adexo3
۱۴۲۴۰۶۷
۳۶۰۶
۳۶۰۶
پ

ده فینال به‌یادماندنی تاریخ لیگ قهرمانان اروپا

لیگ قهرمانان اروپا برخی از خاطره انگیزترین لحظات تاریخ فوتبال را رقم زد.

طرفداری: لیگ قهرمانان اروپا برخی از خاطره انگیزترین لحظات تاریخ فوتبال را رقم زد. در این مطلب، نگاهی خواهیم داشت به ده فینال برتر لیگ قهرمانان اروپا که طرفداران را مجذوب خود کرده و بهترین های فوتبال اروپا را به نمایش گذاشته است. بنابراین، بیایید نگاهی بی اندازیم به دراماتیک ترین فینال ها، گل ها و شکوه این مسابقات فراموش نشدنی را دوباره زنده کنیم.

منچستریونایتد مقابل بایرن مونیخ /۱۹۹۹

ده فینال به‌یادماندنی تاریخ لیگ قهرمانان اروپا

در یکی از هیجان‌انگیزترین کامبک‌های تاریخ لیگ قهرمانان اروپا، منچستریونایتد با دو گل تدی شرینگهام و اوله گونار سولسشر بایرن مونیخ را در حسرت جام گذاشت. تیم انگلیسی موفق شد پس از عقب افتادن در بیشتر زمان بازی، بازی را برگرداند و دومین قهرمانی اروپایی خود را به دست آورد.

لیورپول مقابل آث میلان /۲۰۰۵

ده فینال به‌یادماندنی تاریخ لیگ قهرمانان اروپا

قهرمانی لیورپول در لیگ قهرمانان اروپا در سال 2005 که به عنوان "معجزه استانبول" شناخته می شود، در مقابل آث میلان چیزی جز افسانه نیست. لیورپول که در نیمه دوم با نتیجه 3-0 عقب بود، موفق شد تنها در 6 دقیقه سه گل به ثمر برساند و بازی را مجبور به وقت اضافه کرد و در نهایت در ضربات پنالتی پیروز شد. این بازگشت خیره کننده اغلب به عنوان یکی از بهترین های تاریخ فوتبال در نظر گرفته می شود.

چلسی مقابل بایرن مونیخ /۲۰۱۲

ده فینال به‌یادماندنی تاریخ لیگ قهرمانان اروپا

در یک بازی رویارویی و دراماتیک، چلسی در آلیانتس آره نا به مصاف بایرن مونیخ رفت و تیم آلمانی به شدت به پیروزی علاقه داشت. بازی پس از گل تساوی دیرهنگام دیدیه دروگبا به وقت اضافه کشیده شد. چلسی علیرغم بازی 10 نفره، مقاومت کرد و در نهایت در ضربات پنالتی پیروز شد و دروگبا گل تعیین کننده را به ثمر رساند.

آث میلان مقابل بارسلونا /۱۹۹۴

ده فینال به‌یادماندنی تاریخ لیگ قهرمانان اروپا

در جدال دو غول فوتبال، آث میلان تیم بسیار مورد علاقه خود بارسلونا را شکست داد و در نمایشی قاطع با نتیجه 4-0 پیروز شد. تسلط تاکتیکی میلان به رهبری فابیو کاپلو باعث شد تا آنها پنجمین قهرمانی اروپایی خود را به دست آورند و جایگاه خود را به عنوان یک قدرت فوتبال تثبیت کنند.

رئال مادرید مقابل اتلتیکو مادرید /۲۰۱۴

ده فینال به‌یادماندنی تاریخ لیگ قهرمانان اروپا

در یک فینال کاملا اسپانیایی، رقبای شهری رئال مادرید و اتلتیکو مادرید در یک رویارویی هیجان انگیز به مصاف هم رفتند. اتلتیکو در بیشتر بازی پیش بود، اما گل تساوی دقایق پایانی سرخیو راموس باعث شد تا بازی به وقت‌های اضافه برود. رئال مادرید سپس بر دوره اضافی تسلط یافت و سه گل دیگر به ثمر رساند تا دهمین قهرمانی اروپایی خود را به دست آورد که به "لا دسیما" نیز معروف است.

منچستریونایتد مقابل چلسی /۲۰۰۸

ده فینال به‌یادماندنی تاریخ لیگ قهرمانان اروپا

در اولین فینال تمام انگلیسی لیگ قهرمانان اروپا، منچستریونایتد و چلسی در مسکو غرق باران به مصاف هم رفتند. این دیدار پس از وقت اضافه با گلزنی کریستیانو رونالدو و فرانک لمپارد برای تیم های خود با نتیجه 1-1 به پایان رسید. در ضربات پنالتی ، ادوین فن درسار دروازه بان منچستریونایتد به عنوان قهرمان ظاهر شد و پنالتی تعیین کننده نیکلاس آنلکا را مهار کرد و جام را برای تیمش تضمین کرد.

رئال مادرید مقابل بایرلورکوزن /۲۰۰۲

ده فینال به‌یادماندنی تاریخ لیگ قهرمانان اروپا

بزرگ‌ترین بازیکنان در بزرگترین صحنه حضور داشتند و فینال 2002 متعلق به بهترین فوتبالیست یک نسل بود. زین الدین زیدان خود را با نمادین ترین گل نهایی در تاریخ رقابت ها ثبت کرد. زیدان تابستان گذشته به عنوان بخشی از پروژه کهکشانی رئال مادرید در یک قرارداد رکورددار جهانی از یوونتوس آمده بود و اولین فصل خود را در پایتخت اسپانیا با لحظه ای الهام به پایان رساند. تیم اسپانیایی با تیم ضعیف بایرلورکوزن روبرو شد که هر دو لیورپول و منچستریونایتد را حذف کرده بود تا تمام پیش بینی ها  را به هم بزند و به فینال برسد. لورکوزن در فینال پس از اینکه لوسیو اولین گل رائول برای رئال مادرید را از بین ببرد، در فینال پاسخ داده بود و فینال قبل از لحظه جادوی زیدان، 1-1 بود. به نظر می‌رسید که این بازیکن فرانسوی اغلب توانایی کم کردن زمان را در زمین دارد، این ویژگی که شاید هرگز آشکارتر از زمانی که زیدان و کفش‌های نمادین آدیداس او که با سانتر روبرتو کارلوس به توپ رگباری ضربه زد و یکی از بهترین گل‌هایش را به ثمر رساند، مشهودتر نبود.

بارسلونا مقابل منچستریونایتد /۲۰۱۱

ده فینال به‌یادماندنی تاریخ لیگ قهرمانان اروپا

آنها بهترین در اروپا بودند، و در این مورد شکی نیست. ((در دوران مربیگری ام ، می‌توانم بگویم که آنها بهترین تیمی هستند که با آن‌ها روبرو شده‌ایم. همه این را تصدیق می کنند و من آن را می پذیرم. وقتی اینطور شکست خورده اید، آسان نیست که به راه دیگری فکر کنید. هیچ کس چنین مخفیانه ای به ما نداده است)). سخنان سر الکس فرگوسن پس از شکست منچستریونایتد توسط بارسلونا در سال 2011 بیان شده بود‌.

رئال مادرید مقابل لیورپول /۲۰۱۸

ده فینال به‌یادماندنی تاریخ لیگ قهرمانان اروپا

تسلیم شدن لوریس کاریوس در همین مسابقه می‌توانست در فهرست لحظات پایانی نمادین ما باشد، اما تاثیر باورنکردنی گرت بیل از روی نیمکت جای خود را در میان ادای احترام ما دارد. تنها دو دقیقه پس از حضورش از روی نیمکت، وینگر ولزی یکی از باشکوه‌ترین گل‌هایی را که لیگ قهرمانان اروپا به خود دیده بود، به ثمر رساند. گل او استادیوم را حیرت زده کرده بود، و یک لحظه عالی از تکنیک و انعطاف عالی بدن را نشان داده بود. بیل یک گل دیگر هم به ثمر رساند تا سیزدهمین قهرمانی رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا را به بدست بیاورند که سومین قهرمانی متوالی زین الدین زیدان در این تورنمنت بود‌.

بارسلونا مقابل منچستر یونایتد /۲۰۰۹

ده فینال به‌یادماندنی تاریخ لیگ قهرمانان اروپا

یکی از بهترین فینال های لیگ قهرمانان تا به حال نبود، اما نشان دهنده رقابتی بود که منچستریونایتد مدافع عنوان قهرمانی حداقل شانسی داشت (برخلاف سال 2011) در برابر تیم فاتح پپ گواردیولا بارسلونا. این بازی که به عنوان رویارویی کریستیانو رونالدو در مقابل لیونل مسی شناخته می‌شود، بازی‌ای بود که در آن پرتغالی به وضوح در جایگاه دوم قرار گرفت. رونالدو که به وضوح ناامید شده بود، بارها شوت های راه دور می زد، اما خط دفاعی بارسلونا و ویکتور والدس در آن روز تمام پایه های خود را پوشانده بودند. با وجود تسلط زودهنگام شیاطین سرخ، این بلوگرانا بود که در دقیقه 10 با ضربه ساموئل اتوئو از سمت راست و ضربه اش به ادوین فن در سار، پیش افتاد. مسی که نیمه اول نسبتاً آرامی را پشت سر گذاشت، سرانجام در دقیقه 70 لحظه به لحظه در کانون توجه قرار گرفت. هنگامی که ژاوی با یک سانتر زیبا به درون محوطه جریمه می رفت، برای لحظه ای احساس کرد که توپ ممکن است روی سر آرژانتینی اوج بگیرد. با این حال، مسی فاصله بین ریو فردیناند و جان اوشی پیدا کرد، به هوا پرید (چیزی که بیشتر با همتای او، رونالدو مرتبط می‌شوید)، و توپ را دور از دسترس دروازه‌بان هلندی وارد دروازه کرد.  علیرغم اینکه مسی گل های زیادی زده اما میل به حضور در انتهای سانتر چیزی است که در آن شب در رم در سال 2009 بیش از همه به چشم آمد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج