adexo3
۱۴۲۴۴۷۹
۱۷۶۷
۱۷۶۷
پ

طرز تهیه پاستای خاص و لذیذ به ساده‌ترین شکل!

«هنوز پاستا رو فقط با گوشت و قارچ می‌خوری؟! خب اشتباه می‌کنی!» پاستا همانقدر که انواع مختلفی دارد به همان میزان هم می‌توانید با اندکی ابتکار و خلاقیت طعم‌های جذابتری هم به آنها ببخشید!

راهنماتو: «هنوز پاستا رو فقط با گوشت و قارچ می‌خوری؟! خب اشتباه می‌کنی!» پاستا همانقدر که انواع مختلفی دارد به همان میزان هم می‌توانید با اندکی ابتکار و خلاقیت طعم‌های جذابتری هم به آنها ببخشید!

طرز تهیه پاستای خاص و لذیذ به ساده‌ترین شکل!

 قرار گرفتن پاستاهای شکل دار در کنار سبزیجات و مرغ، هم پروتئین بدن شما را تامین می‌کند و هم نیاز هر وعده‌ی شما را به سبزیجات رفع خواهد کرد. شاید به نظر نرسد ولی حضور کدو در کنار مرغ با کربوهیدرات موجود در پاستا غوغایی در بدن شما ایجاد خواهد کرد که باعث می‌شود خودتان هم دست به کار شوید و مرتب دستورهای جدید از دل آن بیرون بیاورید!

مواد لازم:

ماده غذایی مقدار
پاستای پنه یا هر شکل دلخواه  300 گرم

سینه مرغ، برش‌خورده به صورت نازک

یک عدد
روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری

سیر ریز خردشده

4 حبه

پیاز قرمز حلقه‌حلقه شده

یک عدد

کدو سبز

یک عدد

گوجه‌فرنگی گیلاسی

2 فنجان

پودر آویشن

2 قاشق چای‌ خوری

پودر ریحان

نصف قاشق چای خوری

فلفل قرمز (در صورت تمایل)

1/4 قاشق چای خوری

پنیر پارمسان تازه رنده‌شده

110 گرم

نمک و فلفل سیاه

به میزان لازم

طرز تهیه:

یک قابلمه نیاز دارید که آن را پر از آب کرده و مقداری نمک هم در آن بریزید و روی گاز قرار بدهید. پاستاها را در آن قرار داده و حدود 10 تا 15 دقیقه (بسته به شکل پاستا) بپزید تا نرم شوند و در آخر آبکشی کنید و کنار بگذارید.

در یک کاسه کوچک ادویه‌ها را با هم به معاشرت برسانید! پودر آویشن، پودر ریحان (اگر در دسترس ندارید حذف کنید!) و فلفل قرمز را خوب مخلوط کنید.

یک تابه بزرگ را روی گاز با حرارت متوسط قرار بدهید. روغن زیتون را در آن بریزید و وقتی گرم شد مرغ‌های نازک برش خورده (می‌توانید به دلخواه نگینی خرد کنید) را در آن تفت بدهید تا رنگ آنها کمی تغییر کند. سینه مرغ سریع می‌پزد پس نیاز نیست این مرحله را خیلی کش بدهید! نیمی از مخلوط ادویه‌ها را که آماده کردید روی مرغ‌ها بپاشید و هم بزنید.

پیاز را پوست بگیرید و حلقه‌ای برش بزنید. برای زیباتر شدن کار این روش توصیه می‌شود ولی اگر از دیدن پیاز در غذا حس بدی پیدا می‌کنید می‌توانید نگینی ریز خرد کنید! کدو سبز را هم بعد از شست و شو و پوست گیری، به صورت خلالی نازک ببرید و همراه پیاز به محتویات تابه اضافه کنید و در حد 2-3 دقیقه تفت بدهید تا هم کدو نرم شود و هم پیاز رنگش تغییر کند و رو به سبک شدن پیش برود!

گوجه فرنگی‌های گیلاسی را بشویید و بدون اینکه برش بزنید به همراه باقی مانده‌ی ادویه‌ها به مواد پاستا اضافه کنید. حدود 1-2 دقیقه هم این مواد را در کنار بقیه هم بزنید تا طعم‌ها در یکدیگر وارد شوند.

نوبت به پاستا می‌رسد. پاستای پخته و آبکش شده را به مرغ‌های تفت داده شده و مخلوط سبزیجات اضافه کنید و تمام مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید. مرحله آخر کار به سراغ پنیر پارمسان بروید. آن را هم روی تمام مواد بپاشید و به آرامی همه را ترکیب کنید تا یکدست شود. اگر نمک و فلفل آن کم است در این مرحله به میزان دلخواه اضافه کنید.

این پاستا را باید داغ و بلافاصله سرو کنید. برای زیباتر شدن و عطر و طعم بیشتر آن، روی ظرف سرو هم مقداری پنیر پارمسان بپاشید.

 

نکاتی که لازم است بدانید:

- انتخاب نوع پاستا برعهده خودتان است. می‌توانید از هر نوع پاستای متوسطی که دوست دارید، مانند پنه، فوزیلی یا فارفاله استفاده کنید.

- اگر کدو حلوایی در دسترس دارید می‌توانید برای ایجاد تنوع در رنگ و افزایش میزان فیبر، از ترکیب کدو سبز و حلوایی استفاده کنید.

- ممکن است دل خوشی از کدو سبز نداشته باشید، اگر اینطور است می‌توانید آن را با بروکلی یا نخود سبز جایگزین کنید.

- اگر رژیم بدون لبنیات دارید یا علاقه‌ای به پنیر پارمسان در خود حس نمی‌کنید می‌توانید آن را حذف کنید ولی یکی از جذابیت‌های این پاستا حضور پنیر پارمسان است!

- جالب است بدانید که این نوع پاستا با این ترکیب اگر در ظرف دربسته باشد برای 5 روز کاملا سالم در یخچال خواهد ماند و امکان فریز کردن آن هم برای 3 ماه وجود دارد!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج