۱۴۶۷۸۷
۳ نظر
۵۰۰۱
۳ نظر
۵۰۰۱
پ

خواندنی ها با برترین ها (۲)

در این شماره از خواندنی ها با معرفی یک کتاب تازه در حوزه روان شناسی، دو رمان جدید، یک پژوهشی فلسفی درباره ی اینترنت، کتابی درباره تاریخ معاصر خاورمیانه و سرانجام با نمایش نامه ای از هاینریش بل با ما همراه باشید.

خواندنی ها با برترین ها (2)


برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره از خواندنی ها با معرفی یک کتاب تازه در حوزه روان شناسی، دو رمان جدید، یک پژوهشی فلسفی درباره ی اینترنت، کتابی درباره تاریخ معاصر خاورمیانه و سرانجام با نمایش نامه ای از هاینریش بل با ما همراه باشید.

مطلب مرتبط:

خواندنی ها با برترین ها (۱)



عشق و اراده

رولو می

ترجمه دکتر سپیده حبیب

نشر دانژه

چاپ اول ۹۳

خواندنی ها با برترین ها (2)

نویسنده کیست؟

رولو می، در شهر آدا، در ایالت اوهایو آمریکا متولد شد به زعم آن که پدر و مادرش از تحصیلات کافی برخوردار نبودند و انگیزه لازم برای کسب علم وجود نداشت از دانشکده ابرلین کارشناسی هنر و در سال ۱۹۲۸ از مدرسه علمیه با درجه لیسانس الهیات فارغ التحصیل شد. رولو می پس از تحصیل در مدرسه روان پزشکی ویلیام آلانسون به حرفه روان کاوی مشغول شد سرانجام او در سال ۱۹۴۹ نخستین فارغ التحصیل دکتری روان شناسی بالینی از دانشگاه کلمبیا بود.

درباره ی کتاب

این کتاب یکی از برجسته ترین آثار رولو می است و به تعبیر خودش محصول ۳۰ سال تامل و جستجوی او در مورد دو خصیصه بنیادی روح انسان است. در نگاه او عشق و اراده گرچه پیش تر موجب رفع مشکلات می شدند امروز خود معضل به حساب می آیند. او در این اثر همه ی لایه های عشق و مراتب جلوه های آن را می کاود و به این نتیجه می رسد که چون عشق را گم کرده ایم به فنون سکس ورزی روی آورده ایم. اراده نمی کنیم چون می ترسیم اگر کسی یا چیزی را بگزینیم، چیز یا کس دیگری را از دست بدهیم.


بی نام

جاشوا فریس

ترجمه لیلا نصیری ها

نشر ماهی

چاپ اول 93

خواندنی ها با برترین ها (2)

نویسنده کیست؟

جاشوآ فریس از جوان­ترین و مطرح‌ترین نویسندگان حال حاضر امریکا است، جاشوآ در سال ۱۹۷۴ متولد شده است، بین گرفتن لیسانس زبان انگلیسی و فلسفه و ادامه تحصیل در رشته هنر مدتی در یک شرکت تبلیغاتی کار می‌کرد. اولین داستانش در ۱۹۹۹ در آیوا ریویو منتشر شد اما با انتشار کتاب «آنگاه به پایان رسیدیم» درباره زندگی کارمندان یک شرکت تبلیغاتی به شهرت رسید، کتاب نقدهای مثبتی زیادی گرفت و در سال ۲۰۰۷ جایزه همینگوی را از آن خود کرد و در مرحله نهایی جایزه کتاب سال هم قرار گرفت. «بی نام» عنوان دومین کتاب جاشوآ فریس است.

«داشت خانه و زندگی اش را از دست می داد. آن لذت ناب حمام کردن را، آن قابلمه های مسی را که بالای سکو و وسط آشپزخانه آویزان بود، خانواده اش را. میان چارچوب در ایستاد و به دقت همه چیز را ورنداز کرد. قدرشان را ندانسته بود چطور این اتفاق افتاده بود؟ به خودش قول داده بود قدر همه چیز را بداند و حالا یادش نمی آمد این قول را چه روزی فراموش کرده بود. آیا این بار می توانست از پس اش بربیاید؟»


پادشاهان نفت (چگونه ایران، آمریکا و عربستان سعودی توازن قدرت در خاورمیانه را تغییر دادند)

اندرو اسکات کوپر

ترجمه غلامرضا کریمیان

نشر اشاره

چاپ اول 93

خواندنی ها با برترین ها (2)

این کتاب، تاریخ کامل رقابت های سخت کشورهای خاورمیانه در عملیات تولید، خرید و فروش نفت را در بر می گیرد. همان طور که اطلاع دارید مذاکرات علنی و غیر علنی انجام شده در جلسات برای عقد قرارداد های سیاسی و بازرگانی بین دولت ها به طور کامل ضبط یا یادداشت برداری می شوند. سپس این یادداشت ها به مدت سی سال در آرشیو محرمانه ی وزارت خانه ها نگهداری می شوند. این کتاب نیز در اثر تلاش های نویسنده از آرشیو وزارت خارجه آمریکا و مصاحبه با منابع مختلف دیگر تهیه شده است. بحران انرژی در دهه ۷۰ میلادی به صورت مبارزه بر سر قدرت میان شخصیت هایی همچون ریچارد نیکسون (رئیس جمهور وقت آمریکا)، شاه، شیخ احمد زکی یمانی و.... درآمده بود. این کتاب به بررسی چگونگی طلوع و افول سلطنت ایران با بازار نفت و رقابت بین ایران و عربستان سعودی می پردازد.


مسافرخانه، بندر، بارانداز

احمدرضا احمدی

نشر ثالث

چاپ اول 93

احمدرضا احمدی شاعر مشهور به تازگی دومین رمان خود را منتشر کرده است.

خواندنی ها با برترین ها (2)

برشی از مسافرخانه، بندر، بارانداز

ساعت از دوازده شب گذشته بود، خوابم نمی برد اتاق گرم بود، شرجی هم مثل همیشه دشمن من بود. شماره تلفنش را گرفتم، صدای جاری شدن آب می آمد. تلفن مثل همیشه روی دستگاه پیغام گیر بود. آرام آرام با غصه گفتم: «در این روزگار پر هیاهوی حفر شده در ناامیدی مرا رها نمی کند شقیقه هایم هنوز بوی جوانی دارد که عاشق دختری روس بودم. قدی بلند داشت و گیسوانی آراسته به عطر شمعدانی......


جستاری فلسفی در ماهیت اینترنت

گوردون گرام

ترجمه دکتر محمدرضا امین ناصری

نشر کویر

چاپ اول 93

خواندنی ها با برترین ها (2)

حوزه نفوذ و سرعت رشد و توسعه ی اینترنت چنان است که در همین مدت کوتاه برآمدن آن در اطراف و اکناف عالم گسترانیده شده و تقریبا جزء لاینفک زندگی بشری شده است. تا جایی که به نظر بسیاری از خبرگان، زیستن بدون آن اگرغیر ممکن، لااقل مختل می گردد. از این رو فیلسوفی مانند گوردون گرام، اینترنت را در شمار تکنولوژی های دگرگون ساز می داند که قادر است همانند بعضی از تکنولوژی های آغاز انقلاب صنعتی، دنیایی با چهره ای کاملاٌ متفاوت از آنچه بوده است، پدید آورد. اینکه چنین دنیای نوینی مفید و مطلوب است یا بد و نامطلوب، مباحثی است که نویسنده ی کتاب به طرز بسیار جذابی با نگاهی فلسفی و جامعه شناختی مورد بررسی، تبیین و تحلیل دقیق قرار می دهد.


اتفاق (نمایش نامه)

هاینریش بل

ترجمه حمزه علی محمدی

نشر دیبایه

چاپ اول 93

خواندنی ها با برترین ها (2)

هاینریش بل نیازی به معرفی ندارد. برنده ی جایزه نوبل ادبیات و نویسنده ی رمان مشهور «عقاید یک دلقک»، این کتاب کوچک ترجمه ی یک نمایش نامه و یک نمایش نامه ی رادیویی کوتاه از این نویسنده ی بزرگ است

« ناخواسته نگاهم به آینه می افته. هنوز موهام پرپشته و چند تار موی سفید و ریز روی شقیقه هامه که یه نور نقره ای رنگ به موهای بلوندم داده. کشیشی که پیشش اعتراف می کنم، معتقده این ها نشونه کوچک از درد و رنج هام. ولی یکهو نگاهم به صورت لاغر و استخوانی ام می افته و توی اون هاله ی بی رنگ و رو غرق می شم.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کارتون عالی بود. مرسی

    • آرش

      خیلی ممنون امیدوارم باعث ترویج کتابخوانی و فرهنگ مطالعه بشه

    • پروانه

      سلام ممنون از کتابهای که معرفی می کنید لطفاٌ کتابهاب کریستین بوبن و پائلو را هم معرفی کنید تا بتونیم بهره بیشتری اببریم . ممنون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج