۱۵۵۲۷۹
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

۸ باغ افسانه ای دنیا در این کشورهاست

معرفی ۸ نمونه از زیباترین طراحی باغ و منظر، که بر طراحی باغ مدرن تاثیر فراوان داشته است.

8 باغ افسانه ای دنیا در این کشورهاست





برترین ها: معرفی 8 نمونه از زیباترین طراحی باغ و منظر، که بر طراحی باغ مدرن تاثیر فراوان داشته است.

1. باغ ویلا (Villa D'este)، در «تیولی»، ایتالیا

8 باغ افسانه ای دنیا در این کشورهاست

این باغ ویلا در تیولی (نزدیکی رم) در سال ۱۵۵۰ ساخته شده و نمونه ای بسیار ممتاز از معماری و طراحی منظر دوره رنسانس ایتالیا است در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار می گیرد. مجسمه ها، تندیس، پلکان و تراس ها از عناصری است که در طراحی این باغ به وفور به چشم می خورد، اما عنصر اصلی در این فضای زیبا، آب است که بصورت کانال های آب، چشمه، حوضچه و چندین فواره به چشم می خورد.

۲. الحمرا و ژنرالیف، گرانادا، اسپانیا

8 باغ افسانه ای دنیا در این کشورهاست

در سال ۱۲۳۸ میلادی، زمانی که اسپانیا تحت حاکمیت اسلام بود، طراحی این کاخ (۱۲۳۸)، از معماری گرفته، تا فضای سبز و درختکاری متقارن، فواره ، استخرها و جویبارها نمونه بسیار ممتاز از سبک طراحی منظر شمال افریقاست. در این سبک، از سایه ها و آب برای تداعی فضای بهشتی به بهترین نحو بهره می گیرند. این مکان بی نظیر با وجود آنکه چندین دهه مورد غفلت واقع شده بود اکنون به یکی از دیدنی ترین آثار تاریخی معماری اسپانیا تبدیل شده است.

۳. قصر «وو لو ویکومت» (chateau vaux-le-vicomte)، در «منسی» فرانسه.

8 باغ افسانه ای دنیا در این کشورهاست

در سال ۱۶۵۰ وزیر دارایی فرانسه، معماری به نام «لویی لوا»، نقاشی به نام «شارل لبرون»، و «آندره لونوتر» معمار منظر را استخدام کرد تا اقامتگاه خصوصی بسیار بزرگ، در خارج از شهر پاریس بسازند. در طراحی این شاهکار معماری و طراحی منظر، با بکار گرفتن ترفند «خطای دید» فضای باغ بسیار بزرگتر از آنچه که هست به نظر می رسد.

۴. باغ شنی در «ریوآن جی»، ژاپن

این باغ (متعلق به قرن ۱۵ و یا ۱۶ میلادی)، واقع در یک مجموعه معابد بودایی در شمال غربی کیوتوی ژاپن، یکی از مهم ترین و مشهورترین باغ های خشک مکتب ذن، الگوی ساخت بسیاری از باغ های شنی دنیا است.

8 باغ افسانه ای دنیا در این کشورهاست

مساحت این باغ ۳۰*۱۰ متر است و درختی در آن وجود ندارد و تنها ۱۵ قطعه سنگ بی شکل در اندازه های مختلف، که بعضی با خزه پوشیده شده، در بستری از شن و سنگریزه سفید (که هر روز شن کشی می شود)، چیده شده است.

۵. باغ کلاسیک Humble Administrator ، در «سوژو» چین

8 باغ افسانه ای دنیا در این کشورهاست

سوژو، سالیان سال مرکز تجاری و اداری بود و از قرن ۱۰ هجری به واسطه باغ هایش به شهرت رسید. ۹ نمونه از این باغ ها متعلق به قرن های ۱۱ و ۱۹ میلادی است و در فهرست آثار میراث فرهنگی یونسکو جای گرفته اند و در این میان باغ Humble Administrator بزرگترین و مشهورترین آن ها به شمار می رود. این باغ که در نزدیکی یک دریاچه مصنوعی ساخته شده است، از قرن ۲ میلادی مورد استفاده قرار گرفته و در قرن ۱۶ توسط یک بازرس امپریالیستی در سلسله مینگ گسترش یافته است.

۶. کاخ Het Loo، هلند

8 باغ افسانه ای دنیا در این کشورهاست

این کاخ که ویلیامز سوم آن را در اواخر قرن ۱۶ ساخت، «ورسای کوچک» خوانده می شود به دلیل طرح های محوری، گلکاری های رسمی و بسیار منظم و فواره های فراوان، و خط کشی های متقارن باغ ها شهرت پیدا کرده است.

۷. باغ Rousham ، در آکسفوردشر، انگلستان

8 باغ افسانه ای دنیا در این کشورهاست

در آغاز قرن ۱۸، برای جلوه دادن فضایی بازتر و طبیعت گرایانه تر، بتدریج سبک پر از تزیینات باروک در انگلستان جای خود را به شیوه جدید تری داد. یکی از پایه گزاران این شیوه جدید در سال ۱۷۳۸، «ویلیام کنت» بود که باغ Rousham یکی از موفق ترین آثار او شد.

۸. تاج محل، آگرا، هند

8 باغ افسانه ای دنیا در این کشورهاست

ساخت این مقبره مشهور (قرن ۱۷)، سفارش شاه جهان (پنجمین امپراطور مغولی) برای سومین همسرش «ممتاز محل» ۲۲ سال به طول انجامید. باغ های بیرون آن در اوایل قرن ۱۹ تغییر یافت (چمن به آن اضافه شد) اما طرح اصلی و غالب آن به همان شکل باقی ماند. همانند باغ های مغولی آن دوره، عنصر اصلی «آب» است و در تقسیم این باغ به چهار بخش مجزا و مساوی و راهرو هایی در میان آن نقش اصلی را دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج