۱۵۸۰۸۳
۲ نظر
۵۰۱۲
۲ نظر
۵۰۱۲
پ

دور دنیا با برترین‌ها؛ سنگاپور

جمهوری سَنگاپور کشوری در جنوب شرقی آسیا است. پایتخت آن هم سنگاپور نام دارد. سنگاپور در جنوب شبه جزیره مالایا واقع شده و کوچکترین کشور جنوب شرقی آسیا است.

دور دنیا با برترین‌ها؛ سنگاپور

برترین ها: جمهوری سَنگاپور کشوری در جنوب شرقی آسیا است. پایتخت آن هم سنگاپور نام دارد. سنگاپور در جنوب شبه جزیره مالایا واقع شده و کوچکترین کشور جنوب شرقی آسیا است.

سنگاپور، کشوری ثروتمند و مدرن است. مالزی و اندونزی تنها همسایه‌های سنگاپور هستند. سنگاپور از سال ۱۸۲۴ تا ۱۹۶۳ میلادی، به غیر از سه سال در زمان جنگ جهانی دوم یکی از مستعمرات بریتانیا بود. در سال ۱۹۴۲ سنگاپور که هنوز مستعمره بریتانیا بود، توسط ژاپن اشغال می‌شود و نیروهای بریتانیایی مجبور به ترک آن شدند که این واقعه توسط وینستون چرچیل «بزرگترین هزیمت تاریخ بریتانیا» نامیده شد.

دور دنیا با برترین‌ها؛ سنگاپور

این کشور که از تعدادی جزیره تشکیل شده، در جنوب شرقی آسیا واقع شده و یکی از مراکز بزرگ تجاری داد و ستد کالا در جهان است. سنگاپور و یکی از ۳ کشور-شهر مستقل کنونی در جهان است. از زمان استقلال در سال ۱۹۶۵، به یکی از پررونق‌ترین کشورهای جهان تبدیل شده و امروز یکی از پرترددترین بندرهای دنیاست. سنگاپور از لحاظ ذخایر معدنی کشوری فقیر است، اما اقتصاد آن که متکی بر بخش خدمات و صنعت است، رشد و شکوفایی فراوانی داشته و این کشور را به یکی از ثروتمندترین مناطق دنیا تبدیل کرده‌است. به نحوی که هم‌اکنون چهارمین مرکز اقتصادی بزرگ دنیا، دومین بازار بزرگ قمار و کازینو و سومین مرکز بزرگ پالایش نفت در دنیا به شمار می‌آید.

آب و هوای این کشور گرم و مرطوب است و میانگین بارش سالانه در آن به بیش از ۲۳۴۰ میلیمتر می‌رسد.

مذهب

سنگاپور یک کشور چند مذهبی است. بر طبق آمار سال ۲۰۱۰ میلادی در مورد افراد بالای ۱۵ سال، ۴۴٫۲٪ افراد مقیم سنگاپور (به غیر از گردشگران و کارگران مهاجر) پیرو مذاهب بودایی و تائو هستند. همچنین ۱۸٫۳٪ جمعیت این کشور مسیحی، ۱۴٫۷٪ مسلمان، ۵٫۱٪ هندو و ۰٫۷٪ نیز پیرو ادیان دیگر هستند. ۱۷٪ از جمعیت سنگاپور نیز پیرو هیچ مذهبی نیستند.

از سال ۱۹۷۲ میلادی فعالیت شاهدان یهوه در سنگاپور ممنوع اعلام شد. دلیل این ممنوعیت خودداری از انجام خدمت اجباری نظام وظیفه، خودداری از ادای احترام به پرچم و خودداری از ادای سوگند وفاداری به کشور اعلام شده است. در اختیار داشتن متون مذهبی و نشریات مربوط به این فرقه می‌تواند به مجازات تا ۱۲ماه حبس و ۲۰۰۰ دلار سنگاپور جریمه نقدی منجر شود.

دور دنیا با برترین‌ها؛ سنگاپور

دانشگاههای سنگاپور

دانشگاه صنعتی نانیانگ (NTU) با وسعت ۲۰۰ هکتار و سرمایه‌گذاری مالی ۹۱۴ میلیون دلار در جنوب غربی کشور سنگاپور واقع شده است. این دانشگاه دارای ۱۱۰۰ عضو هیات علمی، ۳۷۳۹ پرسنل اداری-پژوهشی و ۲۸۹۴۹ دانشجو است که از این تعداد دانشجو ۸۷۴۳ نفر در سطح تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل می‌باشند. بر طبق آمار رسمی و رتبه‌بندی‌های معتبر بین‌المللی این دانشگاه از برترین‌های دنیا در زمینه‌های مختلف علمی می‌باشد:

• رتبه جهانی ۶۱ در کل رشته‌ها (رتبه ۱۰ در آسیا) و رتبه ۲۹ در علوم مهندسی در رتبه بندی موسسه تایمز در سال ۲۰۱۴

• رتبه ۸ در دنیا از نظر ارجاعات مقالات علمی ISI در دنیا در علوم مهندسی در سال ۲۰۰۹

در زمینه آموزش و پژوهش دوره دکتری این دانشگاه دارای تبادلات مشترک بین‌المللی با سایر دانشگاه‌های تراز اول جهان است. به عنوان نمونه می‌توان اشاره کرد به دوره مشترک دکتری و فوق دکتری این دانشگاه با مؤسسه فناوری ماساچوست (MIT).

پرچم سنگاپور

پرچم سنگاپور برای اولین بار در ۳ دسامبر ۱۹۵۹ به رسمیت شناخته شد. به عنوان پرچم غیر نظامی و پرچم استان شناخته می‌شود و همچنین دارای تناسب ۲:۳ می‌باشد.

دور دنیا با برترین‌ها؛ سنگاپور

گل ملی

واندا میس جواکیم (Vanda Miss Joaquim) - ارکیده سنگاپوری، گل ملی کشور سنگاپور است.

دور دنیا با برترین‌ها؛ سنگاپور

گردشگری

صنعت توریسم، یکی از منابع عمده درآمد سنگاپور را تشکیل می‌دهد. جاذبه‌های طبیعی فراوان، تنوع قومی، استفاده از زبان انگلیسی به عنوان یکی از زبان‌های اصلی و شبکه حمل و نقل گسترده و کارآمد، از جمله دلایل محبوبیت این کشور دربین جهانگردان است. از جمله مراکز مورد علاقه جهانگردان می‌توان از محله اورچارد رود شامل مراکز خرید بزرگ، باغ وحش سنگاپور، باغ پرندگان جورونگ و جزیره گردشگری سنتوزا نام برد. این جزیره شامل است که جاذبه‌ها و فعالیت‌های بسیاری برای کودکان و بزرگسالان است که از جمله شامل نمایش آتش بازی شبانه، پارک دلفین‌ها، پارک پروانه‌ها و سینمای چهاربعدی می‌شود.

دور دنیا با برترین‌ها؛ سنگاپور

از نقاط دیدنی سنگاپور هتلی به نام مارینا بی سندز است که به شکل یک کشتی بر روی ۳ ساختمان بلند شاخته شده و استخری دارد که انتهای آن این ذهنیت را تداعی می‌کند که شناگران در حال افتادن از ساختمان هستند. پارک تفریحی یونیورسال استودیو که نمایش‌ها و وسایل بازی آن برپایه محصولات این استودیو طراحی شده، یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری سنگاپور است.

واردات، فروش و مصرف آدامس در سنگاپور ممنوع است. همچنین سیگار کشیدن در بسیاری قسمت‌های سنگاپور ممنوع است و دائماً تعداد مکان‌های شامل این ممنوعیت درحال افزایش می‌باشد.

جزيره سنتوسا

به معناي صلح و آرامش در زبان مالايي مي باشد. اين جزيره در فاصله ۲۰ كيلومتري از مركز شهر واقع شده است و يكي از مهمترين مراكز توريستي سنگاپورمحسوب مي شود. آكواريوم معروف و ديدني آن با بيش از ۲۵۰۰ ماهي از ۲۶۰ گونه مختلف، پارك و باغ وحش، زمين هاي گلف و ورزشهاي آبي، برنامه نمايش دلفين ها و اصلي ترين بخش جزيره، رقص فواره ها با جذابيت خاص و جادويي نمايش بسيار ويژه و فراموش نشدني براي جهانگردان و بازديدكنندگان به ارمغان مي آورد.

دور دنیا با برترین‌ها؛ سنگاپور

پارك شبانه روزي سافاري

تجربه بازديد از حيات وحش در شب شايد براي كمتر كسي امكان پذير باشد. پارك شبانه روزي سافاري Nightsafari اولين پارك جيات وحش شبانه در جهان است كه بازديدكنندگان مي توانند نادرترين گونه هاي حيوانات جهان را در اين محل مشاهده كنند. سافاري شبانه يكي از معروفترين مجموعه هاي حيات وحش در جنوب شرق آسيا محسوب مي شود.

اين مركز شامل قسمت هاي جالبي از قبيل آكروباتيك، عكس گرفتن در كنار حيوانات وحشي، سفر با قطار، پياده روي در جنگل هاي وحشي به همراه توضيحات مربوط به هر بخش توسط راهنمايان مجرب پارك و شوي حيوانات دست آموز مي باشد.

دور دنیا با برترین‌ها؛ سنگاپور

دور دنیا با برترین‌ها؛ سنگاپور

درياچه دلفين‌هاي سنتوسا

دلفين‌هاي اين درياچه که از تايلند به اين مکان آورده شده‌اند به دليل رنگ پوستشان که به رنگ صورتي است ديدني هستند.براي بازديد کنندگان اين امکان فراهم شده است که با کمک راهنما وارد استخر شده و دلفين‌ها را با دست لمس نمايند.

باغ های بوتانیک سنگاپور

باغ بوتانیک در سنگاپور ۷۴ هکتار وسعت دارد. این مساحت یک پنجم باغ های سلطنتی در کیو یا یک پنجم پارک مرکزی نیویورک است. این باغ تنها باغ جهان است که از ۵ صبح تا ۱۲ نصفه شب در همه روزهای سال باز است و جز برای باغ ملی ارکید هیچ ورودیه‌ای ندارد. این باغ از جنوب به جاده هالند و جاده ناپیر، از شرق به جاده کلانی، از غرب به خیابان تیرسال و پارک کلانی و از شمال به بوکیت تیما محصور است. فاصله مستقیم بین شمال و جنوب آن ۲.۵ کیلومتر است.

دور دنیا با برترین‌ها؛ سنگاپور

دور دنیا با برترین‌ها؛ سنگاپور

آبشار جورنگ

آبشار جورنگ، آبشاری است که در سنگاپور واقع شده و ارتفاع کلی ریزشگاه آن ۳۰ متر است.

دور دنیا با برترین‌ها؛ سنگاپور

ساختمان ها و معماری سنگاپور

نی آن سیتی

نی آن سیتی، یک مرکز تجاری و خرید در اورچرد رود، سنگاپور است این مرکز در ۱۹۹۳ رسماً توسط نخست وزیر این کشور افتتاح شد. بسیاری از سنگاپوریان آن را به طور غیر رسمی به نام تاکا، مخفف فروشگاه و مستاجر اصلی آن تاکاشیمایا می‌شناسند.

دور دنیا با برترین‌ها؛ سنگاپور

۸ شنتون وی

۸ شنتون وی، آسمان‌خراش ۵۲ طبقه به ارتفاع ۲۳۴ متر، با کاربری اداری-تجاری است، که در شهر سنگاپور، سنگاپور مستقر است. پروژه ساخت این ساختمان در سال ۱۹۸۳ توسط شرکت کپیتال لند آغاز شد و در سال ۱۹۸۶ تکمیل و افتتاح گردید.

دور دنیا با برترین‌ها؛ سنگاپور

برج کپیتال

برج کپیتال، آسمان‌خراش تجاری-اداری ۵۲ طبقه، مستقر در شهر سنگاپور، است، که پروژه ساخت آن، در سال ۲۰۰۰ تکمیل شد و هم‌اکنون متعلق به شرکت کپیتال لند می‌باشد.

برج کپیتال با ارتفاع ۲۵۴ متر از سطح زمین، به‌عنوان چهارمین ساختمان بلند در کشور سنگاپور محسوب می‌شود.

دور دنیا با برترین‌ها؛ سنگاپور

مرکز خريد ويو سيتي

ويو سيتي علاوه بر اينکه بزرگترين مر کز خريد سنگاپور است زيبايي هاي منحصر به فرد خود را هم دارد. اين مرکز در مرکز خريد جلوي درب جزيره سنتوزا قرار دارد و طبق گفته مسئولين در روز افتتاح اين مرکز خريد کل جمعيت سنگاپور در همان روز اول از اين مرکز بازديد کردند.

دور دنیا با برترین‌ها؛ سنگاپور

مرکز خريد مصطفي

اين مرکز خريد يکي از بزرگترين فروشگاههاي سنگاپور است که در آن ميتوانيد همه چيز مانند لوازم خانگي ، موبايل و وسايل الکترونيکي ، لوازم آرايشي بهداشتي و .. را تهيه کنيد .

جشنواره ها در سنگاپور

فستيوال قايق اژدها

در پانزدهم ماه ژوئن به ياد مرگ كوايان (Qu yuan) شاعر چيني قرن چهارم قبل از ميلاد كه در اعتراض به فساد سياسي حكومت خود را غرق كرده بود مراسمي بر پا مي‌شود. در اين روز، مردم برنج و گوشت پيچيده شده در برگ بامبو را به رودخانه مي‌ريزند تا ماهي هاي رودخانه از خوردن جسم او صرف‌نظر كنند.

از آن پس تا به حال در سالروز مرگ اين شاعر، مسابقه قايقراني بنام «مسابقه قايق اژدها» در خليج «مارينا»(Marina) برگزار مي‌شود و تيم هاي مختلف از سرتاسر جهان در اين مسابقه به رقابت مي‌پردازند و غرفه‌داران نيز در اطراف خليج به فروش برنج و كالاهاي مختلف مي‌پردازند.

فستيوال روح گرسنه

هفتمين ماه قمري به جشن «روح گرسنه» اختصاص يافته است كه به عقيده مردم، در اين زمان دروازه‌هاي جهنم باز مي‌شوند و روح مردگان آزاد شده به زمين مي‌آيند.

در اين ماه، غذا ، دعا و «پول جهنم» براي تسكين ارواح تقديم مي‌گردد. در شامگاه نيز مراسمي مانند اجراي اپراهاي خياباني چين برگزار مي‌شود.

نكته جالبتر اينكه هيچ ازدواج يا سفر خطرناكي، مثل سفرهاي دريايي در اين ماه انجام نمي‌شود.

فستيوال نيمه پائيز

اين فستيوال در ياد بود وطن‌پرستي بنام «سويان زانگ» كه طرح براندازي سلسله «يان» را در قرن چهاردهم ريخت، برپا مي‌شود و به گفته برخي، او نقشه خود را به اتفاق شورشياني كه در كيك‌هاي به شكل ماه مخفي شده بودند با موفقيت به اجرا رساند.

از اين‌رو امروزه نان هاي روغني به شكل ماه با لوبيا قرمز و بذر درخت كنار بعنوان هدايا معاوضه مي‌شوند. مردم فانوس ها را در هر اندازه و شكلي حمل مي‌كنند.

در سنگاپور باغ چيني‌ها محل مخصوص اين مراسم است.

ديپاولي (Deepavali)

نام مراسم، پيروزي «خوبي» بر «بدي» يا «شيطان» و كنايه ‌از افسانه كشتن ظالمانه ناراكاسورا بوسيله شاه كرشنا Krishna است كه شروع سال نو هندي محسوب مي‌شود.

اين زمان براي جامعه شغلي، زمان تسويه حساب است. هم چنين اعتقاد بر اين است كه روح اقوام در طي جشن به زمين مي‌آيند و چراغهاي نفتي براي راهنمايي و هدايت آنها روشن مي‌شود. در اين مراسم نيز مثل جشن هاي چيني‌ها و مسلمانان از هر نژاد و قومي، دوستان در فضاي باز به ديدار يكديگر مي‌روند. معابد كوچك هندويان و خيابانها با چراغ و وسايل زرق و برق‌دار آذين‌‌بندي مي‌شوند.

جشنواره بین‌المللی فیلم سنگاپور

جشنواره بین‌المللی فیلم سنگاپور، یکی از جشنواره‌های فیلم آسیا است که هرساله حوالی آوریل/مه در سنگاپور برگزار می‌شود. این جشنواره از سال ۱۹۸۶ آغاز به‌کار کرد. سالانه در حدود ۲۰۰ فیلم از بیش از ۴۰ کشور جهان و با تمرکز با سینمای پیشگام آسیا در این جشنواره نمایش داده می‌شود. این جشنواره که بزرگ‌ترین جشنواره سینمایی سنگاپور به‌شمار می‌رود، هرساله در کنار نمایش فیلم‌ها و اهدای جوایز به بهترین‌ها، اقدام به برگزاری نمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها و سمینارهای مربوط به سینما برای دست‌اندرکاران و دانشجویان سینما می‌کند. بیست و دومین دوره جشنواره فیلم سنگاپور در آوریل ۲۰۰۹ برگزار شد.

جشنواره فیلم سنگاپور همچنین به‌عنوان رویدادی برای معرفی و ارائه آثار فیم‌سازان آسیایی و به‌ویژه سینمای آسیای جنوب شرقی شناخته می‌شود. جایزه اصلی این جشنواره پرده نقره‌ای نام دارد.

جایزه‌های سینمای ایران

• جایزه پرده نقره‌ای بهترین کارگردان بخش مسابقه آسیایی، رسول صدرعاملی برای فیلم هر شب تنهایی (۲۰۰۹)

• جایزه انجمن منتقدین بین‌المللی (فیپرشی) برای فیلم سگ‌های ولگرد، مرضیه مشکینی (۲۰۰۵)

• جایزه سینمای جوان در بخش مسابقه پرده نقره‌ای، برای فیلم پنج عصر، سمیرا مخملباف (۲۰۰۴)

• جایزه بهترین کارگردانی برای فیلم آینه (۱۹۹۸)

• جایزه بهترین فیلم برای فیلم بچه‌های آسمان، مجید مجیدی (۱۹۹۸)

• جایزه بهترین فیلم بلند آسیائی برای فیلم گبه، محسن مخملباف (۱۹۹۷)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • amir

      چقدر قشنگه مثل رویا میمونه اگه یه روز به زندگیم مونده باشه باید برم یه همچین جای

    • زهرا

      میشه دور دنیا با برترین ها رو برای همه کشور ها بگذارید و ادامه بدهید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج