۱۴۵۸۳۹
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

تاثیر رنگ آشپزخانه در روحیات شما

رنگ‌های قرمز پرطراوت، نارنجی‌های برجسته و تیره، سبزهای كهربایی امروزه جای خود را در آشپزخانه‌های مدرن باز كرده‌اند، فقط باید تنالیته مناسب را پیدا كرد و از آن‌ها به به درستی استفاده كرد.

چیدانه: رنگ‌های قرمز پرطراوت، نارنجی‌های برجسته و تیره، سبزهای كهربایی امروزه جای خود را در آشپزخانه‌های مدرن باز كرده‌اند، فقط باید تنالیته مناسب را پیدا كرد و از آن‌ها به به درستی استفاده كرد. آیا شما هم مایل به استفاده از رنگ‌های مختلف و تركیب‌های رنگی گوناگون در آشپزخانه خانه خود هستید؟

در وب‌سایت‌های طراحی داخلی و معماری عكس‌های زیادی از آشپزخانه‌های مختلف وجود دارد، شما می‌توانید از این عكس‌ها ایده بگیرید و در طراحی آشپزخانه خود از آن‌ها استفاده كنید. این رنگ‌ها می‌توانند در قسمت‌هایی هم‌چون دیواره‌ها، جزیره‌ها، و كابینت‌های آشپزخانه به كار گرفته شوند. در این مطلب می‌خواهیم در مورد نحوه استفاده از رنگ‌های مختلف در آشپزخانه صحبت كنیم.

تاثیر رنگ آشپزخانه در روحیات شما

رنگ قرمز در آشپزخانه

سایه‌های محرك رنگ قرمز اشتهای انسان را افزایش می‌دهند. اصولا رنگ قرمز به رنگ اشتهاآور مشهور است، به همین دلیل انتخاب بسیار خوبی برای خانواده‌هایی است كه عاشق غذا پختن (و البته غذا خوردن) هستند. اما باید از رنگ قرمز گرم استفاده كرد یا رنگ قرمز سرد؟ و به چه میزانی؟ ‌پیش از انتخاب نهایی رنگ مورد نظر نمونه‌های رنگی مختلف را امتحان كرده و بادقت رنگ نهایی را انتخاب كنید. به یاد داشته باشید برای این‌كه رنگ قرمز به خوبی روی سطح بنشیند باید حداقل دو لایه از آن بر روی سطح قرار بگیرد.

تاثیر رنگ آشپزخانه در روحیات شما

رنگ نارنجی در آشپزخانه

مانند رنگ قرمز، رنگ نارنجی هم سریعا توجه را به خود جلب می‌كند و به همین دلیل مناسب فضاها و وسایلی است كه دوست داریم به خوبی در خانه ما به چشم بیایند. هنگام استفاده از رنگ‌مایه‌های روشن دقت كنید، از آن‌جایی كه گاهی رنگ نارنجی حس و حالی روشن دارد، بهتر است از رنگ‌های نارنجی‌ای استفاده كنید كه در آن‌ها مقادیر اندكی رنگ قهوه‌ای یا زرد به كار رفته است. این كار باعث می‌شود رنگ نارنجی مورد نظر به زیبایی در فضا بدرخشد.

تاثیر رنگ آشپزخانه در روحیات شما

رنگ سبز در آشپزخانه

استفاده از رنگ سبز كمی دشوار و چالش‌برانگیز است. در حالی كه سایه‌های درست و متناسب رنگ سبز جلوه‌ای شاداب و سرزنده دارند، سایه‌های نامتناسب آن جلوه‌ای تقریبا ناخوشایند دارند. این راهنمایی كمك زیادی به شما در انتخاب درست رنگ سبز می‌كند: رنگ سبزی را انتخاب كنید كه شما را به یاد غذای سبز رنگ مورد علاقه‌یتان می‌اندازد.

تاثیر رنگ آشپزخانه در روحیات شما

رنگ آبی در آشپزخانه

این رنگ آرام و ملایم قادر است حس و حال نامنظم‌ترین و شلوغ‌ترین فضاها را هم آرام و ملایم كند. اما هنگام استفاده از این رنگ در آشپزخانه خانه خود بسیار دقت كنید، زیرا رنگ آبی ممكن است میل به غذا خوردن را كاهش دهد. به جای این‌كه از این رنگ در مقادیر زیاد استفاده كنید، آن را در مقادیر اندك در فضاهایی چون جزیره، كابینت‌ها، و یا دیواره‌ها به كار بگیرید.

تاثیر رنگ آشپزخانه در روحیات شما

رنگ سیاه در آشپزخانه

می‌دانید دلیل این‌كه رنگ سیاه همیشه مد است چیست: این رنگ با هر فضا و هر رنگی به خوبی تركیب می‌شود و كار كردن با آن ساده است. از این رنگ زیبا و دیدنی می‌توان هم در آشپزخانه‌های رنگی و هم در آشپزخانه‌های خنثی استفاده كرد. فقط باید كمی مراقب باشید: رنگ سیاه نور زیادی را به خود جذب می‌كند، به همین دلیل این رنگ اصلا مناسب آشپزخانه‌ای نیست كه از نور طبیعی بی‌بهره است.

تاثیر رنگ آشپزخانه در روحیات شما

رنگ كابینت‌های آشپزخانه

اگر دیوار آشپزخانه خود را به رنگ جدیدی درآورده‌اید و از نتیجه آن راضی نیستید، رنگ كردن كابینت‌ها راه مقرون‌به‌صرفه و هوشمندانه‌ای است كه فضای آشپزخانه شما را زیباتر كرده و مشكل شما را حل می‌كند. اما رنگ كردن كابینت‌ها خیلی هم ساده نیست و به كار زیادی نیاز دارد، به همین دلیل در هنگام انتخاب پالت رنگی دقت كرده و رنگ‌مایه‌هایی را انتخاب كنید كه از دوست داشتن آن‌ها اطمینان دارید.

تاثیر رنگ آشپزخانه در روحیات شما

بافت و لكه‌های روی كابینت‌های آشپزخانه

آیا بین رنگ كردن كابینت‌های چوبی خود یا حفظ كردن آن‌ها به حالت زیبای فعلی تردید دارید؟ خوش‌بختانه راهی وجود دارد كه هر دوی این دو مورد را یك‌جا دارد. لاك‌الكل‌كاری كابینت‌ها باعث می‌شود كه به آشپزخانه شما یك لایه رنگی ظریف اضافه شود و در عین حال بافت و لكه‌های اصلی چوب‌ها از بین نروند.

تاثیر رنگ آشپزخانه در روحیات شما

تركیب‌های رنگی در آشپزخانه

خبر خوب این است كه اكنون قادرید كه رنگ مورد نظر خود برای طراحی آشپزخانه را انتخاب كنید. اما خبر بد این است كه این تازه اول كار است. اكنون باید در مورد رنگ‌های فرعی، مواد و مصالح، به كارگیری درست رنگ‌ها، و نیز تركیب هوشمندانه آن‌ها فكر كنید و پس از این كارها است كه آشپزخانه شما تبدیل به فضایی كامل و بدون نقص می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج