adexo3
۱۴۲۳۳۰۹
۳ نظر
۷۳۶
۳ نظر
۷۳۶
پ

تصاویری از طرح چشمگیر خودروی «مثلثی»

بنیانگذار Xoio گفته است که نام Swift Pod (به معنای محفظه تندرو) برگرفته از این ایده است که مسافر حین رانندگی، چقدر سریع می‌تواند به خواب برود.

فرادید: بنیانگذار Xoio گفته است که نام Swift Pod (به معنای محفظه تندرو) برگرفته از این ایده است که مسافر حین رانندگی، چقدر سریع می‌تواند به خواب برود.

تصاویری از طرح چشمگیر خودروی «مثلثی»

پیتر استالز طراح و استودیوی تصویرسازی سه‌بعدی او Xoio، خودروی مفهومی سوئیفت پاد (Swift Pod) را طراحی کردند که می‌تواند مسافران را در حالی که داخل کابین هتل‌مانند آن خوابیده‌اند به مقصد برساند.

به گفته تیم طراحی، سوئیفت پاد را می‌توان مانند یک تاکسی معمولی با استفاده از یک برنامه، با زمان و مکان مورد نظر رزرو کرد. وقتی سوئیف پاد می‌رسد، مسافران سوار می‌شوند و این وسیله نقلیه به طور مستقل مسیر بهینه و سرعت مورد نیاز برای رسیدن به مقصد را محاسبه می‌کند.

تصاویری از طرح چشمگیر خودروی «مثلثی»

خودروی مفهومی مثلثی با چرخ‌های بسیار بزرگ

هیچ‌کس با سوئیف پادِ Xoio رانندگی نمی‌کند و همه می‌توانند در این ماشین بخوابند یا هر فعالیتی که بخواهند در این خودرو انجام دهند. پیش از ورود به داخل ماشین، ممکن است نمای بیرونی به تنهایی نشان دهد کابین چقدر جادار است. در نمای جانبی دو چرخ غول‌پیکر می‌بینید که سبب می‌شود این خودروی مفهومی شبیه نسخه بزرگتر یک موتورسیکلت به نظر آید.

اما وقتی مسافران به سمت دیگر ماشین نگاه کنند، متوجه می‌شوند سوئیفت پاد دارای سه چرخ است، چون این خودروی مفهومی شیب‌دار شده و یک مثلث را شکل می‌دهد. پیتر استالز در مورد تصمیم تیم طراحی Xoio برای انتخاب مثلثی بودن این خودرو می‌گوید: «ما تصمیم گرفتیم به شکل نمادین مثلث پایبند بمانیم تا بر روایت چندوجهی حمل‌ونقل آینده تأکید کنیم.»

در حالت نشسته یا در حالت خوابیده سفر کنید

تصاویری از طرح چشمگیر خودروی «مثلثی»

حداکثر دو مسافر داخل سوئیفت پاد جا می‌شوند. آن‌ها می‌توانند در حالت نشسته سفر کنند و از میزهای کوچک تاشوی جلویشان استفاده کنند یا روی تخت‌های یک‌نفره در گوشه‌های فضا دراز بکشند. در طول سفر، این خودروی مفهومی خودران می‌تواند مسافر را در حالی که منتظر رسیدن به مقصد است با سیستم رسانه داخلی سرگرم کند. او حتی می‌تواند از خدمات غذا و نوشیدنی استفاده کند. اگر مسافر با خود چمدان داشته باشد، می‌تواند آن‌ها را در محفظه زیر تخت یا صندلی خود قرار دهد. مسافت‌های طولانی را می‌توان به توقف‌های کوتاه نیز تقسیم کرد، فقط باید سوئیف پاد را از برنامه‌های توقف مطلع کرد. 

تصاویری از طرح چشمگیر خودروی «مثلثی»

سوئیفت پاد می‌تواند هوشمند نیز باشد، چون به مسافران پیشنهاداتی ارائه می‌دهد درباره اینکه کجا می‌توانند برای غذا خوردن و استراحت کردن توقف کنند یا از مناظر تماشایی لذت ببرند. پیتر استالز می‌افزاید: «تیم طراحی ما کاملاً آگاه است که طراحی انتخاب‌شده بسیار مینیمالیستی است، اما خروجی چنین رویکرد طراحی، یک کابین آرام‌بخش و بدون سروصدا و حواس‌پرتی از محیط بیرون است.» 

تصاویری از طرح چشمگیر خودروی «مثلثی»

بنیانگذار Xoio گفته است که نام Swift Pod (به معنای محفظه تندرو) برگرفته از این ایده است که مسافر حین رانندگی، چقدر سریع می‌تواند به خواب برود. در واقع، کل مفهوم خودرو از ایده پیمودن مسافت‌های طولانی حین خواب الهام گرفته است. تیم طراحی ما همیشه مجذوب قطارهای شبانه و بیدار شدن در مقصد پس از یک خواب مناسب بوده است. ما به دنبال راه‌های پایدار برای سفر بودیم و از آنجا که قطارهای شبانه برای مقرون‌به‌صرفه بودن کارکردشان دست و پا می‌زنند، ایده‌ای برای پر کردن این شکاف در زمینه حمل‌ونقل فردی و خودمختار به ذهن ما رسید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      راننده کجا میشینه

    • ناشناس

      خودران راننده نمیخاد

    • ناشناس

      طرح مثلثی طرح احمقانه ای است!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج