۱۰۰۶۷۴۶
۹۱ نظر
۵۰۸۱
۹۱ نظر
۵۰۸۱
پ

روزگار سخت آقای بشار اسد و بانوی محترمه

تحریم‌های تازه آمریکا علیه بشار اسد و خانواده‌اش، روزگار را برای حکمران جوان و جنجالی سوریه سخت‌تر خواهد کرد، این مطلب درباره بشار اسد است، بخوانیدش.

برترین‌ها: تحریم‌های تازه آمریکا علیه بشار اسد و خانواده‌اش، روزگار را برای حکمران جوان و جنجالی سوریه سخت‌تر خواهد کرد، این مطلب درباره بشار اسد است، بخوانیدش.

بشار اسد سومین فرزند حافظ اسد در ۱۱ سپتامبر سال ۱۹۶۵ در سوریه به دنیا آمد. وی در رشته چشم پزشکی در دمشق و لندن تحصیل کرد. حافظ اسد از سال‌ها پیش از مرگ خود، پسر بزرگش، باصل اسد را برای جانشینی خویش تعلیم داده بود، اما یک سانحه رانندگی مشکوک در سال ۱۹۹۴ جان او را گرفت و پسر دوم خاندان اسد، بشار اسد که تا آن زمان علاقه چندانی به سیاست نشان نمی‌داد و در لندن در حال تحصیلات پزشکی با تخصص چشم پزشکی بود، به صحنه سیاست کشانده شد. بشار اسد اکنون رئیس جمهور سوریه است.

روزگار سخت آقای بشار اسد و بانوی محترمه

بشار اسد پس از به قدرت رسیدن، سعی کرد تا اقتصاد بسته سوسیالیستی سوریه که در زمان پدرش، حافظ اسد ساخته شده بود را به یک اقتصاد باز و غیر سوسیالیستی تغییر دهد.

روزگار سخت آقای بشار اسد و بانوی محترمه

خانواده بشار اسد

اسما اسد، متولد۱۱ اوت ۱۹۷۵ است. وی همسر بشار اسد و بانوی اول سوریه محسوب می شود. وی همچنین فارغ التحصیل رشته علوم کامپیوتر از دانشگاه کینگز لندن است. اسد و اسماء دارای سه فرزند هستند، حافظ ۸ ساله و کریم ۴ ساله و یک دختر ۶ ساله که همگی در یک بلوک آپارتمانی بر روی تپه ای مشرف به دمشق زندگی می کنند. یکی از ماجراهای جالب توجه درباره بانوی اول سوریه مربوط به زمانی است که در سال ۲۰۰۰ با «بشار اسد»، ازدواج کرد. وی اولین کاری که انجام داد ناپدید شدن از دید عموم بود؛ بعد از آن معلوم شد در این مدت به طور ناشناس در سراسر سوریه تردد کرده تا از نزدیک با مشکلات کشورش آشنا شود و قبل از آنکه مردم هرگونه تصور قبلی درباره وی پیدا کنند او مردم خود را بشناسد.

روزگار سخت آقای بشار اسد و بانوی محترمه

ریاست جمهوری

در سال ۲۰۰۰ بشار اسد به عنوان تنها کاندیدای ریاست جمهوری سوریه به جانشینی پدرش حافظ اسد انتخاب شد. وی در این انتخابات ۹۷ درصد آرا را به دست آورد. بشار اسد در سال ۲۰۰۷ هفت سال دیگر برای ریاست جمهوری سوریه انتخاب شد. وی در آن سال در همه پرسی، ۱۱ میلیون رای مثبت آورد و فقط حدود ۲۰ هزار نفر با ادامه ریاست جمهوری وی مخالفت کردند.

روزگار سخت آقای بشار اسد و بانوی محترمه

جنگ داخلی سوریه

در سال ۲۰۱۱ با بالا گرفتن اعتراضات مردمی در جهان عرب، تظاهراتی نیز در شهر‌های مختلف سوریه نظیر حمات، جبله، دمشق، لاذقیه، درعا و حمص به وقوع پیوست که با سرکوب ارتش سوریه مواجه شد. تظاهراتی پراکند‌های در شهر‌های دیگر سوریه نیز بوقوع پیوست که در سه شهر حمص، درعا و حما شدیدتر بود. بشار اسد در ابتدا در مورد این اعتراضات در رسانه‌های سوریه نظری نمیداد. اما پس از اینکه سرکوب‌ها توسط ارتش بالا گرفت و هم چنین در برخی شهر‌ها بخصوص در شهر حمص قیام مسلحانه توسط ارتش آزاد سوریه علیه حکومت وی رخ داد به مصاحبه با رسانه‌های دولتی سوریه پرداخت و علت این اعتراضات در سوریه را اسرائیل دانست، او اعلام کرد که با اقتدار در برابر این توطئه‌ها میایستد. اتحادیه عرب پس از خیزش سوریه ۲۰۱۲-۲۰۱۱ و کشته شدن هزاران معترض سوری توسط حکومت بشار اسد، عضویت سوریه در اتحادیه عرب به حالت تعلیق درآورد.

تحریم‌ها

در تاریخ ۲۳ مه ۲۰۱۱، وزیران خارجه کشور‌های عضو اتحادیه اروپا، بشار اسد و ۹ شخصیت ارشد و دارایی های خارجی حکومت سوریه را تحریم کردند. در شورای امنیت پس از پنج روز رایزنی، سرانجام در ۴ فوریه ۲۰۱۲ و پس از گذشت یازده ماه از خیزش سوریه، دولت‌های چین و روسیه با قطعنام‌های که پایان حکومت بشار اسد را خواسته بود مخالفت و آن را وتو کردند.

روزگار سخت آقای بشار اسد و بانوی محترمه

نامزدی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۴ سوریه

در ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳، بشار اسد برای شرکت در انتخابات ریاستجمهوری سوریه (۲۰۱۴) ثبت نام کرد و در ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ صلاحیت وی و دو نفر دیگر، ماهر حجار و حسن النوری تأیید شد. بشار اسد نهایتاً با کسب ۸۸٫۷ درصد آرا مجدداً برای سومین دوره هفت ساله رئیس جمهور سوریه شد.

قطعنامه برکناری بشار اسد

مجمع عمومی سازمان ملل متحد در ۱۷ فوریه ۲۰۱۲، با تصویب قطعنامه‌ای یازده ماه سرکوبی معترضان در سوریه را محکوم کرد. قطعنامه تصویب شده در مجمع عمومی از دولت بشار اسد می‌خواهد که ظرف ۱۵ روز طرح اتحادیه عرب را اجرایی کند. اتحادیه عرب خواستار کناره گیری بشار اسد از ریاست جمهوری و انتقال قدرت به معاونش بود. ۱۳۷ کشور که به این قطعنامه رای مثبت دادند، خواستار پایان خشونت‌ها در سوریه شده‌اند. ۱۲ کشور از جمله ایران، روسیه، چین، کوبا، ونزوئلا و کره شمالی به این قطعنامه رای منفی دادند.

روزگار سخت آقای بشار اسد و بانوی محترمه

نحوه زندگی رییس جمهور سوریه از نگاه رسانه‌ها

خبرگزاری فرانسه : اسد از پدرش "حافظ اسد" خونسردی را به ارث برده است اما اگر او بنا بر ادعاها دستور حمله شیمیایی را صادر کرده باشد نشان می دهد بشار حکمت را از پدرش به ارث نبرده است.

واشنگتن پست: اسماء (همسر بشار اسد) به میزان زیادی درگیر ساخت موزه کودکان در مرکز دمشق است. این زوج وقت زیادی را به همراه فرزندان خود می گذرانند. در چند هفته اخیر تنها تغییر روی داده این است که در جای قبلی خود نمی خوابند.

رویترز: بشار اسد سعی می کند تصویری از یک رهبر آرام و آماده مقابله با بزرگترین چالش از زمان برعهده گرفتن قدرت تاکنون ارائه کند.

بسیاری از این موضوع متعجب اند که بشار اسد و همسر انگلیسی او، اسما، که روزی به دنبال مدرنیزه کردن خاورمیانه بودند، در نهایت در جایگاه قدرت حکومتی نشسته‌اند که به اعمال خشونت متهم است.

برای مدتی طولانی او از انظار عمومی مخفی بود. اما ایمیل‌های هک شده او در سال ۲۰۱۲ نشان داد که اسما در این مدت مشغول خریدهای اینترنتی بوده است. اتحادیه اروپا با بلوکه کردن اموالش، و قرار دادن ممنوعیت مسافرتی برای او، اسما را تحریم کرد. در نهایت او در صحنه حاضر شد و شروع به سخنرانی برای مادران سربازان کشته‌شده برای دفاع از همسرش کرد. او با تلویزیون روسیه مصاحبه می‌کرد و در مورد همسرش حرف می‌زد و در اینجا بود که اسما،به بانوی اول سوریه بدل شد.

روزگار سخت آقای بشار اسد و بانوی محترمه

نقش روسیه در تحولات سوریه

گزارش‌هایی غیررسمی منتشر می‌شد که روسیه حاضر شده به خانواده اسد پناه دهد؛ اگر این نوع گزارش‌ها تأیید نگرفت، اما ورود روسیه به جنگ داخلی سوریه، چنان تاییدیه عملی گرفت که سوریه پایگاه نظامی نیز در اختیار روس‌ها گذاشت به این امید که در کنار کمک‌های عملی و مالی ایران و حزب‌الله بقای رژیم دمشق تضمین شود. بشار اسد بارها از کمک های روسیه در زمینه مبارزه با تروریسم و برقراری دوباره صلح در سوریه قدردانی کرد. جنگ سوریه را جنگ هفتاد و دو ملت نیز می‌نامند؛ از ترکیه و ایران تا شرق و غرب دنیا و حامیان جناح‌هایی مانند عربستان و امیرنشین‌ها و سایر کشورهای عربی که سوریه را از اتحادیه عرب بیرون کردند، تا روسیه و آمریکا و دیگران پایشان به این جنگ باز شد. حالا سوریه چند تکه شده اما دولت دمشق در ماه‌های اخیر ظاهراً تا حد زیادی دست بالا را گرفته و می‌گوید که خود را برای دوران جدید آماده می‌کند.

روزگار سخت آقای بشار اسد و بانوی محترمه

نظر اسد در مورد رابطه با ایران

اسد خرداد ماه سال ۱۳۹۷ در گفتگو با شبکه العالم در پیرامون رابطه ایران و سوریه گفت: درباره موضوع ایران، باید به صورت واضح تأکید کنم، رابطه سوریه و ایران رابط‌های راهبردی است و تحت تاثیر مسائل جنوب و شمال قرار ندارد، این رابطه با همه جوانبش به صورت واقعی با حال و آینده منطقه مرتبط است، و تحت تاثیر قیمت‌های بازار بین المللی قرار نمی گیرد. نه سوریه و نه ایران هرگز این رابطه را در بازار سیاسی بین المللی مطرح نمی‌کنند، تا بخواهد مکانی برای سازش باشد از نظر ما، تصمیم گیری دربارۀ سوریه فقط متعلق به خود سوری‌ها است. ما در یک نبرد یکسان هستیم، و اگر تصمیمی درباره ایران داشته باشیم، با ایرانی‌ها سخن خواهیم گفت و با هیچ طرف دیگر صحبت نخواهیم کرد.

روزگار سخت آقای بشار اسد و بانوی محترمه

فرانسه بازیگر جدید بحران سوریه

با این که همواره از کشورهای آمریکا، روسیه، ایران و ترکیه به عنوان مهم ترین بازیگران در بحران سوریه یاد می شود ولی در این میان بازیگر دیگری که در "بازی سوریه" به دنبال منافع خاص خود بوده و بیشتر مواقع در پشت پرده قرار گرفته است، فرانسه است. فرانسه که به تعبیر دیگری در سوریه به صورت چراغ خاموش حرکت و فعالیت می کند در واقع منافع و اهداف متعددی را از حضور در این کشور دنبال می کند. یکی از مهم ترین برنامه هایی که فرانسه به صورت آهسته و گام به گام پیش می برد طرح جایگزینی نیروهای نظامی فرانسه به جای نیروهای آمریکایی پس از خروج آمریکا از سوریه است. در واقع فرانسه با نزدیکی به بشار اسد و کمک مالی به دولت او و به دست آوردن همراهی بشار اسد در پی نهادینه کردن حضور خود در شمال سوریه و پر کردن خلأ پس از خروج نیروهای آمریکایی از سوریه است.

روزگار سخت آقای بشار اسد و بانوی محترمه

پایان خوشبختی؛ همسر بشار اسد و ابتلا به سرطان

ظاهراً اما خوشبختی خاندان اسد در هاله‌ای از تردید قرار گرفته‌است؛ بانوی اول سوریه در اتفاقی نادر در دنیای عرب به سرطان پستان مبتلا است. به گفته بشار اسد، سرطان اسما حاد است اما «زود شناسایی شده و مراحل درمان آغاز شده‌است». شبکه‌های اجتماعی بشار اسد نیز عکس‌هایی از او را در کنار همسرش در حال درمان منتشر کرده‌اند؛ تصاویری که لاغر و نحیف‌تر شدن اسما را بیش از هر زمان دیگری به خوبی نشان می‌دهد. اما اسما اسد در کنار شوهر پزشک حکمرانش، هنوز بیشترین امکانات پزشکی و درمانی را دارد مگر آنکه سرطانش پیشرفته‌تر از آن باشد که کاخ اسد بیان کرده و در آن صورت، شاید زنی دیگر امید بانوی اول شدن را در دل بپروراند.

روزگار سخت آقای بشار اسد و بانوی محترمه

تظاهرات در سوریه علیه بشار اسد به دلیل اوضاع بد اقتصادی

خبرگزاری آلمان از تظاهراتی در سوریه گزارش داده است که چندین روز ادامه داشته است. در شهر سویدا، محل زندگی دوروزی‌های سوریه واقع در جنوب این کشور مردم به شرایط وخیم اقتصادی اعتراض کردند.

معترضین علیه بشار اسد، رئیس جمهور سوریه شعار داده‌ و در مرکز این شهر دست به راهپیمایی زده‌اند. در روزهای گذشته صدها نفر به خیابان‌ها آمدند و معترضین با سر دادن شعار خواستار برکناری رئیس جمهور این کشور شدند. سوریه در حال حاضر دچار بحران شدید اقتصادی شده و لیر این کشور ارزش خود را در مقابل دلار به شدت از دست داده است. یک دلار آمریکا برابر است با ۳۵۰۰ لیر سوریه. با سقوط لیر سوری بهای اجناس و کالاهای ضروری بیش از حد افزایش پیدا کرده و بسیاری از فروشگاه‌ها تعطیل اعلام شدند. علاوه بر آن تحریم‌های آمریکا تحت عنوان "لایحه سزار" علیه بشار اسد نیز اعمال شده که اوضاع را در این کشور بدتر خواهد کرد.

روزگار سخت آقای بشار اسد و بانوی محترمه

آمریکا بشار اسد و همسرش را تحریم کرد

شبکه خبری اسکای‌نیوز گزارش داد: «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد دولت متبوعش ۳۹ شخص حقیقی و حقوقی را در ارتباط با سوریه تحریم کرده است که نام «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه و همسرش «اسماء اسد» نیز در بین آنها دیده می‌شود. وزیر امور خارجه آمریکا طی بیانیه‌ای در خصوص تحریم‌های جدید دولت این کشور علیه سوریه اعلام کرد: «وزارت خزانه‌داری و وزارت امور خارجه ۳۹ مورد تحریم را تحت قانون سزار و فرمان اجرایی ۱۳۸۹۴ به‌عنوان آغازی بر یک کارزار فشار اقتصادی و سیاسی پایدار برای مسدود کردن درآمدها و حمایت‌هایی که رژیم اسد برای جنگ‌افروزی و خشونت علیه مردم سوریه به کار می‌گیرد، اعلام می‌کنند.»

همزمان سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با محکوم کردن تحریم‌های آمریکا علیه سوریه تاکید کرد که روابط و همکاری های اقتصادی مان با سوریه را حفظ و تقویت خواهیم کرد. وی افزود: در شرایطی که جهان درگیر همه گیری کرونا است، اعمال این قبیل تحریم های غیرانسانی، تنها رنج و آلام مردم سوریه را تشدید خواهد کرد.

بسیاری از مخالفان داخلی دولت سوریه ادعا می کنند که دولت اسد موفق نخواهد شد. با این حال هنوز نمی‌دانیم که بشار اسد و همسر انگلیسی‌اش چه طرحی برای آزادسازی سوریه از شر مخالفان و بهبود شرایط اقتصادی در سر می‌پرورانند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دیکتاتور اگه کناره گیری می کرد وضعیت سوریه اینجوری نبود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لعنت خدا بر او

      • راد

        منظور شما اینه هر کی با امریکا و اسراییل سازش نکنه دیکتاتوره ؟ نظرت در مورد ال سعود و السیسی و نتانیاهو و ترامپ مکرون جانسون چیه؟ اونها دمکرات و ازادیخواه و مدافع حقوق بشر هستند ؟

      • بدون نام

        چقدر از مردمش رو کشت باید تاوان بده

      • بدون نام

        بشار اسد داغون

      • بدون نام

        چرا زنش بدحجابه ما که ادعامون میشه بدحجابی خلاف شرعه.چرا برا بانوی محترمه بدحجاب اینقد هزینه بیت المال میکنین

      • بدون نام

        میشه محترمه رو برداری توهین به انسانیته فیلم رفتار اسد با مردمش رو دیدی حتما

      • بدون نام

        بله روزگار سختی در پیش داره اسد و حامیانش دوران بزن در رو تمام شده

      • کامبیز

        من عاشقش هستم.خانواده مردمی و بی شیله پیله داره.خداحفظش کنه

      • بدون نام

        دیکتاتورها محترم نیستند منفور مردم هستند

      • مهران

        کاربر راد چرا هر چی میشه به امریکا میچسبونی،خوب واسه خودتون دکان باز کردید و هرکی مخالف باشه رو به آمریکا و اسراییل ربط میدید.بشار اسد یک دیکتاتور بیش نیست.هر حکومتی حق ملتش رو پایمال کنه و حق و حقوق ملتش رو نده و بجاش با کشتار اونها جبران کنه دیکتاتور هستن .

      • بدون نام

        لعنت بر بشار و زنش

      • بدون نام

        با رای گیری رییس جمهور شده فقط 20 هزار نفر رای ندادند در مرحله دوم بیش از 88 درصد آرا رو داشته چطوری دیکتاتور شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
        کشور جنگ زده با دخالت 72 ملت رو شما بهتر اداره خواهی کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      • بدون نام

        طرف ۲۰ سال مثلا رئیس جمهور سوریه اس باباش کودتا کرد ۳۰ سال اونم مثلا رییس جمهور بود بعد مدگ باباش حکومتی ارثی صاحب شد روی هم پدر و پسر ۵۰ سال مثلا رئیس جمهور (پادشاه) سوریه و از هیچ جنایتی در طی این دوران دریع نکردن بعد این عزیز دل برادر میگه دیکتااور نیست)))) درثانی اگه به انتخابات نمایشی صدام‌حسین انتخبات برگزار میکرد ۹۹ درصد مردم بهش رای میدادن و قذافی و بقیه دیکتاتور هم همینطور...ماله نکش ...بشار قصاب مردم سوریه معروفه

      • بدون نام

        نویسنده مقاله نظراتش با آمریکا عربستان و اسرائیل منطبق تر
        است تاجبهه مقاومت همه تقصیرها روبگردن بشار اسد وایران و کشورهای حامیمی اندازد چه کسی داعش روبه سوریه فرستاد جزامریکا اسرائیل عربستان چه کسانی سرهای کودکان راگوش تا گوش بریدند اسد بود یا داعش احرارالشام؟

      • hassan.h

        آدم کشان داعش و احرار الشام که اجساد را مثله می کردند مردم سوریه بودند؟؟؟!!!
        بشار اسد ماند و از سوریه دفاع کرد در حالی که اگر فرد دیگری جای او بود حتما فرار می کرد

    • بدون نام

      با اختلاف یکی از دیکتاتور ترین متلا ادم های روی کره زمین

    • بدون نام

      ملعون به معنی واقعی کلمه

    • بدون نام

      اگر گورشو گم کرده بود و به صورت مصالحه آمیز از قدرت کناره گیری کرده بود الان وضع مردم و کشور سوریه این نبود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درود به شرفت لعنت به کسی که بخاطر قدرت و منافع شخصی خودش یه مملکت رو نابود کرد ۴۰۰میلیارد دلار برای باز سازی سوریه نیازه
        از اونور امریکا نفت رو میبره
        از اونور روسیه
        یه خورده هم ترکیه
        این یعنی به فکر خودش هست نه ملت سوریه

      • مجید

        تراممپ هم اگر کناره گیری کنه این همه درگیری نبود توی آمریکا

      • بدون نام

        اونهایی که از قدرت شون در منطقه خاورمیانه کناره گیری کردند الان سرنوشت کشورهاشون چگونه هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      کسی که سوریه رو تا الان نگه داشته از این به بعدم میتونه نگه داره و نگه میداره،
      مطمئن باشید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ظلم ماندگار نیست...

      • کوروش

        به چه قیمتی نگهداشتن هم مهمه ، البته هرچی رفیق پوتین بگه همون میشه

      • بدون نام

        خب به ما چه روزگارش سخته یا آسونه.اگه مردمش نمیخانش کنارگیری کنه

      • بدون نام

        تو مطمئن باش نمیمونه چون ظلم نمیمونه

      • سین

        درود بر تو هم وطن دقیقا مثل خاندان مکرمه کیم در کره شمالی که چه بهشتی رو ساختن!

      • بدون نام

        نگه داشتن با زور و ظلم مخصوص دیکتاتور های زمانه

    • بدون نام

      اگه از قدرت دل کنده بود عاقبت مردم و کشور سوریه این نبود

    • لولو

      کی ایران دست از اینا بر میداره به مردم خودش میرسه ....خدا میدونه ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایران به خاطر مردم خودش ناچار شد بره اونجا. در عجبم همه غرب داد زدن ما جنگ سوریه رو برای تقسیم ایران درست کردیم. مکر شما گنگ اید؟

      • بدون نام

        هرگز

    • بدون نام

      رئیس جمهور که میگین قشنگ جکه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله واقعا به این میگن که مردمش ۸۸ درصد قبولش دارن

      • بدون نام

        قضاوت کردن شما جُکه، در مورد کسی که مردونه پای کشورش و مردمش ایستاد و جلوی داعش وحشی و آمریکا و عربستان ایستاد و فرار نکرد

      • بدون نام

        دقیقا. هر 4 سال یه انتخابات نمایشی برپا میکنه. نمیذاره هیچ کس دیگه ای هم بالا بیاد . بیشتر از 20 ساله فقط خودش تنها نامزده مهم انتخابات ریاست جمهوریه.!!!!

    • بدون نام

      رئیس جمهور که میگین قشنگ جکه

    • بدون نام

      چرا بهشون محترم میگی آواره های سوریه پیاده رفتند اروپا باعث شدن مهاجرت سخت بشه برای مچکشورای دیگه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پس تو نگران خودتی

    • بدون نام

      متنفرم از امثال اسد هیچ فایده ای برای مردمش و کشورای دیگه نداره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما جای مردیمی که بین ۹۹ تا ۸۸ درصد بهش رای دادن نظر نده. ...

      • بدون نام

        فایده بیشتر از اینکه نگذاشت کشورش تجزیه بشه و داعش گلوی مردمش رو تا آخرین نفر پاره کنه؟

      • بدون نام

        مردم عراق هم هر بار بالای ۹۸ درصد به صدام رای میدادند البته طبق آمار خود حکومت صدام!

    • بدون نام

      مردمش باید برکنارش کنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وقتی آخرین بار ۸۸ درصد رای داشته و ازش راضی اند چرا برکنارش کنن؟ این نارضایتی که نشون ما میدن توسط رسانه های اونطرفی تزریق میشه. واقعیت برو بین مردمش ببین

      • بدون نام

        چاپلوسی اسد هم میکنند مردمش نمیخوان

      • بدون نام

        رییس جمهوری که مردمش انتخاب کردند و دوستش دارند واقعا که؟؟؟؟ رسانه خودت رو تغییر بدی دنیا رو طور دیگه خواهی دید. خدا چشمت رو باز کنه و انصاف هم بده

    • بدون نام

      روسیه تو همه چی دخالت میکنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما دخالت نمی کنی!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      جالبه ایران کمکش میکنه داستان کوری عصا کش کور دیگری

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دشمن ما یکی هست

    • بدون نام

      روسیه ایران به زور میخوان سوریه تو اون منطقه حفظ بشه وگرنه بود نبود سوریه فرقی نداره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بود و نبود سوریه اکرم فرقی نکنه، بود و نبود غربی ها و برنامه هاشون برای ایران فرق می کنه. ما رفتیم که ایران از پا در نیاد

    • بدون نام

      فقط حيف پول ايران

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگر ایران هزینه نمی کرد الان داعش در خیابانهای شهرهای ایران جولان میداد

      • بدون نام

        ۱۱:۳۷
        الان هم جولان میده

    • Please

      خدا لعنتش کنه

    • بدون نام

      مگه میشه ۲۱ سال فقط خودت نامزد بشی و خودت برنده انتخابات؟وقتی همه شهرها اعتراض میکنن یعنی دیکتاتوری! نظام بعضی از کشورها پادشاهیه و مردمش هم پذیرفتن ولی نظام کشور دموکراسی باشه و فقط یه نفر حکومت کنه!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مردمش دوستش دارند شما رسانه تو عوض کن تا دیکتاتورها رو بهتر بشناسی

    • بدون نام

      حالا همه شدن کارشناس امور سیاسی سوریه و نظر میدن..بابا بیگیر بخوابید حال ندارید فس فس میکنید

    • بدون نام

      هر ادمی رو باید از دوست و دشمنش شناخت.از اوضاع سوریه و مردمش خبر ندارم ولی با امریکا و جنایاتش خیلی خوب اشنا هستم.

    • بدون نام

      سال هاست که مسلماننان و مسیحییان ودیگر ادیان در سوریه با خوشی زندگی می کنند و مشکلی نبوده حالا از وقتی آمریکا و داعش به جون سوریه افتادن باعث بدبختی مردم سوریه شده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه اطلاع نداری صحبت نکن خب،چند شال قبل از داعش،تظاهرات مردم سوریه علیه اسد شروع شد. اون موقع اصلا داعشی وجود نداشت باهوش جان

      • بدون نام

        اشتباه منفی زدم

    • بدون نام

      از این بدتر بشه الهی چون هم ما رو بدبخت کرد هم مردم کشور خودشو

    • رضا

      خود آمریکا بدترین نوع نظام انتخاباتی رو داره.فکر کن مثلا هیلاری کلینتون بیشترین تعداد رای رو اورده اما ترامپ با رای کمتر اما امتیاز ایالتی و لابی صهیونیستی بیشتر میاد رئیس جمهور میشه.یا مثلا عربستان امارات اردن بحرین عمان قطر ترکیه و ........ همه اینا نظام دیکتاتوری دارن اما چون به کدخدا باج میدن میشن مهد دموکراسی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لایک

      • بدون نام

        شمایی که مشخصه تا حالا پات رو از کشور بیرون نذاشتی و سوادتم انقدر پایینه بهتره نظر ندی. تو آمریکا و اروپای غربی زندگی کنی قشنگ می فهمی دموکراسی کامل وجود داره اونجا و فرق نظام های سالمتر اونها نسبت به دیکتاتوری های خاور میانه رو میفهمی

    • بدون نام

      وقتی بچه بودم یادم میاد می گفتن پدرش حافظ اسد ۵۰هزار نفر رو کشته
      پسر کو ندارد نشان از پدر

    • بدون نام

      اینم خیلی زود مثل قذافی و صدام از یه سوراخ بیرون کشیده میشه و توسط مردم سوریه کشته میشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قذافی و صدام که هم پیمان آمریکا بودند سرنوشت آنها برای سایر هم پیمان ها بهتر از اونها نخواهد بود

    • بدون نام

      اقا و بانو، حیف این الفاظ برای موجودات لجن

    • بدون نام

      چقدر کارشناس داریم.خدا بخیر کنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما اینجا چه کاره ای

    • بدون نام

      چرا چشم پزشکی رو ادامه نداد؟ بخدا اگه ادامه داده بود همه دعاش میکردن (میگن خیلی مهارت و استعداد داشته) ولی حالا ببین چه.... شده

    • بدون نام

      خخخخ چه افتخاری میتونه بکنه به کارنامه کاریش تو این سالها از یک کشور آباد یه ویرانه ساخته هنوز هم ول کن نیست نامرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        راست می گی لشکرکشی کرده تو مرزهای دیگران!!!!!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      حافظ اسد که پدرش بود ۲۰ هزار نفر را کشت

    • hamiiiiiid

      دیکتاتورها به پایان سلام کنید.

    • بدون نام

      خیلی جالبه ترامپ میگه هیلاری کلینتون داعش رو ساخت و پرداخت ، حالا میگن بشار اسد رو بخاطر رنج و دردی که به مردم سوریه داده تحریم می کنیم

      منظورشان اینه که چرا کشور رو بدون جنگ و خونریزی دست داعش و عربستان ندادی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو عقلم داری ایا

    • بدون نام

      هم زیبا هستد هم ثروتنمد هم مقام دارن هم خانواده بزرگ و قوی دارن و هیچ چیزی در این دنیا کم ندارن
      ولی بزرگترن چیز که ارامش هست رو ندارن اگر بهشت هم باشی ولی ارامش نداشته باشی از جهنم هم برات بدتر میشه
      الانم وضعش جوریه که هیچ وقت ارامش رو نخواهد دید

    • بدون نام

      حکمران جوان؟ 64 سالشه

    • بدون نام

      بانوی محترمه ؟؟؟؟!!!!.

    • شاکی

      مگه ایران مرده که به ایشون سخت بگذره

    • علی

      کجاش جوانه ۶۵ سال سن داره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        55 سال

    • بدون نام

      این ارزشیا براتون بمیرن که اینهمه سختی میکشین

    • ناشناس

      تظاهرات دنیای عرب بود یا داعش خون اشام که سر مردم میبریدن دو امریکا اگه مرد کشور خودش و اروم کنه

    • شی می

      گاز سارین-کودکان بیگناه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج