۱۵۸۰۹۵
۵۰۳۱
۵۰۳۱
پ

دور دنیا با برترین‌ها؛ پراگ، شهر کافکا و کوندرا

پراگ، شهر پل‌ها، شهر کلیساهای قدیمی و برج‌های طلایی، شهر کافکا و کوندرا، شهر فرهنگ و هنر ادب اروپاست.

دور دنیا با برترین‌ها؛ پراگ، شهر کافکا و کوندرا

برترین ها: پراگ، شهر پل‌ها، شهر کلیساهای قدیمی و برج‌های طلایی، شهر کافکا و کوندرا، شهر فرهنگ و هنر ادب اروپاست. سفر به پراگ، به سفر به تمام اروپا می‌ماند. می‌گویند هیچ تور اروپایی بی تماشای پراگ کامل نمی‌شود و تماشای خود شهر، به این می‌ماند که تمام اروپا را گشته باشید.

پراگ، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر کشور جمهوری چک است، همچنین ۱۴امین شهر بزرگ اتحادیه اروپا نیز به شمار می‌آید. این شهر در شمال غربی کشور چک بر روی رودخانه ولتاوا بنا شده است و جمعیتی نزدیک به ۱.۳ میلیون نفر دارد که منطقه بزرگ شهری آن جمعیتی نزدیک به ۲ میلیون نفر را شامل می‌شود.

دور دنیا با برترین‌ها؛ پراگ، شهر کافکا و کوندرا

شایان ذکر است که این شهر پایتخت تاریخی بوهم نیز هست. پراگ دارای آب و هوای معتدل اقیانوسی بوده و از این رو دارای تابستان‌های گرم و زمستان‌های سرد است.

فرودگاه بین‌المللی پراگ در بیست کیلومتری شمال غربی شهر واقع شده است. از فرودگاه می‌شود با اتوبوس، مینی‌بوس و تاکسی به مرکز شهر رفت. اتوبوس، ارزان‌ترین راه رفت و آمد در شهر است، اما برای استفاده از آن حتماً باید مقداری کرونا به همراه داشته باشید.

باجه‌های حمل و نقل عمومی در دو طرف سالن ورودی فرودگاه، بلیت اتوبوس می‌فروشند و از خود راننده‌ها هم می‌توانید بلیت تهیه کنید. بلیت‌های اتوبوس، در مترو هم اعتبار دارند و اگر زیاد از اتوبوس و مترو استفاده می‌کنید، خرید بلیت‌های چندروزه‌ی وسایل حمل و نقل عمومی، در کاهش هزینه‌ها به شما کمک فراوانی می‌کند. متروی پراگ سه خط مختلف دارد و در کنار تراموا و اتوبوس، بیشتر شهر را پوشش می‌دهد.

پل کارل مشهورترین پل پراگ است که در سال ١٣۵٧ ساخته شد. این پل در قرن ١٩ به وسیله مجسمه‌های سنگی تزیین شد. شاه کارل چهارم دو پسر داشت . نخستین پسر واتسلاف چهارم بود که پس از در گذشتن کارل چهارم، شاه چک شد و زیکموند پسر دوم بود که شاه اوهری شد.

پراگ، با نقش گنبدهای طلایی کلیساها بر روی رودخانه‌ی ولتاوا، یکی از زیباترین شهرهای دنیاست. بناهای تاریخی پراگ از زمان جنگ جهانی دوم آسیبی ندیده‌اند و ترکیب خیابان‌های سنگفرش با ساختمان‌های قرون وسطایی محصور در میان دیوارهای بلند و کلیساهای بی‌شمار و کهن، پیاده‌روی در پراگ را به لذت بی‌پایانی تبدیل کرده‌اند. اما با وجود ساختمان‌های قدیمی فراوان، پراگ در عین حال شهری مدرن و با‌طراوت و پر انرژی هم هست. موسیقی، فرهنگ و هنر و شب‌زنده‌داری پرهیجانی که پراگ به مهمانان خود هدیه می‌دهد، هر سال میلیون‌ها توریست را به این شهر زیبای اروپای مرکزی می‌کشاند.

پراگ ده منطقه دارد. منطقه‌ی یک، قدیمی‌ترین بخش شهر است و شهر قدیم نامیده می‌شود. دیدنی‌ترین بخش پراگ هم همین منطقه است و تقریباً تمام ساختمان‌های قدیمی و دیدنی شهر در این‌جا واقع شده‌اند. علائم خیابان‌ها و شماره‌ی ساختمان‌ها بر اساس شماره‌ی منطقه تنظیم شده‌اند و پیدا کردن آدرس و مقصد در شهر، کار بسیار آسانی‌ست.

قلعه‌ی پراگ

اولین مقصد هر مسافری در پراگ، قلعه‌ی پراگ است؛ بزرگ‌ترین قلعه‌ی باستانی دنیا که نامش در کتاب رکوردهای گینس هم ثبت شده. این قلعه در مرتفع‌ترین بخش شهر واقع شده و چشم‌انداز زیبایی به پراگ دارد. علاوه بر آن، در داستان‌های نویسنده‌ی مشهور اهل پراگ، فرانتس کافکا هم ریشه دارد.

دور دنیا با برترین‌ها؛ پراگ، شهر کافکا و کوندرا

کلیسای سنت ویتوس

درست در وسط قلعه، مهم‌ترین کلیسای تاریخی کشور چک واقع شده؛ کلیسای سنت ویتوس (St.Vitus) از قرن چهاردهم میلادی باقی مانده و طی سالیان بعد، به تدریج تکمیل‌اش کرده‌اند. کاخ سلطنتی در مجموعه‌ی قلعه، با سبک گوتیک چشم‌گیرش یکی از تماشایی‌ترین و منحصربه‌فردترین کاخ‌های قدیمی اروپای مرکزی محسوب می‌شود.

کلیسای جامع سنت جورج

کلیسای جامع سنت جورج (St George's Basilica) با رنگ‌های متنوع و بی‌بدیل‌اش، دومین کلیسای مهم کشور چک است و در همین مجموعه قرار دارد. اما اگر به ادبیات علاقه دارید، بدون شک دیدنی‌ترین بخش قلعه ساختمانی است که فرانتس کافکا مدتی در آن زندگی ‌کرده. این ساختمان را موزه‌ی ملی چک به همان شکل و شمایل حفظ کرده و محل سکونت و لوازم زندگی این چهره‌ی ادبی را به همان صورت در معرض دید علاقمندان گذاشته است.

دور دنیا با برترین‌ها؛ پراگ، شهر کافکا و کوندرا

پل چارلز

پل چارلز، از دیگر بناهای مشهور و قدیمی شهر پراگ، دو منطقه‌ی شهر قدیم و شهر کوچک را به هم وصل می‌کند. در طول روز، پل چارلز با حضور موزیسین‌ها و نقاش‌ها و هنرمندان دیگر، به یکی از زنده‌ترین پیاده‌روهای شهر تبدیل می‌شود. پل، برج بلندی دارد که روز و شب، می‌شود از آن بالا رفت و با چشم مسلح یا غیرمسلح، شهر و آسمان را تماشا کرد.

دور دنیا با برترین‌ها؛ پراگ، شهر کافکا و کوندرا

شهر قدیم

شهر قدیم یا اِستاره میستو مرکز تاریخی شهر پراگ محسوب می‌شود. مشهورترین بناهای این بخش، تالار شهرداری و ساعت نجومی، کلیسای تین با سبک معماری گوتیک و بنای یاد بود جان هاش هستند. از دیگر بناهای مهم این منطقه، تالار اپرای نئوکلاسیک پراگ است که میزبان اولین اجرای اپرای معروف دون جیووانی موتزارت بوده.

شهر جدید

شهر جدید یا نووه میستو، برخلاف اسمش، در اواخر قرن چهاردهم و برای توسعه‌ی شهر قدیم ساخته شده است. جذاب‌ترین قسمت شهر جدید، میدان تجاری مستطیل شکلی به نام وَکلَوَک (Václavák) یا وینسسلاس است که دور و برش پر است از کافه‌ها و رستوران‌های فراوان و سوغاتی‌فروشی‌هایی که یادگاری‌های شهر پراگ را عرضه می‌کنند. در قسمت بالای این میدان، موزه‌ی ملی واقع شده که از دیگر دیدنی‌های شهر پراگ است. در طول بلوار اصلی این بخش، هم هتل‌های زیادی وجود دارند که به خاطر نزدیکی به بناهای دیدنی شهر، برای اقامت مناسبند و هم رستوران‌هایی عالی با غذاهای سنتی و محلی شهر پراگ.

مالا استرنا

منطقه‌ی شهر کوچک یا مالا استرنا هم بناهای تاریخی زیادی را در خود جای داده است. از مهم‌ترین این بناهای می‌توان به کلیسای سنت نیکلاس و نیز دیوار لنین اشاره کرد که یادگار دوران تسلط کمونیست‌ها بر شهر پراگ و کشور چک است. یکی از پرآوازه‌ترین تندیس‌های مسیح در کلیسای Our Lady Victorious در همین بخش پراگ قرار دارد. بعد از گشتی در این منطقه، فراموش نکنید که سری هم به چرخ آبی قدیمی بر روی کانال ونتیان بزنید.

بناهای دیدنی شهر پراگ، به ساختمان‌های قدیمی محدود نمی‌شوند. ساختمان خانه‌ی رقص پراگ با این که بنایی تازه محسوب می‌شود، به خاطر معماری خاص و شکل عجیب‌اش که کار معمار نام‌دار، فرانک گری است، مورد توجه تمام مسافران است.

رودخانه‌ی ولتاوا

رودخانه‌ی ولتاوا، روح شهر است و مایه‌ی حیات پراگ. تقریباً در هر نقطه از شهر که کنار ساحل بروید، می‌توانید تورهایی برای قایق‌سواری همراه با موسیقی و سرو غذا پیدا کنید. بسیاری از این تورها، در آخر برنامه به سمت باغ‌وحش دیدنی شهر پراگ می‌روند و مسافران را به تماشای آن دعوت می‌کنند.

باغ سلطنتی

باغ سلطنتی، برج تاریخی دالی‌برکا، نمایشگاه عکس و... از دیگر دیدنی‌های قلعه‌ی پراگ‌اند و در کنار آن‌ها، تماشای مراسم تعویض گارد قلعه، گوش دادن به صدای ناقوس کلیسا، بالا رفتن از برج بزرگ کلیسای سنت جورج و تماشای شهر از بالای آن، عکاسی و پیاده‌روی در محوطه‌ی قلعه، روزی به‌ یاد ماندنی را برای شما می‌سازند.

پراگ با خیابان‌ها و پیاده‌روهای سنگ‌فرش‌اش، جان می‌دهد برای پیاده‌روی. اما البته از دوچرخه‌سواری هم نباید غافل شد. در سطح شهر مرکزهای اجاره‌ی دوچرخه‌ای وجود دارند که علاوه بر دوچرخه، راهنمای شهر پراگ را هم به مسافران می‌دهند. اگر به تورهای ویژه علاقه دارید، می‌توانید در برنامه‌های رایگان و نود دقیقه‌ای شهرگردی و گفتگو با مردم محلی شرکت کنید. طی این برنامه، زندگی در کنار مردم پراگ و آشنایی با آداب و رسوم زندگی در این شهر را از نزدیک لمس می‌کنید.

هتل در پراگ

هتل‌های پراگ کیفیت خوب و قیمت نسبتاً بالایی دارند. هتل‌های مرکز شهر، با نزدیک بودن به دیدنی‌های شهر، هزینه‌ی رفت و آمد را به مقدار قابل توجهی کاهش می‌دهند. قیمت هتل‌ها در فصل‌های پرمسافر بهار تا اواخر تابستان و تعطیلات کریسمس بالا می‌رود. در روزهای کریسمس، هزینه‌ی اقامت در پراگ به بالاترین مقدار خود می‌رسد.

غذا و رستوران در پراگ

مهم‌ترین وعده‌ی غذایی در میان اهالی چک، ناهار است: گوشت سرخ شده در کنار یک خوراکی نشاسته‌دار مثل سیب‌زمینی آب‌پز یا سرخ‌شده .

ماهی چندان محبوبیتی ندارد، اما راحت پیدا می‌شود.

دسرهای مرسوم، یکی پای میوه است و دیگر کرپ یا بستنی. وقت ناهار و شام، رستوران‌های خوب هم معمولاً شلوغ می‌شوند و بد نیست از قبل میز خود را رزرو کنید.

دور دنیا با برترین‌ها؛ پراگ، شهر کافکا و کوندرا

انعام دادن در رستوران‌های پراگ مرسوم است. در کافه‌ها و رستوران‌های ارزان، می‌توانید مبلغ صورتحساب را گرد کنید و در جاهای شیک‌تر، بین ده تا پانزده درصد به آن اضافه کنید. اگر دنبال غذاهای سریع و دم دست می‌گردید، به‌خصوص در شهر قدیم گاری‌ها و چرخ‌های زیادی پیدا می‌کنید که هات‌داگ و نوشیدنی‌های ادویه‌دار می‌فروشند.

هات‌داگ‌های چک لذیذ و چرب و چیلی‌اند و با سس خردل و کچاپ در باگت‌های کوچک به مشتری‌ها عرضه می‌شوند. اما برای فست‌فودهای جدی‌تر، به میدان وَکلَوَک (Václavák) بروید و یکی از فست‌فودهای زنجیره‌ای بین‌المللی را انتخاب کنید.

رستوران Saté در هرادچنی، قیمت‌های ارزانی دارد و یک وعده غذا در آن بین ٨٠ تا ١٢٠ کرون می‌شود. ساته غذاهای اندونزیایی و مالایی سرو می‌کند، پنج دقیقه پیاده از ضلع غربی قلعه فاصله دارد و از ساعت ١١ صبح تا ١٠ شب باز است.

رستوران U Zlaté Hrušky رستورانی لوکس و گران قیمت در همین منطقه است که ماهی، ماکیان و گوشت شکار را به سبک آشپزی چک سرو می‌کند. این رستوران هم بین توریست‌ها و هم اهالی پراگ محبوبیت فراوان دارد و هر بشقاب غذایش حدود ٦٠٠ تا ٨٠٠ کرون است. ساعت کار رستوران از ١١:٣٠ تا ٣ بعدازظهر و ٦:٣٠ تا ١٢ شب است و تابستان‌ها می‌شود در حیاطش هم نشست.

رستوران Cantina یکی از رستوران‌های میانه‌قیمت در شهر کوچک است که غذاهای سبک تگزاس و مکزیک را جلوی مشتری‌ها می‌‌گذارد. کانتینا از ظهر تا نیمه شب باز است و غذاهای اصلی‌اش بین ١٢٠ تا ٣٠٠ کرون قیمت دارند.

رستوران Hergetova Cihelna با بالکن خوش‌منظره‌ای رو به پل چارلز و حاشیه‌های شهر قدیم، غذاهای خوشمزه و متنوعی هم دارد. از تمپورای تن ماهی گرفته تا فاهیتای مرغ و غذاهای اصیل چک و چین و انواع برگر. قدر مسلم این است که هیچ کس در این رستوران گرسنه نمی‌ماند!

ساعت کار رستوران از ٩ صبح هر روز تا ٢ صبح روز بعد است و غذاهای اصلی‌اش، بین ٢٢٥ تا ٥٥٠ کرون قیمت دارند.

رستوران Country life در شهر قدیم، قیمت‌های ارزانی دارد و غذاهای بسیار سالمی را آماده می‌کند. بوفه‌ی سالاد، ساندویچ‌های متنوع، پیتزای سبزیجات تر و تازه و گولاش از دیگر غذاهای این رستوران‌اند. کانتری‌لایف شعبه‌ای هم در شهر جدید دارد و هر دو شعبه، ساعت ناهار بسیار شلوغ می‌شوند. این رستوران از دوشنبه تا پنج شنبه از ٨:٣٠ صبح تا ٧ بعدازظهر، جمعه‌ها از ٨:٣٠ صبح تا ٦ بعدازظهر و یکشنبه‌ها از ١١ صبح تا ٦ بعدازظهر باز و قیمت غذاهای اصلی آن بین ٧٥ تا ١٥٠ کرون است

رستوران Dahab رستورانی با قیمت‌های متوسط در شهر قدیم است که به سبک آفریقای شمالی دکور شده، کم‌نور است و قالیچه‌ها و مخده‌های شرقی دارد و با چای نعنایی مراکشی و موسیقی جاز شرقی به مهمانان خوش‌آمد می‌گوید. منوی رستوران شامل کوس‌کوس، تجینه (نوعی تاس‌کباب با گوشت و سبزیجات) و غذاهای متنوعی با گوشت بره و جوجه است و به عنوان دسر هم باقلوای خوشمزه‌ای دارد. انواع چای هندی، چینی و ترکی به همراه قلیان هم برای مهمانان آماده می‌شود. این رستوران از ظهر تا ١ صبح روز بعد غذا سرو می‌کند و قیمت غذاهای اصلی‌اش بین ٢٠٠ تا ٤٠٠ کرون است.

پیتزا فروشی Kmotra در شهر جدید، یکی از قدیمی‌ترین پیتزاهای پراگ را با قیمتی ارزان عرضه می‌کند. پیتزاهای کموترا متنوع‌اند و در اجاق‌های زغالی تهیه می‌شوند. رستوران از ١١ صبح تا ١٢ شب باز است، اما حول و حوش ساعت ٨ شب حسابی شلوغ می‌شود قیمت هر پیتزا هم -بسته به مواد اولیه‌اش- بین ٨٥ تا ١٣٠ کرون است.

رستوران Neklana در ویشهراد واقع شده و جزو رستوران‌های ارزان پراگ به شمار می‌رود. این رستوران کنار یک مجموعه آپارتمانی با سبک کوبیسم کلاسیک سال ١٩١٥ واقع شده، اما با نمای بیرونی قرمز رنگش، جلوه‌ای شاد و خودمانی پیدا کرده. اینجا غذاهای اصیل و دلچسب کشور چک از جمله سوپ قارچ و سیب‌زمینی همراه با نان چاودار سرو می‌شوند. منوی رستوران به سه زبان چک، انگلیسی و آلمانی است و گرامافونی متعلق به دهه‌ی ٨٠ که آهنگ‌های قدیمی پخش می‌کند، لذت غذا خوردن در این رستوران را دو چندان می‌کند. رستوران نکلانا از ١١ صبح تا نیمه شب باز است و قیمت غذاهای اصلی‌اش بین ١٠٠ تا ٢٠٠ کرون است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج