جاباما
۱۱۱۸۸۶
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

مقایسه LG GPro۲ با Galaxy Note ۳ سامسونگ

فبلت ۶ اینج ال‌جی به نام G Pro ۲، علاوه بر طراحی جدید، امکانات بسیاری خوبی نیز پیدا کرده است که آن را در مقام رقابت تنگاتنگ با سامسونگ گلکسی نوت ۳ قرار می‌دهند. هر دو این فبلت‌ها از نظر سخت‌افزاری بسیار به هم شبیه هستند و حتی G Pro ۲ از نظر دوربین یک قدم جلوتر از فبلت سامسونگ قرار دارد.

مقایسه  LG GPro2 با Galaxy Note 3 سامسونگ

برترین ها: فبلت ۶ اینج ال‌جی به نام G Pro ۲، علاوه بر طراحی جدید، امکانات بسیاری خوبی نیز پیدا کرده است که آن را در مقام رقابت تنگاتنگ با سامسونگ گلکسی نوت ۳ قرار می‌دهند. هر دو این فبلت‌ها از نظر سخت‌افزاری بسیار به هم شبیه هستند و حتی G Pro ۲ از نظر دوربین یک قدم جلوتر از فبلت سامسونگ قرار دارد. دوربین فبلت ال‌جی به لرزش‌گیر نوری مجهز است و صفحه نمایش آن نیز ۵.۹ اینچ و بزرگ‌تر از نمایشگر ۵.۷ اینچ فبلت سامسونگ است. در عوض فبلت سامسونگ، قلم نوری S Pen دارد که G Pro ۲ ال‌جی از آن محروم است.

مقایسه‌ای که در اینجا برایتان نوشته‌ایم بر اساس نسخه کره‌ای ال‌جی G Pro ۲ است. از این لحاظ این موضوع را گوشزد کرده‌ایم که نسخه بین‌المللی آن تفاوت‌هایی با نسخه محلی دارد و به عنوان مثال، می‌توان به باتری غیرقابل تعویض آن اشاره کرد.

طراحی

مقایسه  LG GPro2 با Galaxy Note 3 سامسونگ

ال‌جی G Pro ۲، کمی چاق‌تر از سامسونگ نوت ۳ است. اما در هر دو آنها قاب پشت دستگاه باز می‌شود و می‌توانید باتری را جابه‌جا یا خارج کنید. همچنین، هر دو فبلت قابلیت ارتقا حافظه درونی را به کاربر می‌دهند.

طراحی ال‌جی G Pro ۲ همچون روند همیشگی این کمپانی کره‌ای و کاملا مشابه گوشی موبایل ۵.۲ اینچ ال‌جی G۲ است. حاشیه‌های اطراف صفحه نمایش این دستگاه تا حد زیادی کاهش پیدا کرده است. البته لازم است در اینجا اشاره کنیم که G Pro ۲ از دیگر فبلت‌های ۶ اینچی موجود در بازار جمع‌وجورتر است و در مقایسه با اچ‌تی‌سی وان max یا نوکیالومیا ۱۵۲۰، بدنه باریک‌تر و سبک‌تری دارد.

فبلت G Pro ۲ ال‌جی یکی از بهترین اندازه‌های صفحه نمایش را دارد که کاملا با اندازه بدنه فبلت متناسب است و حدود ۷۷.۲ درصد بدنه را به خود اختصاص داده است. فبلت G Pro ۲ بلندتر و عریض‌تر از فبلت نوت ۳ است و صفحه نمایش آن نیز حدود ۰.۲ اینچ بزرگ‌تر است. با این حال، از نظر وزن همچنان مشابه هم هستند.

به طور کلی باید گفت، هر دو این دستگاه‌ها بدنه بزرگی دارند و به راحتی در کیف یا جیب جا نمی‌شوند و استفاده از آنها با یک دست چندان آسان نیست. قاب پشتی هر دو فبلت G Pro ۲ و Note ۳ قابل جابه‌جایی هستند و می‌توان باتری آنها را تعویض کرد. از کارت حافظه خارجی نیز پشتیبانی می‌کنند و کاربر می‌توان حافظه دستگاه را به دلخواه افزایش دهد. فبلت سامسونگ طراحی چرم‌مانند دارد و این در حالی است که قاب پشت فبلت ال‌جی شبیه بوم و کرباس است. پرداخت نهایی بدنه ال‌جی بسیار بهتر از بدنه سامسونگ است و راحت‌تر در دست می‌نشیند و احتمال سر خوردن آن کمتر است.

مقایسه  LG GPro2 با Galaxy Note 3 سامسونگ

ال‌جی کلیدهای قفل و پاور و همچنین کلیدهای کنترل صدا G Pro ۲ را در قاب پشت فبلت تعبیه کرده است. این نوآوری را قبلا در موبایل هوشمند G۲ همین کمپانی کره‌ای دیده بودیم. ال‌جی همان سیاست را در فبلت خود نیز به کار برده است. استفاده از این کلیدها در بدنه بزرگ این دستگاه دشوار نیست و پس از چند بار استفاده به جای آنها عادت می‌کنید.

فبلت Note ۳ قابلیتی دارد که در G Pro ۲ ال‌جی آن را نمی‌بینید و آن چیزی نیست غیر از قلم نوری S Pen که در گوشه سمت راست فبلت جای گرفته است. قلم نوری برای مواردی همچون نقاشی، ترسیم، نوشتن متن به صورت دستی، تفسیرنویسی یا کشیدن شکلک روی صفحه نمایش گوشی بسیار کاربردی است و بسیار بهتر از استفاده از انگشت است.

صفحه نمایش

هر دو این تبلت‌ها صفحه نمایش بزرگ و شفاف دارند. رنگ‌ها کاملا خالص و دقیق دیده می‌شوند و نور نمایشگر نیز خوب است. هر دو نمایشگر زیر نور خورشید خوانایی لازم را دارند. اما باید بدانید، نمایشگر فبلت سامسونگ نوت ۳ لمس‌پذیری بسیار بالایی دارد به طوری که با دستکش نیز فعالیت‌های کاربر را اجرا می‌کند.

صفحه نمایش فبلت G Pro ۲ ال‌جی، به طور دقیق ۵.۹ اینچ اندازه و رزولوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسل دارد. فبلت Note ۳ سامسونگ نیز ۵.۷ اینچ اندازه و ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسل رزولوشن دارد. نسبت تصویر فبلت ال‌جی، ۳۷۳ پیکسل در هر اینچ و برای گلکسی نوت ۳ سامسونگ، ۳۸۶ پیکسل در هر اینچ است.

مقایسه  LG GPro2 با Galaxy Note 3 سامسونگ

فناوری‌های صفحه نمایش این دو محصول با یکدیگر فرق دارند. سامسونگ از فناوری Super AMOLED بهره گرفته است. در حالی که ال‌جی در فبلت ۶ اینچی خود از فناوری IPS-LCD استفاده کرده است. با فناوری صفحه نمایش موبایل OLED ما شاهد نمای آبی‌رنگ، اشباع زیاد رنگ‌ها و نور ضعیف در نمایشگر هستیم که تا حدی می‌تواند ناامیدکننده باشد. البته نوت ۳ سامسونگ نیز از این قاعده مستثنا نیست. اما صفحه نمایش G Pro ۲ ال‌جی کارایی‌های عجیب‌وغریب بیشتری دارد.

بر اساس تست‌هایی که روی نمایشگر این دو دستگاه انجام شد، سردی نورهای نوت ۳، ۷۹۴۹ در مقابل ۸۱۰۹ کلوین است که هر دو از نقطه ۶۵۰۰ بسیار دور هستند. در مورد اشباع رنگ‌ها نیز، G Pro ۲ در مقایسه با طیف استاندارد sRGB بسیار فاصله دارد این در حالی است که نوت ۳ این طور نیست و بالاترین اشباع رنگی را دارد. مخصوصا در مورد رنگ سبز بسیار غنی است.

در مورد نور نمایشگر، فبلت G Pro ۲ ال‌جی ۴۲۰ نیت روشنایی دارد و این در حالی است که پانل AMOLED روشنایی کمتر و ۳۶۰ نیت دارد. البته وضوح نمایشگر ال‌جی از امتیاز بهترین نمایشگرهای LCD موجود در بازار که کیفیت ۵۸۰ نیت دارند همچون آی‌فون ۵s ضعیف تراست.
صفحه نمایش گلکسی نوت 3 سامسونگ، حساسیت لمسی زیادی دارد و به کاربر اجازه می‌دهد حتی با دستکش نیز بتواند از نمایشگر استفاده کند. این ویژگی برای فصل سرما که کاربران عموما دستکش به دست دارند، بسیار کاربردی و لازم است. گوشی سامسونگ حالت‌های مختلفی برای نمایشگر دارد. از جمله می‌توان به مود دینامیک با رنگ‌های اشباع و زیاد و عکس‌های حرفه‌ای که بسیار دقیق است، اشاره کرد.

مقایسه  LG GPro2 با Galaxy Note 3 سامسونگ

پردازنده و حافظه

تراشه و حافظه این دو دستگاه کارکرد خوبی دارند و تقریبا مشابه یکدیگر عمل می‌کنند.

ال‌جی G Pro ۲، پردازنده چهارهسته‌ای ۲.۳ گیگاهرتز با تراشه اسنپ‌دراکون ۸۰۰ دارد. هسته‌های این پردازنده از نوع Krait ۴۰۰ هستند و پردازنده گرافیکی آن Adreno ۳۳۰ با سرعت ۴۵۰ مگاهرتز است. گلکسی نوت ۳ سامسونگ نیز همان تراشه اسنپ‌دراگون ۸۰۰ را دارد و برای بازار LTE طراحی شده است. نوع دیگری نیز با پردازنده ۸ هسته‌ای ۱.۹ گیگاهرتز از نوع Exynos ۵ Octa با پردازنده گرافیکی Mali-T۶۲۸ با سرعت ۶۰۰ مگاهرتز دارد که بیشتر برای جماعتِ خواهانِ GSM مناسب است.

هر دو این فبلت‌ها ۳ گیگابایت رم دارند و می‌توانید به فراغ بال و بدون هراس هر چندتا پنجره که دوست دارید را هم‌زمان باز کنید و از سرعت و عملکرد عالی آنها لذت ببرید. اپلیکیشن چهارم و پنجم در حالت Pop-up View در نوت ۳ نیز بسیار سریع باز می‌شوند و به خوبی در صفحه‌نمایش ۵.۷ اینچ این دستگاه به خوبی اجرا می‌شوند.

ال‌جی G Pro ۲ در دو نسخه ۱۶ و ۳۲ گیگابایت موجود است. اما از کارت حافظه خارجی نیز پشتیبانی می‌کند و می‌توان حافظه آن را به ۶۴ گیگابایت ارتقا دهید. هر دو فبلت جایگه کارت حافظه میکرو اس‌دی دارند.

دوربین

فبلت‌های سامسونگ و ال‌جی هردو دوربین ۱۳ مگاپیکسل به همراه فلاش LED دارند. اندازه حسگر هر دو آنها ۱/۳.۰۶" و اندازه پیکسل‌هایشان ۱.۱ میکرون‌پیکسل است. نوت سه فاصله کانونی ۳۱ میلی‌متر و دیافراگم f/۲.۲ دارد. در حالی که G Pro ۲ فاصله کانونی ۲۹ میلی‌متری و دیافراگم کندتر f/۲.۴ دارد.

مقایسه  LG GPro2 با Galaxy Note 3 سامسونگ

ال‌جی به مکانیزم لرزش‌گیر نوری (OIS) مجهز است که به کاربر کمک می‌کند در محیط‌های کم‌نور و تاریک هم عکس‌ها و تصاویر خوبی ثبت کنند و کمترین میزان نویز را داشته باشند. دوربین ال‌جی فقط به لرزش‌گیر نوری مجهز نشده است، بلکه لرزش‌گیر الکترونیک تصویر نیز دارد که به اختصار به آن EIS می‌گویند. ال‌جی این قابلیت را در فبلت خود با نام OIS Plus معرفی کرده است. لرزش‌گیرهای الکترونیک و نوری در فبلت G Pro ۲ ال‌جی از جمله امکاناتی هستند که فبلت سامسونگ آنها را ندارد. می‌توان این را فخرفروشی ال‌جی به سامسونگ دانست. اما Note ۳ هم چندان بیکار ننشسته است. با اینکه ماژول OIS ندارد اما در عوض با نرم‌افزار داخلی لرزش‌گیر عرضه می‌شود.

هر دو فبلت ال‌جی و سامسونگ گزینه‌های عکاسی مختلفی همچون HDR یا پانوراما دارند. افکت‌های نوری هر دو مشابه یکدیگر است و استفاده از منوی دوربین در هر دو فبلت بسیار آسان می‌باشد. ال‌جی دوباره ویژگی دیگری در دوربین خود دارد که شاید حسادت فبلت سامسونگ را برانگیزد. این قابلتی جدید Magic Focus (فوکوس جادویی) است که ۵ عکس پی‌در‌پی با فوکوس‌های مختلف - از ماکرو گرفته تا اینفینیتی - می‌گیرد و به کاربر اجازه می‌دهد تا بهترین آنها را انتخاب و ذخیره کند.

کیفیت تماس

سامسونگ گلکسی Note ۳ از نظر کیفیت صدا بسیار بهتر از G Pro ۲ ال‌جی است. البته بلندی صدا در فبلت ال‌جی بیشتر است. نوت ۳ کیفیت صدای بسیار صاف و واضحی دارد و میکروفون‌های آن سیستم حذف نویز دارند که البته گاهی با تاخیر کار می‌کند.

مقایسه  LG GPro2 با Galaxy Note 3 سامسونگ
عمر باتری

هر دو فبلت به باتری 3200 میلی آمپر ساعتی مجهز هستند که برای کارکرد یک فبلت بسیار مناسب به نظر می‌رسد. سامسونگ ادعا می‌کند باتری Note 3 تا 21 ساعت مکالمه در حالت 3G را پشتیبانی می‌کند و تا 16 روز نیز می‌تواند در حالت استندبای باقی بماند. اما در آزمایشات مخص شده است این فبلت فقط تا 6 ساعت استفاده را پاسخ‌گو است. این میزان برای یک فبلت که باید همیشه در دسترس باشد، چندان خوب نیست.

مقایسه  LG GPro2 با Galaxy Note 3 سامسونگ

نتیجه‌گیری

ال‌جی G Pro ۲ و سامسونگ گلکسی Note ۳ بدون شک جزو بهترین فبلت‌های اندرویدی موجود در بازار هستند که با امکانات عالی طراحی و عرضه شده‌اند. البته هر دو آنها طراحی تقریبا مشابه، عملکرد شبیه هم و باتری قابل تعویض دارند. همان‌طور که در بررسی محصولات مطالعه کردید، این دو دستگاه خیلی هم با هم فرق ندارند. به طور مثال، سامسونگ رابط‌کاربری TouchWiz دارد و ال‌جی نیز راهکار مشابهی برای پشتیبانی از چند پنجره در قبلت خود تعبیه کرده است.

مقایسه  LG GPro2 با Galaxy Note 3 سامسونگ

البته تفاوت‌های بارزی هم با هم دارند. به طور مثال، دوربین ال‌جی G Pro ۲ سیستم لرزش‌گیر نوری دارد که برای محیط‌های کم‌نور و تاریک گزینه خوبی است. حتی هنگام ضبط ویدئو نیز قابلیت استفاده دارد. این ویژگی فبلت ال‌جی را یک قدم جلوتر از Note ۳ قرار داده است. فبلت سامسونگ نیز قلم‌نوری S Pen دارد که در بسیاری از موارد به داد کاربر می‌رسد.

مقایسه  LG GPro2 با Galaxy Note 3 سامسونگ

قیمت هر دو فبلت مشابه یکدیگر است و می‌توانید بدون در نظر گرفتن برچسب قیمت و واقعا فقط بر اساس قابلیت‌های آنها و نیازهایی که شما دارید، یکی از آنها را به عنوان همراه همیشگی خود انتخاب کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ABC

      سلام چرا تعصبی عمل میکنین نقد و بررسی که میزارین اطلاعات درست رو در اختیار بزارین اگرم اطلاعتی ندارین در این زمینه چه اجباریکه اینگونه اطلاعات بزارین به گفته خودتون ال جی فقط از نظر ساخت از not3 برتره حالا یکی دوتا امکانات هم تودوربینش هست نوت 3 دارای قابلیت های:
      1-Air Gesture :می‌توانید با حرکت دست خود در مقابل سنسور مجاورت گوشی، بین عکس‌ها در گالری گوشی حرکت کرده و یا در برنامه موزیک پلیر، به موسیقی بعدی و یا قبلی بروید
      2-Air View :کمک می‌کند تا با نگه داشتن انگشت و یا قلم گوشی در فاصله یک سانتی متری صفحه نمایش، یک پیش نمایش از تصاویر، ویدیوها و یا حتی رویدادهای ذخیره شده در تقویم گوشی را مشاهده نمایید
      3-Smart Stay :کمک دوربین دوم گوشی و با ردیابی حرکت چشمان شما، صفحات مرورگر وب را بالا و پایین می‌برد
      خوب حالا اینارم میزاشتین این امکانات بهتره یا امکانات دوربین الجی !!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج