جاباما
۱۵۳۷۳۶
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

چگونه یک وب سایت موفق داشته باشیم؟

بعضي از مديران سايت‌ها يا دغدغه پشتيباني از كاربران ندارند و يا در تعامل با مردم خجالتي هستند. دلیلش آن است که اغلب مدیران سایت افراد فنی هستند که بیشتر ترجیح می‌دهند پشت کامپیوتر باشند تا با کسی صحبت کنند.

مجله خلاقیت: بعضي از مديران سايت‌ها يا دغدغه پشتيباني از كاربران ندارند و يا در تعامل با مردم خجالتي هستند. دلیلش آن است که اغلب مدیران سایت افراد فنی هستند که بیشتر ترجیح می‌دهند پشت کامپیوتر باشند تا با کسی صحبت کنند.

۱. پشتيبانی كاربران و تعامل با آنها

بعضي از مديران سايت‌ها يا دغدغه پشتيباني از كاربران ندارند و يا در تعامل با مردم خجالتي هستند. دلیلش آن است که اغلب مدیران سایت افراد فنی هستند که بیشتر ترجیح می‌دهند پشت کامپیوتر باشند تا با کسی صحبت کنند. اگر مي‌خواهيد سايت موفقي داشته باشيد، ترديد را كنار بگذاريد. گوش شنوا براي مشكلات و نظرات کاربران داشته باشيد و به آنها پاسخ مناسب بدهيد. مطمئن باشيد اين «شنیدن نظرات» برايتان هم نفع معنوي دارد و هم وضعيت اقتصادي سايتتان را بهتر مي‌كند.

چگونه یک وب سایت موفق داشته باشیم؟

۲. استقلال از پلاتفرم

برخي از گردانندگان يا مديران سايت‌ها نسبت به فناوري خاصی تعصبات جانبدارانه دارند. اما برخي ديگر فقط يك چيز برايشان مهم است: سايت خوب و موفقي داشته باشند. خودتان را به فناوري‌ها و فايل‌ها گره نزنيد. اجراي ايده‌ها و روياهايتان را موكول به انجام شدن اين يا آن تغيير فني در سايت يا ظاهر گرافيكي آن نكنيد. بعضي از صاحبان سايت‌ وسواس عجيبي نسبت به يك جور منو يا افكت خاص يا يك انيميشن فلش دارند. اين سايت‌ها هيچگاه در رديف سايت‌هاي موفق و كامياب قرار نمي‌گيرند. مهم تامین علایق كامپيوتري و گرافيكي شما نيست، مهم رضايت مردم است. مستقل باشيد. دورانديش و با برنامه باشيد. خودتان را به اين آبجكت و آن فايل و اين تكنيك گره نزنيد. همیشه آمادگی پذیرش ایده‌های بهتر و ایجاد تغییر را داشته باشید. من خودم سال‌ها از فناوری‌های مایکروسافت استفاده کردم، ولی حالا می‌بینم سایت‌های PHP هم حتی می‌توانند بهتر و کم‌دردسرتر باشند.

۳. انگيزه

بدترين سم براي به شكست كشاندن يك سايت، به كار گماشتن يك مدير بي‌انگيزه است. اگر خودتان مدير سايت خودتان هستيد واقعا از خودتان بپرسيد هدفتان از ورود به اينترنت چيست و اين اقدام چه فايده‌اي براي زندگي و كسب‌و‌كار شما دارد؟ اگر مي‌خواهيد فرد ديگري را به مديريت سايت منصوب كنيد، مطمئن شوید او به اندازه كافي انگيزه داشته باشد. او را در سود و زيان مادي و معنوي سايت سهيم كنيد. داشتن مهارت‌هاي فني كافي نيست. اگر مدير يك سايت دورنمايي براي كار خويش نبيند، به کارش دل نخواهد بست. بهترين نرم‌افزار و زيباترين سايت هم زير دست چنين مديري به گل خواهد نشست.

چگونه یک وب سایت موفق داشته باشیم؟

۴. مهارت در انتخاب محتوای خوب

اينترنت عرصه ارائه محتواي ديجيتال است. خواه اين محتوا معرفي يك كالاي فيزيكي باشد، خواه يك مقاله جديد، در هرصورت داشتن سطح قابل قبولي از مهارت در نوشتن و توليد مطلب لازم است. يك كار بد و ناشيانه آن است كه محتواي سايت خود را با مطالبي كه از سايت‌هاي ديگران كپي كرده‌ايد پر كنيد. رك و راست بگويم: خودتان را گول مي‌زنيد. كاربران اينترنت افرادي هستند كه دست كم سطح متوسطي از هوشمندي را دارند. چرا به سايت شما بيايند؟ به سايتي مي‌روند كه توليد كننده اصلي محتوا است. بهترين كار آن است كه وقت بگذاريد و كمي خلاقيت به خرج دهيد. مطمئن باشید پاداش مطالبي كه خودتان با زحمت تهيه كرده‌ايد را با افزايش فروش و درآمد سايت خواهيد گرفت، به شرطي كه برنامه‌اي براي كسب درآمد از سايت داشته باشيد. محتواي اصیل و دست اول يكي از مهمترين عوامل موفقيت يك سايت وب است.

۵. اصول بازاريابي و تبليغ

در زمينه بازاريابي و تبليغ بي‌اطلاع نباشيد. بعضي از مديران سايت‌ا خيلي ساده‌لوحانه فكر مي‌كنند و اطلاع درستي از ماهيت پيچيده مبارزه بي‌امان سايت‌ها براي ربودن ميدان موفقيت از يكديگر ندارند. كافي است گاهي سري به موتور جستجوي گوگل بزنيد و همان واژه ديروز يا پريروز را جستجو كنيد تا بالا و پايين شدن رتبه سايت‌ها را به چشم خود ببينيد. براي موفقيت سايتتان بايد با چشمان باز و آگاهي كامل از اصول بازاريابي حركت كنيد. همچینین کسب مهارت «تبلیغ‌نویسی در وی» برای مدیران سایت ضروری است. این مهارتی است که سال‌ها آن را تدریس می‌کنم و سعی می‌کنم در مقالات بعدی به آن بپردازم.

۶. اختصاص وقت کافی

برخي از صاحبان سايت‌ها تصور ساده‌انگارانه‌اي از مكانيزم عملكرد يك سايت دارند. آنها فكر مي‌كنند همينكه مطالب خوب و نرم‌افزار خوبي براي مديريت محتواي سايت داشته باشيم، كار تمام است و سايت خود به خود موفق مي‌شود. براي مديريت سايت خود باید هر روز وقت کافی اختصاص دهید. منظور از مديريت، مطلب گذاشتن نيست، منظور بررسي و تحليل اوضاع است. بايد مدام از خودتان بپرسيد چگونه مي‌توانم فلان كار را بهتر و سريعتر انجام دهم؟ چطور مي‌توانم درآمد سايت را افزايش دهم؟ چرا فلان مكانيزم تبليغي يا بازاريابي نتايج دلخواه را به بار نمي‌آورد؟ آيا كاربران از خدمات سايت راضي هستد؟ آيا پيشنهادات آنها را بررسي كرده‌ام؟ هیچ راه میانبری وجود ندارد. براي كاميابي سايتتان وقت بگذاريد.

چگونه یک وب سایت موفق داشته باشیم؟

۷. طرح و برنامه‌اي براي توسعه سايت

يكي از نكات ظريفي كه سايت‌هاي موفق رعايت مي‌كنند، داشتن طرح و برنامه‌اي براي توسعه سايت است. توسعه جزو ذاتي يك سايت وب است. يك سايت بدون توسعه، حتي با بهترين مطالب و خدمات، بزودي روندي نزولي را آغاز خواهد كرد. مردم سايت‌هايي كه مرتب تغيير و تحولاتي در آن صورت مي‌گيرد و تلاش مي‌كنند بهتر شوند را دوست دارند. داشتن نرخ رشد منظم، يكي از استراتژيك‌ترين روش‌ها براي موفقيت يك سايت وب است.

۸. بررسي سايت‌هاي رقيب

مگر مي‌شود موفق بود و رقيب نداشت؟ موفقيت يك وضعيت نسبي است و در قياس با وضعيت سايت‌هاي ديگر قابل اندازه‌گيري است. پس اگر مي‌خواهيد سايت موفقي داشته باشيد، رقباي خود را بشناسيد. مغرور نباشيد و به سايت آنها سربزنيد. از رقباي خود بياموزيد. بررسي سايت‌هاي رقيب يكي از بهترين و موثرترين روش‌ها براي تدوين برنامه توسعه سايت خودتان است. یک روش ساده برای یافتن سایت‌های رقیب استفاده از دستور related در جستجوی گوگل است. اگر می‌خواهید رقبای سایت johnboghossian.com را بیابید کافی است در گوگل عبارت related:johnboghossian.com را جستجو کنید.

۹. مصرف كننده خوبي باشيد

يك سايت در حقيقت يك كارگاه توليد اطلاعات است. بعضي از مردم تصور درستي از ماهيت «مفهوم توليد» ندارند و با خيالپردازي‌هاي خود در اين زمينه زندگي مي‌كنند. واقعيت آن است كه تا مصرف كننده خوبي نباشيد، امکان ندارد توليدكننده خوبي باشيد. اين يك اصل مهم در زندگي است. مثلا اگر مي‌خواهيد آهنگساز خوبي باشيد بايد ابتدا چند سال موسيقي خوب و با كيفيت بشنويد تا آرشيو ذهني قوي داشته باشيد. اگر مي‌خواهيد نويسنده خوبي بشويد بايد چند سال کتاب‌ها و آثار نويسندگان معروف را بخوانيد و بياموزيد. بايد كالاي پديدآورندگان موفق را مصرف كنيد تا راز موفقيت آن را حس كنيد. خيلي‌ها دلشان مي‌خواهد يك فروشگاه آنلاين داشته باشند اما تاكنون حتي يك بار هم آنلاين خريد نكرده‌اند! اگر مي‌ترسيد آنلاين خريد كنيد، چه توقعي از مردم داريد؟!

چگونه یک وب سایت موفق داشته باشیم؟

۱۰. دانش فنی و مطالعه

حتی اگر می‌خواهید مدیریت سایت‌ را به فرد دیگری واگذار کنید، بکوشید دست‌کم در ماههای نخست بخشی از وقت خود را صرف کلنجار رفتن با سایت‌تان و بهبود آن کنید. اگر حاضر نیستید از ساعات اصلی کار روزانه برای سایت‌تان صرف کنید و اوقات فراغت و زمان استراحت در منزل را برای این کار در نظر گرفته‌اید، به این معنی است که هنوز نقش وب‌سایت را در کسب‌و‌کارتان جدی نگرفته‌اید. در این صورت وب‌سایت هم به همان اندازه به شما خروجی خواهد داد. وب‌سایت‌تان هم شما را جدی نخواهد گرفت! برای خروج از این دور باطل وقت بگذارید. دانش فنی خود را بالا ببرید. بر ترس‌های خود درباره بی‌اطلاعی از فناوری غلبه کنید. در اینترنت مدیرانی که دانش فنی کم یا غیرقابل اتکایی درباره فناوری وب دارند اغلب شکست می‌خورند. البته مواظب باشید از در این کار افراط نکنید. اگر بیش از حد درگیر جزئیات فنی شوید از موارد بسیار مهم‌تری مانند بازاریابی و رشد کسب‌و‌کارتان باز می‌مانید!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج