جاباما
۱۰۰۸۳۹۶
۱۳ نظر
۵۰۱۰
۱۳ نظر
۵۰۱۰
پ

کارشکنی‌های دولت پنهان، سد راه دولت روحانی

تاجزاده در واکنش به اينکه عملکرد روحاني هم بر کاهش سرمايه اجتماعي اصلاح‌طلبان و رئيس دولت اصلاحات تاثير بسزايي داشته است مي‌گويد: گراني‌هاي کنوني، افت شديد ارزش پول ملي و عمده مشکل مردم که ريشه در وضعيت اقتصادي دارد، موجب نگراني است و به عملکرد ضعيف دولت دوم آقاي روحاني بازمي‌گردد. همچنين کارشکني‌هاي دولت پنهان را نبايد فراموش کرد. سومي هم بحث تحريم‌هاست.

روزنامه آرمان ملی: سيدمصطفي تاجزاده در واکنش به اينکه عملکرد روحاني هم بر کاهش سرمايه اجتماعي اصلاح‌طلبان و رئيس دولت اصلاحات تاثير بسزايي داشته است مي‌گويد: گراني‌هاي کنوني، افت شديد ارزش پول ملي و عمده مشکل مردم که ريشه در وضعيت اقتصادي دارد، موجب نگراني است و به عملکرد ضعيف دولت دوم آقاي روحاني بازمي‌گردد. همچنين کارشکني‌هاي دولت پنهان را نبايد فراموش کرد. سومي هم بحث تحريم‌هاست.

پيش از اين بارها به تحريم‌ها اشاره کرديد و تاکيد داشتيد دولت نقش اول را ندارد.

يکي از دلايلي که من دائما درمورد تحريم‌ها صحبت مي‌کنم اين است که مستقل از نوع دولت در ايران، تحريم‌ها لطماتي بسيار جدي به اقتصاد کشور وارد مي‌کند؛ همانطور که به محض تحريم نفتي و بانکي در سال ۹۰ شاهد ۴ برابر شدن قيمت‌ها بوديم، کالاها گران شد و دقيقا همين حادثه در سال ۹۷ و ۹۸ نيز رخ داد چنانکه نرخ دلار چند برابر شد و کالاهاي ديگر هم گران شدند. از اين رو مردم با فشار بسيار زيادي روبه‌رو هستند و ناراضي شده‌اند.

در روزهاي اخير مشاهده مي‌شود جرياني از نارضايتي مردم خوشحال است و تصور مي‌کند اين نارضايتي به معني شکست جريان‌اصلاحات است. بزرگان اين جريان سعي در رفع فهم نادرست اعضايشان ندارند؟

جناح رقيب بايد بداند که نارضايتي مردم از اصلاح‌طلبان به نفع آنها تمام نمي‌شود. آراي آنها در انتخابات اخير هيچ تفاوتي با انتخابات سال ۹۴ ندارد و اين نشان مي‌دهد ريزش آراي اصلاح‌طلبان به نفع اصولگرايان نبود و باعث رويش آراي آنها نيست. اميد چنداني ندارم که اين صحبت‌ها شنيده شود و فکر مي‌کنم آنها در فضاي ديگري سير مي‌کنند؛ چنانکه حتي انتخابات مجلس نيز نتوانست آنها را از خواب بيدار کند، همانطور که اتفاقات سال‌هاي قبل نتوانسته آنها را درست متوجه وضعيت بکند.

نکته قابل‌توجه آنجاست که رقيب اصولگرا هرازچندگاهي نوک پيکان خود را به سمت تخريب رئيس دولت اصلاحات نشانه مي‌گيرد. هراس آنها را از اين شخصيت غير از تاثيرگذاري که در عرصه سياست دارد در چه موارد ديگري مي‌دانيد؟

رئيس دولت اصلاحات از معدود سياستمداراني است که در طول ساليان گذشته مواضع استراتژيک ثابتي داشته است. کمتر سياستمداري اينچنين مواضع ثابت و استواري دارد. ما از دو طرف مورد تهاجم واقع مي‌شويم که يکي از سوي محافظه‌کاران و از سوي افراد داراي قدرت است. آنها فکر مي‌کنند حرف‌هاي رهبر جريان اصلاحات به نفع آنها نيست و مايل به پذيرش اصلاحات نيستند، چراکه فکر مي‌کنند اگر امثال رئيس دولت اصلاحات ساکت شوند، انتظارات مردم به همان ميزان کاهش پيدا مي‌کند و فردي در جامعه اعتراض جدي نخواهد داشت؛ البته جز افرادي که ضديت دارند، تکليف آنها روشن است. از سوي ديگر، نيروهاي سرنگوني‌طلب همواره با اصلاحات و اصلاح‌طلبان صرف‌نظر از اينکه به رهبري دکتر مصدق، رئيس دولت اصلاحات يا بازرگان يا هر شخص ديگري باشد، مخالفت مي‌کنند چون عقيده دارند تا اصلاح‌طلبان هستند اقشار مختلف مردم به براندازي اقبال نشان نمي‌دهند بنابراين معتقدند براي نااميد شدن جامعه بايد اصلاح‌طلبي کاملا حذف يا لااقل متوقف شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      باز می خوان نا کارآمدی رو بندازن تقصیر این و آن
      بابا شما مردم رو ...

      پاسخ ها

      • rezvan ۱۰۷۲

        مردومو بیچاره کردین بچه معلول داریم از پس دارو...درمان ..گرفتاری ..یه بدبختی پوشاک بزرگسال برا بچه معلول نمیتونیم تهیه کنیم از بس که گرون شده آیا گردن مسولان خورد نشه ..که گردن مابیچارها را خورد میکنن کافیه یک تکه وسایل برقیمون خراب بشه چطوری تهیه کنیم از کجا که یخچالی ۲۵ میلیون میتومنه کولر گازی ۱۸میلیونه خدا گردن همچینین مسوولی راخورد کنه

      • ر ی

        واقعا دولت ناکارآمده ولی همه مردم متوجه قطب سازیها و موازی کاریها هستن

    • بدون نام

      اصلاح طلب و اصولگرا هر دو نخود یک اش هستند و فقط به فکر جیب خودشون آقا زاده ها شون واطرا فیان خودشون هستند بیچاره مردم که زیر بار گرانی دلار مسکن اجاره خونه کمر شون داره می‌شکنه خدا نا بودتون کنه از خدا بی خبرا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        الکی خودتو طبرءه نکن قر کمر شما باعث و بانی همه ی مشکلات هست وگرنه ما داشتیم زندگی مونو می کردیم

    • بدون نام

      از صبح تا شب نظر می دند مملکت گل وبلبله مردم شعور دارند دارند میبیینند چه روزی به حال مملکت آوردید گرانی بیکاری اختلاص چه کار مفیدی کردید حقوق های نجومی هم می گیرید برای مردم چکار کردید مثل موش و گربه هم به جان هم می گفتید خجالت خوب چیزیه

    • بدون نام

      دقیقا ...دولت سایه ترامپ نتانیاهو وکیهان و کاسبان تحریم عامل بدبختی مردم هستند

    • بدون نام

      مآز سال58تحریم هستیم با شدت و ضعف و در دوران دفاع مقدس که وضع مردم از حالا بهتر بود و علت تمام کاستیها خوردن و بردن اموال عمومی از سوی خیلی ها و نبودن نظارت بر عملکرد مدیران و ناکارامدی مدیران در لایه اول و دوم مدیران ارشد و دروغ پردازی مدیران کشور

    • mk sh

      آقای تاج زاده کمی فقط کمی خجالت بکشید ازاین مردم نجیب

    • بدون نام

      مردم ندارند , لطفا بفهمید , ندارند

    • بدون نام

      مردم خودشون میدونن مقصر دولت بی عرضه است. بیخود دست و پا نزنید

    • بدون نام

      واقعا خودتان را به خرید زدید نفهم اختلاسهای که تمام ثروت ملت را از مملکت خارج کردید خرج بچه هایتان کردید باعث این امر است

    • بدون نام

      تا زمانی که مسئولین بی گفایت و فرسوده سر کار هستن وضع همین است ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج