۱۰۰۸۹۹۸
۲۸ نظر
۵۰۰۲
۲۸ نظر
۵۰۰۲
پ

بدنه ورزش کشور خیلی به پرسپولیس علاقه دارد

مدیر سابق باشگاه استقلال دست به افشاگری‌های جالبی زده و نکات بسیار مهمی را برای اولین بار فاش کرد.

خبرورزشی: برگزاری مراسمی برای تقدیر از افرادی که در آزادی احمد فیض‌کریملو، هافبک اسبق استقلال نقش‌آفرینی کردند، فرصت بسیار خوبی را فراهم کرد تا با پندار توفیقی در رابطه با وضعیت گذشته و کنونی استقلال همکلام شویم. این مدیر سابق که در مقطعی مسئول عقد قرارداد با بازیکنان و مربیان آبی بود، در گفتگو با خبرورزشی دست به افشاگری‌های جالبی زده و نکات بسیار مهمی را برای اولین بار فاش کرد که به اتفاق آن‌ها را مرور می‌کنیم‌:

قهرمانی آسیا

حال و روز این روز‌های استقلال را خودتان مشاهده می‌کنید. تغییرات مکرر مدیریت شرایطی را ایجاد کرده که... البته با همه این موارد امیدوارم حال استقلال بهتر شود. اغلب بازیکنان کنونی این تیم در دوران مدیریت من جذب شدند. اگر تیم سال ۹۷ استقلال حفظ می‌شد، قهرمان آسیا می‌شدیم ولی متأسفانه شرایط به گونه‌ای دیگر رقم خورد. هیئت مدیره مرتب تغییر می‌کند و مدیران نمی‌دانند تا چه زمانی باقی خواهند ماند. فکر می‌کنم در خلال لیگ برتر من با پنج سال حضور مستمر در استقلال بیشترین استمرار مدیریتی را داشته‌ام.

مهدکودک

وریا غفوری و چند بازیکن بزرگ دیگر در دورانی که من مسئول نقل و انتقالات بودم، استقلالی شدند. علاوه بر آن‌ها بازیکنانی همچون مهدی قایدی، شاهین طاهرخانی و سیما خادمپور را هم خریدم. وقتی سراغ این بازیکنان رفتم، به من گفتند توفیقی در استقلال مهدکودک راه انداخته ولی حالا اغلب تیم‌های لیگ برتری حسرت همین بازیکنان را می‌خورند.

تمدید قرارداد تیام و جپاروف

بگذارید ماجرای تیام و جپاروف را به طور صحیح و شفاف بیان کنم. برخلاف جوی که راه انداختند، صراحتاً می‌گویم آقایان خودشان تیام را فروختند ولی آن را به اسم من تمام کردند. هنگامی که این بازیکن از استقلال جدا شد، من دیگر عملاً سمتی در باشگاه نداشتم، چون از وزارت ورزش نمی‌خواستند توفیقی در استقلال بماند. قرارداد تیام به گونه‌ای تنظیم شده بود که او فقط در همان شب بعد از بازی با ذوب‌آهن در لیگ قهرمانان آسیا که با پیروزی استقلال تمام شد، می‌توانست ۲۰۰ هزار دلار بدهد و برود، اما از فردای آن روز حکایت طبق قرارداد چیز دیگری می‌شد.

ضمن احترام به همه بازیکنان استقلال قاطعانه معتقدم تیام فوق العاده بهتر از شیخ دیاباته است و بازیکنی مانند او دیگر سخت به فوتبال ایران خواهد آمد. این دو بازیکن اصلاً با هم قابل مقایسه نیستند. وقتی برای تیام در کویت مشکل پیش آمده بود و پاسپورت این بازیکن به خاطر ۳۰ هزار دلار گرو برداشته شده بود، ما این مبلغ را از طریق یکی از دوستان در کویت پرداخت کردیم و از این بازیکن دستخط گرفتیم. دستخطی که عملاً حکم پیش‌قرارداد فصل آینده را داشت به همین خاطر صراحتاً به هیئت مدیره گفتم او بازیکن ماست و نمی‌تواند جای دیگری برود.

در ترکیه هم تأکید کردم با توجه به اینکه می‌دانم تیام دچار مشکل مالی شده، اگر به او در اینجا (استانبول) ۳۰ هزار دلار دیگر بپردازیم و دلش را به دست بیاوریم، تمدید قراردادش قطعی می‌شود. همان زمان جپاروف هم در ترکیه بود و اگر ۴۰ هزار دلار نقدی می‌پرداختیم، این بازیکن هم قراردادش را تمدید می‌کرد. در واقع با ۷۰ هزار دلار قرارداد هر دو بازیکن را تمدید می‌کردیم ولی برایم جای سؤال است که چطور مدیران محترم باشگاه استقلال چنین کاری را انجام ندادند؟ باور کنید هنوز این مسئله برایم جای سؤال دارد. داستان مجید حسینی هم تقریباً به همین شکل بود. این بازیکن نیز نباید تحت هیچ شرایطی در آن مقطع از استقلال جدا می‌شد ولی شد!

علاقه به پرسپولیس

یک نکته را صادقانه به شما بگویم. به نظرم در بدنه ورزش کشور علاقه به تیم پرسپولیس خیلی زیاد است؛ خیلی زیاد. این نکته‌ای است که به آن اعتقاد دارم.

تمدید قرارداد شفر

وقتی وینفرد شفر را آوردیم، قرار شد ۳۵۰ هزار دلار تا پایان فصل بگیرد و برای تمدید قراردادش نیز به صورت مکتوب طی کرده بودیم این اتفاق فقط در صورتی می‌افتد که استقلال بتواند سهمیه آسیایی بگیرد. طبق مفاد موجود در قرارداد اگر استقلال قهرمان لیگ برتر می‌شد که هیچ ولی اگر سهمیه آسیایی از طریق فتح جام‌حذفی به دست می‌آمد، قرارداد شفر فقط در شرایطی تمدید می‌شد که تیم در پایان فصل از رتبه سوم پایین‌تر نباشد. اگر تمامی شرایط محقق می‌شد، آن وقت قرارداد مربی آلمانی با ۶۰۰ هزار دلار به صورت اتوماتیک تمدید می‌شد ولی ناگهان از وزارت ورزش به مدیران باشگاه استقلال اعلام کرد که توفیقی دیگر کاری به قرارداد سرمربی نداشته باشد.

آقای افتخاری و آقای ملکی داخل اتاق رفتند و به صورت تلفنی با یکی از مدیران وزارت ورزش پیرامون این مسئله وارد مذاکره شدند. وزارتخانه تأکید می‌کرد قید «تمدید قرارداد اتوماتیک» برداشته شود و به جای آن این مسئله داخل قرارداد بیاید که «در صورت توافق طرفین» قرارداد آقای شفر تمدید خواهد شد. همین بند موجب شد پس از قهرمانی استقلال در جام‌حذفی وینفرد شفر اعلام کند توافق قبلی را قبول ندارد و براساس شرایط جدید قرارداد می‌بندد! این مسئله کاملاً طبیعی بود، چون هر کس دنبال منافع خودش است.

چک کردن ارقام قرارداد‌ها

صراحتاً بگویم آقای افتخاری در دورانی که مدیرعامل باشگاه استقلال بود، رقم قرارداد تمام بازیکنان و مربیان این تیم را به صورت دقیق با وزارت ورزش چک می‌کرد. این اتفاق واقعاً رخ می‌داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فرار به جلو مردک اتفاقا بدنه ورزش به کیسه نزدیکتره از پول چونی گرفته تا بازیکنان که استفاده نشد همه از کیسه وزارتی پرداخت شد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بیشعور لنگی مثل روز روشنه که از سر تا ته این وزارت ورزش طرفدار تیم بی رگ و ریشه لنگ کثیف و لجن هستن

    • شش ♥

      کاری جز اراجیف به خورد هواداراتون دادن، ندارید دیگه؟

    • بدون نام

      به کوری چشم حسودان، همه جا قرمزته....

    • مافیای لنگ

      افتخاری لنگی و مهره ی وزارت ورزش برای جلوگیری از اوج گرفتن استقلال بود

    • بدون نام

      سلطانی فر ملعون کثیف. خدا همه تون رو رسوا می کنه.

    • بدون نام

      اینو کجای دلمون بزاریم بابا برو رد کارت توهم. مونده نظر تو یکی

    • بدون نام

      تیم لنگ تیم حکومتی ....

    • بچه اهواز

      دهنت آب بکش اسم سرورت پرسپولیس بیار

    • قزمزته

      اقا توفیقی بدنه شما وخانواده در گچساران نیز گند زده بیا خودت را جمع کن

    • !♕! پـاسـارگــاد!♕!

      میگم پندارتایم.. خان خوبه اون حلق مبارکتو ببندی و زرر اضافی نزنی

    • ستدی

      لطفا درباره برانکو هم بگو . چرا یه دفعه اقای عرب وارد شد،برانکو که رفت اقای عرب هم رغت

    • بدون نام

      واقعا درکش سخته این استقلالی جماعت از دکل پرسپولیس بالا میرن که معروف بشن خجالت داره واقعا

    • بدون نام

      حیف شاهرودی واستیلی که واسه توواسته شدن تااززندان دربیای نون به نرخ روز خوربی وجود

    • بدون نام

      تو غلط کردی چون خودتون بی عرضه هستید حالا این حرفها را بهانه میکنید

    • بدون نام

      این که کاملا مشخصه همه ی قهرمانی های پرسپولیس مهندسی شدس

    • mij

      با پوزه

    • بدون نام

      تیم خوب طرفدار داره چوپون

    • بدون نام

      یک نکته را من هم صادقانه عرض میکنم حکومت به تیم منفور استفراغ علاقه زیادی داره به طوری که پاداش آسیایی پرسپولیسو خرج تیم منفور مردم و محبوب حکومت استفراغ میکنند

    • kordook

      خب معلومه که تیمهای بزرگ همیشه طرفداراشونم بیشتره و از لحاظ طرفدارم بقیه زیرن

    • همه جای ایران سرای من است

      نمیخاد با خودشیرینی دنبال بازگشت به فوتبال باشی

      از پندارتایمت معلومه بدنه ورزش رو هم خراب کردی

    • کیسه زباله آبی

      اینی که گفتی، فقط مشکل بدنه ورزش کشور نیست. بدنه جامعه و مردم هم دچار همین مشکل هست!! چه میشه کرد. پرسپولیس، سلطان عشقه!

      خخ

      کیسه کش اسبق!!

    • امید

      آخه نادان ! وقتی کل کشور به پرسپولیس علاقه دارن و طرفدارشن این چه حرفی است که میزنی؟ همه علایق شخصی دارن! علاقه به پرسپولیس در حالت کلی بیشتر است. اما نکته اینجاست که بعضی ها متوهم هستن و جور دیگه فکر میکنن!

    • میثمv

      این بدبختا واسه مطرح شدن حتما باید اسمی از سرورشون بیارن،وگرنه بقیه فکر میکنن که لال هستن

    • جوادجیدری

      شاید به خاطرشکست کیسه

    • DEZFUL shahyn

      ازپرداخت بدهی های کیسه معلومه چقدر وزیر وکیل سفیر وپول بیت المال برای شما فراهم کردند تا بازیکنان واسترا چونی بمانند وچند ریال به پرسپولیس دادند نا برانکو. نرود لااقل دروغ اگه میگی درلفافه بگو کیسه کش چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است جون به جونتون. کنند دروغگو. دغل باز وجاعلید البته فتی جاعل رییستون استاد است

    • لنگیون

      بله . یه موقعی استقلال تو بدنه دولت هوادار داشت . الان هم به لطف بابا مسعود، پیروزی عشقشونه

    • بدون نام

      ای لنگی های کثیف

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج