جاباما
۱۴۹۹۹۸
۶ نظر
۵۰۲۸
۶ نظر
۵۰۲۸
پ

پشت پرده ۲۵ لوگو مشهور چیست؟ (۱)

همان طور که می دانید، لوگو ها نقش اصلی را در برند سازی بازی می کنند. یک لوگو خوب می تواند کمک بزرگی به شناختن کالا یا خدمات شما بکند.

پشت پرده 25 لوگو مشهور چیست؟ (1)




برترین ها - ترجمه از محمودرضا حائری: همان طور که می دانید، لوگو ها نقش اصلی را در برند سازی بازی می کنند. یک لوگو خوب می تواند کمک بزرگی به شناختن کالا یا خدمات شما بکند. در این مقاله به صراحت به شما می گوییم که از طریق طراحی قوی و مراحل باز طراحی چطور برند ها به خوبی خودشان را ارائه می کنند.

البته، برای کسانی که در شغل شان موفق هستند، معانی پنهان در این لوگو ها به خوبی قابل درک نیست. شما نمی توانید ابتکار این طراحی ها را دریابید و اینکه چگونه آنها مفهوم شان را با استفاده از نماد ها و شکل ها بیان می کنند. ما 25 لوگو را گردآوری کردیم که پی برده ایم مفهوم پنهان پشت طراحی شان دارند.

1. Amazon

این فروشگاه آنلاین عظیم «آمازون» نامیده شده تا گستردگی آن را بیان کند. علاوه بر این با فلشی که از حرف A تا Z کشیده شده بیان می کند که همه چیز از شیرمرغ تا جان آدمیزاد در این فروشگاه موجود است که ممکن است رضایت شما را فراهم کند، پس از این دومین معنی فلش یک لبخند است.

پشت پرده 25 لوگو مشهور چیست؟ (1)

۲. FedEx

به نظر می رسد لوگوی این کمپانی حمل و نقل به سادگی نامش باشد. با این حال، اگر برای بار دوم نگاهی به فاصله ی بین E و X بیاندازید، متوجه یک فلش می شوید. که ماهرانه در بین آنها قرار گرفته است، جای شگفتی نیست که فلش نمایانگر سرعت و دقت است.

پشت پرده 25 لوگو مشهور چیست؟ (1)

۳. Sony VAIO

«وایو» برند سونی برای تولید لپ تاپ هایش است. (سونی به تازگی امتیاز تولید لپ تاپ های وایو را واگذار کرده است). این لوگو فقط بیانگر اسم برند به معنای تبدیل موج آنالوگ به دیجیتال نیست. موج آنالوگ در حروف V و A و I و O نمایانگر شده و از طرف دیگر این حروف نشان دهنده ی ۰ و ۱ است، که این دو رقم نماد کد نویسی «دیجیتال» هستند.

پشت پرده 25 لوگو مشهور چیست؟ (1)

۴. Sun Microsystems

این لوگو توسط دانشمند علوم کامپیوتر وگان پرت طراحی شده است. با اینکه این طرح خیلی مورد علاقه ی طراحان نیست، پرت با طراحی اش ابتکار به خرج داده و لوگوی سان را طوری ساخته که از هر طرف آن را ببیند با تایپو گرافی کلمه SUN مواجه می شوید.

پشت پرده 25 لوگو مشهور چیست؟ (1)

۵. Hershey's

شکلات بوسه ی هرشی خیلی بامزه است می توانید آن را به کسی با کنایه تعارف کنید: یه بوس می خوای؟ این شوخی به کنار، به لوگو برگردیم بین حرف KوI یک بوسه ی شکلاتی قرار گرفته است.

پشت پرده 25 لوگو مشهور چیست؟ (1)

۶. Carrefour

نام هایپر مارکت مشهور فرانسوی به معنی تقاطع است. بنایراین، فلش قرمز و آبی هر کدام به جهت مخالفی اشاره می کنند. اگر با دقت کافی به لوگو نگاه کنید، قادر خواهید بود حرف C را که به شکل هوشمندانه ای در فضای میان دو فلش جاسازی شده است ببینید.

پشت پرده 25 لوگو مشهور چیست؟ (1)

۷. Northwest Airlines

این لوگوی خط هوایی نورت وست تا سال ۲۰۰۳ بود. این لوگو به خوبی طراحی شده تا از فضای میان دو حرف N و W به خوبی استفاده کند. همچنین مثلث داخل دایره نشان دهنده ی عقربه ی قطب نمایی است که رو به شمال غربی دارد.

پشت پرده 25 لوگو مشهور چیست؟ (1)

۸. NBC

ان بی سی در آغاز به عنوان شبکه طاووس شناخته می شد وقتی که نشانه ی این پرنده به عنوان لوگوی آن در سال ۱۹۵۶ استفاده شد. این طاووس اکنون دارای شش رنگ است که هر رنگ نمایانگر یک بخش از تلویزیون است: اخبار، ورزش، سرگرمی، و.. علاوه براین، سر طاووس به سمت راست قرار گرفته است که نشان دهنده ی این است که این شبکه تلویزیونی توجه به آینده دارد.

پشت پرده 25 لوگو مشهور چیست؟ (1)

۹. Goodwill

به عنوان یک بنیاد غیر انتفاعی که به مردم محروم کمک می کند، به راحتی قابل درک است که لوگوی «گود ویل» نشانگر لبخند باشد به این معنی که این سازمان به محرومین کمک می کند تا زندگی بهتری داشته باشندواگر با دقت بیشتری به حرف G نگاه کنید شما همان نیم رخ خندان را خواهید دید. اکنون این لوگو حرف G است یا یک صورتک خندان؟

پشت پرده 25 لوگو مشهور چیست؟ (1)

۱۰. Toblerone

دوباره شکلات! لوگوی تابلرون از لوگوی هرشی پیچیده تر است. با دقت به کوه نگاه کنید تا خرس را وسط نقش کوه ببینید. دلیل وجود این خرس به منشا این کمپانی شکلات سازی سوئیسی بر می گردد که در شهر برن سوئیس تاسیس شده است، برن در سوئیس به عنوان شهر خرس ها شهرت دارد.

پشت پرده 25 لوگو مشهور چیست؟ (1)

۱۱. Le Tour De France

فقط نام این رقابت سالانه مهم دوچرخه سواری در لوگوی آن قرار نداردو به دقت به حرف R و دایره ی زرد جلوی آن نگاه کنید. شما یک دوچرخه سوار را در حال رکاب زدن خواهید دید. این دایره زرد همچنین نشان دهنده ی خورشید است که مشخص می کند که این مسابقه در طول روز برگزار می شود.

پشت پرده 25 لوگو مشهور چیست؟ (1)

۱۲. London Symphony Orchestra

پس از نگاه اول این لوگوی ساده به نظر می آید شامل سه حرف اول کلماتی باشد که با آن نوشته می شود «ارکستر سمفونیک لندن» اما اگر با دقت به تصویر نگاه کنید خواهید دید این خط موج دار تصویر انتزاعی یک رهبر ارکستر است که دارد عصای رهبری اش را تکان می دهد.

پشت پرده 25 لوگو مشهور چیست؟ (1)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سفر

      آخریو نفهمیدم.......

    • نگین

      خیلییییی جالب بود

    • پریسا

      عاااااللیییییییییییییییییییییی بووود

      پاسخ ها

      • عبد

        سلام

    • استوار

      جالب بود ..

    • سحر

      خیلی جالب بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج