جاباما
۱۰۰۸۹۵۷
۵ نظر
۵۰۰۱
۵ نظر
۵۰۰۱
پ

مرادی: گل محمد نوری در دربی ۶۹ درست بود

ناظر داوری فوتبال کشورمان گفت: داوران بین المللی ما در خارج از کشور خوب قضاوت می‌کنند، اما در داخل کشور توانمندی خود را به نمایش نمی‌گذارند، چون حاشیه‌ها زیاد شده است.

باشگاه خبرنگاران: مسعود مرادی ناظر و مدرس داوری فوتبال آسیا درباره وضعیت آماده سازی داوران در دوران کرونا اظهار داشت: در همه جای دنیا، فوتبال بعد از شیوع ویروس کرونا دچار رکود شد و طبیعی است که بازیکنان آمادگی لازم را نداشته باشند. آن‌ها برای اینکه به کوران مسابقات برگردند زمان می‌برد و این موضوع برای داوران فوتبال صدق می‌کند. شاید داوران می‌توانستند در این مدت آمادگی خود را حفظ کنند، اما به نظرم داور فوتبال باید یک بازی را قضاوت کند تا آمادگی روحی و روانی را بدست آورد. به نظرم قضاوت داوران در شروع بازی‌ها اُفت می‌کند، چون آن‌ها از شرایط مسابقه به دور بودند.

او ادامه داد: به نظرم داوران در طول این ۹ هفته بازی‌های باقی مانده به فرم ایده آل می‌رسند و انتظارات از آن‌ها نباید بالا برود که همانند سابق آماده باشند. علاوه بر این گردهمایی برای داوران گذاشتند و آن‌ها توجیه شدند. درخواست می‌کنم که باشگاه‌ها و اصحاب رسانه بگذارند که داوران کار خود را انجام بدهند تا بعد از چند بازی بتوانند قضاوت خوبی داشته باشند.

نبود تماشاگران فشار کمتری به داوران وارد می‌کند

مرادی درباره برگزاری بازی‌ها بدون حضور تماشاگران به نفع داوران است، گفت: بله این موضوع باعث می‌شود فشار کمتری به داوران وارد شود. همچنین نامه‌ای از اصلاحات در قوانین داوری به فدراسیون فوتبال کشورمان ارسال شده است، اما مسئولان کمیته داوران قوانین قبلی داوری را اجرا می‌کنند و فقط تعویض بازیکنان از ۳ به ۵ نفر افزایش می‌یابد.

داور سابق فوتبال درباره وضعیت آمادگی بدنی اش گفت: من کم و بیش تمرین می‌کنم، چون لازمه زندگی ورزشی است. به هر حال بخش زیادی از زندگی من به داوری در فوتبال گذشت و اکنون هم به عنوان ناظر داوری باید آماده باشم. زمانی که من ناظر شده بودم زیاد تمرین نمی‌کردم، اما رئیس کمیته دپارتمان آسیا بیان کرد به عنوان ناظر باید الگوی داوران باشم و حرفش را گوش کردم و اکنون تمرین می‌کنم.

یکی، ۲ تیم ذهنیت بدی از قضاوت‌های من داشتند

او درباره اینکه اشتباه داوران تعمدی است، بیان کرد: اگر داور برای یک تیم در طول فصل قضاوت‌های اشتباه زیاد داشته باشد در آن صورت این ذهنیت به وجود می‌آید، اما در سایر موارد تعمدی وجود ندارد. البته یکی، ۲ تیم هم از داوری من ذهنیت بدی داشتند و آن‌ها دوست نداشتند بازی هایشان را قضاوت کنم و بیان می‌کردند که پاقدم من خوب نیست. شرایط داوری ما نسبت به داوران فعلی فرق می‌کند و در زمان بازیکنان بزرگی همانند علی دایی، فرهاد مجیدی و مهدی مهدوی کیا قضاوت می‌کردیم. زمان ما احترام به داوران بیشتر بود، اما متاسفانه اکنون از برخورد با داوران تاسف می‌خورم و حرمت و جایگاه آن‌ها از سوی بازیکنان رعایت نمی‌شود. در حال حاضر داور بازی خودش را بی پناه در زمین مسابقه می‌بیند و فدراسیون فوتبال باید دستمزد داوران را افزایش بدهند و از آن‌ها پشتیبانی کند.

نسل طلایی داوران در دوران ما بود

مرادی درباره اینکه داوران مطرحی همانند او به جامعه فوتبال کمتر معرفی شدند، گفت: پشتوانه سازی در داوری صورت گرفته است و داوران جوانی در لیگ برتر فوتبال قضاوت می‌کنند، اما در زمان ما نسل طلایی داوران بعد از انقلاب حضور داشتند و دست کمیته داوران برای انتخاب داور باز بود. داوران فوتبال ما باید با صلابت بیشتری در بازی‌ها سوت بزنند.

داوران تمرکز لازم را برای قضاوت ندارند

او درباره افت داوران بین المللی فوتبال کشورمان بیان کرد: داوران بین المللی ما در خارج از کشور خوب قضاوت می‌کنند، اما در داخل کشور توانمندی خود را به نمایش نمی‌گذارند، چون حاشیه‌ها زیاد شده است. با توجه به اینکه ارتباطات گسترده شده است داوران با کوچکترین اشتباهی تحت فشار قرار می‌گیرند و تمرکز لازم را ندارند. من شنیدم که بیژن حیدری داور فوتبال در تمرین داوران چند روز پیش دچار آسیب دیدگی شده است و برای او آرزوی سلامتی دارم.

گل محمد نوری در دربی ۶۹ درست بود

مرادی درباره خاطره اش از قضاوت در شهرآورد ۶۹ بیان کرد: من در آخرین سال داوری ام دربی ۶۹ را قضاوت کردم و بعد از آن بازنشسته شدم. داوری در این بازی سخت نبود و از لحاظ روحی و روانی آماده بودم. محمد نوری در دقیقه ۶ این بازی گل زد، اما کمک داور بازی این گل را آفساید اعلام کرد. من در زمین مسابقه گل نوری را تایید کردم، اما کمک داور این گل را مردود اعلام کرد و من هم نظر دستیار خود را قبول کردم. زمانی که فیلم بازی را دیدم به صراحت بیان کردم که گل نوری درست بوده و کمک داور اشتباه کرده است. به هر حال امیدوارم با ورود سیستم VAR دیگر شاهد این اشتباهات در داوری نباشیم.

او درباره اخراج علی کریمی در یکی از بازی‌ها در سال‌های گذشته گفت: بله بازی پرسپولیس و استیل آذین را سوت زدم و اواخر بازی خطای هند گرفتم که کریمی معتقد به این خطا نبود. کریمی یک لحظه به سمت من آمد و طبق قوانین باید او را اخراج می‌کردم. البته ما به همدیگر احترام می‌گذاریم و هنوز هم در ارتباط هستیم و قرار است یک کار را به همراه یکدیگر انجام بدهیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احسان

      حالادیگه

    • عاشق استقلال

      حق همه تیم ها رو خوردی فقط گل محمد نوری یادت هست

    • پرویز

      آقای مرادی همه می دانند که شما به سمت رنگ آبی غش می کردید . حتی در یک محفل که یکی از دوستان حضور داشتند علنی گفتید ضد پرسپولیس و طرفدار استقلال هستید . البته طرفداری به هیچ وجه ایرادی ندارد ولی قضاوت فرق می کند باید در آن دنیا پاسخ دهید

    • مهدی مقصودی

      توخودت یکی ازکسانی بودی که همیشه ضدپرسپولیس سوت می زدی پس خفه

    • بدون نام

      حالا کییه کشا بیان بگن داورها به سود پرسپولیس بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج