adexo3
۱۴۲۳۲۱۸
۲ نظر
۳۹۷۵
۲ نظر
۳۹۷۵
پ

شش کشوری که اسرائیل را دچار توهم جنگیدن می‌کنند!

در این مقاله قصد داریم همراه هم نگاهی بیندازیم به لیست کشورهایی که بیشترین سهم در تامین نظامی ارتش اسرائیل را برعهده دارند و درواقع قرار است همراه هم ببینیم از هر ثانیه طولانی‌تر شدن جنگ در نوار غزه چه کشورهایی و با چه نسبتی سود خواهند برد.

برترین‌ها: حالا تقریبا ۷ ماه از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه می‌گذرد. حملاتی که با هدف مبارزه و پاکسازی نیروهای حماس در این منطقه و نوارِ خاص از دنیا آغاز شد و تا به امروز نزدیک به ۳۵ هزار نفر قربانی داشته است. قربانیانی که بر اساس گزارش‌های اغلب خبرگزاری‌های دنیا بخش قابل توجهی از آن را مردم غیرنظامی و به ویژه زنان و کودکان تشکیل داده است.

شش کشوری که اسرائیل را دچار توهم جنگیدن می‌کنند!

اتفاقات در نوار غزه آن‌قدر تکان‌دهنده و وحشتناک بوده که مردم بسیاری از کشورهای دنیا را به واکنش واداشته و در این بین مردم بسیاری از کشورهای آزاد دنیا شروع به بازخواست سیاستمدارانشان درباره تامین سلاح‌های رژیم صهیونیستی کرده‌اند. در این مقاله قصد داریم همراه هم نگاهی بیندازیم به لیست کشورهایی که بیشترین سهم در تامین نظامی ارتش اسرائیل را برعهده دارند و درواقع قرار است همراه هم ببینیم از هر ثانیه طولانی‌تر شدن جنگ در نوار غزه چه کشورهایی و با چه نسبتی سود خواهند برد.

شش کشوری که اسرائیل را دچار توهم جنگیدن می‌کنند!

همین چندوقت پیش بود که ایالات متحده آمریکا، به عنوان بزرگ‌ترین تامین کننده سلاح و ادوات نظامیِ ارتش اسرائیل، با سنگین‌تر شدن فشار افکار عمومی دست به تعلیق ارسال محموله‌ای نظامی به مقصد اسرائیل زد. جو بایدن این تصمیم را به خاطر قصد اسرائیل برای حمله به شهر رفح در نوار غزه و بالا بودن تعداد افراد غیرنظامی آسیب‌پذیر در این شهر اعلام کرد. آمریکایی که با فاصله خیلی زیاد از کشور دوم، اصلی‌ترین حامی نظامی رژیم صهیونیستی بوده است.

اما در کنار آمریکا که شاید حدس آن برای کسی سخت نبود، چه کشورهایی از هرگونه حرکت نظامی اسرائیل بیشترین سود را می‌برند؟

آمریکا با فاصله در صدر

شش کشوری که اسرائیل را دچار توهم جنگیدن می‌کنند!

بد نیست بدانید همین محموله‌ای که ارسال آن به اسرائیل تعلیق شد شامل 1800 بمب 2 هزار پوندی(907 کیلوگرمی) و 1700 بمب 500 پوندی(227 کیلوگرمی) می‌شده و همین ارقام احتمالا تصویری از حجم بالای ارسال ادوات نظامی و سلاح و بمب از آمریکا به اسرائیل به شما می‌دهد. مقاماتی در آمریکا ظاهرا از شدت تخریب و آسیب زیاد این بمب‌ها در شهرهای پرجمعیت و متراکمی چون رفح بیم داشتند.

شش کشوری که اسرائیل را دچار توهم جنگیدن می‌کنند!

در سال 2016 مقامات آمریکا و رژیم صهیونیستی سومین قرارداد نظامی 10 ساله خود را امضا کردند. قراردادی که از 2018 تا 2028 انجام می‌گرفت و بندهای آن شامل 38 میلیارد دلار کمک نظامی به اسرائیل، تضمین خرید 33 میلیارد دلار ادوات نظامی از طرف اسرائیل از آمریکا و البته یک سیستم دفاع موشکی 5 میلیارد دلاری می‌شد. بد نیست بدانید نزدیک به 70 درصد کمک نظامی 38 میلیاردی در بازه 2019 تا 2023 از طرف اسرائیل دریافت شده است.

شش کشوری که اسرائیل را دچار توهم جنگیدن می‌کنند!

اسرائیل در صدر استفاده کنندگان خارجی جنگنده فوق پیشرفته آمریکایی یعنی اِف35(F-35 Joint Strike Fighter)، از نظر بسیاری پیشرفته‌ترین جنگنده ساخته شده توسط بشر، است و همین حالا اسرائیل در پروسه خرید 75 فروند از مدل اِسِ این جنگنده است و در سال گذشته 36 فروند را دریافت کرده است.

شش کشوری که اسرائیل را دچار توهم جنگیدن می‌کنند!

در کنار همه این‌ها آمریکا پس از جنگ سال 2006 حزب‌الله و اسرائیل، به اسرائیل در در راه تجهیز سپر دفاعی گنبد آهنین برای عملکرد بهتر در مقابل راکت‌های با برد کوتاه کمک کرد. ایالات متحده همچنین در چند نوبت برای ارتقاء سیستم رهگیری موشکی، کمک‌های چند صد میلیارد دلاری به اسرائیل کرد. در نهایت واشنگتن در راه ساخت و ارتقاء سیستم پدافند اسرائیل معروف به فلاخن داوود، کمک‌های همه جانبه‌ای کرد. این سیستم پدافند با هدف ساقط کردن راکت‌هایی طراحی شده که از فاصله 100 تا 200 کیلومتری پرتاب شده‌اند.

آلمان

شش کشوری که اسرائیل را دچار توهم جنگیدن می‌کنند!

صادرات نظامی آلمان به اسرائیل پس از حملات هفتم اکتبر حماس با جهشی 1000 درصدی در سال 2023 مواجه شد و به 351 میلیون دلار رسید. پیش از این تاریخ هم آلمان در زمینه‌هایی چون ارسال تجهیزات سیستم دفاع موشکی و تجهیزات ارتباطی نقشی فعال در تجهیز ارتش اسرائیل داشت.

شش کشوری که اسرائیل را دچار توهم جنگیدن می‌کنند!

بر اساس گزارش‌های Dpa صادرات آلمان به اسرائیل در زمینه سلاح شامل 3 هزار سلاح ضد تانکِ قابل حمل و 500 هزار  خشاب مهمات سلاح‌های اتوماتیک و نیمه‌اتوماتیک بوده است. گزارش Dpa تاکید می‌کند بیشتر صادرات نظامی آلمان به اسرائیل شامل ماشین‌های جنگی زمینی و همچنین انتقال تکنولوژی با هدف ارتقاء، مونتاژ، نگهداری و تعمیر سلاح و ادوات نظامی بوده است.

شش کشوری که اسرائیل را دچار توهم جنگیدن می‌کنند!

بر اساس گزارش‌های SIPRI نزدیک به 30 درصد کمک‌های نظامی دریافتی اسرائیل در بازه 2019 تا 2023 از طرف کشور آلمان بوده است.

ایتالیا

شش کشوری که اسرائیل را دچار توهم جنگیدن می‌کنند!

با شروع حملات اسرائیل به غزه و فشار افکار عمومی، منبعی در وزارت خارجه ایتالیا (به عنوان یکی از سه کشوری  که بیشترین کمک نظامی به اسرائیل را دارد) عنوان کرد ارسال هر محموله نظامی از ایتالیا به اسرائیل متوقف شده است. این منبع گفت:"همه‌چیز متوقف شده است. آخرین محموله در ماه نوامبر فرستاده شده بود." بر اساس قوانین ایتالیا صادرات سلاح و ادوات نظامی به کشورهایی که اصطلاحا جنگ‌طلب هستند و متجاوز به حقوق بین‌المللی بشر محسوب می‌شوند، ممنوع است.

شش کشوری که اسرائیل را دچار توهم جنگیدن می‌کنند!

در ماه مارچ بود که وزیر دفاع ایتالیا، گایدو کروسِتو خاطرنشان کرد ایتالیا به صادرات سلاح به اسرائیل ادامه می‌دهد اما هیچ قرارداد جدیدی امضا نمی‌شود و این کشور فقط بر اساس تعهدهای قبلی و با این شرط که اسرائیل تعهد بدهد که از این سلاح‌ها بر علیه مردم غیرنظامی غزه استفاده نخواهد کرد، به اسرائیل سلاح خواهد فرستاد.

شش کشوری که اسرائیل را دچار توهم جنگیدن می‌کنند!

فقط در ماه دسامبر ایتالیا نزدیک به 1.3 میلیون دلار سلاح برای اسرائیل فرستاد که نسبت به سال گذشته سه برابر شده است. بر اساس گزارش‌های SIPRI در بازه زمانی 2019 تا 2023، ایتالیا یک درصد کمک نظامی به اسرائیل را برعهده داشته که بیشتر شامل هلی‌کوپتر و سیستم توپخانه ناو و کشتی می‌شده است.

بریتانیا

شش کشوری که اسرائیل را دچار توهم جنگیدن می‌کنند!

برخلاف حدس بیشتر ما، بریتانیا یکی از صادرکنندگان اصلی سلاح به اسرائیل نیست و بریتانیا بر خلاف آمریکا مستقیما به اسرائیل سلاح صادر نمی‌کند. بریتانیا البته در عوض این کار را با دادن مجوز صادرات به کمپانی‌های خصوصی انجام می‌دهد.

شش کشوری که اسرائیل را دچار توهم جنگیدن می‌کنند!

در سال گذشته بریتانیا مجوز فروش دست‌کم 52 میلیون دلار تجهیزات دفاعی به اسرائیل را صادر کرد. این مجوزها بیشتر شامل ارسال مهمات، هواپیماهای بدون سرنشین، مهمات سلاح‌های سبک و قطعات هواپیما و جنگنده و هلی‌کوپتر می‌شده است.

شش کشوری که اسرائیل را دچار توهم جنگیدن می‌کنند!

همین چند روز پیش بود که نخست وزیر بریتانیا، ریشی سوناک در پارلمان این کشور گفت که بریتانیا یکی از سرسختانه‌ترین سیاست‌های ارسال سلاح به اسرائیل را دارد و در صورت هرگونه تخطی اسرائیل از حقوق بشر می‌تواند روند ارسال را متوقف کند. این صحبت‌های ریشی سوناک درحالی اتفاق افتاد که فشار افکار عمومی درباره جنایت‌های اسرائیل در غزه در بریتانیا به اوج خود رسیده و برخی مخالفان چپِ حزب حاکم خواهان توقف کامل کمک‌های نظامی به اسرائیل شده‌اند.

کانادا

دولت کانادا در 20 مارچ اعلام کرد که کانادا هرگونه صدور مجوز صادرات سلاح به اسرائیل را از تاریخ 8 ژانویه متوقف کرده و این توقف تا زمانی ادامه خواهد داشت که اتاوا بتواند اطمینان حاصل کند سلاح‌های فرستاده شده بر علیه مردم غیرنظامی استفاده نخواهد شد. این بیانیه در حالی صادر شد که بر اساس گزارش‌های گروه‌های بین‌المللی حقوق بشر ، بیشتر قربانیان تهاجم زمینی و بمباران هوایی اسرائیل در غزه را غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

شش کشوری که اسرائیل را دچار توهم جنگیدن می‌کنند!

دولت کانادا البته پس از حمله حماس به اسرائیل در هفتم اکتبر، مجوز صادرات سلاح به اسرائیل دست‌کم به مبلغ 21 میلیون دلار را صادر کرد.

و در نهایت هلند

شش کشوری که اسرائیل را دچار توهم جنگیدن می‌کنند!

در ماه فوریه دولت هلند ارسال قطعات جنگنده‌های اِف35 به اسرائیل را متوقف کرد. این اقدام پس از آن صورت گرفت که دادگاه استیناف در کشور هلند به این نتیجه رسید که با ارسال این قطعات این خطر وجود دارد که کشور هلند در تجاوز به حقوق بشر و کشتار غیرنظامیان شریک اسرائیل باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      تیترتون با محتوا نمیخوره باید بگید کدوم کشورها در بمباران کودکان غزه بیشترین سهم رو داشتند

    • ناشناس

      واقعا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج