adexo3
۱۴۲۳۴۰۳
۵۵۶۶
۵۵۶۶
پ

محکومیت صاحب کبابی با گوشت خوک در ایلام

مدیرکل دامپزشکی ایلام گفت: عاملان استفاده از گوشت های حرام توسط مراجع قضایی استان به حبس، ممنوعیت از کار و جزای نقدی محکوم شدند

خبرگزاری ایرنا: مدیرکل دامپزشکی ایلام گفت: عاملان استفاده از گوشت های حرام توسط مراجع قضایی استان به حبس، ممنوعیت از کار و جزای نقدی محکوم شدند.

محکومیت صاحب کبابی با گوشت خوک در ایلام

دکتر یونس احمدی اظهار کرد: زمستان سال گذشته در پی بازدیدهای انجام گرفته از واحدهای عرضه و مصرف گوشت خام ۲ مورد نگهداری از گوشت مشکوک به حرام مشاهده شد.

وی توضیح داد: یک واحد مربوط به قصابی در یکی از شهرستان های استان اقدام به ذبح و عرضه گوشت تک سُمی ها کرده بود که با گزارش های مردمی مبنی بر عرضه گوشت مشکوک، بازرسان گوشت های این قصابی را بازدید کردند.

احمدی ادامه داد: مورد دوم نیز یک کبابی بود که ناظران طی بازید از این واحد صنفی با لاشه گوشت مشکوک مواجه شدند.

وی اضافه کرد: نمونه هایی که از گوشت های مشکوک در این ۲ محل عرضه گوشت خام گرفته شده بود در آزمایشگاه های مجهز مورد بررسی قرار گرفت و با استخراج دی ان ای و تطابق نمونه های شاهد، کارشناسان به قطعیت حرام بودن گوشت‌ها رسیدند.

احمدی یادآور شد: بعد از آزمایش های تخصصی متعدد، مشخص شد یکی از نمونه ها مربوط به قصابی، متعلق به حیوانات تک سمی و گوشت واحد صنفی کبابی هم از نوع خوک سانان بوده است.

وی بیان کرد: با اطمینان از نوع گوشت ها، گزارش های مربوطه به مراجع ذی صلاح داده شد و باتوجه به اهمیت موضوع، مراجع قضایی، امنیتی و اطلاعاتی ورود کردند که مایه قدردانی است.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام افزود: برای این افراد باتوجه به محرز شدن جرم، جزای نقدی، حبس به مدت هشت ماه، پلمپ محل کسب و ممنوعیت فعالیت به مدت زمان تعیین شده یکسال از سوی مرجع قضایی محکوم شدند.

وی تاکید کرد: سال گذشته ۱۷۱ مورد بازرسی و نمونه برداری تعیین نوع گوشت از اماکن عرضه گوشت قرمز و سفید و ۱۱۷ مورد نمونه برداری و آزمایش برای تعیین بار میکروبی گوشت ها انجام گرفت که بار میکروبی این گوشت ها مناسب بود.

وی اظهار کرد: ذبح و عرضه گوشت حرام در استان ایلام به ندرت رخ می دهد و همچنین بازرسان و ناظران این اداره کل در طول سال به طور مکرر و مداوم از اماکن ذبح، عرضه و مصرف گوشت های خام بازدید و نمونه برداری می کنند.

حیواناتی نظیر اسب، قاطر و الاغ تَک سُمی محسوب می شوند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج