جاباما
۱۵۷۸۴۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

از تازه های سلامت چه خبر؟

محققان می‌گویند یكی از مهلك‌ترین انواع بیماری، یعنی سرطان ریه، می‌تواند تا ۲۰ سال خفته بماند و صاحبش را باخبر نكند.

از تازه های سلامت چه خبر؟
مجله سیب سبز: اگر پای مرگ و زندگی در میان نیست، تا پیش از دو سالگی از دادن هرگونه آنتی‌بیوتیكی به فرزندتان خودداری كنید. محققان می‌گویند بچه‌هایی كه در این سن آنتی‌بیوتیك دریافت كرده‌اند، به احتمال زیاد در پنج سالگی با مشكل چاقی روبه‌رو می‌شوند. از نظر آنها اثراتی كه آنتی‌بیوتیك بر معده این بچه‌ها می‌گذارد، می‌تواند باعث چاقی‌شان شود.

نکندسرطان ریه داشته باشید!

درحالی‌كه بیماری سرطان خود را با علائم بسیار آزار‌دهنده‌ای به مبتلایانش نشان می‌دهد، اما محققان می‌گویند یكی از مهلك‌ترین انواع این بیماری، یعنی سرطان ریه، می‌تواند تا ۲۰ سال خفته بماند و صاحبش را باخبر نكند. این سرطان كه كمتر از ۱۰ درصد مبتلایانش بعد از تشخیص فقط تا پنج سال زنده می‌مانند- از نظر پژوهشگران با تغییراتی كه از ۲۰ سال پیش در بدن آغاز شده‌- جان افراد را تهدید می‌كند.

چاقی بلای جیب شماست

محققان می‌گویند چاقی می‌تواند زندگی شما را به اندازه مردودی‌های پی‌درپی در مدرسه یا مشروطی‌های متوالی در دانشگاه عقب بیندازد. محققان می‌گویند نوجوانانی كه اضافه وزن دارند، در آینده درآمدشان از همكلاسی‌های لاغرشان كمتر خواهد بود. اما به نوشته دیلی میل، ۱۶ درصد كمتر بودن درآمد این افراد از آنهایی كه تناسب اندام دارند، تنها مشكلی نیست كه چاق‌ها را آزار می‌دهد. آدم‌های چاق هزینه‌های درمانی بالایی دارند و به‌خاطر صرف این هزینه‌ها و كمتر بودن درآمدشان، سطح زندگی پایین‌تری نسبت به همتایان لاغرشان دارند.

از تازه های سلامت چه خبر؟

شوفاژها را روشن نكنید تا لاغر شوید

اگر می‌خواهید زمستان امسال تناسب اندام بیشتری داشته باشید، بهتر است فعلا خیال روشن كردن سیستم گرمایشی خانه را از سرتان بیرون كنید. محققان می‌گویند كمی یخ كردن، می‌تواند به شما برای سوزاندن كالری بیشتر و لاغرتر شدن كمك كند. به‌نوشته ساینس دیلی، آنها معتقدند هوای خنك بیشتر از هر چیز می‌تواند به سوزاندن چربی‌های بد بدن شما كمك كند و گذشته از حفظ انرژی، سلامتی‌تان را هم تضمین كند.

با مهم‌ترین عامل دیابت بارداری آشنا شوید

مرغ سوخاری تعطیل!

خانم‌های عزیز! مهم نیست ازدواج كرده باشید یا نه و مهم نیست فعلا قصد باردار شدن داشته باشید یا نه؛ محققان می‌گویند اگر در آینده دور هم قصد دارید صاحب فرزند شوید، از همین امروز به مصرف سرخ‌كردنی‌ها پایان دهید. به نوشته ساینس دیلی، عادات غذایی شما در سال‌های قبل از بارداری، به‌شدت بر سلامت جنین‌تان تاثیر خواهد گذاشت و عادات نادرست غذایی، جان خودتان را هم در زمان بارداری به خطر خواهد انداخت. پژوهشگران می‌گویند كسانی كه زیاد غذای سرخ كردنی می‌خورند، به احتمال ۸۸ درصد بیشتر از دیگران به دیابت بارداری دچار می‌شوند.

از نظر آنها گنجاندن غذاهای چرب در سبدغذایی، یكی از دلایل اصلی ابتلا به دیابت بارداری است و اگر از همین امروز برای كنترل خورد و خوراك‌تان تلاش نكنید، ممكن است در آینده صاحب فرزندی شوید كه از زردی، چاقی و تشنج رنج می‌برد یا پیش از آنكه به دنیا بیاید، با ‌زندگی خداحافظی می‌كند. گذشته از این پژوهشگران ثابت كرده‌اند احتمال ابتلا به دیابت نوع دو در زنانی كه تجربه دیابت بارداری را داشته‌اند، هفت برابر بیشتر از دیگران است. جذب بالای روغن در غذاهای سرخ‌كردنی و رسیدن چربی‌های اشباع شده به بدن، خطرات دیگری را هم می‌تواند برای مصرف‌كنندگان همراه بیاورد. پس تا كارتان به جای باریك نكشیده، مواد غذایی را آبپز یا بخارپز میل کرده یا اینكه آنها را با روغن اندك در یك دستگاه گریل سرخ كنید.

پیتزا ، دوای دل گرفتگی نیست

حتما یادتان هست كه پژوهشگران همیشه از تاثیر شادی‌آور فست‌فود‌ها و هله‌هوله‌هایی مثل بستنی صحبت كرده‌اند. آنها سالیان سال بر این باور بودند كه این خوراكی‌های پركالری حال را خوب می‌كند و نشاط از دست رفته را به مصرف‌كننده‌های افسرده برمی‌گرداند، اما پژوهش‌های تازه حاكی از این است كه خوردن اینگونه خوراكی‌ها هیچ تاثیر ویژه‌ای بر خلق‌وخو نمی‌گذارد. به‌نوشته تلگراف، فرقی نمی‌كند یك لقمه نان و پنیر بخورید یا یك برش پیتزا، خوردن غذا می‌تواند خلق شما را بالا ببرد و حال‌تان را بهتر كند، اما با كمال تاسف باید نتیجه تحقیقات قبلی را رد كرد و گفت این خوراكی‌های به ظاهر هیجان‌انگیز و چاق‌كننده، تاثیرشان بیشتر نیست.

انگور بخوری جوش نمی‌زنی

از نظر محققان انگور به‌خاطر آنتی‌اكسیدان فراوانی كه در خود دارد، یك میوه ضد آكنه است و می‌تواند با مهار باكتری‌ها، جوش‌های صورت را هم كمتر كرده یا از بین ببرد. گذشته از این انگور رادیكال‌های آزادی كه به سلول‌ها و بافت‌های بدن آسیب می‌زنند را متوقف می‌كند و نمی‌گذارد جوش‌های قرمز یا چركی در صورت‌تان پدیدار شوند.

سلام به سركه وداع با سفیدكننده

پزشكان همیشه هشدار می‌دهند كه مواد شوینده را از دسترس كودكان دور نگه دارید و آنها را در كابینت‌های پایینی قرار ندهید، چراكه هر سال بسیاری از كودكان نوپا، به‌خاطر نزدیك شدن به این مواد پرضرر، مسموم و روانه بیمارستان می‌شوند اما این تنها مشكلی نیست كه شوینده‌ها برای بچه‌ها ایجاد می‌كنند. از نظر محققان حتی اگر فرزندتان خودش به این مواد دست نزند، در زمان استفاده شما از آنها تحت تاثیر قرار می‌گیرد و مشكلات شدیدی برای چشم‌هایش ایجاد می‌شود.

به نوشته رویترز، فرقی نمی‌كند این مواد از طریق دهان به بدن كودك وارد شوند یا از طریق بینی به هر حال شوینده‌ها به قرنیه چشم كودكان آسیب می‌زنند. گذشته از این، محققان می‌گویند بسیاری از مواد شوینده حتی پس از آب كشیده شدن می‌توانند جذب پوست شوند و وقتی آنها را روی لباس می‌ریزید، بعد از شسته شدن هم اثرشان را بر پوست فردی كه لباس را پوشیده می‌گذارند.

از تازه های سلامت چه خبر؟

به همین دلیل آنها تاكید می‌كنند بیش از اندازه سراغ این مواد نروید و تا می‌توانید از پاك‌كننده‌های طبیعی مثل سركه به جای سفیدكننده‌های شیمیایی استفاده كنید. همین مسئله موجب شده این روزها برخی از برندها و کمپانی‌های تولید محصولات شوینده و انواع پاک‌کننده‌ها به فکر تولید محصولاتی باشندکه با منشا گیاهی و طبیعی تهیه شده‌اند. پس تا این شرکت‌ها بتوانند محصولات جدید و کم‌عارضه خود را به بازار عرضه کنند به شما توصیه می‌کنیم از پاک‌کننده‌های طبیعی استفاده کنید.

خانم‌های یائسه چای بنوشند

پوكی استخوان یكی از مشكلات جدی زنان بالای ۵۰ سال است. درحالی‌كه این روزها اغلب زنان از كمبود ویتامین D و كلسیم رنج می‌برند و با مشكلات ناشی از پوكی استخوان درگیر هستند، محققان راه‌های ساده‌ای برای بیرون آمدن از این بحران پیشنهاد می‌كنند. به نوشته تلگراف، پژوهشگران بر این باورند كه چای‌خورهای حرفه‌ای، به شكل قابل توجهی كمتر از دیگران به پوكی استخوان دچار می‌شوند. یافته‌های آنها نشان می‌دهد كسانی كه هر روز دو تا سه فنجان چای می‌نوشند، ۳۷ درصد كمتر با خطر شكستگی لگن روبه‌رو هستند و استخوان‌های سالم‌تری دارند. برای مثال محققان ثابت كرده‌اند نوشیدن قهوه چنین فایده‌ای ندارد و این مواد فقط در برگ‌های چای وجود دارد كه باعث تقویت استخوان‌ها و ترمیم‌شان می‌شود.

هرقدر دوست دارید نان بخورید

توصیه‌های متخصص رژیم‌درمانی در مورد یك كف دست نان خوردن را فراموش كنید؛ محققان می‌گویند حتی اگر رژیم لاغری داشته باشید، می‌توانید هرقدر دوست دارید نان بخورید. از نظر آنها خوردن نان باعث چاق‌تر شدن‌تان نمی‌شود. به گفته پژوهشگران نان‌ها به‌ویژه نان‌های تهیه‌شده از آرد كامل حاوی فیبرها، ویتامین B، منیزیم و آهن است و نمی‌گذارد چاق شویدپس اگر در روزهای رژیم احساس ضعف عذاب‌تان می‌دهد، می‌توانید با خوردن نان سبوسدار، گرسنگی‌تان را بدون عذاب وجدان كمتر كنید.

به مردمك‌های گشاد اعتماد نكنید!

اگر تصمیمی كه گرفته‌اید، با گشاد شدن مردمك چشم‌تان همراه بوده، به درست بودنش اعتماد نكنید. ساینس دیلی از زبان محققان نوشته كه اندازه مردمك چشم، می‌تواند دقت تصمیم‌گیری‌ها را تخمین بزند. از نظر آنها وقتی افراد با مردمك چشم گشادشده تصمیم می‌گیرند، احتمال پایداری تصمیم‌شان بسیار كم خواهد بود. بررسی‌ها نشان می‌دهد تصمیم‌هایی كه با مردمك چشم گشاد گرفته شده‌اند هم ناپایدارتر و هم نامطلوب‌تر از دیگر تصمیم‌ها هستند. این محققان معتقدند با تکمیل مطالعات‌شان می‌توانند در بسیاری از موقعیت‌های کاری افراد مصمم را از دیگران راحت‌تر تشخیص دهند.

فشارخونی‌ها آب پرتقال نخورند

محققان می‌گویند اگر هر روز صبح‌تان را با یك لیوان آب پرتقال شروع می‌كنید، باید بیشتر از این مراقب باشید! چراكه مصرف منظم آب پرتقال و بسیاری از آب‌میوه‌های دیگر، می‌تواند شما را در آینده نزدیك به مشكلات ناشی از فشار خون مبتلا كند. از نظر آنها كسانی كه هر روز صبح یك لیوان آب میوه می‌خورند، بیشتر در معرض ابتلا به مشكلات قلبی هستند. دیلی میل نوشته است درحالی‌كه آدم‌ها فكر می‌كنند با نوشیدن روزانه آب میوه می‌توانند سلامتی‌شان را تضمین كنند، بررسی‌ها حاكی از این است كه ۲۵۰ میلی لیتر آب میوه، نزدیك به هفت قاشق چای‌خوری شكر در خود دارد و به سلامتی مصرف‌كننده‌اش آسیبی جدی می‌زند.

بعد از دعوا با رئیس ۳۰ دقیقه چرت بزنید!

انگار ساختن یك اتاق استراحت برای كارمندان از ساختن اتاق كنفرانس هم واجب‌تر است. محققان می‌گویند بسیاری از ناكارآمدی‌های ادارات به‌خاطر سردردهای تنشی كارمندان اتفاق می‌افتد اما اگر آنها بتوانند بین روز ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت چرت بزنند، دیگر دچار این سردردها نمی‌شوند و با هوشیاری بیشتر و استرس كمتری به كارهای‌شان می‌رسند.

از تازه های سلامت چه خبر؟

به‌نوشته ساینس دیلی، این سردردها كه با انقباض عضلات سر، گردن و شانه به وجود می‌آیند و به‌خاطر استرس‌ها و تنش‌های محیط كار افراد را دچار خود می‌كنند، با یك راه ساده مثل چرت كوتاه نیم‌روزی ریشه‌كن می‌شوند. پس جعبه مسكن را كنار بگذارید و اگر جایی برای استراحت در میانه روز ندارید، روی میزكارتان نیم ساعت با چشم بسته استراحت كنید.

دستمال توالت عمومی بلای جان شماست

اگر مشترك بودن توالت محل كارتان میان خانم‌ها و آقایان شما را آزار می‌دهد یا اینكه حاضر نیستید به هیچ قیمتی توالت‌های عمومی را امتحان كنید، باید چند نكته را بدانید. محققان می‌گویند بسیاری از نقاط توالت‌ها به آن آلودگی كه شما فكر می‌كنید نیستند. به نوشته دیلی میل، بررسی‌ها نشان می‌دهد كاسه توالت یكی از تمیزترین نقاط آن است و دستمالی كه فكر نمی‌كنید آلوده باشد، ۱۵۰‌درصد از كاسه توالت كثیف‌تر است. پس بنا به گفته محققان اگر احساس نیاز می‌كنید، با خیال راحت به توالت عمومی بروید اما هرگز از دستمالی كه در آنجا قرار داده شده استفاده نكنید.

اشتهای کودک را بیدار کنید!

یكی از سخت‌ترین كارها برای مادران دادن غذا به بچه‌های بدغذاست. خیلی از آنها سعی دارند از ترفندهای تشویق و تنبیه كمك بگیرند تا كودكان خود را با غذای سالم آشنا سازند اما احتمال دارد شیوه‌های رایج شما را چندان به هدف نزدیك نكند. بهتر است مادران بدانند كه بهترین روش برای خوش‌خوراك كردن كودك تزیین غذا و میوه و رسیدگی به ظاهر آنهاست. با درست كردن شكل‌های مختلف می‌توان ذائقه كودكان را تغییر داد.

از تازه های سلامت چه خبر؟

به‌تازگی قالب‌ساز میوه پاپ شف توانسته در این زمینه نقش موثری داشته باشد. این یك وسیله ساده و كارآمد است كه به‌شما امکان می‌دهد در كمتر از چند ثانیه و در سه حركت میوه‌ها و خوراكی‌ها را به شكل‏های متفاوت، با ضخامت‌های مختلف درآورید. فقط كافی است قالب را روی میوه بفشارید، مخزن هوا را به قالب وصل كرده سپس فشار دهید. درنتیجه خوراكی‌هایی با اشكال زیبا و خوشمزه خواهید داشت. این محصول حدود ۴۰هزار تومان است كه این هزینه برای برانگیختن اشتهای فرزندتان و داشتن سفره‌ای آراسته و زیبا قیمت مناسبی است.

پستانكی با طعم طبیعی خوراكی‌ها

یكی از جالب‌ترین كارها، دیدن چهره كودكان حین خوردن میوه‌های مختلف و واكنش‌های متفاوت‌شان است اما پریدن تكه‌ای از میوه در گلوی بچه‌ها دل هر مادری را به لرزه می‌اندازد، به همین‌دلیل شاید پستانك غذا و میوه‌خوری نوزاد و كودك كه حدود ۱۶هزار تومان است، وسیله جالبی برای این كار باشد. به كمك پستانك غذاخوری و میوه‌خوری می‌توانید از شش ماهگی، كودك‌تان را با طعم انواع سبزیجات، گوشت، برنج پخته و میوه‌ها آشنا كرده و كمبود انواع ویتامین‌های موردنیاز او را جبران كنید.

از تازه های سلامت چه خبر؟

فقط كافی است تكه‌ای از میوه یا خوراكی كه برای كودك شما مناسب است را داخل محفظه بگذارید، بدون اینكه نگران گیركردن تكه‌های غذا و میوه در گلوی آنها باشید و اطمینان داشته باشید كه بچه‌ها تمام عصاره آن خوراكی را هم می‌مكند.

با دقت بیشتری كوتاه كنید

رعایت اصول بهداشتی یكی از مهم‌ترین نكته‌هایی است كه همه افراد باید به آن توجه داشته باشند. حتی از كودكی در مدارس هم سعی بر این داشتند تا هر یك از ما با این اصول آشنا شویم. یكی از كارها، كوتاه كردن ناخن‌هاست كه خوشبختانه با ناخن‌گیرها این كار شاید وقت‌گیر باشد اما بسیار راحت انجام می‌شود.

از تازه های سلامت چه خبر؟

اما زمانی این كار آسان، سخت می‌شود كه یا دچار كهولت سن شده و چشمان‌تان خوب نبینند یا قرار باشد ناخن‌های كوچك فرزندتان را كوتاه كنید. در این شرایط نیاز به دقت زیاد و بینایی بالایی دارید كه خوشبختانه ناخن‌گیرهای ذره‌بین‌دار در این مواقع به كارتان خواهند آمد. شما می‌توانید از این پس این محصول كاربردی را با حدود قیمت ۱۵هزار تومان از داروخانه‌های معتبر شهرتان تهیه كنید.

یك پاف سلامت

فصل پاییز، فصل مركبات خوشمزه‌ای است كه علاوه بر خود میوه‌ها، عصاره‌شان هم عطر بی‌نظیری دارد. پرتقال، لیمو، نارنگی و... میوه‌هایی هستند كه استفاده از عصاره‌شان، از پوست كندشان زمان‌گیرتر است به‌همین‌دلیل اسپری مركبات با قیمتی حدود هشت هزار تومان به‌تازگی پا به بازار گذاشته است. برای استفاده از اسپری مركبات كافی است مقداری از پوست لیمو، پرتقال، نارنج و... را بگیرید، سپس اسپری را در داخل آن قرار دهید.

از تازه های سلامت چه خبر؟

از این پس می‌توانید با اسپری كردن آب مركبات به سالاد و دیگر مواد غذایی مورد علاقه خود، به‌صورت طبیعی و دلپذیر لذت ببرید. همچنین فراموش نكنید آبمیوه‌های تازه سرشار از ویتامین و خاصیت هستند كه بهتر است تا در این فصل هستیم بیشتر جسم خود را از مزایای عصاره مركبات بهره‌مند كنیم.

باغچه‌ای كه فقط در خانه شماست

خیلی از افراد شاید عاشق گل‌كاری و كاشت سبزیجات باشند، اما همه می‌دانیم كه این حرفه هم مانند سایر كارهای دیگر نیاز به تخصص دارد، به همین دلیل ممكن است قید این كار را بزنند.

از تازه های سلامت چه خبر؟

با این حال لذت‌بخش است كه برای آشپزی، از بالكن خودتان سبزی بچینید. به‌تازگی كیت‌های كاشت گشنیز برای همین منظور ساخته شده‌اند. شما می‌توانید در گلخانه‌ها یا گلفروشی‌ها به‌دنبال این محصول ۲۳هزار تومانی باشید. این گیاه خوش‌عطر، سرشار از آنتی‌اكسیدان است و در طب سنتی برای درمان اضطراب و بی‌خوابی به‌كار می‌رود. می‌توانید با یك راهكار ساده از این پس از مزایای این گیاه در باغچه كوچك خانگی‌تان بهره‌مند شوید.

بهترین زمان كاشت گشنیز فصل بهار همچنین پاییز است. طریقه استفاده از این محصول كاملا روی آن ذكر شده و با آبیاری به‌موقع و كمك نور آفتاب می‌توانید پس از دو الی سه هفته شاهد جوانه زدن این گیاه باشید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج