adexo3
۱۴۲۳۵۹۰
۶۲۵
۶۲۵
پ

اتفاقی در گوشه و کنار شهر که این روزها خبرساز شده است

بیش از یک ماه از طرح نور برای مقابله با بی‌حجابی می‌گذرد. طرحی که هنوز قانونی نشده اما با فوریت و‌ جدیت عجیب! از ۲۵ فروردین به اجرا در آمده است.

برترین‌ها_زهره آقایانی: بیش از یک ماه از طرح نور برای مقابله با بی‌حجابی می‌گذرد. طرحی که هنوز قانونی نشده اما با فوریت و‌ جدیت عجیب! از ۲۵ فروردین به اجرا در آمده است.

اتفاقی در گوشه و کنار شهر که این روزها خبرساز شده است

ناگفته پیداست، در این ۴ هفته، چهره شهر نه تنها از زنانی که بی‌‌‌حجاب هستند پاک نشده بلکه شاهد مقاومت و درگیری میان ماموران و زنان کم‌حجاب بوده‌ایم. و این یعنی طرح رعد آسای نور، به راحتی نمی‌تواند وضعیت حجاب را به شکل و شمایل دو سال پیش بازگرداند. از سویی طرح فوق نتوانسته انتظارات بانیان آن را برآورده سازد چنان‌که طهورا نوروزی مدیرعامل بنیاد ملی عفاف و حجاب چندی قبل تاکید کرد «بدون بزرگنمایی، طرح نور جزء طرح‌هایی است که وضع حجاب را یک مقدار بهتر کرده است». به گفته او «همه ما هم با جامعه مواجهه داریم و طبیعتاً محاسن و معایب طرح نور را می‌توانیم تا اندازه‌ای مشاهده کنیم».

در عین حال گرچه که دولت رییسی تمام قد به حمایت خود از این طرح ادامه می‌دهد اما با انتشار فیلم‌های درگیری  مامورین نیروی انتظامی با زنان و احتمال شکل‌گیری غایله دیگری از جنس ناآرامی‌های دو سال پیش،  دور از انتظار نیست که مبتکران طرح فوق، از خیر آن گذشته و برای پوشش زن‌ها، اتاق فکر دیگری تشکیل دهند. هشداری  که رسانه‌های طیف اصولگرا نظیر فرهیختگان به کرات طی هفته‌های گذشته آن را گوشزد کرده‌اند. شاید به همین دلیل است که قانون حجاب هنوز  در مجلس به نتیجه نرسیده و نمایندگان همچنان تبعات آن را سبک سنگین می‌کنند. روشن است که با شکست این طرح مانند طرح گشت ارشاد، دلسوزان نگران شل حجابی! بدون درس گرفتن از نتایج گذشته، و به دور از نظرات کارشناسانه، دست به کار دیگری شوند. این‌بار با صرف هزینه‌های هنگفت‌تر و با اسم دیگری اما همان روش گذشته که محور آن قوه قهریه است، تکرار می‌شود. کاش یک بار برای همیشه، مساله حجاب، که ۴۵ سال هزینه‌های مادی و فرهنگی و اجتماعی بسیاری، به جامعه تحمیل کرده است را حل می‌کردیم. شاید اگر به‌ جای تکرار راه‌های رفته که تاکنون نتیجه‌ای جز تقابل شهروندان با پلیس را نداشته است، از تجربه کشورهای اسلامی نظیر لبنان، عراق، سوریه و …بهره  می‌بردیم و به این نزاع بی‌سرانجام پایان می‌دادیم.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج