آوینا_استیکی 2
adexo3
۱۳۲۱۷
۱۶ نظر
۵۰۱۷
۱۶ نظر
۵۰۱۷
پ

جزئیات پرونده اذيت و آزار دختر ۱۳ ساله

انجمن حمايت از حقوق كودكان و نوجوانان، در پي انتشار خبر و پيگيري روزنامه «اعتماد»، وكيلي را براي رسيدگي پرونده سميه دختر ۱۳ ساله مشهدي كه ۲۰ روز پيش بر اساس گزارش مدير مدرسه مبني بر آزار و اذيت او توسط همسايه به بهزيستي منتقل شده بود، اختيار كرد.

انجمن حمايت از حقوق كودكان و نوجوانان، در پي انتشار خبر و پيگيري روزنامه «اعتماد»، وكيلي را براي رسيدگي پرونده سميه دختر ۱۳ ساله مشهدي كه ۲۰ روز پيش بر اساس گزارش مدير مدرسه مبني بر آزار و اذيت او توسط همسايه به بهزيستي منتقل شده بود، اختيار كرد.

جريان سميه چه بوده

سميه اين نوجوان مشهدي در حالي ۲۰ روز پيش تحت مراقبت بهزيستي قرار گرفت كه بر اساس اطلاعات اوليه بار‌ها از سوي همسايه خود مورد تعرض قرار گرفته بود. در نهايت به دليل غيبت‌هاي مكرر و پيگيري‌هاي مربيان مدرسه مشخص شد كه در چه وضعي به سر مي‌برد. مربيان مدرسه بعد از بررسي‌ها و مراجعه به خانه سميه و با خبر شدن از احوال او در نهايت با اورژانس اجتماعي (۱۲۳) تماس گرفتند و مراتب را به آنها اطلاع دادند. به اين ترتيب سميه در اين مدت را در مركز مداخله در بحران يك بهزيستي به سر برد تا تحت معاينات و آزمايشات پزشكي قانوني قرار بگيرد.

اين نوجوان، ۱۳ ساله، فرزند اول خانواده، مادرش ايراني و به دليل اعتياد، عضو سازمان ارتقاي سلامت، پدرش تبعه افغانستان و كارگر هتل است. مربي مدرسه‌يي كه سميه در آن درس مي‌خواند، به «اعتماد» گفت: بعد از يك هفته غيبت سميه، پيگير شدم كه چه اتفاقي براي او افتاده است به همين دليل به خانه آنها رفتم. او را از دور ديدم، اصلا حال ظاهري مناسبي نداشت و كاملا مشخص بود كه در وضع خوبي به سر نمي‌برد و با رنگ و روي پريده و بغض، مدام تكرار مي‌كرد اصلا حالم خوب نيست ولي دو مرد حاضر در خانه مانع ورود من به خانه شدند. همان روز بعد از تماس با اورژانس اجتماعي مشهد، موفق شديم سميه را به بهزيستي انتقال دهيم تا تحت مراقبت و در صورت لزوم تحت درمان قرار بگيرد.

والدين سميه چه اقداماتي انجام دادند

اسماعيل، پدر سميه در زمينه شكايت از همسايه خود به خبرنگار «اعتماد» گفت: براي شكايت از اين پرونده بايد از محل كارم مرخصي بگيرم و جريان را پيگيري کنم ولي حاضر به قبول سرپرستي سميه نيستم. سميه مورد اذيت و آزار قرار گرفته است و من نمي‌خواهم ديگر از او سرپرستي كنم.

هنوز هم بعد از گذشت ۲۰ روز، اسماعيل پدر سميه همچنان به «اعتماد» تاكيد كرد: اگر به دلخواه خودم باشد حاضر به نگهداري سميه نيستم ولي من را مجبور به سرپرستي او كرده‌اند. من از اول هم گفتم كه از حقوق دخترم به عنوان يك انسان حمايت مي‌كنم اگر ترك كردن اولاد جرم باشد من حاضر هستم اين جرم را قبول كنم.

پدر سميه افزود: به من گفته‌اند كه بر اساس گزارش پزشكي قانوني سميه مورد اذيت و آزار قرار نگرفته است و بكارت دارد ولي من قبول ندارم چراكه سميه قبلا هم مورد اذيت و آزار قرار گرفته بود و خودش براي من تعريف كرده است.

فريبا، مادر سميه كه يك هفته است از زندان آزاد شده نيز، به «اعتماد» گفت: ما بمدت يك سال در اطراف ورامين زندگي مي‌كرديم. در اين مدت سميه را به صيغه صاحب خانه يمان كه پير‌مردي ۷۰ ساله بود در آورديم. اين مرد به ما گفت كه سميه را دوست دارد و شوهرم هم قبول كرد و صيغه بين آن دو خوانده شد. در آن مدت اين مرد خرجي خانه ما را مي‌داد و قرار بود كه براي سميه شناسنامه بگيرد. البته اسماعيل با قاطعيت تمام موضوع صيغه بودن سميه را رد مي‌كند و با جديت مي‌گويد سميه مورد اذيت و آزار قرار گرفته است.

به گفته فريبا، او به همراه شوهر و دو كودك خود در حال حاضر در يك ميهمانسرا زندگي مي‌كنند و هنوز به ديدن سميه نرفته است.

مادر سميه درباره حضانت سميه توضيح داد: مجبور به نگهداري از سميه هستم، مردم همه به ما مي‌خندند. همه فكر مي‌كنند كه دخترم حتما يك كار بدي انجام داده كه در بهزيستي نگهداري مي‌شود.

منبع: فرارو

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

جزئیات پرونده اذيت و آزار دختر 13 ساله


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سارالي

      شايد همون پدر آشغالش اذيتش مي كرده؟خدا لعنت كنه هر چي آدم مردم آذار مريض را.

    • بدون نام

      vay bar ma :(

    • حمید 2

      واقعا واسه انسان های که اینجوری از فرزندشان نگهداری می کنند متاسفم

    • mmnn

      خاک برسرفریبابشه که زن افغانی شده

    • ناشناس

      تورابه خداکی میخوان این افغانی هارو ازایران بندازن بیرون

    • بدون نام

      ای کاش بچه دار شدن اینقدر راحت نبود!

    • zabih allah

      tashkor khob bud.

    • سارا

      الهی بگردم .باورم نمیشه چه حیوونای کثیفی اند این پدر و مادر

    • پری

      دلم کباب شد واسش. چه پدر و مادر سنگدلی...

    • sad

      دیگه کی میشه این مشکلات و افتضاحاتی که اتباع افغانی تو کشورمون بوجود میارن رو برطرف کنن؟واقعا با این وضعیت بیکاری چرا اینارو بیرون نمیکنن؟
      این مطلبو خوندم واقعا حرصم دراومد و حالم بد شد.

    • فاران

      فقر مالی و فرهنگی چه بلایی که سر انسان نمیاره !!!!

    • مملی

      بابا این افغانیا کلاً مشکل دارن اونم بخاطر طالبان بوده که بهشون فشار می آوردن

    • شهاب

      بنظر من اين افغاني ها وقعاً ادم كثيفين همشونو بايد أزدم تيغ كذراند اصلاًعادت دارن هرجاميرن همين كارا رو انجام ميدن

    • niloufar

      vaghean ey kash bache dar shodan rahat nabod.akhe age liyaghat nadarin chera bache dar mishin

    • ابوالهل

      چرا بصورت نژادی برخورد می کنید ایم اتفاق بارها برای دختران با پدرهای ایرانی افتاده . همه شما نقش متجاوز را بی رنگ می کنید گرگ کثیفی که در کمین فرزندان ماست .گرچه خانواده سمیه فاقد شعور اجتماعی و مهر مادری می باشند

    • hadi

      vaghean mo0teasefam vase kh0o0dem0o0mn

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج