adexo3
۱۴۲۳۸۷۵
۲ نظر
۲۶۲۶
۲ نظر
۲۶۲۶
پ

یک نوجوان، ۱۳۰۰ نفر را در کشور به دردسر انداخت!

فرمانده انتظامی البرز از دستگیری یک فیشینگ کار و کلاهبردار سایبری ۱۵ ساله که اقدام به سرقت اطلاعات بانکی حدود ۱۳۰۰ نفر از کاربران کرده بود، خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: فرمانده انتظامی البرز از دستگیری یک فیشینگ کار و کلاهبردار سایبری  ۱۵ ساله که اقدام به سرقت اطلاعات بانکی حدود ۱۳۰۰ نفر از کاربران کرده بود، خبر داد.

یک نوجوان، 1300 نفر را در کشور به دردسر انداخت!

سردار حمید هداوند روز شنبه، ۲۹ اردیبهشت گفت: کارشناسان پلیس فتای استان با انجام رصدهای اینترنتی و اقدامات گسترده اطلاعاتی از فعالیت یک کاربر اینترنتی در حوزه کلاهبرداری از طریق فیشینگ مطلع و بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی با اشاره به حوزه گسترده فعالیت متهم یا متهمان احتمالی در حوزه کلاهبرداری اینترنتی، بیان کرد: با تلاش‌های شبانه روزی ماموران پلیس فتا و به کارگیری اقدامات فنی و تخصصی حوزه سایبر،  یک متهم ۱۵ ساله در این زمینه شناسایی و با هدایت او به منطقه عظیمیه کرج در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان البرز با اشاره به حرفه ای عمل کردن این متهم نوجوان در حوزه کلاهبرداری اینترنتی، گفت: این شخص با ارسال پیامک‌های حاوی لینک‌های آلوده، کاربران را به صفحه فیشینگ هدایت و بلافاصله با رمزگیری اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب آن‌ها می‌کرد.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: در بازرسی از تجهیزات الکترونیک متهم اطلاعات حساب بانکی حدود ۱۳۰۰ نفر از شهروندان کشف و برآورد کارشناسان از میزان کلاهبرداری نامبرده بیش از ۳۰ میلیارد ریال است.

سردار هداوند با بیان اینکه تاکنون حدود ۳۰ نفر از مال باختگان این پرونده در سراسر کشور شناسایی شده‌اند، خاطرنشان کرد: به شهروندان و کاربران اینترنتی توصیه می‌کنیم که با مراجعه به سایت پلیس فتا اطلاعات خود در این حوزه را ارتقاء دهند تا در دام کلاهبرداران اینترنتی گرفتار نشوند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      از الآن دزدی؟!!!!!

    • Jam

      امروزه در تعاریف جمعیتی و جامعه شناختی دنیا شخص ۱۵ ساله کودک حساب میشه نه نوجوان.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج