adexo3
۱۴۲۱۷۸۲
۱۵۵
۱۵۵
پ

لمینت چهار دندان جلو چگونه انجام می ‌شود؟

اگر شما هم درباره لمینت دندان‌های جلو سؤالی در ذهنتان دارید؛ با ما همراه بمانید. ما در ادامه بیشتر درباره این شیوه زیباسازی دندان با شما صحبت خواهیم کرد.

لمینت یکی از روش‌های زیباسازی دندان است. برخی از افراد تصور می‌کنند که برای استفاده از این روش باید همه دندان‌های خود را لمینت کنند؛ درصورتی‌که این‌طور نیست. هر بیماری با توجه به نیازش می‌تواند فقط تعدادی از دندان‌های خود را لمینت کند. به‌عنوان‌مثال لمینت چهار دندان جلو برای افرادی که فقط از ظاهر تعدادی از دندان‌های خود ناراضی هستند، قابل انجام است. اگر شما هم درباره لمینت دندان‌های جلو سؤالی در ذهنتان دارید؛ با ما همراه بمانید. ما در ادامه بیشتر درباره این شیوه زیباسازی دندان با شما صحبت خواهیم کرد.

لمینت چهار دندان جلو چگونه انجام می ‌شود؟

مراحل انجام لمینت چهار دندان جلو

لمینت به‌عنوان یکی از خدمات زیبایی دندانپزشکی در سال‌های اخیر بسیار پرطرفدار شده است. لمینت‌ها در داخل لابراتوارهای دندانپزشکی ساخته می‌شوند و بعد بر روی دندان بیمار نصب می‌شوند. در واقع لمینت‌ها شبیه به لایه‌های نازک چینی هستند که عیب و ایراد دندان‌ها را می‌پوشانند و زیبایی را به دندان‌های شما هدیه می‌دهند. لمینت چهار دندان جلو در چهار مرحله انجام می‌شود.

معاینه توسط دندانپزشک

اولین گام برای لمینت کردن دندان‌هایتان این است که به مطب دندانپزشک مراجعه کنید تا وضعیت دندان‌هایتان توسط یک‌ دندانپزشک متخصص بررسی شود. در صورت نیاز از دندان‌های شما عکس‌برداری خواهد شد تا وضعیت دهان و دندان سنجیده شود سپس دندانپزشک درباره مراحل انجام کار و شرایط نگهداری از دندان‌های لمینت شده به شما مشاوره می‌دهد.

آماده ‌سازی دندان‌ ها

در این مرحله باید دندان‌های شما برای لمینت شدن آماده شوند. دندانپزشک، همه مشکلات دندان‌هایی که قرار است زیر لمینت قرار بگیرند را در این مرحله برطرف می‌کند. به‌عنوان‌مثال اگر لثه دچار مشکل باشد یا دندان‌ها پوسیدگی داشته باشند باید قبل از قالب‌گیری برای لمینت درمان شوند. همچنین در این مرحله دندانپزشک مجبور است مقداری از مینای دندان را تراش دهد تا جای مناسب برای چسباندن لمینت‌ها باز شود.

قالب‌ گیری دندان ‌ها

سومین مرحله برای لمینت چهار دندان جلو، قالب‌گیری دندان‌ها است. دندانپزشک با توجه به تعداد دندان‌هایی که باید از فک بالا و پایین لمینت شوند، فرآیند قالب‌گیری را آغاز می‌کند. انجام این مرحله دردناک نیست، بنابراین نگران این مسئله نباشد. پس از قالب‌گیری باید رنگ لمینت‌های دندان خود را انتخاب کنید. ما به شما توصیه می‌کنیم که برای انتخاب رنگ لمینت‌ها به توصیه‌های پزشکان توجه کنید. انتخاب صحیح رنگ لمینت به زیباتر دیده شدن دندان‌هایتان کمک زیادی خواهد کرد.

ساخت و نصب لمینت‌ ها

لمینت‌های دندان بر اساس قالب‌گیری انجام‌شده توسط دندانپزشک و با توجه به رنگ درخواستی در لابراتوارهای دندانپزشکی ساخته می‌شوند. پس از آماده شدن لمینت‌ها، دندانپزشک آن‌ها را به کمک چسب مخصوصی بر روی دندان شما می‌چسباند. نصب صحیح لمینت بسیار مهم است، زیرا اگر نابرابری یا شکافی بین دندان‌ها پس از چسباندن لمینت‌ها به وجود بیاید، دندان‌های شما ظاهری زیبا و طبیعی پیدا نمی‌کنند. همچنین در برخی موارد برای نصب مجدد لمینت باید همه مراحل دوباره تکرار شوند که هزینه و زمان بیشتری را از بیمار می‌گیرد.

لمینت چهار دندان جلو چگونه انجام می ‌شود؟

چه کسانی کاندیدای لمینت دندان‌ های جلو هستند؟

لبخندی زیبا با دندان‌های سفید و یکدست زیبایی چهره شما را دوچندان می‌کند. به همین دلیل این روزها بسیاری از افراد علاقه‌مند به لمینت کردن دندان‌هایشان هستند. بااین‌حال لمینت همه دندان‌ها هزینه زیادی را به بیمار تحمیل می‌کند و حتی در برخی مواقع انجام این کار ضرورتی هم ندارد. به‌عنوان‌مثال کسانی که فقط تعدادی از دندان‌های جلوی فکشان دچار مشکل است با لمینت چهار دندان جلو می‌توانند مشکلات دندان‌های خود را رفع کنند بنابراین نیازی به لمینت کردن همه دندان‌هایشان ندارند. تعداد لمینت‌های مورد نیاز برای دندان‌ها توسط پزشک و بر اساس خواسته‌ها و بودجه بیمار تعیین می‌شود. بااین‌حال معمولا دندانپزشکان برای افرادی با شرایط زیر لمینت کردن دندان‌های جلو را پیشنهاد می‌دهد.

  • افرادی که دندان‌های جلویی آن‌ها از هم فاصله زیادی دارد.
  • کسانی که دندان‌هایشان لب پر و شکسته است.
  • افرادی که دندان‌های جلویی آن‌ها انحراف جزئی دارد.
  • بیمارانی که دندان‌هایشان لکه‌دار و بدرنگ است.
  • کسانی که دندان‌های جلویی‌شان اندازه یکسانی ندارند.

آیا لمینت روش خوبی برای زیباسازی دندان‌ های جلو است؟

لمینت دندان یک روش ایده‌آل برای همه کسانی است که دوست دارند دندان‌هایی یکدست و زیبا داشته باشند. کسانی که فقط قصد لمینت چهار دندان جلویی خود را دارند باید بدانند که پس از اتمام کار، دندان‌هایشان ظاهری طبیعی و مشابه با دندان‌های دیگر پیدا خواهد کرد. از طرف دیگر لمینت دندان یک روش غیرتهاجمی به‌حساب می‌آید و بدون آسیب زدن به دندان‌ها و لثه‌ها به رفع ایرادات و نواقص دندان‌هایتان کمک می‌کند.

همچنین طول عمر و مقاومت لمینت دندان بسیار زیاد است و شما تا سال‌ها می‌توانید دندان‌هایی با ظاهری زیبا و شفاف داشته باشید. البته که شما باید دقت و وسواس زیادی برای مراقبت از دندان‌های لمینت شده به خرج دهید تا دچار تغییر رنگ نشوند و آسیب نبینند. بااین‌حال شرایط مراقبت از لمینت دندان آن‌قدرها هم سخت و زمان‌بر نیست و همه افراد می‌تواند از انجام این کار بربیایند. به‌طور متوسط طول عمر لمینت دندان ۱۰ تا ۱۵ سال است. بنابراین با توجه به هزینه‌ای که بابت لمینت دندان‌هایتان می‌پردازید تا مدت‌ها می‌توانید از داشتن دندان‌هایی زیبا و یکدست لذت ببرید.

لمینت چهار دندان جلو چگونه انجام می ‌شود؟

قیمت لمینت چهار دندان جلو چقدر است؟

عوامل مختلفی در تعیین قیمت لمینت دندان مؤثر هستند. به‌عنوان‌مثال جنس لمینت، هزینه لابراتواری که لمینت‌ها را می‌سازد و دستمزد پزشک از جمله مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در قیمت تمام‌شده لمینت دندان محسوب می‌شوند. همچنین اگر دندان‌های شما دارای مشکلاتی مانند پوسیدگی باشد باید قبل از گذاشتن لمینت این مشکلات را برطرف کنید. بنابراین شما مجبور هستید که بخشی از بودجه‌تان را به درمان دندان‌هایتان اختصاص بدهید.

مراقبت‌ های بعد از لمینت دندان‌ های جلو

  • دندان‌های خود را حداقل دو بار در روز مسواک بزنید و نخ دندان بکشید.
  • با توجه به نظر پزشکتان از یک دهان‌شویه مناسب استفاده کنید.
  • سیگار کشیدن باعث کاهش طول عمر لمینت‌های دندان‌های شما می‌شود پس تا جای ممکن از مصرف دخانیات بپرهیزید.
  • افرادی که لمینت چهار دندان جلو را انجام می‌دهند باید تا جای ممکن از گاز زدن خوراکی‌های سفت اجتناب کنند.
  • چکاپ شش‌ماهه دندانپزشکی را فراموش نکنید.
  • اگر دچار دندان قروچه هستید از نایت گارد در هنگام خواب استفاده کنید.
  • خوراکی‌های رنگی و نوشیدنی‌های الکلی می‌توانند به لمینت دندان‌های شما آسیب بزنند پس مصرف آن‌ها را به حداقل برسانید.

با لمینت چهار دندان جلو لبخندی زیبا به خودتان هدیه دهید

برخی از افراد دچار مشکلاتی مانند لب‌پریدگی، بدرنگی و فاصله دندانی در دندان‌های جلویی خود هستند. این افراد می‌توانند برای رفع این مشکلات لمینت چهار دندان جلو را انجام دهند. در این روش دندان‌هایی که دچار مشکل هستند لمینت می‌شوند و ظاهری سالم و زیبا پیدا می‌کنند. لمینت‌ها طول عمر بالایی دارد و جزو بهترین روش‌های زیباسازی دندان در جهان به‌حساب می‌آیند. همچنین شما با انجام مراقبت‌های لازم می‌توانید عمر لمینت‌های دندان خود را نیز افزایش دهید.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج