۱۴۱۸۰۳۷
۶۳۸
۶۳۸
پ

رپورتاژ آگهی

سن طلایی کاشت مو چه سنی است؟

کاشت مو یکی از روش‌های موثر برای تقویت و بازسازی موهای در حال ریزش و ضعیف است. انتخاب بهترین سن برای انجام عمل کاشت مو اهمیت بسیاری دارد، زیرا سن، عوامل مهمی مانند سلامت مو، توانایی بازسازی و نیز مدت ماندگاری نتایج کاشت را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

سن طلایی کاشت مو چه سنی است؟

کاشت مو یکی از روش‌های موثر برای تقویت و بازسازی موهای در حال ریزش و ضعیف است. انتخاب بهترین سن برای انجام عمل کاشت مو اهمیت بسیاری دارد، زیرا سن، عوامل مهمی مانند سلامت مو، توانایی بازسازی و نیز مدت ماندگاری نتایج کاشت را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

همچنین، در انتخاب سن طلایی کاشت مو، عوامل مختلف دیگری باید مدنظر قرار گیرند. به عنوان مثال، وضعیت سلامت عمومی فرد، نوع مو، سبک زندگی، رژیم‌های غذایی و همچنین عوامل ژنتیکی و ارثی ریزش مو از موارد مهمی هستند که باید به آن‌ها برای تعیین سن طلایی کاشت مو توجه کرد. در ادامه همراه باشید تا عوامل مختلف تاثیرگذار در بدست آوردن سن طلایی کاشت مو را بررسی کنیم و بتوانید با چند راهکار ساده در کنار مشورت پزشک سن مناسب کاشت خود را تشخیص دهید.

سن طلایی کاشت مو 

با توجه به تحقیقات و مطالعات انجام شده، بهترین سن برای کاشت مو معمولا بین 25 تا 50 سال است. در این بازه سنی، موهای افراد به طور طبیعی ضعیف می‌شود و شروع به ریزش می‌کند. بنابراین الگوی ریزش مو در این بازه سنی تثبیت می‌شود و شما می‌توانید با خیال آسوده برای کاشت مو اقدام کنید و پس از آن نگران از دست رفتن و ریزش فولیکول‌های پیوند زده شده در ناحیه طاس سر خود نباشید.

آیا کاشت مو حتما باید در بازه سنی گفته شده انجام شود؟

خیر، کاشت مو حتما نباید در بازه سنی 25 تا 50 سال انجام شود. این بازه سنی تنها یک راهنمای کلی است و هر فرد باید با توجه به وضعیت و آناتومی و عوامل دیگر بهترین زمان برای انجام کاشت مو را انتخاب کند.

بسیاری از افراد در سنین جوان‌تر از 25 سال نیز ممکن است به دلایل مختلفی مانند مشکلات ژنتیکی، صدمات ناشی از ضربه، عوامل محیطی و غیره نیاز به کاشت مو داشته باشند. در این صورت، انجام کاشت مو در سنین جوان‌تر می‌تواند به فرد کمک کند تا بهترین نتیجه را بگیرد.

عوامل تاثیر گذار در انتخاب سن طلایی کاشت مو

عوامل تاثیرگذار در انتخاب سن مناسب برای کاشت مو شامل موارد زیر می‌شود:

وضعیت موها

وضعیت موهای فرد، از جمله نازکی، تعداد موهای باقی‌مانده، ناحیه کاشت و نیاز به تقویت موها، نقش مهمی در انتخاب سن برای کاشت مو دارد.

سبک زندگی فرد

مدل سبک زندگی و رعایت رژیم‌های غذایی سالم در تعیین سن مناسب کاشت بی تاثیر نیست. اگر شما در سن 30 سالگی که معمولا سن توصیه شده برای کاشت است قرار داشته باشید اما در برنامه غذایی خود دخانیات و مشروبات الکلی قرار داشته باشد نباید انتظار نتیجه بهترین نتیجه را داشته باشید. به توصیه پزشکان و تحقیقات به عمل آماده در تاثیر سبک زندگی افراد در نتیجه کاشت مو افرادی که در سبک زندگی روزانه خود از سیگار و الکل استفاده نمی‌کردند و سبزیجات نقش اساسی سبد غذایی آن‌ها را ایفا می‌کرده نتایج و ماندگاری کاشت بالاتر بوده است.

هورمون‌ها

تثبیت یک سری از هورمون‌های موجود در بدن انسان در نتیجه انتخاب سن کاشت مو تاثیر بسزایی دارد به طور مثال با بالا رفتن سن مردان، فولیکول‌های موی آن‌ها به هورمونی به نام دی هیدروتستوسترون (DHT) حساس‌تر می‌شود که می‌تواند باعث کوچک شدن فولیکول‌های مو و در نهایت متوقف شدن تولید مو شود که این پدیده در تعیین سن کاشت از عوامل تاثیرگذار است.

ژنتیک

تاثیر ژنتیک در کاشت مو به گونه ای است که اگر آن را به درستی بررسی نکنیم ممکن است بعد از کاشت برای افرادی که زمینه ژنتیکی ریزش مو دارند دوباره شاهد شدیدتر ریزش مو خواهیم بود. به طور کلی چند سال طول می‌کشد تا ریزش مو کامل شود و ژن موثر در این بخش فعالیت خود را به انجام برساند. بنابراین برای انتخاب بهترین سن برای کاشت مو، باید به سن و وضعیت فیزیولوژیک فرد توجه شود.

انتظارات فرد

انتظارات و اهداف فرد از انجام کاشت مو نقش مهمی در انتخاب سن طلایی کاشت مو دارد. فرد باید از نظر جسمی و ذهنی به بلوغ رسیده باشد تا بتواند با در نظر گرفتن همه جوانب کاشت مو از نظر صبوری برای رسیدن به نتیجه نهایی و عوارض کاشت برای رسیدن به نتایج مطلوب آمادگی داشته باشد.

انتخاب سن مناسب برای انجام کاشت مو می‌تواند به فرد کمک کند تا از نتایج مطلوب و بهبودی در وضعیت موی خود بهره‌مند شود. برای مطالعه تحقیقات جهانی در این موضوع می‌توانید به سایت های معتبر زیر مراجعه کنید:

  • https://www.aad.org/
  • https://www.plasticsurgery.org/
  • https://ishrs.org/
  • https://journals.lww.com/jcas/pages/default.aspx
  • https://journals.lww.com/plasreconsurg/pages/default.aspx

تاثیر سن در انتخاب روش‌های کاشت مو

روش‌های مختلفی برای کاشت مو با در نظر گرفتن بانک مو، وسعت ناحیه طاسی و در نظر گرفتن سن متقاض کاشت وجود دارد که همه روش‌ها بر دو اساس کاشت مو با روش FUT (Follicular Unit Transplantation) و FUE (Follicular Unit Extraction) انجام می شود.

کاشت مو به روش FUT: در این روش، یک نوار از پوست از منطقه دائمی موی سر برداشته می‌شود. سپس نوار پوستی به واحدهای مویی کوچکتر تقسیم می‌شود. واحدهای مویی (follicular units) به مناطق کم مو پیوند زده می شود.

سن طلایی کاشت مو چه سنی است؟

کاشت مو به روش FUE: در این روش، هر واحد مویی به صورت جداگانه از منطقه بانک مو برداشته می‌شود با به عبارت دیگر به صورت دانه دانه برداشت می‌شود. سپس تکنسین کاشت بعد از بررسی گرافت‌ها و تفکیک آن‌ها را در منطقه کاشت پیوند می‌زند. که در این روش به علت برش‌های خیلی کوچک دوره نقاهت کوتاه تری دارد.

انتخاب روش مناسب بر اساس وضعیت آناتومی بدن و سن متقاضی اهمیت دارد. حتما در انتخاب روش قبل از تصمیم‌گیری برای کاشت مو، با یک پزشک متخصص مشورت کنید. پلتفرم اینستاگرام امکان دیدن نمونه و مشورت با پزشکان خبره و با تجربه را فراهم کرده است ما با بررسی و دقت نظر برخی از صفحات را به شما معرفی می‌کنیم:

دکتر نیما لطفی: https://www.instagram.com/p/CClgJc4JoMc/?hl=en

کلینیک کاشت مو آریانا: https://www.instagram.com/reel/C2R71v8oVLX/

کلینیک آفرینش: https://www.instagram.com/afarinesh_kasht/

عوارض کاشت مو در صورت عدم آگاهی از سن مناسب کاشت

عوارض کاشت مو به دو دسته تقسیم می‌شود دسته اول عوارض جانبی آن یکسری عوارض کلی است که در هر سنی که کاشت مو انجام دهید احتمال بروز آن‌ها وجود دارد و شامل درد، تورم، سوزش، قرمزی، دلمه دلمه شدن ناحیه کاشت، عفونت ناحیه برداشت گرافت‌ها و خونریزی است.

نوع دوم عوارض که اگر در سن طلایی کاشت مو نباشید ممکن است رخ دهد شامل عدم پذیرش گرافت‌های برداشت شده از بانک مو، در ناحیه کاشت است.

هزینه کاشت مو چگونه تعیین می‌شود؟

هزینه کاشت مو ممکن است بسته به عوامل مختلفی متغیر باشد که عبارتند از:

  • تعداد گرافت‌ها: هزینه کاشت مو به طور معمول بر اساس تعداد گرافت‌های که نیاز است انتقال یابند محاسبه می‌شود. هر واحد مویی ممکن است به صورت جداگانه یا به صورت گروهی برداشته شود.
  • انتخاب روش کاشت مو: روش‌های مختلف کاشت مو مانند FUT و FUE هزینه‌های متفاوتی دارند. روش FUE ممکن است هزینه بیشتری داشته باشد.
  • تجربه و مهارت پزشک: هزینه کاشت مو نیز ممکن است بسته به تجربه و مهارت پزشک متغیر باشد. پزشکان با تجربه ممکن است هزینه بیشتری دریافت کنند.
  • مکان جغرافیایی و لوکیشن مرکز کاشت مو: مکان کلینیک کاشت مو در تعیین هزینه نهایی کاشت تاثیر گذار باشد.

با توجه به این موارد، هزینه کاشت مو در ایران بین 15 تا 25 میلیون متغیر است. بهتر است قبل از تصمیم‌گیری برای کاشت مو، با مراکز مختلف مشورت کنید و قیمت‌ها و خدمات آن‌ها را مقایسه کنید.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج