adexo3
۱۴۲۲۸۳۴
۷۰۷
۷۰۷
پ

خطر بزرگی که آینده ایران را تهدید می‌کند

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور گفت: برآوردهای آماری نشان می‌دهند که وضعیت سالمندی در کشور با شتاب بالایی در حال تشدید است.

خبرگزاری مهر: رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور گفت: برآوردهای آماری نشان می‌دهند که وضعیت سالمندی در کشور با شتاب بالایی در حال تشدید است.

خطر بزرگی که آینده ایران را تهدید می‌کند

مژگان رضازاده روز سه‌شنبه در آئین افتتاحیه دومین کنگره و وبینار بین‌المللی سالمندی سالم که در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار کرد: علیرغم زحمات بسیاری که در حوزه جوانی جمعیت انجام می‌شود، به سمت سالمندی جمعیت حرکت می‌کنیم و در سال ۱۴۳۰ بالغ بر ۳۰ درصد از جمعیت کشور سالمند خواهد بود که لازم است زیرساخت‌های مربوطه به شکل جدی پیگیری شود.

وی ادامه داد: در سال‌های آینده با مشکل تک جنسیتی سالمندی مواجه خواهیم بود و اغلب سالمندان را زنان تشکیل خواهند داد؛ بنابراین باید راهکارهای لازم برای زندگی بهتر زنان سالمند و فعال داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: سند ملی سالمندان سال ۱۳۹۹ با حضور وزیر تعاون و معاون رئیس جمهور در سازمان برنامه و بودجه ابلاغ و سپس تدوین برنامه عملیاتی آن جهت تأیید رئیس جمهور ارسال شد، پیش نویس لایحه حمایت از حقوق سالمندان نیز آماده و جهت تأیید به هیأت دولت و مجلس ارسال شده است و با دستور وزیر تعاون، بازنگری مجدد سند ملی سالمندان از ابتدای امسال آغاز کردیم.

وی متذکر شد: بنیاد فرزانگان، مصوبه شورای ملی سالمندی کشور بازوی توانمندی برای اجرای برنامه‌های پیشگیرانه و توانمندی سازی محسوب می‌شود و باید حمایت ویژه و جدی شود.

رضازاده یادآور شد: یکی از برنامه‌های مهم کشور، ایجاد زیرساخت‌ها و بسترسازی مناسب برای شهر دوستدار سالمند است که اگر اجرایی شود، سند ملی سالمندان تحقق می‌یابد و این برنامه در ۹ استان کشور که بیشترین سالمندان را دارند، از جمله آذربایجان شرقی از سالجاری اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های آموزشی همچون طرح توسعه محله محور و تلاش برای اجرای طرح شهر دوستدار سالمند تحت عنوان "گردشگری سالمند" به نام کشور ما در مجامع بین المللی، اضافه کرد: آئین نامه‌های اجرایی بانک نیات بر اساس سیاست‌های خودمراقبتی در قالب بافت مردمی را پیگیری می‌کنیم.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج