۱۴۲۰۱۴۷
۱۱۱۹۳
۱۱۱۹۳
پ

رپورتاژ آگهی

آیفون ۱۳ هنوز ارزش خرید دارد؟

با وجود محدودیت‌های اعمال شده در بازار کشورمان، سوالی که ممکن است ذهن هر کاربری را به خود مشغول کند، ارزش خرید آیفون ۱۳ است؛ در حالی که مدت قابل توجهی از عرضه‌ی این گوشی می‌گذرد.

اگر بودجه‌ی زیادی برای خرید گوشی در نظر گرفته‌اید، قطعا یکی از گوشی‌های اپل در لیست انتخاب‌های پیش روی شما خواهد بود اما با وجود محدودیت‌های اعمال شده در بازار کشورمان، سوالی که ممکن است ذهن هر کاربری را به خود مشغول کند، ارزش خرید آیفون ۱۳ است؛ در حالی که مدت قابل توجهی از عرضه‌ی این گوشی می‌گذرد.

قیمت آیفون ۱۳

قیمت آیفون ۱۳ با توجه به میزان رم و حافظه‌ی ذخیره‌سازی آن با یکدیگر متفاوت است. از آن‌جایی که خانواده‌ی گوشی‌های آیفون 13 در حال حاضر آخرین سری از آیفون‌های بازار است که به صورت قانونی وارد و رجیستر می‌شوند، عدم حضور سری ۱۴ و ۱۵ در بازار کشور به خوبی احساس می‌شود.

آیفون‌های اپل همواره جزو گوشی‌های بسیار با کیفیت در دنیا حساب می‌شود؛ به همین دلیل هم قیمت آیفون نسبت به بسیاری از گوشی‌های اندرویدی موجود در بازار بالاتر است، اما گران بودن این گوشی‌ها با کیفیت ساخت بالا، دوربین قدرتمند و سیستم عاملی بهینه و سریع کاملا قابل توجیه است.

آیفون 13 و دو برادر بزرگ‌تر آن، یعنی آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس، پس از گذشت 3 سال از عرضه، همچنان ارزش خرید بالایی دارند؛ چرا که سری ۱۳ از نظر سخت‌افزاری و حتی ظاهری هم مشابه مدل‌های بالاتر است و نکته‌ی مثبت اینجا است که تمامی لوازم جانبی این شرکت، مانند آخرین مدل ساعت اپل واچ، با این گوشی‌ها تطابق دارند و در تجربه‌ی کاربری مشکلی ایجاد نمی‌کنند.

اگر قصد خرید گوشی‌های پرچمدار و قدرتمندی مانند آیفون دارید، بد نیست تا نگاهی هم به گوشی‌های محبوب بالارده‌ی سامسونگ داشته باشید؛ چرا که برخلاف آیفون، گوشی‌های پرچمدار اندرویدی هنوز دستخوش محدودیت‌ها نشده‌اند؛ به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم تا حتما به بخش محصولات مراجعه کنید تا از آخرین تغییرات قیمت این گوشی‌ها و فروشندگان معتبر آن‌ها با خبر باشید.

آیفون ۱۳ هنوز ارزش خرید دارد؟

خرید آیفون 13

از آن‌جایی که مدتی از عرضه‌ی آیفون 13 در بازار جهانی می‌گذرد، بهتر است تا با نکاتی که به شما در خرید این گوشی یا هر گوشی دیگری کمک می‌کند آشنا باشید.

پس از قیمت گوشی، قابلیت‌های گوشی در مقایسه با رقبا، مقدار حافظه‌ی رم و ذخیره‌سازی، طراحی و مشکلات شناخته شده جزو مواردی است که در قیمت هر گوشی تاثیر مستقیم می‌گذارند.

از نظر طراحی کلی گوشی، آیفون 14 و 15 تغییرات ظاهری چندان بالایی نسبت به آیفون 13 نداشته‌اند و احتمال دارد که حتی نتوانید در یک نگاه مدل این گوشی را نسبت به آیفون 14 تشخیص دهید. البته که در مدل‌های بالاتر، ناچ و حاشیه‌های نمایشگر کوچک و باریک‌تر شده‌اند اما به سختی می‌توان این موارد را تغییراتی بزرگ در نظر گرفت.

مورد مهم دیگر، سخت‌افزار به کار رفته در گوشی است. همیشه انتظار می‌رود که مدل‌های بالاتر یک گوشی نسبت به مدل‌های پیشین بهبودهای خوبی داشته باشند، چرا که این موضوع جدای ارائه تجربه‌ی کاربری بهتر، بر ارزش خرید گوشی هم می‌افزاید.

آیفون‌های سری 13 اپل در مقایسه با آیفون 14 و 14 پلاس، چیپست یکسانی دارند و از نظر عملکرد، تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند؛ البته مدل‌هایی مانند آیفون 15 پرو یا بالاتر از چیپست قوی‌تری استفاده می‌کنند و قطعا عملکرد بهتری خواهند داشت.

با وجود گذشت زمان از عرضه‌ی آیفون 13، بازار دست دوم این گوشی هم رونق دارد و اگر علاقه‌مند باشید می‌توانید با قیمتی مناسب‌تر این گوشی را تهیه کنید. توجه داشته باشید که اگر قصد دارید تا گوشی دست دوم بخرید، حتما از سلامت فیزیکی، باتری و نرم‌افزاری گوشی اطمینان حاصل کنید.

هنگام خرید گوشی، مخصوصا گوشی‌های محبوبی مانند آیفون 13، بیش‌تر مشتریان به دنبال خرید گوشی مورد نظر خود با مناسب‌ترین قیمت ممکن هستند، به همین دلیل هم عموما ارزان‌ترین فروشنده، جذاب‌ترین هم به‌نظر می‌رسد، همین موضوع باعث کلاه‌برداری‌های متعددی از تعداد بسیار زیادی از افراد شده است. پس پیش از خرید گوشی مورد نظر خود، حتما از قیمت جهانی گوشی و سایر فروشگاه‌های معتبر آنلاین و حضوری اطلاع پیدا کنید تا از قیمت حدودی گوشی در بازار مطلع باشید.

آیفون ۱۳ هنوز ارزش خرید دارد؟

اگر فروشگاه یا افرادی خاص وعده‌ی خرید گوشی‌های گران‌قیمت با مبلغی ارزان را به شما داده‌اند، حتما آن‌ها را مورد بررسی دقیق قرار دهید؛ چرا که بسیاری از افراد به دلیل شیرینی خرید ارزان یک گوشی بالارده، خام وعده‌های پوشالی شده‌اند و تنها سرمایه‌ی خود را از دست داده‌اند، پس تا جای ممکن از چنین فروشندگان و افراد دوری کنید. یادتان باشد، اگر یک گوشی را کمی گران بخرید بهتر از این است که آن را ارزان تهیه کنید و هیچ‌وقت به دست شما نرسد!

آیفون 13 در مقایسه با رقبا

آیفون 13 با وجود گذشت مدت قابل توجهی از عرضه، همچنان آخرین به‌روزرسانی‌های سیستم عامل و نرم‌افزاری را به صورت مرتب دریافت می‌کند و به همین دلیل با تهیه‌ی این گوشی نگرانی بابت به‌روز بودن آن نخواهید داشت. هر چند که مدل‌های جدیدتر گوشی‌ها مانند آیفون‌های جدیدتر یا رقبای دیگری مانند سری S سامسونگ به‌روزرسانی‌های بیش‌تری دریافت می‌کنند اما به لطف پشتیبانی طولانی اپل و قدرت سخت‌افزاری، آیفون 13 از نظر نرم‌افزاری مشکلی نخواهد داشت.

از آن‌جایی که یکی از رقبای سرسخت اپل، گوشی‌های بالارده‌ی سامسونگ است، بهتر است پیش از خرید حتما گوشی‌های محبوبی مانند گلکسی S24 یا S24 پلاس را هم بررسی کنید، چرا که اگر سامسونگ به وعده‌های خود پایبند باشد، تا مدتی طولانی به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را به طور مداوم دریافت خواهند کرد؛ علاوه بر آن این گوشی‌ها کیفیت ساخت بسیار بالایی دارند.

یکی دیگر از نگرانی‌هایی که درباره‌ی خرید گوشی‌های قدیمی‌تر وجود دارد، کیفیت دوربین، نمایشگر و مواردی از این دست است. با این که مدل‌های جدیدتر بهبودهای متعددی نسبت به گوشی‌های نسل قبلی خود خواهند داشت، کیفیت ساخت آیفون 13، جای نگرانی برای این موضوعات باقی نخواهد گذاشت؛ از طرفی دیگر، مواردی مانند نرخ نوسازی نمایشگر در هر سه مدل پایه‌ی آیفون 13، 14 و 15 همچنان ۶۰ هرتز است و تنها روشنایی نمایشگر آن‌ها بهبود پیدا کرده‌اند.

خرید آیفون 13 به کمک زومیت

با این که امروزه در بازار کشور متاسفانه تنها محدود به مدل‌های سری ۱۳ آیفون‌ها هستیم، آیفون 13 و سایر مدل‌های خانواده‌ی سری ۱۳، همچنان جزو گوشی‌های با ارزش بازار به حساب می‌آیند، از طرفی دیگر کیفیت نمایشگر و دوربین، پشتیبانی نرم‌افزاری و قدرت سخت‌افزاری این آیفون‌ها نسبت به بسیاری از رقبای دیگر برتری دارد و تمامی این موارد به ارزش خرید این گوشی‌ها می‌افزایند.

شما می‌توانید در بخش محصولات زومیت، به آسانی مشخصات فنی تمامی مدل‌های آیفون را با یکدیگر مقایسه کنید و در صورتی که سوالی برای شما ایجاد شد، آن را در صفحه‌ی اختصاصی هر محصول مطرح کنید تا کارشناسان زومیت در اسرع وقت به آن‌ها پاسخ دهند. همچنین پیشنهاد می‌کنیم تا از نقدوبررسی‌های تخصصی انجام شده در بخش مجله‌ی زومیت بهره‌مند شوید تا خریدی آگاهانه و آسان از معبترترین فروشگاه‌های اینترنتی سراسر کشور داشته باشید.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج