۱۵۹۱۴۸
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

هوا بس ناجوانمردانه سرد است؛

گرما هدیه دهیم

عده ای هستند که در حال حاضر به بخاری نیاز دارند و رویشان نمی شود بیایند به ما بگویند. تمام آنچه به عنوان راه حل برای این کار می شناسیم این است که شما چند نفر از اطرافیان دُنگی پول بگذارید روی هم. یک عدد بخاری بخرید ببرید درِ خانه همسایه‌تان که دارد یخ می زند تحویل دهید.

گرما هدیه دهیم




برترین ها: اگر کنار شوفاژ یا شومینه یا بخاری نشسته اید همین الان بلند شوید. به سرعت وسیله گرمایشی خود را خاموش کنید و یک پنجره را کامل باز کنید تا هوای گرم از اتاق خارج شود. یک دماسنج بردارید و دمای اتاق را یادداشت کنید. پنج دقیقه صبر کنید. آنگاه در مورد بی کفایتی فساد اقتصادی و اداری رایج و سطح رفاه در بقیه دنیا حرف بزنید. کلی اوج بگیرید و بحث های داغ اجتماعی و سیاسی و فرهنگی و اقتصادی کنید. بعد روزنامه را باز کنید و یک مقاله در مورد چالش های جدی پیش روی اقشار ضعیف بخوانید و دو تا فحش بدهید که دلتان خنک شود.

گرما هدیه دهیم

بعد یک خبر در مورد کاهش احتمالی یارانه ها بخوانید و دو ساعت بکوب غرغر کنید و سینه چاک دهید که مردم از کجا بیاورند. بعد هم برای تسلای دل خانواده های بی بضاعت دو ساعت بی وقفه مویه و زاری کنید و لعن و نفرین نثار مفسدین اقتصادی و رانت خواران و ... کنید. حالا دوباره دماسنج را چک کنید. با همه این بحث ها و میز گرد ها اگر یک درجه دمای اتاق گرم شد یک جایزه ویژه پیش بنده دارید. مقدمتا خدمتتان عرض میکنم که بیایید بپذیریم که با حرف زدن من و شما خانه خودمان هم گرم نمی شود، چه برسد به خانه های فقرا و محرومین.

دومین چیزی باید مد نظر داشته باشید این است که در همین هوای سوزناک این روز ها قطعا خانواده هایی هستند که بخاری ندارند و قطعا زنان و کودکانی هم در این خانه ها زندگی می کنند. برای یقین پیدا کردن در این مورد هم می توانید یک دوری در شهرتان بزنید و از چند نفر پرس و جو کنید. اصلا چرا راه دور برویم، شما نیت کمک خالصانه کنید، ما دستتان را می گیریم صاف می بریم در خانه هاشان (نیت خالصانه هم یعنی این که پس از آشنایی با یک خانواده محروم، به اندازه وُسع خود، مسئولیت حمایت از آن خانواده را بر عهده گیرید).

شاید سوال پیش بیاید که مگر میشود یک خانواده در طول یک سال نتواند برای خرید یک بخاری ساده پول پس انداز کند؟ در پاسخ سوالتان باید بگویم که یک‌بار با یکی از دوستانم در جمعیت امام علی برای سرکشی و اطمینان از نصب یکی از بخاری های تحویل داده شده به شهرک علائین در شهر ری رفتیم. با کمال تعجب دیدیم بخاری همان جایی که ۱۰ روز پیش گذاشته بودیم مانده است. پرسیدیم و شنیدیم که آن خانواده استطاعت مالی خرید لوله بخاری و شیلنگ و بست را نداشته اند و ده روز بود که در سرما می لرزیدند و شرم می کردند که با ما تماس بگیرند.

گرما هدیه دهیم

بله! تأسف بار است؛ اما در شهر ما خانواده هایی هستند که سرپرست ندارند و هیچکس نیست حمایتشان کند، یا سرپرست خانواده معتاد است و دار و ندارش را به پای مواد مخدر می ریزد... یا سرپرست خانواده بیماری سختی دارد و تمام دار و ندارشان را برای درمان او هزینه کرده اند و گاه تا ده شب فقط آب قند به کودکانشان می دهند که درد گرسنگی را حس نکنند...

مسئله روشن است . عده ای هستند که در حال حاضر به بخاری نیاز دارند و رویشان نمی شود بیایند به ما بگویند. تمام آنچه به عنوان راه حل برای این کار می شناسیم این است که شما چند نفر از اطرافیان دُنگی پول بگذارید روی هم. یک عدد بخاری بخرید ببرید درِ خانه همسایه‌تان که دارد یخ می زند تحویل دهید. اگر این اتفاق بیفتد سال دیگر همین موقع همه خانواده ها از نعمت گرما برخوردارند. این در حالی خواهد بود که سال دیگر همین موقع اصلا یادتان نیست چند تا از آن اسکناس ها که بابت بخاری پرداختید، آمده و رفته است.

اگر می خواهید بگویید که پولدار نیستید و اگر بودید حتما این کار را می کردید، باید با این مثال مجدد عرض کنم که اگر ۱۰ نفر از فامیل و نزدیکان نفری ۱۵ هزار تومن پول روی هم بگذارید هزینه اش تامین می گردد. تازه اینطوری شادمانی بیشتری هم به همراه دارد. چون چندین نفر از یک خانواده در کنار هم، کاری انسانی و زیبا انجام می دهند.

شاید بگویید بر فرض که اینکار را کردید، با یک گل بهار نمی شود. شاید با یک گل بهار نشود اما چند نفر از آنها که از سرما دارند یخ می زنند کم می شود. در ضمن شما فرض کن اصلا همه دنیا را تاریکی و تباهی گرفته باشد. شما شمعی که در دست دارید را روشن کنید، بقیه با شعله اش شمع هاشان را روشن میکنند و شب را چراغانی می کنند.

گرما هدیه دهیم

ما اینجا ایستاده ایم و دستمان را به سمت شما دراز کرده ایم و به دستان شما ایمان داریم. همت کنیم و ایمان بیاوریم که خداوند راه بلد است و راه هایش را نشانمان می دهد.

جمعیت امام علی از بدو تاسیس در سال ۱۳۷۹ در دانشگاه صنعتی شریف، علاوه بر برگزاری ده ها طرح برای مقابله با معضلات اجتماعی(چون فقر و اعتیاد و خشونت و ...)، همواره در زمینه امدادرسانی مستقیم به خانواده های محروم نیز فعالیت داشته است و در حال حاضر بالغ بر ۳۰۰۰ کودک آسیب دیده و در معرض آسیب را در سراسر کشور حمایت می نماید. یکی از برنامه های ثابت جمعیت که هر ساله برگزار می گردد، تهیه وسایل گرمایشی و سرمایشی برای خانواده های تحت پوشش است و بدین منظور از عموم مردم جهت شرکت در این امر خداپسندانه و نوعدوستانه دعوت به همیاری می گردد.

ارزش ریالی هر بخاری ، معادل ۲ میلیون ریال(۲۰۰ هزار تومان) می باشد. لازم به ذکر است نیکوکاران عزیز می توانند خودشان رأسا بخاری را تهیه فرمایند و با راهنمایی مددکاران جمعیت ، در فرآیند تحویل دادن بخاری به خانواده مشارکت کنند.

جهت همیاری در تهیه بخاری ها با ما تماس بگیرید : ۲۳۰۵۱۱۱۰ - ۰۲۱

سایت جمعیت امام علی(ع) : www.sosapoverty.org
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج