ميخوايم مايه دارا رو معاف كنيم ديگه !!!

    • بهرام

      دستتون درد نکنه فکر سربازهای فراری هستین

    • حاج باقر

      اصلا فکر خوبی نبوده-100% مخالفم-حق ماهایی که رفتیم ضایع میشه

      پاسخ ها

      • مهدی

        جمع کن بابا واسه خودت رفتی 8 سال از همه چی محروم نبودی و جریمه ام قرار نیست بدی کمی فکر کن بعد حرف بزن اوکی؟ما نرفتیم 8 سال از همه چی محروم بودیم اخرسرم پول قلمبه میخوان ازمون بگیرن

    • مرتضی

      من ۳۶ سالمه و دارای دو فرزند هستم پدرومادرپیردارم که دکه سالی دوازده ماه مریض هستند خودمم کارکر ساختمانیم درحال حاضر بیکارم ۲۰ میلیون زیاده نمیتونم پرداخت کنم

    • علی

      کاملا بی عدالتی هست کسی که نداره چیکار کنه ؟ اکثرا بخاطر مشکلات مالی خدمت نرفتن تا کار کنن کهه بتونن جوابگو خانواده باشن حالا امدین میگین 20 میلیون خرید سربازی ! واقعا تصمیم بی موردی هست و باعث هرج و مرج میشه اونی که مایه داره زود خرید میکنه مثل این فوتبالیستایی که کارت قلابیشون ابطال شده اصلا شاید برای اونا این قانون و میخوان تصویب کنن والا ضعیف کشی تا چه حد !!!!!!!!!!

    • بامداد

      قیمتش خیلی ناعادلانس ,مگه چقدر درآمد داریم که بتونیم این مبلغ ها رو پرداخت کنیم , چه گناهی کردیم که جزو قشرمرفه و بی درد جامعه نیستیم.یکی نمیپرسه ازمون چرا نرفتی,نمیدونن که خرج زن و زندگیمون و با بد بختی دراوردیم ,اگه میرفتیم کی میخواست خرج زن و بچمون و اجاره خونمون رو بده .الانم نه وام میلیاردی بهمون میدن نه هیچی .ماها که پول نداریم چکار کنیم ,تا کی با یه قرون دوزار بخوابیم .؟

    • بدون نام

      عالیه

    • ميلاد پژوم

      يه سوال خيلي مهم:
      افرادي كه فرضا در تاريخ ١٣٩٤/٠٦/٣١ هشت سال مشموليتشان كامل مي شود و قصد خريد خدمت خود را دارند. چه اقدامي بايد انجام بدهند؟
      آيا بايد تا اين تاريخ منتظر ببمانند و بعد از اين تاريخ اقدام نمايند.

    • بهزاد

      قیمتش خیلی بالا خواهش مندم ریس سازمان وظیفه قیمت را کاهش دهید متشکرم

    • حمید رضا

      اگه قیمت منطقی حساب شده باشه طرح بسیار خوبیه به شرطی که ملاک سن باشه(27سال) نه مدت غیبت(آخه اونی که تو این مدت درس خونده چه گناهی کرده که نمیتونه از این شرایط استفاده کنه؟!)
      اگه شرط 8سال غیبت رو واسه این گذاشتن که اونایی که در شرف رفتن به سربازی هستن امیدوار خرید نباشن و پادگان ها خالی نشه خب حداقل این مدت رو بکنن 5 سال (بعید میدونم کسی امید داشته باشه تا 5سال دیگه این قانون باقی بمونه)
      اینجوری هم تکلیف عده ی بیشتری مشخص میشه هم بودجه ی دولت بیشتر.

    • محمد

      واقعا تكليف همه روشن ميشه جهت اطلاع آقايوني كه ميگن حق پايمال ميشه برسونم كه ما هم تو اين ده سال كلي از زندگي عقب افتاديم و موقعيتهاي كاري زيادي از دست داديم بنظرم اين جريمه با اون ده سال عقب موندن از زندگي با دو سال خدمت مساوي باشه و همه به حقشون ميرسن كسي منت روسر كسي نداشته باشه ماهم بدليل مشكلاتي نرفتيم و چوبشم خورديم .

    • مريم

      پس كي از اون متاهل ٣٠ ساله در حال خدمت حمايت مي كنه؟

    • داوود

      سلام کسی که 10سال نرفته خدمت سربازی دیگه نمی تونه بره اگه بخوادم بره انقدر گرفتاره که نرفتنش بهتر از رفتنشه چون رو بقیه سربازا تاثیر منفی میزاره بخاطر همین ربطی به پولدار یا فقیر بودن نداره بخاطر همین اگه خرید سربازی رو برای کسایی که توان مالی کمتری داره شرایطش اسانتر بشه که انها هم بتوانن از این طرح خرید سربازی استفاده کنن عدالت برقرار میشه .مثلا اقساطی بشه یا مبلغش کمتر بشه یا روشهایی که عدالت برای همه برقرار بشه .در کل این طرح ,طرح خوبیه در صورتی که شرایط برایه همه یکسان نباشد

    • بدون نام

      همینجوری ما رو گرفتار کردین زندگی از ما گرفتین بعدم میگین سن ازدواج بالاست ما تا 30 فقط باید مثل سگ بودیم تا بی حساب شیم که چه خبره 50 ملیون

    • امیر تیموری

      آقا ترو خدا یا قسطیش کنید یا قیمتو بیارید پایین آخه ما بدبخت بیچاره ها از کجا بیاریم این همه پولو تو این 10 سال کلی بدبختی کشیدم الانم این همه پول ندارم از کجا بیارم چی کار کنم الانم با 28 سال سن کجا برم خدمت کلی بدبختی و بدهی دارم اینارو چی کار کنم

    • اقای 30 ساله

      واسه من یکی رو قسطیش کنید وگرنه ناچار شم برم همرو فراری میدم

    • ميثم

      از تمام بزرگانى كه اين تصميم رو گرفتن ممنونم

    • بدون نام

      تصمیم درست و حساب شده ای بود کلا این دولت تصمیم ها خیلی منطقی تر و کارشناسی تره.مرحبا ب این طرح.

    • mehdi

      این عدالته منی که پول ندارم دو سال از عمرمو باید حیف کنم برم خدمت ولی اونی که داره....

    • یوسف

      اگه به میلیارد باشه میخرم

    • بدون نام

      سلام من 5 بار قهرمان کشور شدم منتظر بودم تا بفروشند بخرم هر قیمتی باشه تا برم مسابقات برون مرزی 31سالمه

    • سام

      توی این اوضاع بد اقتصادی این دیگه نوبر بود.قیمتش خیلی بالاست و باز این مشکل حل نمی شود.

    • بدون نام

      کسی که 29 سالشه و 6 سال معاقیت تحصیلی و 2 سال غیبت داشته شامل این طرح میشه چقدر باید جریمه بده؟

    • مصطفی

      میگم ما که رفتیم خدمت چقدر از این پول ها نصیب مون میشه؟؟؟!!!!!
      ما که جور اونایی که نرفتن رو کشیدیم ، یعنی پولش حق ما نیست؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • محمد

      سردار سرباز فراری رفته که به مملکتش خدمت کنه ولی بخاطر مشکلاتش نتونسته ولی مشموول غایب اصلا قصد خدمت نداشته من متولد ١٣٦٥ هستم ٤ سال پيش بخاطر مريضي پدرم فرار كردم چرا بايد من چوبشو بخورم ...

    • بدون نام

      دوستان خيلي به حرف من و شما نيست. به نظرم سريعتر قانون نهايي رو با جزئيات بدن بيرون تا مردم ببينن چيكاره هستن.

    • محمد

      دوستان من بیست سالمه و برج ده مدرک فوق دیپلم رو خواهم گرفت و معافیت تحصیلیم تمام خواهد شد
      ایا میتوانم بعد از اخذ مدرک با پرداخت این پول کارت معافیت را دریافت کنم و در ارزوها و رویاهایم وارد شوم؟
      من منتظر پاسخ شما خواهم ماند
      ارادتمند
      محمد

    • حمید

      سلام به همه
      من که حدمت رفتم
      اما واقا کار خوبیه
      اگه تصویب بشمه مطمئن باشین نرخش هم درست میشه
      کسی هم که بره خدمت هم حقوق داره هم بعر استخدامش راحتتره
      من قبلا رفتم - یادمه خیلیا هم خریدن
      من راحت استخدام میشدم اما اونا نه

    • ابراهیم

      سلام ببخشید اگه یکی سنش 27 سال باشه ولی تا سن 25 سالگی سربازی نرفته باشه ، آیا اون شخص دو سال هست که غیبت دارد یا کلا افرادی که از نوزده سالی نرفتن به سربازی شامل میشن،لطفا جواب بدید با تشکر

    • بدون نام

      طرح خوبیه فقط قیمتش خیلی بالاست و افرادی با 10 سال غیبت معمولا وارد شرایط سخت زندگی شده اند و اکثرا تامین این مبلغ براشون سخته و از طرفی بخاطر شرایط سنی توان خدمت هم ندارند امیدوارم مجلس محترم قیمت رو مقداری تعدیل کنه

    • ابراهیم

      یکی جواب سوال منو بده

    • بدون نام

      سلام دوستان من مگه خدمت سربا زی چیه شما ازش ترس دارید من شدیدا به پولاحتیاج دارم حاضرم 40تومن بگیرم برم دوباره خدمت اگر امکان جابجایی باشه

    • مهدی

      خدمت دوستان عرض کنم در حق ما پنجاه و نه ها کم لطفی شده چرا
      ما باید الان رایگان معاف میشدیم همانند 54 نه مثل حالا با کوهی از مشکلات زن و بچه قسط بانک ها بدهکاری باید مبلغ میلیونی هم متقبل بشیم از کجا بیاریم حداقل مثل وام مسکن قسطی کنن و قیمتش هم خیلی بالاست

    • محمد

      لطفا قیمت رو بیارین پایین خیلی بالاست ما به خاطر نداری و دربدری نتونستیم بریم خدمت به اندازه کافی بدبختی کشیدیم لطفا یه جور کار کنین که ادم بتونه از پسش بر بیاد

    • وحید

      خیلی جالبه ۳۵ سال سن دارم ۱۷ سال بخواطر فرار از خدمت توی فشار بود حالا بجای معافیت باید جریمه بدیم خیلی کارتون درسته
      ولی خیلی از این طرح استقبال نمیشه

    • مجید

      چه پیشنهادخوبی مشکل اینه که20میلیون هم برای ماخیلی زیاده

    • سجاد

      یه نظر من خدمت نرید هیچ کار نمیکنند فوق العاده بی انصافی در خدمت سربازی برده برای کادر نظامی نه برای دولت

    • علی

      خوبه ولی واقعا زیاد

    • محمد رضا

      ای کاش حدأقل قسطی میکردن

    • علی

      سلام من که الان 29 سالم هست یک سره درست خوندم الان دارم دکترای تموم می کنم چه باید بکنم برم خدمت اونکی درس نخوند و خدمت هم نرفت الان 29 سالشه می تونه بخره من باید برم خدمت این کجاست انصاف است

    • بدون نام

      منم 32سالمه دارای 2فرزند هستم وضع مالی هم ک ندارم.برم خدمت خرج این خانواده رو کی میده?قیمت هم ک خیلی بالاس... فوقش خدمت ک 24ماهه برا هرماه 250هزار باشه کل خدمت میشه 6میلیون.این از همه منصف تره.. ولی ن برا پولداراا..ماهمه کارگریم

    • سجاد

      ایافرش‌خدمت‌‌اقساط‌میباشد‌چون‌ما‌برای‌خرید‌پول‌نقدنداریم‌چه‌بایدکرد‌

    • محمد

      تا حالا بدون کارت پایان خدمت ساختیم بعد اینشم میسازیم بابا این توهمات چیه ما 20 میلیونمون کجا بود؟؟؟

    • امین

      کاش حقوق سربازی را زیاد می کردن
      400 یا 500 در ماه
      حداقل یه انگیزه ای واسه رفتن داشته باشیم
      غیبت هام کم میشه اینطوری !

    • بدون نام

      سلام من متاهلم لیستنس هم دارم بیکار هستم به زور خزج خودم رو در میارم اجاره نشین هم هستم به هم دارم از کجا چنین پولی رو بیارم که به دولت بدم و بتونم هم خرج زن و بچه ام رو در بیارم کارت پایان خدمت بهتره یا پارتی .کارت پایان خدمت بهتره یا سابقه کار .شماها پشت میز نشستینه همینطور یه چیزایی میگید اخه با چه شوقی این جوونا بیان سربازی

    • بدون نام

      سلام دوستان اگه این پول اقساط بود شاید میشد یه کاریش کرد.مردم همه فقیرن این چیزایی که میگید برا طبقه فقیر نیستش والا خدا شاهده به جان بچه ام قسم اگه اگه مثقالی رو نظریاتشون کارشناسی کار کنن. قصد توهین رو ندارم

    • بدون نام

      ما اگر پول داشتيم كه تا الان خدمت رفته بوديم ما به خاطر مشكلات كاري تا الان بلا تكليف مونديم

    • امیر

      بخدا درست نیست این جور به نفر فقیر بره برای نظام خدمت کنه پسر پولدار
      باید خدمت کنه به خدا این انسان نیست

    • ظهیر

      سربازان با بیش از هشت سال غیبت که الان در حال انجام خدمت هستند مشمول این قانون می شوند؟

    • نادی

      سلام
      من خانومم نرفتم سربازی ولی شوهرم کارت پایان خدمت داره مدرک لیسانس داره خلاصه کلی کارت تو کیفش هس . خودم یک لسانس دارم یک ارشد دارم رتبه 2کنکور بودم و کلی مدرک دارم ولی حتی بگم یکی از این کاغذا به درد ما بخوره هیچ کدام ..... ن من کار پیدا کردم ن شوهرم با دو بچه ..... خوب بند پ (پارتی )که مهمترین هس رو ما نداشتیم هیچکدام به درد ما نخورد.
      شوهرم 64 هس به اندازه یک مرد 70 ساله جوش میزنه مونده بخدا ریشاش داره سفید میشه تو شیر و پوشک بچه هامون مونده غرورش هر روز داره خورد میشه جلوی چشمای خانواده اش .... متاسفم برای خودم که 9 سال تو دانشگاه های تراز 1 کشور وقتم روتلف کردم
      آخه کی باید ج ما رو بده؟؟؟؟؟گناه ما و بچه های ما چیه ؟

    • mohamad

      من پدر پیری دارم که سرپرستیش به عهده منه ولی میگن تو برادر داری کفیل نمیشی شرایط برادرم بد جور بهم ریختس زنش مریضه لطفا راهنمایی کنید تشکر

    • حسن

      پس تکلیف اون دسته از ادم های که زن و بچه دارن و پول هم ندارن بخرن چیه؟اگه برن سربازی خرج خونواده به عهده چه کسیه؟

    • قیوم

      وضعیتمون خیطه مادرم مریضه همیشه بیمارستانه خونه نداریم خاهشا جوابب ما را بدین
      :

    • مصطفي برهاني

      من ‏4‏ تا از برادرهام خدمتشون رو تموم كردن و خودم الان سربازم كاش حداقل طرح معافيت ‏4‏ برادري اجرا ميشد تا خانواده هاي شلوغ منتفع شوند_‏

    • حسین

      اقا منم خدمت رفتم چرا بعضیا منفی فکر میکنن بابا حصودی نکنین حالا ما رفتیم مگه چیشده بزار گره کار این دسته ادمام حل بشه باز خدا خیرشون بده همین طرح رو گذاشتن...

    • جمیل مزخوری

      من متولد ۶۱ ومتاهل هستم وکارم ازاد یه روز کارهست و یه ماه کار گیر نمیاید واین مبلغ گذشتید خیلی بالاست امیدوارم راه حلی برای اونایی که وضع مالیشن پایین فکری بشه

    • امیر

      پدرمریض دیالیزی منم کارگر ساده یکی داره راحت میخره منم بیش 14 ساله فراریم اونم بخاطر اینکه بعدازخدا من خرج خونه رومیدم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج