جاباما
۱۰۰۸۹۱۱
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

اولیایی: فدراسیون فوتبال دو چهره دارد

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال گفت: باید اصلاح ساختار کنیم که هم قوانین بین‌المللی را استفاده کنیم و هم از قوانین کشورمان تبعیت داشته باشیم.

خبرگزاری فارس: کاظم اولیایی در خصوص نامه‌ای که فیفا روز گذشته به فدراسیون فوتبال ارسال کرده و در آن خواستار تغییرات اساسنامه شده است، اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که ما داریم این است که دو چهره از خود بروز می‌دهیم. فدراسیون فوتبال از درون چیزی است و از بیرون چیز دیگر. وقتی نمایندگان محترم مجلس اصرار دارند که فدراسیون نهاد عمومی غیردولتی است، حالا هم باید پاسخ دهند.

وی افزود: اگر نهاد عمومی غیردولتی هستیم، چرا وزیر ورزش را تحت فشار می‌گذارند؟ در این زمینه حق با فیفا است و فدراسیون هم چاره‌ای ندارد. از زمانی که نمایندگان مجلس خواستند روی فوتبال تسلط پیدا کنند، این رشته دچار مشکل شد.

اولیایی تصریح کرد: مشکل اینجاست که ساختار ما دچار مشکل است و باید قانون تغییر کند. اگر فدراسیون نهاد مستقل است، باید طبق قوانین پاسخگو باشد. به طور مثال، بخشی از اعتبارات هلال احمر مستقیما از ثبت اسناد تامین می‌شود. ریاست جمهوری نیز به هلال احمر کمک می‌کند اما این نهاد به صورت هیأت امنایی اداره می‌شود و همین هیأت است که رئیس را عزل یا انتخاب می‌کند.

وی تاکید کرد: اگر فیفا تعداد اعضایش از سازمان ملل متحد بیشتر است، به خاطر این است که بیشترین توجه را به خود جلب کرده و قوانینی مثل نژاد و دخالت شخص ثالث در این سازمان تاثیری ندارد. ما باید اصلاح ساختار کنیم که هم قوانین بین‌المللی را استفاده کنیم و هم از قوانین کشورمان تبعیت داشته باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج